الگوریتم سند باکس چیست؟+ مزایا Google Sandbox 2022

الگوریتم سند باکس چیست؟+ مزایا Google Sandbox 2022

اصولا وب‌سایت‌های تازه‌کاری که به گوگل معرفی می‌شوند، نمی‌توانند در هفته‌ها یا حتی ماه‌های اولیه فعالیت خود، نتیجه دلخواه را کسب کنند. این سایت‌ها حتی با داشتن فعالیت منظم و عدم نزدیک شدن به روش‌های سئو کلاه سیاه، گاهی هیچ تغییری در نتایج خود احساس نمی‌کنند. علت این ماجرا، وجود الگوریتم سند باکس گوگل است که اجازه دیده شدن کامل به سایت‌های نوپا را نمی‌دهد، اگر شما هم جز آن دسته از افراد هستنید که کسب درآمد از اینترنت دارند و دوست دارید با جزئیات کار این الگوریتم سخت‌گیر و رهایی […]

2 سال 6 11 دقیقه

آنچه در این مطلب خواهید خواند

الگوریتم سند باکس چیست و چه وظیفه‌ای دارد؟
مزایای وجود الگوریتم سند باکس گوگل
الگوریتم سند باکس، واقعیت یا دروغ؟
گوگل دنس و سند باکس را اشتباه نگیرید!
فرق الگوریتم سند باکس گوگل و رقص گوگل چیست؟
چطور بفهمیم، سایت‌مان در سند باکس گوگل حضور دارد؟ راه حل چیست؟
چگونه، کارت خروج از سند باکس گوگل را دریافت کنیم؟
برای رهایی از سند باکس گوگل، موارد تکنیکال زیر را فراموش نکنید:
برای خارج شدن سایت از سند باکس گوگل، چه زمانی نیاز است؟
چطور بفهمیم سایت‌مان از سند باکس خارج شده است؟
سخن پایانی: از سند باکس گوگل، به نفع وب سایت‌تان، استفاده کنید
مشاهده بیشتر

اصولا وب‌سایت‌های تازه‌کاری که به گوگل معرفی می‌شوند، نمی‌توانند در هفته‌ها یا حتی ماه‌های اولیه فعالیت خود، نتیجه دلخواه را کسب کنند. این سایت‌ها حتی با داشتن فعالیت منظم و عدم نزدیک شدن به روش‌های سئو کلاه سیاه، گاهی هیچ تغییری در نتایج خود احساس نمی‌کنند. علت این ماجرا، وجود الگوریتم سند باکس گوگل است که اجازه دیده شدن کامل به سایت‌های نوپا را نمی‌دهد، اگر شما هم جز آن دسته از افراد هستنید که کسب درآمد از اینترنت دارند و دوست دارید با جزئیات کار این الگوریتم سخت‌گیر و رهایی از زندان موقت آن آشنا شوید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا ببینیم الگوریتم سند باکس چیست و چه کارکردی دارد.

الگوریتم سند باکس چیست و چه وظیفه‌ای دارد؟

اگر تا به حال درباره Google sandbox algorithm نشنیده‌اید، اما احتمالا در دنیای عملی وب‌سایت‌ها آثار این الگوریتم را درک کرده‌اید. به ویژه اگر شما تا به حال یک وب‌سایت صفر کیلومتر را راه‌اندازی کرده باشید، با مشکل نپذیرفته شدن در گوگل برای چند ماه و به نوعی دیده نشدن، روبرو بوده‌اید. این در واقع همان الگوریتم سند باکس است که به وب‌سایت‌های تازه کار اجازه نمی‌دهد تا بلافاصله ورودی لازم را دریافت کرده و به زبان ساده به کاربران معرفی شوند.

در حقیقت شما بین 1 تا 6 ماه زمان نیاز خواهید داشت تا گوگل وب‌سایتتان را پذیرفته و در آن به تثبیت برسید!

الگوریتم سند باکس (Google sandbox algorithm) چیست؟

جعبه‌های شنی مخصوص بازی کودکان را تا به حال دیده‌اید؟ این جعبه‌ها علاوه بر ارائه حال و هوایی شبیه کنار ساحل و دریا برای بازی بچه‌ها، امنیت آن‌ها را از خطرات دریای واقعی حفظ کرده و نقش یک مکان امن جهت کسب تجربه را برای بچه‌ها ایفا می‌کنند.

Google sandbox algorithm نیز دقیقا برای وب‌سایت‌های نوپا، کارکردی شبیه همین جعبه‌های شنی بازی کودکان را دارد. زمانی که سایت شما در سند باکس گوگل قرار دارد، می‌تواند با آزمون و خطا و کسب تجربه، برای ورود به رقابت سنگین سایت‌های باسابقه در گوگل، آماده شود.

مزایای وجود الگوریتم سند باکس گوگل

از جمله مزایای وجود الگوریتم سند باکس گوگل، می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  1. عدم جلوگیری از دیده شدن سریع سایت‌های اسپم
  2. داشتن فرصت کسب تجربه برای رشد بهتر سایت‌های نوپا
  3. ارائه محتواهای باکیفیت‌ کم‌ ریسک‌تر به کاربران گوگل

الگوریتم سند باکس، واقعیت یا دروغ؟

برخی از متخصصین سئو سایت، معتقد هستند الگوریتم سند باکس گوگل اصلا وجود ندارد! علت این طرز فکر، عدم اجرا شدن الگوریتم سند باکس گوگل، برای برخی از وب سایت‌های نوپا است. اگر نگاهی به تاریخچه الگوریتم‌های گوگل بیندازید، ظهور این الگوریتم به زمانی مربوط می‌شود که وب‌سایت‌های زیادی با انگیزه سئو کلاه سیاه، مطالب انبوه اسپم منتشر می‌کرده و گوگل برای مبارزه با آن‌ها، این الگوریتم را به کار گرفت.

در برخی از حیطه‌های کاری، به علت کم رقابت بودن موضوع سایت، به محض تولید محتوا و انتشار آن، می‌توان به بهترین رتبه‌های موتور جست‌وجو رسید. اما در نظر داشته باشید که این اتفاق معنای عدم وجود الگوریتم سند باکس نیست و فقر محتوایی در حوزه کاری سایت مورد نظر را نشان می‌دهد.

گوگل دنس و سند باکس را اشتباه نگیرید!

الگوریتم سند باکس و گوگل دنس با هم متفاوت هستند.

گوگل دنس یا همان رقص گوگل، یکی از الگوریتم‌ های گوگل است که فرصت دیده شدن کوتاهی را به محتواهای تازه منتشر شده هدیه می‌دهد، این زمان می‌تواند از یک ساعت تا چند روز، طول بکشد.

فرق الگوریتم سند باکس گوگل و رقص گوگل چیست؟

سند باکس گوگل، الگوریتمی است که در ابتدای کار برای فعالیت سایت‌های نوپا توسط گوگل در نظر گرفته شده است و ممکن است مدت پیاده‌سازی آن تا ماه‌ها به طول انجامد، اما رقص گوگل، یک الگوریتم پرجنب و جوش است و مدام با تغییر نتایج گوگل، در تلاش برای پیدا کردن بهترین محتوا جهت نمایش به کاربران است.

سایتی که در سند باکس قرار دارد نیز ممکن است توسط گوگل، به یک رقص کوتاه در نتایج دعوت شود، اما مدت زمان این اتفاق بسیار کوتاه است و اصولا پس از چند ساعت، به پایان می‌رسد. در حقیقت هرگز نباید وارد شدن وب‌سایت خود به دنس گوگل را با خارج شدن آن از سند باکس اشتباه بگیرید. این باعث خواهد شد تا به خطا فرایند ورودی گرفتن وب‌سایت را در مسیر اشتباهی فرض کرده و تلاش‌های خود را از جهت‌گیری قبلی فاصله دهید.

چطور بفهمیم، سایت‌مان در سند باکس گوگل حضور دارد؟ راه حل چیست؟

بهترین روش، برای اینکه متوجه شوید سایت شما در سند باکس گوگل هست یا خیر، استفاده از ابزار گوگل سرچ کنسول می‌باشد؛ برای این‌کار سری به بخش سرچ کنسول سایت‌تان بزنید، چنان‌که پس از گذشت چند هفته فعالیت مفید، تولید محتوای با ارزش و عدم نزدیک شدن به روش‌های سئو کلاه سیاه، ورودی مناسبی از گوگل، دریافت نکرده‌اید، احتمالا سایت‌تان در سند باکس گوگل، حضور دارد.

البته به غیر از سرچ کنسول، ابزارهایی متفاوتی نیز جهت حضور دامنه سایت در سند باکس گوگل، وجود دارند که می‌توانید با سرچ عبارت Google Sandbox Checker Tool، آن‌ها را در گوگل مشاهده کنید. اما به علت دقیق‌ نبودن این ابزارها، پیشنهاد ما به شما استفاده از سرچ کنسول برای آنالیز وضعیت‌ حضور سایت‌تان در سند باکس است.

چگونه، کارت خروج از سند باکس گوگل را دریافت کنیم؟

اگر خواهان دریافت کارت طلایی خروج از دوران قرنطینه سند باکس گوگل هستید، اقدامات زیر را در ماه‌های اولیه سئو وب‌سایت‌تان، انجام دهید.

  • تولید محتوای منظم و مفید را جدی بگیرید!

یکی از مهم‌‌ترین علت‌‌های وجود الگوریتم سند باکس گوگل، بررسی کیفیت محتوای تولید شده سایت‌ شما زمان حضور در سند باکس توسط خزنده‌‌های گوگل است، اگر خواهان چشیدن طعم شیرین آزادی از جعبه شنی گوگل هستید، تلاش کنید از روز اول فعالیت سایت‌، بر اساس نیاز کاربران‌تان، محتوای مفید و کاربردی تولید کنید.

  • زمان تولید محتوا، نکات زیر را به خاطر بسپارید:

  1. استفاده از تصویر، صوت، ویدئو
  2. استفاده از کلمات کلیدی به صورت درست
  3. انتشار محتوا در ساعت‌های منظم
  4. عدم داشتن کیورد استافینگ
  5. به کاربردن کلمات لانگ تیل مرتبط
  6. عدم انتشار محتوای کپی و بی‌ارزش
  7. داشتن ساختار لینک سازی داخلی اصولی
  • کلاه سیاه کار کردن ممنوع

برخی از وبمسترها برای خلاص شدن سریع‌تر از دوران محدودیت سند باکس گوگل، تصمیم‌ می‌گیرند به روش‌‌های سئو کلاه سیاه، مثل خرید بک لینک و خرید رپورتاژ آگهی روی آورند. این دسته از تکنیک‌‌ها شاید در زمان کوتاه به رهایی سایت‌ شما از سند باکس، کمک کند اما در آینده، تاثیرات منفی زیادی را برای سایت‌‌تان ایجاد خواهد کرد.

  • لینک سازی صحیح داشته باشید

لینک سازی صحیح و کاهش کراول دپث از جمله راهکارهایی هستند که به معرفی صفحات وب‌سایت به گوگل کمک کرده و باعث خواهند شد تا هر صفحه لینک سازی شده صحیح از وب‌سایت شما، اعتبار درستی بگیرد. از این روی با داشتن یک ساختار پیلار و کلاستر درست در وب‌سایت خود، لینک سازی‌های موثر داشته و طوری چرخه لینک را ایجاد کنید که تمام صفحات وب‌سایت شما توسط کراول گوگل مورد بازدید قرار بگیرند.

  • پس چاره کار چیست؟

به جای استفاده از روش‌‌های عجولانه و خطرناک سئو کلاه سیاه، علاوه بر داشتن تولید محتوای مفید و منظم، اقدامات زیر را در بخش سئو خارجی سایت‌‌تان، جهت آزادی از سند باکس، انجام دهید.

اگر قصد دارید به جزئیات بیشتری از سئو کلاه سیاه دست پیدا کنید به مقاله سئو کلاه سیاه چیست مراجعه کنید.

  1. فعالیت واقعی در شبکه‌های اجتماعی (اینستاگرام، توئیتر، تلگرام و…)
  2. انتشار ویدئو در سایت‌های اشتراک فیلم و دریافت لینک
  3. درخواست از کاربران برای اشتراک لینک محتوای سایت‌تان (CTA)
  • سئو تکنیکال را دریابید

در ماه‌های آغازین فعالیت وب‌سایت‌تان، باید با با دقت بیشتری موارد مربوط به سئو تکنیکال سایت‌تان را بررسی کنید، گوگل در این برهه زمانی نسبت به فعالیت و ساختار وب‌سایت شما حساسیت بیشتری دارد و وجود کوچک‌‌ترین اشکالات تکنیکال، می‌تواند آزادی از سند باکس را برای شما به تاخیر اندازد.

در الگوریتم گوگل سند باکس، بررسی سئو تکنیکال سایت بسیار مهم است.

برای رهایی از سند باکس گوگل، موارد تکنیکال زیر را فراموش نکنید:

  1. داشتن SSL
  2. بهینه بودن ROBOT TXT
  3. سرعت خوب
  4. وجود بردکرامب
  5. بهینه بودن کدهای HTML
  6. استفاده از کدهای اسکیما
  7. ریسپانسیو بودن سایت
  8. برطرف کردن ارورهای سرچ کنسول و…

برای خارج شدن سایت از سند باکس گوگل، چه زمانی نیاز است؟

طول زمان خارج شدن سایت‌ها از سند باکس گوگل، به صورت میانگین، 1 الی 6 ماه است؛ البته این زمان، ممکن است بر اساس حوزه کاری فعالیت و تلاش‌های وبمستر سایت، جهت رهایی از سند باکس متفاوت باشد.

چطور بفهمیم سایت‌مان از سند باکس خارج شده است؟

اصولا پس از خارج شدن دامنه سایت از سند باکس گوگل، ورودی‌ها از طریق کوئری‌های مختلف، به سمت سایت شما هدایت می‌شوند، بررسی این موضوع، از طریق بخش Performance > QUERIEZ سرچ کنسول، کاملا مشهود است.

سخن پایانی: از سند باکس گوگل، به نفع وب سایت‌تان، استفاده کنید

سند باکس گوگل، یک فرصت برای سایت‌هایی است که قصد دارند با داشتن فعالیت مفید، نیاز و دغدغه‌‌ای از کاربران گوگل را رفع نمایند. اگر شما نیز در جعبه شنی حضور دارید، نهایت استفاده را از این فرصت طلایی ببرید و با داشتن فعالیت مفید و بهینه‌سازی سایت‌‌تان با روش‌های کلاه سفید، حسن نیت خود را به گوگل اثبات کنید. باور داشته باشید که در این صورت، پس از دوره حبس در سند باکس، آینده درخشانی در انتظار وب سایت شما خواهد بود و پاداش فعالیت‌های این مدت را دریافت خواهید کرد.

علیرضا بابایی
علیرضا بابایی

آینده متعلق به کساییه که به زیبایی رویاهای خودشون ایمان دارن.

دیدگاه ها

2021/12/14

الگوریتم سند باکس گوگل حکم زندان رو داره حس میکنم هر کس جریمه بشه گوگل باز زیر چشمی حواسش به این سابقه دار هست و خیلی باید تلاش کنه که دید خوبی برای این الگوریتم جلب کنه.

ممنون تسمینو

2021/12/19

سلام صبح بخیر
ممنون بابت محتوا الگوریتم سند باکس واقعا مفید و شفاف بود
اینقدر از خوندش لذت بردم گفتم تشکر کنم و خسته نباشید

2022/01/03

درود وقت بخیر
خیلی قشنگ موضوع بندی کردید اصلا آدم چشماش خسته نمیشه برای خوندن محتوا.
من واقعا خسته میشم موقع مطالعه کردن اما این محتوا الگوریتم سند باکس گوگل خیلی با لذت خواندم.
زیاد اهل کامنت گذاشتن نیستم،اما گفتم تشکر نکنم کم لطفیه،مرسی تسمینو
برای محتواهای مفید و هرچیزی خوبی که شما اسمش رو میزارید خسته نباشید.

2022/01/19

از وقتی الگوریتم سند باکس گوگل کیفیت محتواها رفته بالا دیگه هر جا میریم صاحب سایت کپی نکرده.
همونم اینقدر بعضی سایت ها بد مینویسن که حتی آدم هر چقدر بخونه متوجه نمیشه
مرسی تسمینو بابت محتوا خوبت و خسته نباشید

2022/01/22

سلام سلام
یعنی اگر بین الگوریتم های گوگل بخوام یکی رو انتخاب کنم قطعا بدون شک الگوریتم سند باکس واقعا عالیه از همههه نظر

2022/01/25

کل محتوا یک طرف این یک تیکه هم
“یکی از مهم‌ ترین علت‌ های وجود الگوریتم سند باکس گوگل، بررسی کیفیت محتوای تولید شده سایت‌ شما زمان حضور در سند باکس توسط خزنده‌ های گوگل است”
یک طرف دیگه،باید بگیم چه گُل گفت تسمینو: :)))