سئو معکوس چیست؟ +[ آموزش 12 مرحله‌ای Reverse Seo ]

سئو معکوس چیست؟ +[ آموزش 12 مرحله‌ای Reverse Seo ]

واژه سئو یا Search Engine Optimization همیشه در ذهن ما تلاش برای به دست آوردن بهترین رتبه‌ها در موتور جستجو گوگل را تداعی می‌کند اما گاهی اوقات در مسیر سئو وب سایت، مجبور می‌شویم به جای تلاش کردن برای به دست آوردن رتبه‌های بهتر در موتور جستجو، برای از بین بردن برخی از رتبه‌های ایجاد شده رقابت کنیم! بله درست فهمیدید، گاهی اوقات ما مجبوریم به خاطر شرایط ایجاد شده در مسیر سئو و بهینه سازی وب سایت‌مان تلاش کنیم که برخی از کلمات کلیدی که وب سایت ما با […]

2 سال 0 17 دقیقه

آنچه در این مطلب خواهید خواند

سئو معکوس چیست و چرا به آن نیاز داریم؟  (وقت مهندسی معکوس صفحه نتایج است!)
چه زمانی به سئو معکوس نیاز داریم؟ 5 دلیل قانع کننده!
چطور سئو معکوس را اجرا کنیم ؟ (آموزش سئو معکوس حرفه‌ای در 12 قدم)
از آغاز فرایند سئو معکوس تا نتیجه دهی کامل آن، چقدر زمان نیاز است؟
عوامل اثر گذار بر بهبود فرایند اثر گذاری سئو معکوس:
آیا نتیجه سئو معکوس قطعی است؟
چطور نتیجه سئو معکوس را بررسی کنیم؟
آیا سئو معکوس، همان سئو منفی است؟ (فرق آن‌ها چیست؟)
حرف آخر : با سئو معکوس، آبروی سایت‌تان را نجات دهید !
مشاهده بیشتر

واژه سئو یا Search Engine Optimization همیشه در ذهن ما تلاش برای به دست آوردن بهترین رتبه‌ها در موتور جستجو گوگل را تداعی می‌کند اما گاهی اوقات در مسیر سئو وب سایت، مجبور می‌شویم به جای تلاش کردن برای به دست آوردن رتبه‌های بهتر در موتور جستجو، برای از بین بردن برخی از رتبه‌های ایجاد شده رقابت کنیم!

بله درست فهمیدید، گاهی اوقات ما مجبوریم به خاطر شرایط ایجاد شده در مسیر سئو و بهینه سازی وب سایت‌مان تلاش کنیم که برخی از کلمات کلیدی که وب سایت ما با آن‌ها رتبه گرفته است را از بین ببریم یا با کلماتی بهتر جایگزین‌شان کنیم.

این فرایند، در سال 2022 در دنیای سئو ترند شده است و سروصدای زیادیی به پا کرده است، در این مقاله قصد داریم که به صورت کامل، علت نیاز به فرایند سئو معکوس، روش‌های پیاده سازی آن و ترفندهای ناب این تکنیک سئو را یاد بگیریم.

اگر برای شما نیز جذاب است که به صورت کامل، سئو معکوس را یاد بگیرید و از آن در مسیر سئو و بهینه سازی سایت‌تان کمک بگیرید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

سئو معکوس چیست و چرا به آن نیاز داریم؟  (وقت مهندسی معکوس صفحه نتایج است!)

احتمالا تا اینجای کار با مفهوم سئو معکوس به صورت ابتدایی آشنا شدید در ابتدا قرار است به صورت دقیق، با این موضوع آشنا شوید که چرا اصلا در قدم اول، به خدمات سئو معکوس نیاز دارید و انجام آن، چه کمکی به شما خواهد کرد ؟!

سئو معکوس چیست

چه زمانی به سئو معکوس نیاز داریم؟ 5 دلیل قانع کننده!

زمان‌های زیادی در مسیر سئو و بهینه سازی سایت، وجود دارد که شما به سئو معکوس برای بهبود نتایج به دست آمده در گوگل، نیاز خواهید داشت، در ادامه 5 دلیل مهم نیاز به عملی کردن سئو معکوس را یاد بگیرید:

  • وجود کلمات کلیدی نامناسب

گاهی اوقات با وجود دقت و وسواس کافی در مسیر سئو و بهینه سازی سایت، ممکن است که سایت شما با کلمات نامرتبطی در صفحه نتایج موتور جستجو دیده شود، با کمک سئو معکوس می‌توانید این دسته از عبارات نامرتبط را از سایت‌ تان حذف کنید و کلمات کلیدی بهتری را جایگزین آن‌ها کنید.

  • نظرات منفی زیاد

برخی اوقات به علت کاهش کیفیت خدمات و محصولات ارائه شده به کاربران، تعداد نظرات منفی زیادی به سمت کسب‌وکار، هدایت می‌شود، این دسته از نظرات منفی می‌توانند اعتبار سایت شما را نزد کاربران، کاهش دهند و در نهایت به کاهش درآمد نهایی‌تان منجر شوند.

برای خلاص شدن از نظرات منفی که در گوگل ایندکس شده و به راحتی دیده می‌شوند، باید از سئو معکوس کمک بگیرید، سئو معکوس به شما کمک می‌کند که تمامی این نظرات منفی را حذف کنید و به سادگی نظرات مثبت سازنده اعتمادزا را جایگزین آن‌ها کنید.

  • ایجاد سئو منفی از سوی رقبا

برخی اوقات، به علت پیاده سازی تکینک‌های سئو منفی توسط رقبا بر علیه سایت کسب‌وکار شما مجبور به استفاده از سئو معکوس، برای بازگردانی نتایج منفی هستید.

فرض کنید که رقیب‌تان با کمک بک لینک و رپورتاژ آگهی و تکنیک‌ های سئو کلاه سیاه مختلف، تلاش کرده است که نظرات منفی نامناسبی را کنار اسم شما در گوگل ایندکس کند، در این شرایط استفاده از سئو معکوس می‌تواند شما را از شر این دسته نظرات منفی خلاص کند.

  • رتبه گرفتن اشتباه کلمات کلیدی

بعضی وقت‌ها نیز مشکل از اشتباه خطای انسانی وبمستر یا سئو کار سایت، در فرایند تحقیق کلمات کلیدی، نشات می‌گیرد و صفحات اشتباهی برای رتبه گرفتن در گوگل نشانه گرفته شده‌اند، در این شرایط نیز می‌توان از سئو معکوس برای جابه‌جایی رتبه‌ها استفاده کرد و نتایج گوگل را تغییر داد.

مثلا فرض کنید وب سایتی در حوزه خدمات آموزش سئو دارید و صفحه‌ای با موضوع الگوریتم‌ های گوگل، با کلمه کلیدی آموزش سئو در نتایج جستجو رتبه گرفته است، در این شرایط شما می‌توانید از سئو معکوس کمک بگیرید و کلمه کلیدی صفحه هدف را به آن چیزی که علاقه دارید تغییر دهید.

  • تغییر استراتژی سئو سایت

علاوه بر تمامی موارد بالا، گاهی نیز تمایل داریم استراتژی سئو سایت را به صورت کامل، تغییر دهیم و در این شرایط نیز استفاده از سئو معکوس می‌تواند به شما کمک کند که در فرایند استراتژی سئو داخلی و سئو خارجی سایت‌ تان، تغییرات مهم و اثر گذاری را اعمال کنید و در نهایت نتیجه را به همان چیزی که دوست دارید تبدیل کنید.

چطور سئو معکوس را اجرا کنیم ؟ (آموزش سئو معکوس حرفه‌ای در 12 قدم)

احتمالا با مطالعه موارد مطرح شده تا اینجای کار، برایتان جالب باشد که فرایند اجرای حرفه‌ای و درست سئو معکوس چیست و چگونه می‌توانید از آن برای تغییر نتایج گوگل، به نفع کسب‌ و کارتان کمک بگیرید؟

در ادامه آموزش حرفه‌ای اجرای سئو معکوس، در 15 قدم،خدمت شما سئو دوستان عزیز ارائه می‌شود اگر قصد اجرای سئو معکوس را دارید، تکنیک‌ های زیر را پیاده سازی کنید و از معجزه سئو معکوس، لذت ببرید!

  • تحقیق کلمات کلیدی

در قدم اول، باید به صورت دقیق، بررسی کنید که سایت شما روی کدام یک از کلمات کلیدی به اشتباه رتبه گرفته است، برای شناسایی دقیق کلمات کلیدی اشتباه در مرحله اول، نیاز به یک فرایند تحقیق کلمات کلیدی حرفه‌ای نیاز دارید.

بهترین روش برای پیدا کردن کلمات کلیدی دردسرساز سایت‌تان برای داشتن فرایند سئو معکوس حرفه‌ای و بدون نقص، کمک گرفتن از ابزارهای کمک تحقیق کلمه کلیدی است، در ادامه بهترین ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی خدمت شما معرفی می‌شود.

کاربردی‌ ترین ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی

  • AHRFS
  • MOX
  • KEWORDTOOL
  • SEARCH CONSOOL
  • ALEXA
  • آنالیز چشمی نتایج

به غیر از کمک گرفتن از ابزار، شما می‌توانید با آنالیز چشمی نیز نتایج را بررسی کنید و متوجه شوید که آیا نتایج نامناسبی با سرچ نام برند یا کلمات کلیدی مرتبط سایت شما نمایش داده می‌شود یا خیر ؟! گاهی اوقات بررسی چشمی موارد، دید دقیق و کاملی از نتایج جستجو به شما ارائه می‌کند و بهتر است در کنار کمک گرفتن از ابزارها آنالیز دستی را نیز در نظر داشته باشید.

  • بهبود کیفیت محتوا

بسیاری از اوقات، علت ایجاد نتایج منفی برای سایت، وجود محصولات، خدمات یا حتی کیفیت محتوای پایین است، برای رفع این مشکل، باید دست به کار شوید و کیفیت محتواهای وب سایت‌تان را بهبود ببخشید.

تلاش کنید که علت ایجاد نظرات منفی توسط کابران را شناسایی کنید و با پیدا کردن نقاظ ضعف محتواهای وب سایت‌تان، روی بهبود کیفیت آن‌ها تمرکز ویژه داشته باشید تا به جای نظرات منفی، نظرات مثبت، دریافت کنید.

  • آنالیز شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی، نقش مهمی در ایجاد نظرات ثبت و منفی برای یک کسب‌وکار دارند، بهتر است سری به شبکه‌های اجتماعی مختلف کسب‌وکارتان بزنید و با دقت آن‌ها را بررسی کنید، اگر در شبکه‌های اجتماعی مختلف شما مثل اینستاگرام، توئیتر، لینکدین و …نظرات منفی وجود داشته باشد احتمال ایجاد کلمات کلید منفی برای شما نیز وچود خواهد داشت.

  • بهبود وضعیت فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

بعد از بررسی شبکه‌های اجتماعی احتمالا نیاز به اعمال تغییرات استراتژی خواهید داشت و باید دستی به سروروی شبکه‌های اجتماعی بکشید و محتوای تولید شده در آن‌ها را بهبود دهید، در مرحله تولید محتوا سعی کنید پرسونای مخاطبان در هر شبکه اجتماعی را در نظر بگیرید و بر اساس نیاز مخاطبان اقدام به تولید محتوا کنید تا بهترین استراتژی سئو معکوس را پیاده سازی کنید.

  • ایجاد میکرو سایت یا وبلاگ

یکی از ترفند های سئو معکوس، ایجاد میکرو سایت یا وبلاگ مرتبط است، در این ترفند سئو، شما به جای اینکه در داخل سایت‌تان اقداماتی انجام دهید، دست به کار می‌شود و وب سایت‌های مختلفی با موضوعات مرتبط سایت‌ تان طراحی می‌ کنید و در آن‌ها محتوای مفید حرفه‌ ای قرار می‌ دهید، و از لینک سازی خارجی برای بهبود رتبه و تغییر کلمات کلیدی صفحاتی که رتبه اشتباه دارند استفاده می‌کنید.

  • باز نشر محتوای مفید

وب سایت‌های رایگان زیادی برای باز نشر محتوا وجود دارند که شما می‌توانید از آن‌ها برای دفاع از هویت کسب‌وکارتان استفاده کنید و به نتایج فوق العاده‌ای برسید، در ایران، سایت‌های مثل ویرگول، امیگو، مداد و … برای این کار به شما کمک می‌کنند، تنها کافی است یک بیانیه حرفه‌ای تولید کنید و با انتشار رایگان در این دسته از سایت‌ها از اعتبار و هویت برندتان دفاع کنید.

  • انتشار محتوای رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی، یکی از بهترین اهرم‌های کمکی برای سئو معکوس است، بعد از انجام اقدامات مختلف در سئو داخلی و سئو خارجی، شما می‌توانید برای قدرت بخشیدن به سئو معکوس و افزایش احتمال موفقیت‌تان در مسیر مهندسی معکوس نتایج گوگل، از انتشار محتوای رپورتاژ آگهی کمک بگیرید.

  • ایجاد بک لینک هدف مند

بک لینک نیز به شما در مسیر سئو معکوس، کمک خواهد کرد، فقط کافی است بر اساس کلمات کلیدی جدیدی که قصد دارید با کمک آن‌ها در صفحه نتایج گوکل، رتبه بگیرید استراتژی لینک سازی جدید بچینید تا به کمک بک لینک، کلمات کلیدی جدید برای سایت شما نمایش داده شوند.

  • اصلاح ساختار لینک سازی داخلی

علاوه بر موارد فوق، لیک سازی داخلی نیز نقش مهمی در فرایند سئو معکوس دارد، بهتر است با توجه به استراتژی جدید سئو که برای سایت‌تان چیدید، یک مسیر لینک سازی داخلی جدید ترسیم کنید تا نتایج قبلی ایجاد شده برای سایت‌تان دچار تغییرات شوند و نتایج کلمات کلیدی جدید برای سایت‌تان نمایش داده شوند.

  • کمک از منشن بدون لینک

برند منشن یا منشن بدون لینک، یکی از ترفندهای مفید سئو خارجی است که می‌توانید از آن برای سئو معکوس، کمک بگیرید در فرایند اجرای سئو معکوس، شما می‌توانید از نقل قول‌های خوب و مثبت در فرایند کارتان کمک بگیرید و اینگونه نظر مثبت کاربران و گوگل را به سمت محتوای وب سایت‌تان جلب خواهید کرد.

برای تاثیر گذاری مثبت بیشتر منشن بدون لینک، بهتر است از آن در کنار دیگر ترفندهای سئو خارجی مثل انتشار رپورتاژ آگهی و بک لینک کمک بگیرید، یعنی یک کمپین حرفه‌ای سئو خارجی برای وب سایت‌تان راه اندازی کنید و در کنار دیگر ترفندهای مهم از منشن بدون لینک نیز کمک بگیرید.

  • استفاده از ویدئو، پادکست و تصویر

تلاش کنید با کمک سایت‌های مختلف اشتراک گذاری محتوا، محتوای ویدئویی، تصویری و پادکست مفید مرتبط با وب سایت‌تان را نشر دهید، گوگل و کاربران گوگل، عاشق این دسته از محتواهای مفید و جذاب هستند و به حفظ اعتبار سایت شما و خلاص شدن‌تان از شر کلمات کلیدی دردسرساز، کمک می‌کنند.

نکته مهم در فرایند استفاده از محتواهایی ویدئویی، تصویری و پادکست، این است که تلاش کنید تا کلمات کلیدی جدیدی که قصد دارید با آن‌ها در گوگل رتبه بگیرید را در کنار محتواهای جدید، قرار دهید تا شانس موفقیت شما افزایش پیدا کند.

از آغاز فرایند سئو معکوس تا نتیجه دهی کامل آن، چقدر زمان نیاز است؟

تا اینجای کار با 12 قدم اصلی و حرفه‌ای اجرای سئو معکوس آشنا شدید اما شاید در مسیر اجرای فرایند کار، این سوال برای شما پیش بیاید که از آغاز فرایند سئو معکوس تا نتیجه دهی کامل آن، که رتبه‌های ایجاد شده برای سایت شما دچار تغییرات شوند چقدر زمان نیاز است؟

فرایند اثر بخشی سئو معکوس، حداقل یک ماه است، البته این موضوع مهم را فراموش نکنید که فرایند اثر گذاری سئو معکوس، زمان‌بر است و نمی‌توان از آن نتیجه یک شبه داشت، یعنی در طول مسیر سئو معکوس، با اعمال کارهایی که ذکر شد، نتایج برای شما ظاهر می‌شوند.

عوامل اثر گذار بر بهبود فرایند اثر گذاری سئو معکوس:

برای اینکه قدرت سئو معکوس شما افزایش پیدا کند و در زمان کوتاه‌ تری نتیجه ببینید سعی کنید در فرایند اعمال کار، نکات زیر را فراموش نکنید تا زودتر نتیجه کارتان را مشاهده کنید و لذت ببرید.

  • نظم در انجام امور کار ها

مهم نیست که فشار کار شما چقدر کم یا زیاد است، هر اقدامی را برنامه ریزی قبلی به صورت دقیق طبق یک نظم حرفه‌ای پیش ببرید تا هیچ گونه مشکلی برای وب سایت‌تان ایجاد نشود، کمک گرفتن از نظم در فرایند کار شما و رسیدن به موفقیت از اهمیت بالایی برخوردار است.

  • داشتن استراتژی مسیر سئو معکوس

استراتژی سئو معکوس به شما کمک می‌کند که با آرامش و طبق زمان بندی حرکت کنید و هیچ نوع اختلالی در مسیر کاری شما ایجاد نشود، اگر نمی‌دانید استراتژی سئو معکوس چیست در ادامه با ما همراه باشید :

  • استراتژی سئو معکوس داخلی

در استراتژی سئو معکوس داخلی، کارهای مربوط به سئو داخلی را انجام می‌دهید، چیدن یک مسیر انتشار محتوا و آپدیت منظم، اصلاح حرفه‌ای ساختار لینک سازی داخلی و انجام موارد تکنیکالی و… جزو این مورد محسوب می‌شود.

  • استراتژی سئو معکوس خارجی

بیشتر تمرکز سئو معکوس، بر فرایند استراتژی سئو خارجی آن است، تمامی کارهایی که در خارج از وب سایت‌تان برای رتبه گیری بهتر و تغیر رتبه کلمات کلیدی انجام می‌دهید به استراتژی سئو معکوس خارجی مربوط می‌شود

  • طبیعی کار کردن

گوگل، دشمن اصلی وب سایت‌هایی است که به صورت غیر طبیعی، فعالیت‌های مختلفی انجام می‌دهند، اگر به فکر نتیجه گرفتن واقعی از فرایند سئو معکوس هستید تمامی کارهای‌تان را به صورت طبیعی و طبق یک روال حرفه‌ای انجام دهید تا گوگل به فعالیت وب سایت‌تان شک نکند و به جای دریافت نتیجه مثبت از سئو معکوس، دچار عواقب فعالیت اسپم و پنالتی نشوید.

آیا نتیجه سئو معکوس قطعی است؟

پس از مطالعه موارد آموزشی بالا احتمالا این سوال در ذهن شما ایجاد شده است که آیا نتیجه گرفتن از سئو معکوس قطعی است یا خیر؟ در جواب باید بگوییم که در دنیای سئو هیچ نتیجه قطعی وجود نخواهد داشت و ممکن است در فرایند اعمال سئو معکوس توسط شما تغییراتی در گوگل و یا حتی اقدامات رقبا انجام شود.

اما مطمئن باشید اگر به صورت دقیق، تمامی نکات و ترفندهای سئو معکوس گفته شده در این مطلب را رعایت کنید احتمال دستیابی به موفقیت شما در مسیر سئو معکوس و خلاص شدن از شر کلمات کلیدی مزاحم در گوگل، بسیار بالا خواهد بود.

چطور نتیجه سئو معکوس را بررسی کنیم؟

اما مهم‌ترین بخش فرایند سئو معکوس این است که شما نتیجه کارتان را بررسی کنید و ببینید که چقدر اثر بخش بوده است و آیا فعالیت‌های شما نتیجه داشته یا خیر؟

پیشنهاد ما برای آنالیز نتیجه سئو معکوس، استفاده از بررسی دستی به صورت دقیق است، اگر به خاطر داشته باشید قبل از شروع فرایند سئو معکوس، یک آنالیز دستی و آنالیز حرفه‌ای به کمک ابزار را پشت سر گذاشتید.

حالا در مراحل پایانی کار از نتیجه آنالیزی که در ابتدای امر، انجام دادید استفاده کنید و نتایج سایت‌تان را در مرحله اول و پایانی کار مقایسه کنید.

جهت آشنایی بیشتر با سئو منفی می‌توانید به مقاله سئو مفنی چیست مراجعه کنید

آیا سئو معکوس، همان سئو منفی است؟ (فرق آن‌ها چیست؟)

بسیاری از وبمستران، تصور می‌کنند که سئو معکوس همان سئو منفی است اما در حقیقت، اینگونه نیست و شما نباید به اشتباه، سئو معکوس و سئو منفی را با یکدیگر جابه‌جا بگیرید، در ادامه به صورت دقیق، تفاوت این دو مفهوم، خدمت شما ارائه می‌شود تا بتوانید به صورت دقیق سئو منفی و سئو معکوس را از یکدیگر تفکیک کنید.

سئو معکوس چیست

  • تعریف اولیه سئو معکوس

سئو معکوس، به مجموعه تلاش‌های یک وبمستر برای از بین بردن رتبه کلمات کلیدی مختلف سایت اطلاق می‌شود، یعنی در سئو معکوس، شما به جای اینکه تلاش کنید سایت‌تان در گوگل رتبه بگیرد تمام تمرکزتان را بر این موضوع قرار می‌دهید که رتبه‌های فعلی آن را با هدفی که در ذهن‌تان دارید از بین ببرید و نتایج دیگری را ایجاد کنید.

  • تعریف اولیه سئو منفی

سئو منفی، یک تکنیک ناجوان‌ مردانه است که رقبا در گوگل، از آن برای ضربه زدن به یکدیگر استفاده می‌کنند، در سئو منفی فعالیت‌هایی به ضرر رقیب، انجام ‌می‌شود تا رتبه‌های به دست آمده برای آن در گوگل حذف شود، در سئو منفی تمام تمرکز وبمستر سایت، برای ضربه زدن به رقبا جهت گرفتن رتبه‌های آن‌ها است .

  • تفاوت اصلی سئو معکوس و سئو منفی

اصلی‌ترین تفاوت سئو منفی و سئو معکوس، در نحوه پیاده سازی و هدف آن است، در حقیقت شما در سئو معکوس قصد از دست دادن یا تغییر رتبه‌های وب سایت‌ تان را دارید اما در سئو معکوس، خبری از این موضوع نیست و هدف اصلی شما ضربه زدن آشکار به رقیب‌ تان جهت رتبه گیری در موتور جستجو است.

  • از سئو معکوس استفاده کنیم یا سئو منفی؟

اگر هدف شما این است که رقبایتان را نزد گوگل و کاربران آن، بدنام کنید به سئو منفی نیاز خواهید داشت و می‌توانید از آن برای ضربه زدن به رقبایتان استفاده کنید که از نظر اخلاقی این کار، اصلا مناسب نیست، اما اگر نیاز دارید برخی از رتبه‌های کلمات کلیدی وب سایت‌تان را تغییر دهید و با موارد جدید جایگزین کنید، به سئو معکوس، نیاز خواهید داشت.

حرف آخر : با سئو معکوس، آبروی سایت‌تان را نجات دهید !

در این مقاله از سایت تسمینو تلاش کردیم تا اطلاعات جامع و مفیدی پیرامون مفهوم سئو معکوس و روش‌های درست پیاده سازی آن، خدمت شما عزیزان ارائه کنیم.

زمانی که وب سایت شما با کلمات کلیدی یا نظرات نامناسبی در صفحه نتایج جستجو دیده شود شما می‌توانید با کمک سئو معکوس، نتایج منفی آن را از بین ببرید و کلمات کلیدی مناسبی را جایگزین موارد قبلی کنید.

یعنی در سئو معکوس به جای اینکه برای گرفتن رتبه در گوگل تلاش کنید، سعی می‌‌شود که رتبه‌های ایجاد شده از بین برده شوند و کلمات کلیدی بهتر جایگزین آن‌ها شوند، در این مطلب به صورت کامل با مفهوم سئو معکوس، الزام پیاده سازی آن و بهترین تکنیک‌ها برای اجرای سئو معکوس آشنا شدید.

حتما اگر نیاز به روش‌های سئو معکوس داشتید تکنیک‌های معرفی شده در این مطلب را به کار ببنید همچنین اگر سوالی درباره این مفهوم داشتید حتما در بخش کامنت‌ها برای ما بنویسید کارشناسان تسمینو برای پاسخگویی در خدمت شما هستند !

علیرضا بابایی
علیرضا بابایی

آینده متعلق به کساییه که به زیبایی رویاهای خودشون ایمان دارن.

دیدگاه ها