محتوای آسمان خراش یا Skyscraper چیست؟

محتوای آسمان خراش یا Skyscraper چیست؟

در این مقاله قصد داریم به صورت کامل با سبک محتوای آسمان خراش و روش‌های نگارش آن به سبک حرفه‌ای‌ها آشنا شویم برای آشنایی عمیق با این روش تولید محتوا شما را با یک مثال همراه می‌کنیم. فرض کنید که گوگل یک شهر بزرگ است و هر وب سایت، نقش یک فروشگاه فیزیکی برای رفع نیاز مشتریان خود را دارد، در این مسیر هر فروشگاهی که بتواند پاسخ بهتری به مشتری ارائه کند محبوب آن‌ها خواهد بود و در نهایت به سود و درآمد بیشتری خواهد رسید. در دنیای سئو […]

2 سال 0 9 دقیقه

آنچه در این مطلب خواهید خواند

محتوای آسمان خراش چیست ؟ (قصه یک تولد پرماجرا!)
قصه تولد آسمان خراش چیست؟
ویژگی‌ های محتوای آسمان خراش چیست ؟ 4 ویژگی اصلی یک آسمان خراش واقعی‌ای
چطور یک محتوای آسمان خراش بنویسیم ؟ 10 قدم برای خلق آسمان خراش شما !
حرف آخر: با کمک محتوای آسمان خراش، در صفحه نتایج جستجو گردوخاک به پا کنید!
مشاهده بیشتر

در این مقاله قصد داریم به صورت کامل با سبک محتوای آسمان خراش و روش‌های نگارش آن به سبک حرفه‌ای‌ها آشنا شویم برای آشنایی عمیق با این روش تولید محتوا شما را با یک مثال همراه می‌کنیم.

فرض کنید که گوگل یک شهر بزرگ است و هر وب سایت، نقش یک فروشگاه فیزیکی برای رفع نیاز مشتریان خود را دارد، در این مسیر هر فروشگاهی که بتواند پاسخ بهتری به مشتری ارائه کند محبوب آن‌ها خواهد بود و در نهایت به سود و درآمد بیشتری خواهد رسید. در دنیای سئو و تولید محتوا نیز هر محتوایی در صفحه نتایج جستجوی گوگل نقش همان فروشگاه را دارد، هر محتوایی که بتواند بهتر و قوی‌تر نیاز کاربر را پاسخگو باشد، مثل یک فروشگاه حرفه‌ای خواهد بود که توانسته است حرفه‌ای‌تر در خدمت کاربران خود باشد و در نهایت به نیاز آن‌ها پاسخ دهد.

در میان انواع مختلف سبک‌های تولید محتوا، محتوای آسمان خراش با داشتن نکات جالب و خواندنی یکی از بهترین سبک‌های تولید محتوا است که به خوبی می‌تواند درد و دغدغه کاربر را زمان جستجو برطرف کند و بهترین پاسخ را به او بدهد.

در این مقاله قرار است به صورت کامل با سبک محتوای آسمان خراش، از قصه تولد تا تغییرات و تاثیراتی که در سئو داشته است صحبت کنیم، برای آشنا شدن دقیق با این سبک محتوا در ادامه با ما همراه باشید.

محتوای آسمان خراش چیست ؟ (قصه یک تولد پرماجرا!)

همانطور که گفتیم هر محتوا در گوگل، نقش یک فروشگاه را دارد که هدف اصلی آن، رفع نیاز کاربران است، محتوای آسمان خراش مثل یک برج آسمان خراش خوش قد و قامت در بین دیگر فروشگاه‌هایی است که قصدشان یاری رساندن به نیاز کابر برای رفع دغدغه خود است.

قصه تولد آسمان خراش چیست؟

در سال‌های اولیه آغاز به کار گوگل، وبمسترها تلاش می‌کردند تا با ارائه اطلاعات ناقص، کپی و … به صدر نتایج جستجو برسند اما این نوع محتوا برطرف کننده نیاز کاربران نبود و در نتیجه کاربران گوگل ناراضی می‌شدند به همین دلیل با گذشت زمان کمی گوگل تصمیم گرفت تغییراتی را در استراتژی رتبه بندی سایت‌ها ایجاد کند و به محتواهای جامع و طولانی بها دهد.

البته قرار نیست به علت وجود این امتیاز در گوگل، شما همیشه و در هر لحظه به فکر نوشتن مقالات طولانی بی ارزش باشید چون یک محتوای آسمان خراش حرفه‌ای ویژگی‌های خاصی دارد و شما باید تکنیک‌های نوشتن آسمان خراش را بدانید  و سپس دست به قلم شوید.

جهت پی بردن به Content Creation جزئیات بیشتر روی عبارت تولید محتوا چیست کلیک کنید.

ویژگی‌ های محتوای آسمان خراش چیست ؟ 4 ویژگی اصلی یک آسمان خراش واقعی‌ای

خب پس قرار نیست محتوای طولانی و بدون ارزش بنویسیم و برای اینکار باید در قدم اول با ویژگی‌های یک آسمان خراش حرفه‌ای واقعی آشنا باشید تا بتوانید بهترین نتیجه را برای خودتان ایجاد کنید، هر محتوای آسمان خراشی که یکی از ویژگی‌های زیر را نداشت، آسمان خراش نیست : )

جامع بودن محتوا

اولین ویژگی یک آسمان خراش حرفه‌ای، کامل و جامع بودن آن است در یک محتوای آسمان خراش، باید به تمامی سوالات ریز و درشت کاربران، پاسخ داده شود و هیچ ابهامی باقی نماند، یک محتوای آسمان خراش که از ویژگی جامع بودن برخوردار نباشد، یک آسمان خراش حرفه‌ای نخواهد بود.

پاسخ به تمامی سوالات کاربران

شما باید در محتوای اسکای اسکرپر به تمامی سوالات ریزودرشت خواننده پاسخ دهید، هر سوالی مرتبط با مفهوم و هدف اصلی محتوا باید به صورت دقیق و جامع، در محتوای تولید شده توسط شما ذکر شود

شما زمان نگارش محتوای آسمان باید سوالات و دغدغه‌های احتمالی مخاطب را در ذهن‌تان مرور کنید تا بتوانید به تمامی این پرسش‌ها به صورت دقیق پاسخ دهید تا هیچ ابهام و پرسش در ذهن مخاطب محتوای شما باقی نماند.

عدم اضافه گویی در مقالات

این نکته مهم است که محتوای آسمان خراش شما باید جامع و کامل باشد اما موضوع مهم این است که هیچ گاه نباید در ساختار محتوای متنی اقدام به اضافه گویی و گفتن حرف‌های بیهوده جهت سیاه کردن صفحه کنید چون این کار به اعتبار محتوای متنی شما ضربه زیادی خواهد زد و شما باید در آسمان خراش، به فکر ارائه محتوای مفید برای کاربر باشید.

رفع دغدغه کاربر

درد و نیاز کاربران شما زمان جستجو یک کلمه کلیدی تلاش کنید در محتوای متنی آسمان خراش‌ تان تنها به همان موضوع بپردازید و از شاخ و برگ دادن موضوعات بی‌ربط و بدون اهمیت، خودداری کنید، فراموش نکنید که اگر نیاز و هدف اصلی کاربر را زمان ورود به سایت، برطرف نکنید شما بازنده مسیر خواهید بود.

قلم جذاب و گیرا

فراموش نکنید که کاربران یک محتوا زمان مطالعه آن ، باید از دریافت اطلاعات مفیدی و حرفه‌ای لذت ببرند پس به این موضوع، توجه کافی داشته باشید و تلاش کنید که زمان خلق محتوای آسمان نگارش، نکات حرفه‌ای و کلیدی را به کاربر با بیانی جذاب و شیوا ارائه کنید تا بهترین نتیجه برای شما حاصل شود.

چطور یک محتوای آسمان خراش بنویسیم ؟ 10 قدم برای خلق آسمان خراش شما !

حالا زمان آن رسیده است که دست به کار شویم و محتوای آسمان خراش حرفه‌ای مدنظرمان را خلق کنیم برای نوشتن بهترین محتوای آسمان خراش، تمامی نکات مطرح شده را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین و جذاب‌ترین محتوای آسمان خراش را تولید کنید و به بمب پرسروصدای صفحه نتایج جستجو تبدیل شوید !

انتخاب موضوع اولیه

در قدم اول، شما باید موضوع محتوای مدنظرتان را انتخاب کنید، در این مرحل بهتر است شما با در نظر گرفتن یک استراتژی حرفه‌ای از قبل به فکر محتوایی باشید که در راستای بازاریابی محصولات و خدمات شما باشد، محتوایی که قصد دارید برای آن، آسمان خراش بنویسید باید پتانسیل توضیحات کامل و شاخ و برگ دادن را داشته باشد.

یعنی اگر موضوع محتوای شما یک مقاله آموزشی خاص باشد که نیاز کاربر با مشاهده تعدادی عکس و 300 کلمه برطرف می‌شود اصلا نیازی نیست که مشغول نوشتن محتوای آسمان خراش شوید و این کار برای شما بیهوده خواهد بود.

درک نیاز کاربر

در قدم بعدی تلاش کنید که نیاز و دغدغه اصلی خوانندگان سایت را از مطالعه مقاله مدنظر درک کنید و این مسیر ذهنی را در ذهن خودتان ترسیم کنید که چگونه می‌توانید به بهترین شکل ممکن، درد و دغدغه کاربران از جستجو را برطرف کنید و اطلاعات مفیدی را به آن‌ها در زمان مطالعه مقاله ارائه کنید.

تحلیل رقبای سایت

حالا باید در گوگل، جستجو کنید و این موضوع را مورد بررسی و آنالیز قرار دهید که رقبای شما درباره محتوای مدنظرتان، چه نوع سبک و نگارشی را در پیش گرفته‌اند و از همان سبک نگارشی آن‌ها برای خلق بهترین محتوای متنی کمک بگیرید.

در حقیقت، آنالیز و تحلیل رقبا به شما کمک می‌کند که بتوانید بهترین تصمیم را برای ساختار مقاله آسمان خراش‌تان بگیرید و بهترین محتوای مورد نیاز را خلق کنید تا کاربران بعد از مراجعه به وب سایت شما، حس لذت عالی را از به دست آوردن نکته‌های ارائه شده به دست آورند.

نوشتن ساختار و هدف متن

حالا نوبت آن می‌رسد که شما ساختار اولیه محتوای متنی‌تان را ایجاد کنید، این ساختار باید شامل ایده اولیه محتوا، هدف، مخاطب هدف، تعداد کلمات مدنظر و دیگر اطلاعات ضروری مهم در رابطه با محتوای متنی شما باشد که باید به خوبی مسیر آن را پیش از آغاز تولید محتوا ترسیم کنید تا بهترین نتیجه رابرای خودتان حاصل کنید.

تحقیق کلمه کلیدی

زمان نگارش، با انجام یک تحقیق کلمه کلیدی دقیق و اصولی تلاش کنید که متوجه شوید چه کلمات کلیدی باید در محتوای شما قید شوند تا فرایند رتبه گیری آسان‌تر شود و شما سریع‌تر به هدف خودتان برسید، برای انجام این کار می‌ توانید از ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی مختلف، کمک بگیرید تا بتوانید در مدت زمان کوتاه، یک تحقیق کلمه کلیدی حرفه‌ ای و جامع را انجام دهید.

پیدا کردن لانگ‌ تیل‌ ها

لانگ تیل‌ها کلمات کلیدی هستند که بیشتر از 3 یا 4 کارکتر دارند و فرایند رتبه گیری ساده‌تری دارند، شما باید تلاش کنید که در محتوای متنی وب سایت‌تان، تمامی لانگ‌ تیل‌های مربوط به موضوع اصلی را پوشش دهید تا کاربران زمان سرچ کردن لانگ‌ تیل‌های مختلف مربوط به موضوع کاری شما وارد سایت‌تان شوند و از خدمات و محصولات شما استفاده کنند.

امروزه لانگ تیل‌ها در ساختار محتوای متنی به یکی از رازهای موفقیت تولید محتوا تبدیل شده است و شما نیز می‌توانید از آن برای بهبود کیفیت محتوای متنی آسمان خراش‌تان استفاده کنید و لذت ببرید.

نوشتن هدینگ‌ها

بعد از پیدا کردن لانگ تیل‌های محتوای آسمان خراش، هدینگ‌های مختلف را پیدا کنید و یک ساختار محتوای حرفه‌ای برای خودتان تدوین کنید، با اینکار شما می‌توانید طرح کلی نوشته را پیش از آغاز تولید محتوا داشته باشید و با سرعت و جدیت بهتری فرایند کار را پیش ببرید.

اما حالا شروع به نوشتن کنید !

پس از انجام تمامی مراحل قبلی تقریبا کار شما به اتمام می‌رسد و وارد ایستگاه بعدی یعنی نوشتن مقاله می‌شوید! نکاتی که از قبل با کمک تحلیل رقبا، بررسی کلمات کلیدی و … به دست آورده‌اید به شما کمک خواهند کرد که در مدت زمان کوتاه‌تری بهترین محتوای آسمان خراش را تولید کنید.

حرف آخر: با کمک محتوای آسمان خراش، در صفحه نتایج جستجو گردوخاک به پا کنید!

تکنیک تولید محتوای آسمان خراش، یک ترفند تولید محتوای حرفه‌ای است که امروزه وبمسترهای متخصص برای رتبه گرفتن در کلمات کلیدی خاص و سخت، از آن کمک می‌گیرند، اگر قصد خلق بهترین محتوا در سایت‌تان را دارید، بی‌شک ترفند تولید محتوای آسمان خراش برای شما بهترین انتخاب خواهد بود.

علیرضا بابایی
علیرضا بابایی

آینده متعلق به کساییه که به زیبایی رویاهای خودشون ایمان دارن.

دیدگاه ها