چگونگی انتشار رپورتاژ آگهی خارجی و 12 مزیت رپورتاژ انگلیسی

چگونگی انتشار رپورتاژ آگهی خارجی و 12 مزیت رپورتاژ انگلیسی

رپورتاژ آگهی خارجی (Advertising Reportage)، دریافت بک‌لینک از رسانه های بین المللی است. با توجه به اینکه 59.3% وب‌سایت‌ها به زبان انگلیسی هستند، نوشتن رپورتاژ انگلیسی و درج آن‌ در رسانه‌های خارجی، می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد؛ اما این مزایا چه هستند؟ محتوای مناسب، هزینه انتشار رپورتاژ خارجی و چگونگی انتخاب رسانه مقصد به چه صورت است؟ در این مقاله از تسمینو، همراه ما باشید تا این عناوین را بررسی کنیم و در نهایت، یک انتخاب خوب در این مسیر داشته باشیم. مزایای رپورتاژ آگهی خارجی انتشار رپورتاژ آگهی خارجی […]

10 ماه 0 11 دقیقه

آنچه در این مطلب خواهید خواند

مزایای رپورتاژ آگهی خارجی
محتوای مناسب رپورتاژ انگلیسی
هزینه انتشار رپورتاژ خارجی
چگونگی انتخاب رسانه‌های خارجی
آنچه درباره رپورتاژ آگهی خارجی آموختیم
مشاهده بیشتر

رپورتاژ آگهی خارجی (Advertising Reportage)، دریافت بک‌لینک از رسانه های بین المللی است. با توجه به اینکه 59.3% وب‌سایت‌ها به زبان انگلیسی هستند، نوشتن رپورتاژ انگلیسی و درج آن‌ در رسانه‌های خارجی، می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد؛ اما این مزایا چه هستند؟ محتوای مناسب، هزینه انتشار رپورتاژ خارجی و چگونگی انتخاب رسانه مقصد به چه صورت است؟

در این مقاله از تسمینو، همراه ما باشید تا این عناوین را بررسی کنیم و در نهایت، یک انتخاب خوب در این مسیر داشته باشیم.

مزایای رپورتاژ آگهی خارجی

انتشار رپورتاژ آگهی خارجی برای کسب‌وکارهایی که فعالیت بین‌المللی دارند، روش بهتری نسبت به سایر روش‌های بازاریابی آنلاین است؛ زیرا منجر به افزایش بازدید سایت توسط ترافیک بین‌الملل می‌شود. برخی از بهترین مزایای رپورتاژ خارجی شامل:

  • ارتقا رتبه سایت
  • بهبود بازدید از وب‌سایت
  • افزایش آگاهی از برند
  • دائمی بودن
  • بهبود و افزایش فروش
  • ارتقا سئو محلی
  • امکان استفاده در انواع کسب‌وکار
  • افزایش دامین آتوریتی

هستند که در ادامه به بررسی هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

بهبود رتبه سایت

انتشار رپورتاژ همان دریافت بک‌لینک است؛ به بیانی دیگر، شما با نوشتن رپورتاژ و درج آن در یک رسانه، از آن بک‌لینک به سایت خود می‌گیرید. چنانچه این لینک از یک رسانه معتبر باشد، اعتبار سایت شما هم بالاتر می‌رود. هرچه تعداد بک‌لینک‌های دریافتی از رسانه معتبر بیشتر باشد، شاهد بهبود رتبه سایت خود در نتایج جست‌وجو خواهید بود.

افزایش بازدید از وب‌سایت

اگر اعتبار رسانه مقصد نزد گوگل بالا باشد، کاربران زیادی به‌صورت روزانه به آن مراجعه می‌کنند. مخاطبان وبسایت مذکور با مشاهده و مطالعه محتوای وبسایت شما، در‌صورت تمایل می‌توانند بر‌روی لینک‌های موجود درون رپورتاژ کلیک نموده و به وبسایتتان هدایت ‌شوند؛ این موضوع منجر به افزایش بازدید از سایت می‌گردد.

برندینگ

برندینگ به معنای میزان محبوبیت یک برند در بین افراد است. حضور در رسانه‌های بین‌المللی و خارجی، دامنه اعتبار و محبوبیت را گسترده‌تر می‌کند. در‌نهایت، مخاطب شما را به عنوان یک کسب‌وکار معتبر در بین کسب و کارهای بین المللی و صنعت خودتان می‌شناسد که تمایل به دریافت خدمات از مجموعه شما دارد؛ همچنین برندینگ به ایجاد ارتباط با مخاطب هم کمک می‌کند.

روش دائمی

یکی از بزرگترین و بهترین مزایای رپورتاژ آگهی، دائمی‌بودن آن است. شما یک مقاله در رسانه منتشر می‌کنید که برای همیشه در آن باقی می‌ماند. به‌همین‌شکل، لینک‌های درون رپورتاژ هم دائمی هستند. لینک‌های دائمی در طولانی‌مدت، بیشترین تاثیر را در رتبه گوگل شما خواهند گذاشت.

افزایش فروش

اگر هدف شما از انتشار رپورتاژ انگلیسی افزایش فروش باشد، با حضور در رسانه‌های بین‌المللی می‌توانید این کار را انجام دهید. کافیست در متن رپورتاژ، اصول سئو را رعایت نموده و از محتوای مفید برای افزایش آگاهی مخاطب استفاده کنید؛ به این شکل، مخاطب با کسب‌وکار احساس نزدیکی می‌کند و خرید از شما را در اولویت قرار می‌دهد.

بهبود سئو محلی

انتشار رپورتاژ در رسانه‌های محلی و منطقه‌ای، باعث دیده‌شدن بیشتر آگهی شما خواهد شد.همچنین بهتر است قبل از انتشار رپورتاژ، کشور و منطقه مدنظر خود را انتخاب کنید.

یکی از مزایای انتشار رپورتاژ خارجی، بهبود نتایج در جستجو‌های محلی منطقه هدف است.

با این شیوه می‌توانید در جست‌وجوهای محلی ظاهر شوید؛ به‌عنوان‌مثال، اگر رپورتاژ شما روی یک سایت آمریکایی قرار گرفته باشد، کاربر همان کشور با جست‌وجو در اینترنت می‌تواند رپورتاژ‌تان را ببیند.

مناسب انواع کسب‌وکار

مهم نیست کسب‌وکار شما B2B است یا B2C، فارغ از اندازه‌ کسب‌وکار و تعداد نیروهایی که دارید، می‌توانید از رپورتاژ آگهی استفاده کنید. این نوع روش که به سئو خارجی معروف است، برای هر کسب‌وکاری با هر هدفی مناسب است؛ به‌عنوان‌مثال: فروش، آگاهی‌رسانی و برندینگ.

افزایش اعتبار دامنه

طی فرآیند بک‌لینک، اعتبار از سایت مقصد به سایت شما هم منتقل می‌شود. این موضوع باعث افزایش اعتبار دامنه (Domain Authority) سایتتان می‌گردد که تاثیر مستقیمی بر افزایش رتبه در نتایج گوگل خواهد گذاشت.

محتوای مناسب رپورتاژ انگلیسی

محتوای مناسب یک رپورتاژ انگلیسی باید دارای اصول سئو و همینطور ساختارمند باشد. رعایت اصول نگارش، نوشتن تیتر و سرتیترهای جذاب هم از دیگر پارامترهای مهم یک محتوای خوب برای رپورتاژ است. در ادامه، تمام نکات مربوط به محتوای مناسب برای رپورتاژ خارجی را بررسی می‌کنیم.

آگاهی برسانید

اولین و مهم‌ترین موضوع، آگاهی‌رسانی است. دانش مخاطب باید با خواندن رپورتاژ شما افزایش یابد. سعی کنید تیتری جذاب و اغواکننده بنویسید و در طول محتوا، یک چالش یا مشکل را از خواننده برطرف کنید.

کاربردی بنویسید

مهم‌ترین چیزی که باید در رپورتاژ خود از آن اجتناب کنید، تبلیغ‌کردن است. به‌هیچ‌عنوان در متن رپورتاژ تبلیغ کسب‌وکارتان را نکنید؛ چرا که مخاطب به‌سرعت صفحه را می‌بندد و به‌ سراغ محتوایی می‌رود که دغدغه‌ او را فهمیده است.

احساس نزدیکی ایجاد کنید

محتوای شما باید برای مخاطب چشم‌نواز باشد و احساس نزدیکی را به او القا کند. خواننده باید احساس کند مشکل و چالش او را فهمیده‌اید و سعی دارید آن را برطرف کنید.

ساده و روان بنویسید

افراد از خواندن یک متن پیچیده به ستوه می‌آیند. تلاش کنید به ساده‌ترین شکل ممکن بنویسید و از افعال و جملات ساده استفاده کنید؛ همچنین جملات و پاراگراف‌های خود را کوتاه اما توصیفی نگه دارید.

از واژه‌ها و دستور زبان صحیح استفاده کنید

ازآنجایی‌که برای مخاطب غیر ایرانی محتوا می‌نویسید، حتما باید به استفاده از واژگان و دستور زبان صحیح دقت کنید. اگر به زبان مقصد تسلط ندارید، حتما از یک نویسنده محتوا که به زبان مقصد مسلط است کمک بگیرید.

تکراری ننویسید

محتوای رپورتاژ باید با محتوای وب‌سایتتان متفاوت باشد. از تیتر مشابه با صفحه مقصد، برای صفحه رپورتاژ استفاده نکنید. به یاد داشته باشید که اگر قصد انتشار چندین رپورتاژ را دارید، هر رپورتاژ باید حاوی محتوای جدید و یونیک باشد.

به زبان صفحه مقصد توجه کنید

صفحه مقصد همان صفحه سایت شما است که مایلید برای آن بک‌لینک بگیرید. زبان محتوای رپورتاژ باید با زبان صفحه مقصد یکسان باشد. این کار منجر به درک محتوا از سمت گوگل می‌شود؛ همچنین کاربر با مشاهده متن رپورتاژ که به زبان خود نوشته شده است، انتظار دارد به صفحه مقصد با همان زبان مراجعه کند.

اصول سئو محتوا رپورتاژ انگلیسی را رعایت کنید

یکی از اهداف شما از درج رپورتاژ انگلیسی، افزایش بازدید وب‌سایت است. پس در متن رپورتاژ خود اصول سئو را رعایت کنید تا گوگل متوجه محتوا و پیام آن شود. پیش از نوشتن رپورتاژ، تحقیق کلمات کلیدی انجام دهید تا بدانید چه کلماتی را باید هدف قرار دهید.

از عناوین به‌روز استفاده کنید

موضوعات روز، بحث‌های داغ و ترندها می‌توانند انتخاب خوبی برای عنوان رپورتاژ باشند. با پوشش این مباحث، احتمال افزایش بازدید از رپورتاژ و ترافیک ورودی به سایتتان بیشتر می‌شود.

از انکرتکست مناسب استفاده کنید

انکرتکست همان متن لینک است؛ این متن به گوگل محتوای صفحه مقصد را معرفی می‌کند. سعی کنید از دقیق‌ترین توصیف برای نوشتن انکرتکست استفاده کنید تا گوگل بداند صفحه مقصد درباره چیست.

دعوت به اقدام را فراموش نکنید

دعوت به اقدام یا CTA، باید در انتهای رپورتاژ نقش ببندد. با این کار، کاربر را به کلیک، ثبت‌نام یا خرید دعوت می‌کنید که همان هدف رپورتاژ است.

هزینه انتشار رپورتاژ خارجی

هزینه انتشار رپورتاژ خارجی با دلار محاسبه می‌شود که بطور معمول پایین‌ترین قیمت انتشار، 20 دلار است. عواملی که روی افزایش قیمت انتشار رپورتاژ تاثیر می‌گذارند عبارتند از:

  • موضوع رسانه
  • قدمت رسانه
  • اعتبار دامنه رسانه
  • میزان محبوبیت برند رسانه

چگونگی انتخاب رسانه‌های خارجی

برای انتشار رپورتاژ آگهی خارجی خود باید به چندین فاکتور توجه کنید. برخی از این فاکتورها مربوط به رسانه و سایت مقصد و برخی مربوط به مخاطب هستند. این رسانه‌ها باید ویژگی‌های زیادی داشته باشند، مانند:

  • تناسب موضوع رپورتاژ با رسانه منتشر کننده
  • میزان دامین آتوریتی سایت منتشر کننده
  • مقدار ترافیک سایت منتشر کننده
  • دارا بودن اسپم اسکور پایین
  • محل ثبت رسانه منتشر کننده
  • نوع مخاطبین سایت انتشار دهنده رپورتاژ
  • تعداد لینک ها و شرایط انتشار رپورتاژ سایت مدنظر

در انتخاب رسانه برای رپورتاژ خارجی، به این فاکتورهای باید توجه ویژه داشت. در ادامه بیشتر در این مورد صحبت می‌کنیم.

از تناسب موضوع رپورتاژ آگهی خارجی خود با موضوع رسانه مقصد مطمئن شوید

اگر از رسانه‌ای که بیشترین تناسب را با حوزه کاری شما دارد لینک بگیرید، گوگل اعتبار بیشتری به محتوا و صفحه سایتتان خواهد داد؛ در این حالت، احتمال تبدیل‌شدن کاربران رسانه به مشتریان شما بالا خواهد رفت.

میزان اعتبار دامنه رسانه را بسنجید

اعتبار دامنه یا Domain Authority، بیانگر میزان رتبه سایت در موتور جست‌وجو است. این معیار که توسط MOZ فراگیر شد، از عدد 1 تا 100 متغیر است و عدد بالاتر، بیانگر اعتبار بیشتر سایت است.

میزان ترافیک و اعتبار سایت مقصد را بررسی کنید

ترافیک سایت به معنای تعداد ورودی و تعداد کاربرانی است که روزانه به آن مراجعه می‌کنند. بدیهی است که هرچه ترافیک ورودی بیشتر باشد، اعتبار دامنه و میزان بازدید از رپورتاژ شما هم بالاتر می‌رود.

میزان اسپم اسکور رسانه را بسنجید

اسپم اسکور یکی دیگر از ابزارهای MOZ است که مشخص می‌کند آیا رسانه مقصد قابل اعتماد است یا خیر؛ به عبارتی دیگر، این معیار بیانگر احتمال جریمه‌شدن سایت توسط گوگل است که از عدد 0 تا عدد 100 برای تعیین آن استفاده می‌کنند.

رسانه خارجی در کشور هدف قرار داشته باشد

رسانه‌ای که برای درج رپورتاژ انتخاب می‌کنید، باید در کشور هدف باشد. این کار دو مزیت دارد: اول اینکه مخاطبان هدف از رپورتاژ شما بازدید می‌کنند و دوم اینکه سئو محلی سایتتان بهبود پیدا می‌کند.

در رسانه‌ای که کاربران موردنظر شما هستند رپورتاژ درج کنید

کاربرانی که در رسانه مقصد حضور دارند، باید همان مخاطبان مناسب کسب‌وکارتان باشند. این مخاطبان با پرسونای کسب‌وکار شما هم‌خوانی دارند و به‌‌زودی به مشتری شما تبدیل می‌شوند.

اطلاع از تعداد و نوع لینک‌های رسانه

سایت‌های مختلف، قوانین متفاوتی برای درج رپورتاژ آگهی دارند. پیش از انتشار رپورتاژ و در مرحله انتخاب رسانه، حتما شرایط را برای تعداد لینک‌ها و نوع آن‌ها بررسی کنید. بهترین حالت، استفاده از لینک‌های کم از نوع فالو است.

آنچه درباره رپورتاژ آگهی خارجی آموختیم

رپورتاژ آگهی خارجی (Advertising Reportage)، یک روش ضروری برای تبلیغ محصولات یا خدمات کسب‌وکار است. این روش می‌تواند مخاطبان زیادی را به سمت بیزینس جذب کند و فروش آن را افزایش دهد.

نوشتن رپورتاژ انگلیسی و انتشار آن در رسانه های خارجی، به دلیل افزایش اعتبار دامنه (Domain Authority)، برندینگ (Branding) در سطح بین‌المللی و بهبود رتبه در گوگل (Google Rank Improvement)، پاسخگوی نیاز بسیاری از کسب‌وکارها است. این رسانه می‌تواند سایت های دانشگاهی، خبرگزاری‌ها و انواع رسانه‌های خارجی را شامل شود.

انتشار رپورتاژ خارجی برای کسب‌ و کارهای بین المللی اهمیت دو چندان دارد؛ زیرا منجر به افزایش بازدید سایت و جذب ترافیک بین‌الملل می‌شود. برای انتخاب رسانه مقصد، نوشتن و خرید رپورتاژ، فاکتور‌هایی در این مقاله بررسی شدند که رعایت هر‌کدام منجر‌به افزایش تعامل با رپورتاژ شما و اثر‌بخشی آن می‌گردد.

خوشحال می‌شویم در کادر زیر، تجربه و نظر خود را درباره رپورتاژ آگهی خارجی با تیم تسمینو در میان بگذارید.

نگین فاتحی
نگین فاتحی

نزدیک به 3 سال مشغول گشت‌وگذار در دنیای محتوای متنی هستم. از نوشتن و بازی با کلمات لذت برده و انرژی زیادی می‌گیرم. همیشه تلاش می‌کنم بهترین محتوا رو بنویسم تا بتونم چالش‌ها و دغدغه‌های مخاطب رو برطرف کنم. امیدوارم نوشته‌هام رو دوست داشته باشین و واستون مفید باشن.

دیدگاه ها