سئو اینستاگرام چیست؟ + (25 راز سئو در اینستاگرام)

سئو اینستاگرام چیست؟ + (25 راز سئو در اینستاگرام)

همیشه وقتی از حرف از سئو به میان می‌آید یاد دنیای اینترنت و وب سایت می‌افتیم اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید مفهوم سئو در اینستاگرام نیز جریان دارد و شما می‌توانید با کمک ترفندهای ساده‌ای پیج اینستاگرام‌ تان را مهمان صفحه نتایج جستجو گوگل کنید ! البته شاید در ابتدا کمی گیج شوید و این سوال برای شما ایجاد شود که ماجرای سئو پیج اینستاگرام چیست و چطور باید از آن کمک بگیریم؟ آیا تاکنون هوس این را کرده‌ اید که پیج اینستاگرام شما توسط کاربران بیشتری دیده […]

2 سال 0 16 دقیقه

آنچه در این مطلب خواهید خواند

سئو اینستاگرام چیست؟ (سئو از قلب وب تا نرم افزار اینستاگرام)
سئو در اینستاگرام به چه معنا است؟
تکنیک‌ های جدید سئو اینستاگرام در سال 2022
نکات بهینه سازی پروفایل (قدم صفر سئو اینستاگرام)
نکات سئو اینستاگرام زمان تولید و انتشار محتوا
نکته‌ های فنی سئو اینستاگرام ( وقت کار با ابزاره! )
کارهای خطرناک سئو اینستاگرام (لطفا شما انجام ندهید)
تلاش برای سئو اینستاگرام بدون تحلیل یعنی آب در هاون کوبیدن!
نکته مهم درباره سئو اینستاگرام (همیشه قرار نیست موفق باشید !)
2 شرط لازم برای موفقیت در سئو اینستاگرام برای دیده شدن در گوگل!
سخن پایانی
مشاهده بیشتر

همیشه وقتی از حرف از سئو به میان می‌آید یاد دنیای اینترنت و وب سایت می‌افتیم اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید مفهوم سئو در اینستاگرام نیز جریان دارد و شما می‌توانید با کمک ترفندهای ساده‌ای پیج اینستاگرام‌ تان را مهمان صفحه نتایج جستجو گوگل کنید !

البته شاید در ابتدا کمی گیج شوید و این سوال برای شما ایجاد شود که ماجرای سئو پیج اینستاگرام چیست و چطور باید از آن کمک بگیریم؟

آیا تاکنون هوس این را کرده‌ اید که پیج اینستاگرام شما توسط کاربران بیشتری دیده شود، به اکسپلور بروید و یا حتی در صفحه نتایج جستجو گوگل دیده شوید؟ راز این اتفاق کمک گرفتن از ترفندهای سئو اینستاگرام است که قرار است در این مقاله به آن بپردازیم، اگر قصد دارید سئو اینستاگرام را یاد بگیرد با ما همراه باشید!

سئو اینستاگرام چیست؟ (سئو از قلب وب تا نرم افزار اینستاگرام)

سئو در اینستاگرام چیست

سئو یا SEO مخفف (Search engine optimization) به معنای بهینه سازی برای موتورهای جستجو است تا بتوان پس از جستجوی کلمات کلیدی در صفحه نتایج جلوی چشم کاربران قرار گرفت.

سئو در اینستاگرام به چه معنا است؟

اصولا واژه سئو برای دنیای وب به کار برده می‌شود و استفاده از آن برای اینستاگرام، چندان صحیح نیست! اما به هرحال عبارتی است که این روزها کاربرد دارد و افراد در پی استفاده از آن دو هدف اصلی را منظور دارند:

1. دیده شدن در موتورهای جستجو

اگر بتوانیم تکنیک‌های سئو مخصوص اینستاگرام را به خوبی پیاده سازی کنیم شانس دیده شدن در صفحه نتایج موتور جستجو را خواهیم داشت، البته این موضوع قائده و قانون‌هایی دارد که بناست در این مطلب به آن بپردازیم.

2. رفتن به اکسپلور و دیده شدن توسط کاربران

یکی از مهم‌ترین مزایای سئو اینستاگرام، دیده شدن پست‌ها توسط کاربران جدید در قسمت اکسپلور است که این موضوع می‌تواند وضعیت مالی کسب و کار شما را با جذب مشتریان جدید زیرُرو کند.

تکنیک‌ های جدید سئو اینستاگرام در سال 2022

ترفندهای بهینه سازی پیج اینستاگرام یا در اصطلاح همان سئو اینستاگرام، شامل بخش‌های مختلفی از مدیریت یک پیج است که شامل موارد زیر است:

  1. بهینه سازی پروفایل
  2. بخش تولید و انتشار محتوا
  3. بخش مدیریت فنی پیج اینستاگرام
  4. تحلیل و بررسی

در ادامه توضیح جامع هر 4 بخش خدمت شما ارائه می‌شود، برای قدرت بخشیدن به پیج اینستاگرام‌ تان و تبدیل آن به یک پیج کسب‌وکار حرفه‌ای با ما همراه باشید.

نکات بهینه سازی پروفایل (قدم صفر سئو اینستاگرام)

در قدم اول برای بهینه سازی پیج اینستاگرام باید سراغ بررسی پروفایل پیج‌تان بروید و دستی به سروروی آن بکشید تا شانس دیده شدن بیشتری به دست آورید.

1. بهینه سازی عکس پروفایل

سبک پروفایل مناسب شما بستگی به مشتریان هدف پیج‌تان دارد اصولا اگر قرار است روی برند شخصی‌تان کار کنید بهتر است از تصاویر شخصی استفاده کنید اما اگر پیج برای کسب‌وکار یک شرکت است از همان لوگوی اصلی برند که در سایر مکان‌ها استفاده شده کمک بگیرید.

2. استفاده از نام برند در بخش آیدی

بی‌شک کسب‌ و کار شما یک نام برند مختص به خود را دارد در بخش آیدی اینستاگرام این اسم را بدون هیچ ویرایش و اعمال تغییری قرار دهید اگر یک وب سایت یا اکانت لینکدین مرتبط با این نام پیج‌تان دارید نیز مراقب باشید که از همان نام در بخش آیدی استفاده کنید.

به عنوان مثال اگر شما به اسم اینستاگرام تسمینو دقت کنید متوجه می‌شود که تمامی اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی مختلف تیم ما (TESMINO) است.

3. انتخاب هوشمندانه نام کاربری

نام کاربری همان چیزی است که کاربران می‌توانند با سرچ کردن آن به فارسی شما را پیدا کنند، بهتر است در قسمت نام کاربری برای سئو بهتر اینستاگرام، نام آیدی را به فارسی بنویسید و در کنار آن اسم محصول یا خدمات اصلی خودتان را تایپ کنید.

 

در این روش، کاربران زمان جستجو در باکس سرچ اینستاگرام برای پیدا کردن محصول یا خدمت مورد نیازشان، اسم محصول مدنظرشان را در کنار نام برند شما مشاهده می‌کنند و این موضوع شانس افزایش مشتری وفادار برای شما را افزایش می‌دهد.

به عنوان مثال می‌دانید یکی از خدمات اصلی تسمینو خرید رپورتاژ است، اگر شما در اینستاگرام، رپورتاژ را سرچ کنید به علت وجود این واژه در قسمت نام پیج تسمینو، به راحتی صفحه اینستاگرام ما را مشاهده می‌کنید.

 

4. نوشتن بیوگرافی حرفه‌ای

در بخش بیوگرافی باید دام جذب کاربر را پهن کنید! بیوگرافی اینستاگرام شما باید ترکیبی از معرفی خلاصه محصول و خدمات‌ تان، کلمات حسی و هیجانی برای افزایش جلب توجه افراد و یک الی دو هشتگ مرتبط با حوزه کاری‌تان باشد.

چون پلتفرم تسمینو در حوزه ارائه خدمات مرتبط با سئو از جمله (خرید بک لینک، خرید رپورتاژ و خدمات تولید محتوا ) فعالیت است، هشتگ‌های سئو و رپورتاژ آگهی بهترین انتخاب برای قرار دادن در پیج تسمینو هستند که به خوبی از آن‌ها در بیوگرافی پیج استفاده شده است.

5. هایلایت‌های جذاب داشته باشید

هایلایت‌ها نیز بخشی از بیوگرافی ظاهری شما محسوب می‌شوند بهتر است از کاورهای شیک و مرتبط با موضوع پیج کاری‌ تان کمک بگیرید و همچنین موضوعات متنوع و جذاب را در دل هایلایت‌های پیج اینستاگرام‌ تان جای دهید.

نکات سئو اینستاگرام زمان تولید و انتشار محتوا

در قسمت قبلی با نکته‌های مهم سئو اینستاگرام در قسمت پروفایل آشنا شدید اما داستان سئو در اینستاگرام به همین سادگی نیست و شما باید نکات خیلی مهمی را در بخش تولید محتوای پیج‌تان نیز رعایت کنید، در ادامه 7 تا از مهم‌ترین نکته‌های تولید محتوا برای سئو اینستاگرام را یاد بگیرید.

1. لوکیشن را تغییر دهید

اگر همیشه از یک لوکیشن تکراری در پست‌های مختلف پیج‌تان استفاده کنید شانس دیده شدن شما در اکسپلور کاهش پیدا می‌کند، البته بعضی از پیج‌ها حتی زحمت ذکر کردن لوکیشن را نیز به خودشان نمی‌دهند که این موضوع یعنی فاجعه!

2. تنوع محتوایی را رعایت کنید

اگر قصد سئو اینستاگرام دارید تنوع را در تولید محتوای پیج از یاد نبرید، سعی کنید ترکیبی از محتوای تصویری و ویدئویی را در پیج اینستاگرام‌تان ایجاد کنید تا کاربران با اشتیاق بیشتری محتوای پیج شما را دنبال کنند.

3. شیک باشید !

تمامی پست‌های پیج‌تان باید از زیر دست یک گرافیست حرفه‌ای و کاربلد گذر کنند و کاورهای جذاب داشته باشند تا کاربران با اشتیاق بیشتری آن‌ها را دنبال کنند.

سعی کنید مثل پیج اینستاگرام تسمینو از یک کاور و سبک گرافیکی ثابت برای پست‌ها استفاده کنید:

نمونه پیج اینستاگرام سئو شده

4.انتخاب هشتگ‌های مناسب

هشتگ‌های پیج، پل ارتباطی شما و مشتریان‌تان در فضای اینستاگرام هستند، پس وسواس زیادی زمان انتخاب هشتگ‌ها خرج کنید تا تنها افراد هدفی که می‌توانند برای شما تبدیل به مشتری شوند را جذب پیج کنید.

به عنوان مثال در پست نمونه زیر که مربوط به چالش تایم تو وین است، به خوبی از هشتگ‌های مربوط به این چالش استفاده شده است و در نتیجه بازخوردهای خیلی خوبی نیز نسبت به این چالش جذب کرد.

5. به کاربردن ALT تصاویر

اگر تا به حال سروکارتان با سایت‌های وردپرسی افتاده باشد احتمالا با بخش  (ALT تصاویر) آشنا هستید، در اینستاگرام نیز این قابلیت فعال است و تنها کافی است زمان قرار دادن پست اینستاگرام و انتشار عکس با انجام تنظیمان ، بهترین ALT را برای تصاویر پیج‌تان انتخاب کنید.

6. CTA فراموش نشود

هر نوع دعوت به اقدام در پست‌های مختلف پیج اینستاگرامی CTA نام دارد، استفاده از یک دعوت به اقدام مناسب می‌تواند میزان تعامل پیج شما را در مدت زمان کوتاه افزایش بدهد پس بهتر است به وجود آن توجه ویژه داشته باشید.

7. عنوان نویس حرفه‌ای شوید

یکی از مهم‌ترین نکته‌های سئو اینستاگرام، استفاده از عنوان‌های جذاب و کلیک خور از سمت کاربران است، برای اینکه عناوین جذابی بنویسید همیشه خودتان را جای مخاطبین پیج اینستاگرام‌تان قرار بدهید و بپرسید که اگر من چنین عنوانی را می‌دیدم روی آن کلیک می‌کردم یا نه؟

فراموش نکنید که عنوان پست، اولین و مهم‌ترین نکته برای کلیک خوردن پست‌های شما و ورود به اکسپلور است و اگر عنوان نویس خوبی نباشید نتایج خوبی را در اینستاگرام به دست نخواهید آورد.

ترفندهای عنوان نویسی در اینستاگرام

  1. کوتاه نوشتن
  2. استفاده از کلمات هیجانی
  3. منفی کردن عبارات
  4. برانگیختن کنجکاوی مخاطب
  5. نوشتن عناوین عجیب!
  6. عناوین همراه با ایموجی و …

نکته‌ های فنی سئو اینستاگرام ( وقت کار با ابزاره! )

سئو اینستاگرام، نکات فنی را نیز به همراه دارد که برای انجام آن نیاز است که در دنیای دیجیتال مارکتینگ دست به ابزار شوید و کمی حرفه‌ای‌تر به موضوع سئو در اینستاگرام نگاه کنید!

1. بک لینک زدن برای اینستاگرام!

اگر به تازگی فعالیت‌تان را در فضای اینستاگرام آغاز کرده‌اید و خبری از نام پیج شما در صفحه نتایج جستجو گوگل نیست و برای دیده شدن در موتور جستجو علاقه دارید می‌توانید از تعدادی بک لینک برای ایندکس سریع‌تر آدرس صفحه پیج‌تان در گوگل کمک بگیرید.

البته فراموش نکنید که این کار واجب نیست و اگر قصد خرید بک لینک برای اینستاگرام دارید، حجم کم و ارزان قیمت کفایت می‌کند.

2. مسابقه برگزار کنید

یکی از روش‌های جدید سئو اینستاگرام که به افزایش شهرت پیج شما در سطح اینترنت کمک می‌کند برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی و مسابقات اینستاگرامی جهت افزایش ذکر نام برند شما است، با کمک مسابقات بدون اینکه هزینه زیادی خرج کنید می‌توانید نام برند پیج اینستاگرام‌تان را در سراسر وب منتشر کنید و لذت ببرید.

3.اکانت بیزینسی داشته باشید

اصولا مردم به اکانت‌های کسب وکار اینستاگرامی بیشتر اعتماد می‌کنند و این دسته از پیج‌ها شانس بیشتری برای دیده شدن مطالب، به اشتراک گذاری و .. دارند. بهتر است شما نیز دست به کار شوید وپیج اینستاگرام‌تان را در حالت اینستاگرام کسب‌وکار تنظیم کنید تا بهتر و قوی‌تر دیده شوید.

4. کمک گرفتن از اسکیما پروفایل

زمان راه اندازی افزونه اسکیما پرو، بخشی وجود دارد که شما می‌توانید آدرس شبکه‌های اجتماعی مختلف‌تان مثل (لینکدین، توئییتر و اینستاگرام) را در آن قرار دهید، این بخش به ایندکس بهتر آدرس یوآرال پیج شما در گوگل کمک می‌کند.

با کمک گرفتن از اسکیما شبکه‌های اجتماعی، آدرس شبکه اجتماعی شما در گوگل برای کاربران نمایش داده خواهد شد و با کلیک کردن روی آن‌ها ، می‌توانند وارد شبکه اجتماعی مخصوص شما شوند.

اسکیما اینستاگرام

5. یاری از ایمیل مارکتینگ را از یاد نبرید

اگر در فضای دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارید احتمالا با مفهوم ایمیل مارکتیگ یا همان بازاریابی ایمیلی آشنا هستید، در این سبک بازاریابی شما می‌توانید آدرس پیج اینستاگرام‌تان را در ایمیل‌های ارسالی به افراد قید کنید و به همین روش تعداد کاربران زیادی را به سمت پیج‌تان هدایت کنید.

5.لطفا منظم باشید

هر کاری که قرار است برای پیج‌تان انجام دهید را در یک بازه زمان منظم و دقیق به ثمر برسانید، الگوریتم‌های جدید اینستاگرام به نظم در انتشار محتوا و انجام کارهای مهم در زمان‌های مشخص، اهمیت زیادی می‌دهند.

کارهای خطرناک سئو اینستاگرام (لطفا شما انجام ندهید)

اگر در ابتدای مسیر سئو اینستاگرام باشید احتمالا تجربه زیادی ندارید و ممکن است دست به کارهای اشتباه زیادی در این مسیر بزنید! برخی از خطرناک‌ترین کارهایی که در زمان سئو اینستاگرام نباید انجام دهید را بشناسید!

1.خرید فالوور فیک

خریداری فالوور فیک شاید در نگاه اول کمی وسوسه کننده باشد اما به پیج شما آسیب زیادی می‌زند و با سئو اینستاگرام هیچ منافاتی ندارد وبهتر است با روش‌های طبیعی  تعداد فالوورهای پیج‌تان را زیاد کنید.

2.محتوا دزدی

کپی کردن محتوا از پیج‌های مشابه حتی در اینستاگرام نیز ممنوع است پس مراقب باشید که به هچ وجه خواسته یا ناخواسته اقدام به کپی کردن محتوا از رقبا نکنید!

دزد محتوا

3.کامنت و لایک تقلبی

شاید در روزهای اول راه اندازی پیج، وسوسه شوید که با کامنت و لایک تقلبی، جان تازه‌ای به سئو سایت‌تان هدیه دهید اما توجه کنید که این کار در مدت زمان کوتاه، پیج شما را نابود می‌کند و اگر به فکر یادگیری و پیاده سازی درست سئو اینستاگرام هستید لایک و کامنت تقلبی را فراموش کنید.

4.فالو آنفالو بیش از حد

یکی از روش‌های قدیمی برای جذب فالوور جدید به سمت پیج، فالو کردن پیج‌ها و جذب کاربر و سپس آنفالو است، فراموش نکنید که این کار به پیج شما آسیب زیادی می‌زند و اگر به فکر سئو اینستاگرام هستید باید آن را فراموش کنید!

تلاش برای سئو اینستاگرام بدون تحلیل یعنی آب در هاون کوبیدن!

تلاش شما برای سئو اینستاگرام باید در بازه‌های زمانی منظم بررسی شود تا متوجه شوید روال کار به چه صورتی است ؟ برای تحلیل سئو اینستاگرام، آنالیز وضعیت پیج، تعامل و … از ابزارهای زیر کمک بگیرید.

بهترین ابزارهای تحلیل سئو اینستاگرام

  1. Instagram Insights
  2. Hootsuite Analytics
  3. pixlee
  4. Followers Pro
  5. Analisa

نکته مهم درباره سئو اینستاگرام (همیشه قرار نیست موفق باشید !)

گاهی اوقات افراد تصور می‌کنند با رعایت کردن تمامی نکات سئو اینستاگرام، دیده شدن آن‌ها در موتور جستجو قطعی است! در حالی که اینطور نیست و زمانی که شما قصد دیده شدن در موتورهای جستجو را داشته باشید سروکارتان با الگوریتم‌های گوگل و درک نیاز آن‌ها از هدف جستجوی کاربران است.

2 شرط لازم برای موفقیت در سئو اینستاگرام برای دیده شدن در گوگل!

برای اینکه زمان کم‌تری در مسیر سئو اینستاگرام صرف کنید بهتر است با 2 لازمه اصلی دیدن شدن پیج در صفحه نتایج گوگل آشنا شوید

1. هم سو بودن پیج شما با نیاز کاربر

فرض کنید کاربران گوگل قصد خرید رپورتاژ آگهی دارند در این شرایط به هر میزانی که برای سئو اینستاگرام پیج تسمینو جهت رتبه گیری پیج با کلمه کلیدی خرید رپورتاژ داخل پیج کار شود هیچ نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود و لندینگ‌های مربوطه وب سایت‌ها در صفحه نتایج خواهند بود.

اما اگر شما کلمه تسمینو را در گوگل سرچ کنید، پیج تسمینو برای شما نمایان خواهد شد چون گوگل درک می‌کند زمانی که کاربر نام برند یک کسب‌وکار یا فرد را در موتور جستجو سرچ می‌کند به دنبال کسب اطلاعات بیشتر و مستقیم با فرد یا کسب‌وکار خواهد بود.

2. کم رقابت بودن حوزه مورد سرچ

اگر در یک کلمه کلیدی خاص، رقبا در سط وب فعالیت قوی نداشته باشند رتبه گرفتن شما در آن کلمه کلیدی از طریق پیج اینستاگرام، خیلی راحت خواهد بود.

فرض کنید قصد دارید با کلمه کلیدی خرید مانتو در شیراز از طریق اینستاگرام دیده شوید در این شرایط به علت کم رقابت بودن به سادگی به صفحه نتایج می‌رسید!

 

 


سخن پایانی

در این مقاله تمامی ترفند های سئو اینستاگرام به صورت کامل توضیح داده شد، اگر قصد موفقیت در اینستاگرام و دیده شدن پیج‌تان توسط تعداد نفرات بیشتری دارید نکات مطرح شده را در مسیر مدیریت پیج‌تان به کار ببندید.

همچنین اگر سوالی در این باره دارید یا تجربیات بهتری از تکنیک‌های سئو در اینستاگرام در نظر دارید حتما با ما و دیگر خوانندگان این مقاله تسمینو در میان بگذارید.‌

علیرضا بابایی
علیرضا بابایی

آینده متعلق به کساییه که به زیبایی رویاهای خودشون ایمان دارن.

دیدگاه ها