بازاریابی محتوایی چیست؟+ مزایا Content Marketing 2023

بازاریابی محتوایی چیست؟+ مزایا Content Marketing 2023

قبل از اینکه به سوال شما در زمینه بازاریابی محتوایی چیست؟ “Content Marketing” ، بپردازیم؛ بهتر است ابتدا به سوالات زیر دقت کنید! کدام نرم افزار را نصب کنیم؟ ویژگی‌های یک دوربین عکاسی خوب چیست؟ ویژگی‌های چرم اصل؟ چگونه عسل طبیعی را تشخیص دهیم؟ چگونه رتبه برتر کنکور شویم؟ چگونه فتوشاپ را در منزل آموزش ببینیم؟ سبک این پرسش‌ها برایتان آشنا نیست؟! شبیه این‌ها را جایی ندیده‌اید؟! جایی ننوشته‌اید؟! بله! آفرین به این حافظه! شما امثال این سوالات را در موتورهای جستجوگر تایپ کرده‌اید! و البته این مختص شما نیست! […]

2 سال 3 19 دقیقه

آنچه در این مطلب خواهید خواند

بازاریابی محتوایی چیست؟
انواع روش‌های بازاریابی محتوایی کدامند؟
تکنیک‌های اجرای بازاریابی محتوایی
بازاریابی محتوایی چگونه موجب افزایش فروش شما خواهد شد؟
چرا بازاریابی محتوایی؟
و در آخر فوت کوزه گری در بازاریابی محتوا
مشاهده بیشتر

قبل از اینکه به سوال شما در زمینه بازاریابی محتوایی چیست؟ “Content Marketing” ، بپردازیم؛ بهتر است ابتدا به سوالات زیر دقت کنید!

  • کدام نرم افزار را نصب کنیم؟
  • ویژگی‌های یک دوربین عکاسی خوب چیست؟
  • ویژگی‌های چرم اصل؟
  • چگونه عسل طبیعی را تشخیص دهیم؟
  • چگونه رتبه برتر کنکور شویم؟
  • چگونه فتوشاپ را در منزل آموزش ببینیم؟

سبک این پرسش‌ها برایتان آشنا نیست؟! شبیه این‌ها را جایی ندیده‌اید؟! جایی ننوشته‌اید؟! بله! آفرین به این حافظه! شما امثال این سوالات را در موتورهای جستجوگر تایپ کرده‌اید! و البته این مختص شما نیست! شاید روزی چند بار برای همه ما اتفاق بیفتد که در بستر اینترنت به دنبال محتواهای آموزشی بگردیم! در دنیای امروز مردم برای آب خوردن هم به سراغ اینترنت می‌روند! آب سالم چه ویژگی‌هایی دارد؟ آب را در چه ظرفی نگهداری کنیم؟ چگونه آب را تصفیه کنیم؟ و در نهایت می‌رسند به این نقطه که چه آبی خریداری کنیم و کدام دستگاه تصفیه آب را بخریم؟!

منطقی هم به نظر می‌رسد. وقتی می توانیم با چند حرکت از انگشت مبارکمان، به انبوهی از اطلاعات برسیم، چرا نباید از این فرصت استفاده کنیم؟ البته اینجا یک بازی بُرد-بُرد اتفاق خواهد افتاد! گرایش گسترده و روزافزونِ مردم برای کسب اطلاعات و آموزش از فضاهای اینترنتی، فرصتی هم برای تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی فراهم می‌کند! و آن چیزی نیست جز بازاریابی محتوایی!

چرا بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی چیست؟

قبل از هر چیز باید بدانیم بازاریابی به چه معناست و تولید محتوا چیست؟. تعاریف متعددی از بازاریابی ارائه شده است. اما مفهوم ساده همه آن‌ها این را می‌رساند که: بازاریابی مجموعه اقداماتی است که سبب جذب و هدایت مشتریان به سمت محصولات در جهت کسب سود می‌شود. اقدامات بازاریابی می‌تواند در مراحل مختلف و با روش‌های گوناگونی انجام شود.

اگر اندک اطلاعاتی از فضاهای کسب و کار داشته باشید، مفهوم بازاریابی را تجربه و درک کرده‌اید. اما شاید “بازاریابی محتوایی” مفهوم جدیدی برای‌تان باشد!

بگذارید با یک مثال زنده پیش برویم!

شما هم اکنون به عنوان یک کاربر به دنبال کسب اطلاعات در مورد بازاریابی محتوایی هستید! دقت کنید شما فقط خواستار “اطلاعات” هستید نه خرید خدمات تولید محتوا!

و تسمینو یک سایت موفق و فعال در زمینه‌ی بازاریابی الکترونیکی است که برای مشتریانش تولید محتوا، خرید بک لینک و خرید رپورتاژ آگهی انجام می‌دهد. بنابراین تسمینو یک سایت محتوا محور که هدفش ارائه اطلاعات رایگان باشد نیست!

اما ما در تسمینو به جهت احترام به کاربران و رفع نیازهای ایشان، به تولید محتوای مفید و مرتبط با فعالیت‌هایمان می‌پردازیم. و هر آن چه که شما به آن نیاز دارید (در زمینه مرتبط با فعالیتمان) به صورت رایگان و بدون هیچ چشم داشتی به شما آموزش خواهیم داد. چه سفارشات‌تان را به گروه ما بسپارید و چه نه! چون هدف اصلی ما تعامل با شما مشتریان و رفع نیازهای شماست نه تنها کسب سود! ساده بگوییم ما با تولید و ارائه محتوای مفید برادری‌مان را به شما ثابت کرده‌ایم!

حال اگر شما در آینده و پس از مطالعه در مورد بازاریابی محتوایی به این نتیجه برسید که در مورد محصولات خودتان محتوا تولید کنید و در اختیار کاربرانتان قرار دهید، برای تولید محتوا به سراغ تسمینو خواهید آمد! این گرایش و علاقه به دلیل قدرشناسی شما رخ می‌دهد! نه هیچ اجبار و حتی تبلیغاتی که ممکن است خیلی از سایت‌ها برایتان ارسال کرده و تبلیغات مستقیم انجام داده باشند.

در تمام ماجرا ما گونه‌ای از بازاریابی را اجرا کردیم که در آن هم ما و هم شما برنده بوده‌ایم!

این همان بازاریابی محتوایی است! تولید و انتشار محتوای مفید و مرتبط برای رفع نیازهای مشتری، در جهت ایجاد تعامل و علاقه، که منجر به ارتقای جایگاهِ برند و در نهایت افزایش فروش می‌شود.

محتوا می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد و به روش‌های مختلفی ارائه شود: اعم از محتوای متنی و غیرمتنی، آنلاین و آفلاین و…

انواع روش‌های بازاریابی محتوایی کدامند؟

خوشبختانه روش‌های مختلفی برای بازاریابی محتوایی وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها به فراخور شرایط و نوع وب‌سایت خود، استفاده کنید:

  • بازاریابی محتوایی در بلاگ وب سایت

یکی از بهترین موقعیت‌هایی که می‌توانید بهترین بهره‌برداری در حوزه کانتنت مارکتینگ را از آن داشته باشید، بازاریابی محتوایی در بلاگ وب‌سایت است. در اینجا شما فرصت دارید هر آن چه را می‌خواهید به مخاطب عرضه کرده و با پاسخ دادن به سوالات او، توجه و اعتمادش را جلب کنید. زمانی که مخاطب در بلاگ وب‌سایت، آن چه را می‌خواهد بیابد، برند وب‌سایت شما برای او تبدیل به یک برند معتبر و به یادماندنی خواهد شد.

  • انتشار ویدیو

یکی از بهترین روش‌های موجود در این حوزه، استفاده از امکان انتشار ویدیو است. حال این که شما ویدیو را در سرویس‌های اشتراک ویدیو منتشر کرده یا در وب‌سایت و بلاگ سایت خود منتشر کنید، هر یک به نوعی موثر خواهند بود. مخاطب امروزی علاقه‌مند به تماشا است و کمتر حوصله مطالعه متن‌های طولانی و کسل کننده را دارد. پس در یک ویدیو چیزی که می‌خواهد را به او داده و مطمئن شوید که شکار قلاب شکارچی را می‌گیرد!

  • استفاده از پادکست در بازاریابی محتوا

پادکست‌ها نیز بازار داغی پیدا کرده و این فرصت را دارید که از این طریق مخاطب خود را شکار کرده و او را به یکی از کاربران وفادار خود تبدیل سازید. دقت داشته باشید که در پادکست به هیچ وجه تبلیغات مستقیم نکرده و حتما مخاطب خود را با صداقت و دادن اطلاعات مفیدی که به آن‌ها نیاز دارد، متقاعد سازید.

  • به کار بردن اینفوگرافیک‌های خلاقانه

یکی از بهترین روش‌های نوین کانتنت مارکتینگ، استفاده از اینفوگرافیک‌های خلاقانه و مفید است. بیشتر کاربران به دنبال دریافت اطلاعات خود در یک قالب کوتاه و خلاصه هستند و مطالعه یک اینفوگرافیک برای آن‌ها، از بهترین روش‌ها محسوب می‌شود. از این روی با طراحی اینفوگرافیک‌های خلاقانه، می‌توانید توجه و اعتماد مخاطب خود را به خوبی جذب کنید.

  • بازاریابی محتوایی با قدرت جادویی شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی متنوعی در دنیای امروز وجود دارند که غفلت از آن‌ها یک اشتباه بزرگ محسوب می‌شود. شما می‌توانید از فرصت تبلیغات غیرمستقیم در فضای اینستاگرام، لینکدین، یوتیوب و… استفاده کرده و با انتشار تصاویر، متن و ویدیو در این پلتفرم‌ها، دیتای مورد نظر کاربر را به وی ارائه کرده و او را به یک مشتری وفادار تبدیل کنید.

بازاریابی محتوا

تکنیک‌های اجرای بازاریابی محتوایی

از جمله تکنیک‌هایی که باید برای اجرای یک مدل بازاریابی محتوایی موفق به کار ببرید، موارد زیر قابل توجه هستند:

  • تحقیق کلمه کلیدی حرفه‌ای انجام دهید

پیش از هر چیزی شما باید تحقیق کلمه کلیدی را به صورت کاملا حرفه‌ای پیش برده و به درستی کلماتی که باید در محتوای خود از آن‌ها استفاده کنید را بشناسید. در نظر داشته باشید که عدم آگاهی درست نسبت به کوئری‌هایی که مد نظر کاربران قرار دارد، باعث خواهد شد تا نتوانید سمت و سوی درستی به محتوای خود بدهید.

  • شناسایی مخاطب را به خوبی دنبال کنید

شما باید مخاطب خود را به درستی بشناسید و نیازهای او را برآورد کرده باشید که بتوانید محتوای مورد نظر را برای او ایجاد کرده و از طریق این محتوا، مخاطب خود را به یک کاربر وفادار تبدیل سازید.

  • ایده خلاق محتوایی خود را شکل دهید

شما نباید بدون برنامه‌ریزی قبلی و داشتن یک ساختار و استراتژی محتوایی، همین‌طور بی محابا به دل محتوا بزنید. لازم است که حتما ایده محتوایی خود را از قبل برنامه‌ریزی کرده و یک ساختار مناسب برای آن داشته باشید. پس از آن دیتایی که نیاز است را در این ساختار جای داده و مطابق با آن پیش بروید.

  • حتما تقویم محتوایی داشته باشید

بدون ایجاد یک تقویم محتوایی منسجم و منظم، کار شما از نظم خارج خواهد شد و بدون نظم کار کردن در حوزه بازاریابی محتوا، باعث می‌شود که از هدف خود فاصله بگیرید. از این روی حتما با در نظر گرفتن تمام مولفه‌های موجود، به درستی تقویم محتوایی خود را شکل دهید. پس از آن اهمیت زیادی دارد که حتما بر اصول تقویم محتوایی پایبند بوده و مطابق با برنامه‌ریزی زمان‌بندی شده آن پیش بروید.

  • از عکس و ویدیو کمک بگیرید

هرگز قدرت جادویی عکس و ویدیو در محتوای خود را دست کم نگیرید. حتی جذاب‌ترین محتواهای متنی نیز بدون تصاویر جذاب و ویدیوهای کمکی، کارایی لازم را نخواهند داشت.

  • از قدرت دیدگاه‌ها و نظرات جا نمانید

پاسخگویی به دیدگاه‌ها و نظرات مثبت یا منفی کاربران و منتشر کردن آن‌ها در وب سایت، به شما کمک زیادی خواهد کرد. این یک راه حل عالی برای معرفی برند و اعتبارسازی برای آن محسوب می‌شود که توصیه می‌کنیم حتما از آن بهره ببرید.

بازاریابی محتوایی چگونه موجب افزایش فروش شما خواهد شد؟

هدف از بازاریابی محتوایی تنها افزایش فروش نیست. بلکه تمرکز بر پاسخگویی به نیازهای مخاطبان و تعامل با آن‌ها است و فروش یکی از دستاوردهای ضمنی و ثانویه بازاریابی محتوایی محسوب می‌شود.

هرچند که بازاریابی محتوایی به طور مستقیم برای شما سودآوری ندارد، اما تعداد مشتری‌های بالقوهِ محصولات شما را بالا برده و افراد جدیدی را در مسیر خرید کردن از شما قرار می‌دهد. کاربران با به کارگیری مقالات، فیلم‌ها، پادکست‌ها، نرم افزارها و… که شما در اختیارشان قرار داده‌اید، نیازهای خود را رفع می‌کنند. آن‌ها در جریان استفاده از این محتواهای مختلف با برند شما آشنا شده و اگر محتوایی که تولید کرده‌اید، برایشان مفید بوده باش؛ به برند شما علاقه‌مند خواهندشد. آن‌ها قدردان زحمات شما خواهند بود و در مرحله بعدی مطالب شما را با دیگران به اشتراک می‌گذارند. به این ترتیب محتوا به راحتی شما را در ذهن و قلب مخاطبان جای خواهد داد. و در درازمدت کاربران را به مشتری‌ها و طرفداران شما تبدیل خواهد کرد.

چرا بازاریابی محتوایی؟

چرا باید از میان روش‌های فراوان بازاریابی به دنبال بازاریابی محتوایی باشیم؟ به هزار و یک دلیل! که البته ما در اینجا به ارائه 10 دلیل قانع‌کننده اکتفا می‌کنیم!

  • انتخاب آزادانه

اگر تبلیغات هدف شما باشد، محتوا مقصود “مشتری” است!

ما قبلا هم گفتیم و شما خودتان هم خوب می‌دانید که مردم از تبلیغات بیزار و فراری‌اند! نشان به آن نشان که شما ایمیل‌های تبلیغی را باز نمی‌کنید و بنرهای تبلیغاتی را  هرچقدر هم که جذاب باشند می‌بندید! افراد زیادی را دیده‌ایم که هنگام پخش پیام‌های بازرگانی تلویزیون به مطالعه می‌پردازند! در واقع آن‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که آگهی‌های تبلیغاتی وقتشان را هدر می‌دهد و سودی نصیبشان نمی‌کند! در روش‌های تبلیغی صاحبان برندها هزینه و انرژی زیادی صرف می‌کنند تا توسط مردم دیده شوند.

اما در بازاریابی محتوا مخاطبان با میل و خواسته خودشان سایت شما را انتخاب می‌کنند. آن‌ها ساعت‌ها در سایت شما مشغول مطالعه، آموزش، تفریح و… می‌شوند و بارها و بارها و بدون هیچ اکراهی برند شما را از نظر می‌گذرانند.

  • تمرکز بر جامعه هدف

شاید در تکنیک‌های مختلف بازاریابی مجبور باشید به گونه‌ای عمل کنید که به مذاق همه خوش بیاید، اما در بازاریابی محتوایی نیازی ندارید از هر دری سخن بگویید. در بازاریابی محتوایی باید گفت: پر گوی و گزیده گوی چون دُر!

شما با افرادی سر و کار دارید که نصف راه را خودشان آمده‌اند و مستعد شناختن کسب و کار اینترنتی شما هستند. یعنی جامعه هدف شما محدود و مشخص‌تر است، بنابراین بر محتوای مناسبِ جامعه هدف خودتان تمرکز می‌کنید. این کار انرژی کمتری از شما گرفته و فرصتِ تولید محتوای بیشتر را برایتان فراهم خواهد کرد.

  • تاثیر محتوا بر سئو سایت 

باید محتوا بسازی تا دیده شوی! محتوا یکی از عناصر اصلی و چه بسا مهم‌ترین عنصر در بهینه‌سازی سایت است. تا حدی که بسیاری از  متخصصین معتقدند سئو با محتوا شروع می‌شود و بدون محتوا رتبه‌بندی وجود نخواهد داشت! برای اینکه رتبه بهتری در موتورهای جستجو پیدا کنید و سایت شما در صفحات اول قرار گرفته و جز اولین گزینه‌ها برای کاربران باشد، باید محتوا تولید کنید. چه بسا فعالیت اصلی شما تولید محتوا نباشد! با این حساب شما با یک تیر چند نشان زده و از تولید محتوای موثر برای منظورهای مختلفی استفاده می‌کنید.

افزایش سئو سایت با بازاریابی محتوا

  • ایجاد ارتباط متقابل

اولین و مهم‌ترین هدف محتوا ایجاد ارتباط و تعامل میان مخاطبان و برند است! همان‌طور که قبلا گفتیم در بازاریابی محتوا شما در حال پاسخ به سوالات مخاطب هستید. مخاطب سوالش را از موتورهای جستجو می‌پرسد و شما بلافاصله جواب می‌دهید. در واقع شما در بازاریابی محتوا با ارائه پیام‌های سودمند مخاطب را به تحسین خود وا می‌دارید. در این قالب همیشه باید ابتدا خود را جای مخاطب بگذارید که چه سوالات و دغدغه‌هایی دارد. پس از آن در گام بعدی، می‌توانید تصمیم‌گیری درست برای شکل‌دهی به قالب محتوای خود داشته و مطابق با آن به نیازهای مخاطب پاسخ دهید. به یاد داشته‌باشید که در این میان قرار نیست از برند خود سخنی گفته یا در حال تبلیغ آن باشید، شما به سوال و نیاز مخاطب پاسخ داده و منتظر باشید تا او خود به سراغ برند شما بیاید.

  • اولین قدم برای کسب اعتماد

بازاریابی محتوایی با رفع نیاز مخاطب بدون دریافت هزینه، بدون فروش و بدون هیچ چشم داشتی، از شما یک جنتلمن واقعی می‌سازد! شما در بازاریابی محتوایی نشان می‌دهید هدفی فراتر از فروش دارید و انسان‌ها برای شما مهم‌تر از پول هستند! بنابراین مخاطبان به شما علاقه‌مند می‌شوند. آن‌ها در مقابل خدماتی که به صورت رایگان از شما دریافت کرده‌اند، قدردان خواهند بود و نسبت به برند شما احساس تعلق می‌کنند. این علاقه موجب می‌شود اگر روزی تصمیم به خرید گرفتند به کسی غیر از شما فکر نکنند!

  • ارزان و کم هزینه

بازاریابی محتوایی نسبت به روش‌های بازاریابی محیطی و سنتی و همچنین بسیاری از تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ به صرفه‌تر است. چرا که می‌توانید بسیاری از مراحل آن را خودتان بر عهده بگیرید. حتی اگر برای تولید محتوا از کارشناسان این حوزه کمک بگیرید، باز هم هزینه تولید آن نسبت به سایر روش‌ها ناچیز و غیرقابل مقایسه است. و در نهایت محتوای تولید شده هم در بستر سایت خودتان و بدون هیچ هزینه اضافی منتشر خواهد شد.

به علاوه در نظر داشته باشید که در این قالب از  بازاریابی، پرداخت هزینه تولید محتوا شما، تاثیری پایدار خواهد داشت. اما به طور مثال زمانی که یک بنر در جایی از شهر اجاره می‌کنید، تنها برای مدت اجاره از مزایای تبلیغاتی آن برخوردار خواهید بود. در حالی که انتشار یک محتوا که هزینه آن بارها و بارها کمتر از اجاره بنر است، همیشگی تاثیر داشته و قرار نیست که اثر آن از بین برود.

  • تاثیرگذاری بالا

معمولا در تمام تکنیک‌های بازاریابی، مخاطبان در حال پرداختن به فعالیت‌های روزمره خود با محتوای تبلیغاتی مواجه می‌شوند. مثلا هنگام مطالعه یک متن، بنر تبلیغی شما جلوی چشم مخاطب ظاهر می‌شود! در این حالت شما در حاشیه قرار  می‌گیرید و مخاطب بر روی محتوای تبلیغی شما تمرکز نمی‌کند. اما در بازاریابی محتوایی از آنجایی که فرد با تصمیم خودش برای کسب اطلاعات پیش قدم شده است، با تمرکز و دقت بیشتری به مطالعه یا تماشا می‌پردازد. قطعا محتوایی که به این صورت مطالعه شود تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

  • امکان اشتراک گذاری با دیگران

احتمال اینکه کاربران محتوای تولیدی شما را با دوستانشان به اشتراک بگذارند خیلی زیاد است. هنگامی که شما به قصد بازاریابی محتوایی به تولید متن، ویدیو، صوت، داستان و… می‌پردازید، بدون اینکه حرفی از خودتان به میان بیاورید به خواسته‌های مخاطب فکر می‌کنید. اینکه مخاطب چه می‌خواهد؟ چه چیزی برای او مفید است؟ چه محتوایی برای او خوشایند و لذت‌بخش است؟ ذات بازاریابی محتوایی همین است که خواسته مخاطب در راس و اولویت باشد! بنابراین مخاطب از محتوا لذت برده و از آن استفاده می‌کند، پس آن را به اشتراک می‌گذارد!

به ویژه اگر انتخاب شما دغدغه‌های روز کاربران باشد. زمانی که بتوانید این دغدغه‌ها را شناسایی کرده و به درستی به آن‌ها بپردازید؛ قطعا پاسخ درستی گرفته و مخاطب شما وقتی جواب خود را از یک صفحه محتوا دریافت کرده، آن را به دیگران نیز ارسال خواهد کرد.

  • تجربه برندهای معتبر

نگاهی به برندهای شناخته شده و بزرگ دنیا به ما می‌گوید بازاریابی محتوایی چیزی نیست که راحت از آن بگذریم! شاید ماجرای شرکت کوکاکولا را شنیده باشید! با اینکه این شرکت در زمینه تولید نوشیدنی فعالیت می‌کند، اما توانسته با ورود به بازاریابی محتوایی و ارائه این خدمات به مخاطبانش فروش خود را به حد قابل توجهی افزایش دهد.

از برندهای خارجی مانند سیسکو، توشیبا، اینتل و… که بگذریم، به برخی برندهای داخلی نیز می‌توان اشاره کرد! مانند دیجی‌کالا که با راه‌اندازی سایت جانبی دیجی‌کالا مگ برای آگاهی و راهنمایی مردم مطالبی در زمینه سبک زندگی مدرن منتشر می‌کند. یا شرکت صنایع استیل البرز که با افزودن بخش وبلاگ و مقلات به سایت اصلی خود، قدم به عرصه بازاریابی محتوایی گذاشته است.

شرکت هواپیمایی ماهان نیز برند موفق دیگری است که با انتشار مجله محتوایی سرگرم کننده و سودمند در اختیار مخاطبانش قرار می‌دهد. برخی برندها نیز در اقدامی جالب به تولید و انتشار محتواهای طنز گونه پرداخته‌اند! مانند کبریت توکلی! این شرکت توانسته است با حضور در شبکه‌های اجتماعی و تولید محتوای طنز و خنده‌دار به برندی جذاب برای مخاطبان تبدیل شود. جایگاه او به حدی پیشرفت کرده که بسیاری از مخاطبان منتظر هستند تا در موقعیت‌های مختلف عکس‌العمل آن را ببینند و به اشتراک بگذارند.

حضور این برندهای معروف در بازاریابی محتوایی می‌تواند راه را به درستی نشان‌تان دهد!

  • حضور رقبا

همان‌طور که بارها گفتیم، فضای کسب و کار مانند یک تردمیل است که همه برندها مشغول دویدن بر روی آن هستند! اگر فقط کمی آهسته‌تر بروید، از این فضا اوت خواهید شد! اگر شما در برابر نیازهای مخاطبان حاضرجواب نباشید، رقبایتان حضور خواهند یافت. اگر شما محتوا نسازید رقبایتان خواهند ساخت! اگر در جلو یا کنار رقیبانتان حرکت نکنید، به فراموشی سپرده خواهید شد. بنابراین عاقلانه این است که در عرصه بازاریابی محتوایی حضوری فعال داشته باشید!

در حقیقت خود را در یک میدان رقابت تصور کنید که اگر  در این بازار داغ محتوا، نتوانید محتواهای به مراتب قوی‌تر و البته کاربردی‌تر نسبت به رقبای خود تولید کنید، قطعا از آن‌ها جا خواهید ماند. جا ماندن در نتایج جستجوی گوگل، به طور مستقیم به جا ماندن از  بازار واقعی منجر خواهد شد و این چیزی است که کسب و کار شما را تحت تاثیر منفی خود قرار می‌دهد.

و در آخر فوت کوزه گری در بازاریابی محتوا

از آن‌جایی که ما ناگفته‌ها را صادقانه به قلم می‌آوریم، باید بگویم: در تمام مدتی که قربان قد و بالای بازاریابی محتوایی می‌رفتیم، منظور انتشار یک محتوای مناسب و باکیفیت بوده است. محتوایی که هدفمند، مفید، مرتبط با کسب و کار خودتان و منطبق بر اصول بازاریابی محتوایی باشد.

اگر با اصول بازاریابی محتوایی آشنایی کامل ندارید، در زمان سفارش تولید محتوا از تسمینو می‌توانید با متخصصین تولید محتوای ما مشاوره رایگان داشته باشید تا به نقشه راهی مشخص برای محتوای کسب‌وکار خود برسید.

در تسمینو بخوانید :

علیرضا بابایی
علیرضا بابایی

آینده متعلق به کساییه که به زیبایی رویاهای خودشون ایمان دارن.

دیدگاه ها

2021/12/05

درود فراوان و خسته نباشید
هر کس این بلاگ رو نخونه ضرر کرده .
الان بعد خوندن این بلاگ میتونم بگم چقدر میتونم در کنم، اهمیت بازاریابی محتوایی رو.
اینقدر زیبا توضیح دادید که بعد خوندن چند سایت رسیدم به اینجا و واقعا هم راضی ام که با سایت شما آشنا شدم .
مرسی تسمینو <3

2022/05/09

سلام وقت بخیر
ممنون بابت بلاگ بازاریابی محتوان خیلی عالی نوشتید
ای کاش تمام حوزه محتوا رو پوشش بدید در مورد همه بنویسید 💖

2022/05/09

سلام وقت بخیر
ممنون بابت بلاگ بازاریابی محتوان خیلی عالی نوشتید
ای کاش تمام حوزه محتوا رو پوشش بدید در مورد همه بنویسید 💖