معرفی و بررسی روش‌های افزایش بازدید سایت

معرفی و بررسی روش‌های افزایش بازدید سایت

بررسی‌های SEMrush نشان می‌دهد که رشد وب‌سایت‌ها در اواخر سال 2020 به اوج خود رسیده بود؛ به‌طوری‌که سایت‌ها شاهد نرخ بازدید بسیار بالایی بوده‌اند. راه‌اندازی یک سایت نسبت به راه‌اندازی یک شرکت، هزینه‌های بسیار کمتری دارد؛ همین موضوع وب‌سایت را به یک محل مطمئن برای کسب درآمد تبدیل کرده است. اما چالشی که پیش می‌آید، راه های افزایش بازدید سایت است که صاحبان وب‌سایت‌ها با آن درگیر هستند. در این مقاله از تسمینو، آموزش راه‌های افزایش بازدید سایت را به‌صورت کاملا رایگان ارائه خواهیم داد که می‌تواند برای صاحبان و […]

1 هفته 0 22 دقیقه

آنچه در این مطلب خواهید خواند

آموزش افزایش بازدید و ترافیک سایت
چند نکته برای افزایش بازدید سایت
آنچه در راه های افزایش بازدید سایت خواندیم
مشاهده بیشتر

بررسی‌های SEMrush نشان می‌دهد که رشد وب‌سایت‌ها در اواخر سال 2020 به اوج خود رسیده بود؛ به‌طوری‌که سایت‌ها شاهد نرخ بازدید بسیار بالایی بوده‌اند. راه‌اندازی یک سایت نسبت به راه‌اندازی یک شرکت، هزینه‌های بسیار کمتری دارد؛ همین موضوع وب‌سایت را به یک محل مطمئن برای کسب درآمد تبدیل کرده است. اما چالشی که پیش می‌آید، راه های افزایش بازدید سایت است که صاحبان وب‌سایت‌ها با آن درگیر هستند.

در این مقاله از تسمینو، آموزش راه‌های افزایش بازدید سایت را به‌صورت کاملا رایگان ارائه خواهیم داد که می‌تواند برای صاحبان و مدیران وب‌سایت مفید باشد.

آموزش افزایش بازدید و ترافیک سایت

نحوه افزایش بازدید سایت به جذب ترافیک باکیفیت و کم‌کیفیت مربوط می‌شود. در تعریف بسیار ساده، ترافیک باکیفیت بازدیدکنندگانی هستند که با مخاطبان و مشتریان کسب‌وکار شما تطابق دارند؛ آن‌ها مدام به سایت مراجعه می‌کنند و خریدهای خود را در آن انجام می‌دهند. در ادامه، به بررسی این روش‌ها خواهیم پرداخت.

با بهرمندی از آموزش افزایش ترافیک سایت، به‌سرعت در کسب‌وکارتان رشد می‌کنید.

مطمئن شوید وب‌سایتتان دیده می‌شود

این اولین روش افزایش بازدید سایت است. پس از طراحی وب‌سایت، مطمئن شوید که موتورهای جستجو می‌توانند آن را ببینند. معرفی سایت به موتورهای جستجو اصول و قواعدی دارد که یک متخصص و مشاور سئو می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. در همین خصوص مایلیم به دو نکته مهم اشاره کنیم:

  • سئو تکنیکال به دیده‌شدن سایتتان کمک بسیاری می‌کند. این روش با مشخص‌کردن صفحات و در دسترس قراردادن آن‌ها، تلاش دارد گوگل را متوجه سایت کند. در این روش، کدهای سایت بهینه می‌شوند و همین موضوع سرعت آن را بالا می‌برد.
  • لینک‌سازی داخلی را به‌درستی انجام دهید تا صفحات جدید توسط موتورهای جست‌وجو شناسایی شوند؛ به بیانی ساده‌تر، بین صفحات سایت ارتباط برقرار کنید و از صفحات پربازدید به صفحات دیگر لینک دهید. این کار گوگل را متوجه محتوا جدید و کم‌بازدید می‌کند و به آن‌ها رتبه می‌دهد.

در‌نهایت، رعایت این موارد و استفاده از سئو می‎‌تواند سایت شما را به نتایج خوبی برساند.

ترندهای صنعت خود را بشناسید

با هر استراتژی که دارید، این روش کمک‌کننده است. ترندها موضوعات به‌روزی هستند که مخاطبان زیادی آن‌ها را دنبال می‌کنند. با پوشش مباحث جدید و به‌روز صنعت، می‌توانید در میان رقبا بدرخشید و باعث افزایش بازدید سایت شوید. با نوشتن از ترندها، تخصص خود را نشان می‌دهید؛ چیزی‌که مخاطبان به‌دنبال آن هستند. برای نوشتن مطالب به‌روز بهترین تیترها را در نظر بگیرید و سئو محتوا را در نوشته‌ها رعایت کنید تا ترافیک باکیفیت از گوگل دریافت نمایید.

نیم‌نگاهی به رقبا داشته باشید

رقبا، کسب‌وکارهایی هستند که مسیر پیش‌رو شما را طی کرده‌اند؛ آن‌ها مانند چراغ راه، مسیر را روشن و هموار می‌کنند. وب‌سایت و عملکرد آن‌ها را بررسی کنید. نحوه فراخوانی به عمل، محتوای تولیدشده، منابع ورودی به سایت (موتورهای جست‌وجو، ایمیل، تبلیغات کلیکی و…)، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، نحوه قیمت‌گذاری، پیشنهاد ویژه و… رقبا را زیرنظر بگیرید تا بتوانید بهترین استراتژی را برای پیش‌برد اهداف خود تنظیم کنید.

با تولید محتوا افزایش بازدید سایت را تجربه کنید

طبق آمار وردپرس، هر ماه 409 میلیون نفر بیش از 20 میلیارد وبلاگ را مشاهده می‌کنند؛ همچنین بررسی‌های Wordstream نشان داده است کسب‌وکارهایی که بلاگ دارند، 55% بازدیدکنندگان بیشتری نسبت‌به آن‌هایی که بلاگ ندارند، به خود جذب می‌کنند. راه‌اندازی وبلاگ و تولید محتوا مفید برای کاربر، یکی از موثرترین روشهای افزایش بازدید سایت است. یک محتوای خوب، بازدیدکننده را جذب و او را ترغیب‌به خرید یا انجام یک اقدام می‌کند.

برای تولید محتوا، درنظرگرفتن موارد زیر تا حد زیادی بهترین نتایج را به‌همراه دارد:

  • از ساده‌ترین کلمات استفاده کنید: برای نوشتن بهترین محتوا، ابتدا در‌نظر بگیرید که مخاطب شما هیچ چیزی از موضوع نمی‌داند. استفاده از کلمات و افعال ساده به فهم بهتر محتوای شما کمک می‌کند.
  • متناسب با کلمات کلیدی هدف، محتوا بنویسید: در مرحله تحقیق کلمات کلیدی، پر‌جست‌وجوترین کلمات را پیدا و استخراج کنید؛ سپس از این کلمات برای تولید محتوا استفاده نمایید. از بهترین ابزارهای موجود، مانند سرچ کنسول گوگل و Google Analytics برای تحقیق کلمات کلیدی بهره ببرید تا کلمات دقیقی که بازدیدکنندگان جست‌وجو می‌کنند را استخراج کنید.
  • محتوایی با کلمات کلیدی طولانی بنویسید: در مرحله تحقیق کلمات کلیدی، کلمات طولانی را ذخیره کرده و آن‌ها را به بلاگ‌پست‌ها اختصاص دهید؛ این کلمات ترافیک باکیفیت را به سایت شما هدایت می‌کنند. طبق تحقیقات بازاریابان، احتمال خرید با جستجوی کلمات طولانی بیشتر است. به‌طورمثال، کاربر با جستجوی کلمه «خرید خانه در جردن تهران»، به احتمال بسیار زیاد قصد خرید خانه را در این منطقه تهران دارد. اما کاربری که «جردن تهران» را جست‌وجو می‌کند، احتمالا تمایل به آشنایی با این منطقه دارد. همچنین اختصاص رتبه به کلمات طولانی توسط گوگل و سایر موتورهای جست‌وجو سریع‌تر انجام می‌شود؛ به بیانی ساده، شانس رتبه‌گرفتن در آن کلمه افزایش می‌یابد.
  • بازار هدف خود را بشناسید: شخصیت خریداران کسب‌وکارتان را شناسایی کنید و از چالش‌ها و مسائل آن‌ها آگاهی داشته باشید. تولید محتوا براساس Intent یا خواست کاربر از موارد مهمی است که باید در این مرحله مدنظر قرار دهید. بهترین محتوا می‌تواند پاسخ به سوال کاربر، حل یک مشکل یا ارائه راه‌حلی برای چالش او باشد.
  • از گیراترین و بهترین تیترها استفاده کنید: تیترهای جذاب خواننده را به سمت محتوا می‌کشانند و همین موضوع افزایش بازدید سایت را به‌دنبال دارد.

بازاریابی محتوا یکی از راه های افزایش بازدید سایت

بازاریابی محتوا در واقع ارائه اطلاعات ارزشمند به مخاطب و راهنمایی او است؛ در حالی‌که این محتواها در جهت اهداف برند حرکت می‌کنند. توسط ویدیو، پادکست و کتاب‌های دیجیتال (PDF)، می‌توانید در این مسیر قدم بگذارید و مخاطبان بسیاری را با خود همراه کنید. یک تصویر ذهنی از مشتریان احتمالی در نظر بگیرید و پرسونا مخاطب را ترسیم کنید؛ سپس با انجام تحقیق کلمات کلیدی، آنچه را که او به‌دنبال آن است را در سایت پوشش دهید. یک بازاریابی محتوا موثر شامل ترسیم مراحل سفر مشتری، ایجاد شخصیت، تحقیق کلمات کلیدی، تجزیه‌و‌تحلیل شکاف محتوا و یافتن کم‌وکاستی‌های آن است.

آپدیت محتوا را انجام دهید

یکی از راه‌های افزایش بازدید سایت، آپدیت محتوا است. تازه‌سازی و آپدیت محتوا به کسب رتبه بهتر در گوگل منجر می‌شود. اگر از آخرین محتوای سایتتان چندین ماه می‌گذرد، باید به فکر به‌روزرسانی آن‌ها باشید. کافیست با اضافه کردن یک آمار، افزودن چند میان‌تیتر و تغییراتی از این دست، محتوای خود را به‌روزرسانی کنید و بازدید سایت را بالا ببرید.

تبلیغات آنلاین انجام دهید

تبلیغات آنلاین شامل طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها است. این فعالیت‌ها شامل تبلیغات بنری، تبلیغات در موتورهای جست‌وجو، تبلیغات کلیکی و… می‌شود. در این روش، شما تبلیغ خود را طراحی و از طریق پلتفرم‌های تبلیغات آن را در رسانه‌های پربازدید درج می‌کنید. با تبلیغات اینترنتی، محصولات و خدمات خود را به هزاران و میلیون‌ها کاربر نشان می‌دهید و ترافیک زیادی را به سایت جذب می‌کنید.

با رپورتاژ آگهی مخاطب جدید جذب کنید

رپورتاژ آگهی مانند یک مقاله در وب‌سایت است؛ با این تفاوت که به معرفی کسب‌وکار شما می‌پردازد و در سایت‌های معتبر با میلیون‌ها بازدید‌کننده منتشر می‌شود. کلید موفقیت در انتشار رپورتاژ آگهی، ارائه اطلاعات مفید و با‌ارزش به کاربر است؛ همچنین Guest Posting یا نوشتن در سایر پلتفرم‌ها به‌عنوان مهمان، یکی از بهترین روش‌های رپورتاژ نویسی محسوب می‌شود. از این طریق می‌توانید با ارائه اطلاعات مفید به کاربر، محصولات خود را در محتوا معرفی و کاربر را به سایت هدایت کنید؛ همچنین درج رپورتاژ در رسانه‌های معتبر منجر به افزایش رتبه سایتتان در گوگل می‌شود.

با رپورتاژ نویسی و درج آن در رسانه‌های پربازدید، بک‌لینک دریافت می‌کنید. بک‌لینک معتبر به گوگل نشان می‌دهد که سایت شما حاوی اطلاعات مفید برای کاربر است که این موضوع سه دستاورد به‌دنبال دارد:

  • خرید بک لینک منجر به افزایش رتبه در گوگل می‌شود. هرچه رتبه سایتتان در موتورهای جستجو بالاتر باشد، بازدیدکنندگان بیشتری را جذب خواهید کرد.
  • بک‌لینک‌ها به ایجاد و تداوم اعتماد مصرف‌کنندگان کمک می‌کنند.
  • این لینک‌ها آگاهی از برند یا Brand Awareness را افزایش می‌دهند.

از قدرت شبکه های اجتماعی استفاده کنید

حال که تمام مراحل را طی کردید، نوبت به استفاده از شبکه‌های اجتماعی رسیده است. شبکه‌های اجتماعی در کنار تولید محتوا و بازاریابی محتوا، اثربخشی زیادی دارند. در این شبکه‌ها مخاطبان خود را تشویق به انجام عمل و هیجان و اشتیاق را در او تحریک کنید. در این مسیر می‌توانید از برگزاری مسابقه و اهدای جوایز به دنبال‌کنندگان استفاده کنید؛ همچنین ارائه تخفیف به مدت محدود، افراد را به تعامل فرا‌می‌خواند. محتوای وب‌سایتتان را به‌طور خلاصه معرفی و دنبال‌کنندگان را به سایت هدایت کنید؛ همچنین استفاده از هشتگ‌های مرتبط در شبکه‌های اجتماعی را فراموش نکنید!

شبکه های اجتماعی یکی از راههای افزایش بازدید سایت هستند.

تبلیغات خود را به اینفلوئنسرها بسپارید

اینفلوئنسرها و بلاگر ها افراد بانفوذ و تاثیرگذار فضای آنلاین و دنیای واقعی هستند. آن‌ها دنبال‌کنندگان زیادی دارند و در‌ازای تبلیغ کسب‌وکار شما، مبلغی را دریافت می‌کنند. اینفلوئنسرهای حوزه کاری خود را بشناسید و تبلیغ کسب‌و‌کارتان را به آن‌ها بسپارید. طبق آمار BrightLocal، در حدود 88% افراد به نظر مصرف‌کنندگان اعتماد بیشتری دارند؛ چرا که آن‌ها از محصولات و خدمات استفاده کرده‌اند و با قابلیت‌ها، ویژگی‌ها و ضعف‌های آن آشنا هستند.

یک روش تاثیرگذار در این میان، ارسال محصولات یا ارائه بخشی از خدمات به اینفلوئنسرهای اینستاگرام است. با این کار، اینفلوئنسر می‌تواند محصول شما را در صفحه خود نشان دهد، ویژگی‌ها و مزایای آن را توصیف و کاربران زیادی را به سایت هدایت کند. طبق آمار Yotpo، حداقل 30% کاربران اینستاگرام، به محض آشنایی با یک محصول یا خدمت در این پلتفرم، آن را می‌خرند.

پادکست ضبط کنید

طبق آمار وب‌سایت Demandsage، تا سال 2023، 464.7 میلیون شنونده پادکست در سرتاسر جهان وجود داشت؛ از مزایای پادکست می‌توان به امکان گوش‌دادن در هر مکان و زمان اشاره کرد. محتوای متنی که در بلاگ سایت قرار داده‌اید را به پادکست تبدیل و در همان صفحه درج کنید؛ این کار اعتبار صفحه را نزد گوگل بیشتر می‌کند و رتبه سایت را بهبود می‌بخشد. کار دیگری که امکان انجام آن را دارید این است که محتوای تخصصی ضبط کرده و آن را در پلتفرم‌هایی مانند Castbox منتشر کنید و کاربر را به سایت خود ارجاع دهید.

برای افزایش بازدید سایت، ویدیو بسازید

تعامل کاربران با ویدیو بیش از سایر فرمت‌های محتوایی است. امروزه با قابلیت‌های Reels اینستاگرام و Short یوتیوب، می‌توانید ویدیوهای کوتاه بسازید و در آن به نمایش محصولات یا خدمات کسب‎‌و‌کارتان بپردازید. در این مدت کوتاه، به‌ راحتی می‌توانید مزیت خدمات خود را به کاربر معرفی و همچنین ویدیوها را در یوتیوب و آپارات قرار دهید و لینک آن را در سایتتان درج کنید. به‌این‌شکل، یک بک‌لینک هم از این پلتفرم‌ها دریافت کرده‌ و رتبه سایت را در گوگل بهبود داده‌اید. ویدیوهای آموزشی- مانند بخشی از وبینارها- و تعاملی دو نمونه از بهترین ویدیوها هستند که ارتباط زیادی با مخاطب برقرار می‌کنند.

با سئو محلی به سایتتان شهرت دهید

سئو محلی باعث کسب رتبه در یک منطقه جغرافیایی خاص می‌شود؛ به بیان ساده‌تر، گوگل نتایج را براساس موقعیت مکانی کاربر نشان می‌دهد. به‌عنوان‌مثال، کاربر با جست‌وجوی «خدمات طراحی سایت در تهران»، کسب‌وکارهایی که در تهران به طراحی سایت می‌پردازند را می‌بیند. سئو محلی یکی از روش‌های سئو است که می‌تواند به‌سرعت جایگاه برتر گوگل را به ارمغان آورد. در ادامه به یک نکته مهم درباره سئو محلی اشاره خواهیم کرد:

«در سایت Google Trends که یک ابزار رایگان است، کلمات کلیدی محبوب در یک منطقه جغرافیایی را استخراج نمایید و از همان کلمات کلیدی در سایتتان استفاده کنید.»

با ویژگی Rich Snippet گوگل در نتایج برجسته باشید

ریچ اسنیپت‌ها اطلاعات بیشتری راجع به صفحه وب‌سایت در نتایج جست‌وجو نشان می‌دهند. این اطلاعات شامل قیمت محصول، امتیاز صفحه، نظرات درج‌شده و… هستند و در صفحه نتایج ظاهر می‌شوند. یک مطالعه توسط Search Engine Land نشان داد که این ویژگی می‌تواند تا 30% کلیک روی سایت شما را افزایش دهد. قراردادن این امکان در صفحه بسیار ساده‌ است؛ اما شما را از رقبا متمایز می‌کند. این ویژگی با عنوان Schema Markup در سایت‌ها شناخته می‌شود که با نصب یک افزونه هم قابل پیاده‌سازی است.

توسط ایمیل مارکتینگ خریداران قدیمی را بازگردانید

ایمیل مارکتینگ فرآیند ارسال ایمیل به مخاطبان هدف است؛ به‌طوری‌که حاوی محتوای مفید و لینک وب‌سایتتان باشد. این روش بازاریابی آنلاین به هدف جذب مشتری و فروش انجام می‌شود. پیشنهادهای ویژه و تخفیف‌های زمان‌دار را با استفاده از این روش برای کاربران خود ارسال کنید و لینک محصولات را در ایمیل قرار دهید. به دو شیوه می‌توانید از طریق ایمیل مارکتینگ مخاطب جذب کنید:

  1. خبرنامه‌: این ایمیل‌ها اطلاعات مفید و رویدادهای پیش‌رو را به مخاطب اعلام می‌کنند. آن‌ها می‌توانند کاربر را برای خواندن مقاله یا استفاده از یک پیشنهاد به وب‌سایت هدایت کنند؛ اگرچه این شیوه برای بازگرداندن مخاطبان قبلی به سایت و افزایش فروش استفاده می‌شود، اما منجر به جذب مخاطبان جدید نمی‌گردد.
  2. ایمیل‌های تبلیغاتی: این روش می‌تواند تخفیف‌های زمان‌دار یا رویدادهای خاصی را به اطلاع مخاطب برساند. این ایمیل‌ها محصولات، خدمات یا ویدیوهای جدیدی که پست کرده‌اید را به کاربر نشان می‌دهند.

با همکاران و فعالان صنعت ارتباط برقرار کنید

تعامل با همکاران و مخاطبانی که در شبکه‌های اجتماعی شما را دنبال می‌کنند، می‌تواند رابطه خوب و ماندگاری ایجاد کند. آن‌ها شما را به خاطر می‌سپارند و از کسب‌وکارتان استقبال می‌کنند؛ پرسش‌هایشان را پاسخ دهید و از فعالیتشان حمایت کنید. فعالیت در انجمن‌های پرسش‌وپاسخ نیز یکی دیگر از روش‌های مطمئن برای جذب ترافیک به سایت است.

کمپین تبلیغاتی اجرا کنید

کمپین تبلیغاتی، استفاده از روش‌های تبلیغات و انتخاب یک رسانه پربازدید برای نشر آن است. از این طریق مخاطب را وارد یک فرآیند تبلیغی می‌کنید و محصول خود را به او نمایش می‌دهید؛ این روش برای ایجاد آگاهی از برند (Brand Awareness)، افزایش فروش و بهبود ارتباط با مشتری نیز به‌کار می‌رود.

تست A/B انجام دهید

این تست که در بازاریابی شهرت فراوانی دارد، دو نسخه را با یکدیگر مقایسه می‌کند. می‌توانید عملکرد سایت، محصولات، کمپین‌ها و هر چیزی که مدنظرتان است را با این تست ارزیابی کنید. ساده‌ترین مثال در این زمینه، استفاده از یک نسخه آزمایشی برای مدت زمان محدود و سپس تغییر آن به نسخه جدید است. مثلا می‌توانید دکمه‌های CTA را به‌شکلی طراحی کنید که کاربرپسند باشد؛ سپس با گذشت سه ماه، آن را تغییر دهید و به شکلی دیگر طراحی کنید. در این مدت باید رفتار کاربر را زیرنظر داشته باشید تا بدانید کدام دکمه را بیشتر می‎‌پسندد.

تست A/B یکی از بهترین راههای افزایش بازدید سایت است.

از ابزارهای تحلیل رفتار کاربر استفاده کنید

امروزه ابزارهایی تحت عنوان تحلیل رفتار کاربر وجود دارند که از ابتدای ورود او به سایت، رفتارش را زیرنظر می‌گیرند. این ابزارها نشان می‌دهند که کاربر از کدام بخش‌های سایت بازدید کرده و به کدام بخش‌ها اصلا مراجعه نکرده است؛ از معروف‌ترین آن‌ها، Hotjar و Microsoft Clarity هستند. با بررسی رفتار کاربر می‌توانید سایت را بهینه و ضعف‌های آن را برطرف کنید.

دکمه به‌اشتراک‌گذاری طراحی کنید

دکمه‌های به‌اشتراک‌گذاری محتوا در صفحات سایت به کاربر امکان می‌دهد محتوا را در شبکه‌های اجتماعی به‌اشتراک بگذارد. بهتر است این دکمه‌ها را کنار صفحه قرار دهید تا کاربر در هر زمان که مایل بود، از آن‌ها استفاده کند؛ دکمه‌های اینستاگرام، توییتر، واتس‌اپ و تلگرام می‌توانند چهار دکمه محبوب و متداول باشند. وقتی کاربران سایتتان مروج محتوا شوند، بازدید سایت افزایش می‌یابد.

سایتتان را برای موبایل بهینه کنید

بهینه‌سازی برای موبایل یا Mobile Optimization یکی از فاکتورهای بسیار مهم برای گوگل است؛ چرا که امروزه افراد از موبایل خود بیشتر از لپ‌تاپ و سایر دستگاه‌ها استفاده می‌کنند. اگر سایت برای موبایل بهینه باشد، گوگل رتبه خوبی به آن اختصاص می‌دهد و این موضوع به‌طور مستقیم بر سئو و رتبه سایت تاثیر می‌گذارد.

چند نکته برای افزایش بازدید سایت

در ادامه به بررسی و مرور چند مورد از روش های بالا بردن بازدید سایت می‌پردازیم:

فرمت محتوا را تغییر دهید

اگر در وب‌سایت خود از محتوای متنی استفاده می‌کردید، اکنون نوبت تغییر آن به صوت، تصویر یا ویدیو است. همانطور که پیش‌تر گفته شد، استفاده از ویدیو و پادکست امروزه گسترش فراوانی یافته و کاربران کم‌حوصله و کم‌طاقت، تمایل به استفاده از این نوع محتوا دارند. بهترین کار آن است که محتوای قبلی سایت را به اینفوگرافیک، پادکست یا ویدیوهای آموزنده تبدیل کنید. یکی دیگر از کارهای موثر، تبدیل صوت، تصویر و ویدیو به متن است. اگر برخی از پادکست‌ها یا ویدیوهای وب‌سایتتان بازخورد خوبی داشتند، از آن‌ها یک بلاگ‌پست بنویسید و در سایت منتشر کنید.

از به‌روزترین ابزارهای سئو استفاده کنید

برای بهبود عملکرد سایت در موتورهای جست‌وجو، متخصصان سئو از برخی ابزارهای جهانی استفاده می‌کنند. معروف‌ترین آن‌ها شامل Ahrefs، Google Analytics، Google Search Console و… است. بهتر است بررسی سئو سایت را به یک متخصص بسپارید؛ در غیر این‌صورت، آموزش ببینید و از به‌روزترین ابزارها استفاده کنید.

کاربر را ترغیب کنید محتوا را به‌اشتراک بگذارد

در این مقاله آموزش افزایش بازدید سایت، یکی از راه‌ها قراردادن دکمه به‌اشتراک‌گذاری محتوا بود. کاربر را می‌توانید به روش‌هایی که در ادامه خواهیم گفت، ترغیب به این کار بکنید:

  • از آن‌ها بخواهید مطلب را در شبکه‌های اجتماعی به‌اشتراک بگذارند. این درخواست را واضح و مستقیم، اما جذاب بیان کنید.
  • محتوای مفید و به‌روز بنویسید.
  • محتوای قابل نقل‌قول در سایت درج کنید.
  • از انواع فرمت محتوا مانند اینفوگرافیک، تصاویر، ویدیو کوتاه و… استفاده کنید.

به استفاده از این روش‌ها، احتمال به‌اشتراک‌گذاری مطالب افزایش می‌یابد و این موضوع منجر به افزایش بازدید سایت خواهد شد.

با محتوای همیشه سبز به بلاگ خود جان تازه بدهید

محتوای همیشه سبز یا Evergreen Contents به محتوایی گفته می‌شود که مدت‌ها پس از انتشار هم اطلاعات مفیدی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و تاریخ انقضا ندارد؛ این محتوا باعث افزایش بازدید سایت شما می‌شود. اخبار، آمارها و محتوای حاوی ارقام، محتوای مربوط به فصل یا مناسبت‌های خاص و ترندها از محتوای همیشه سبز محسوب نمی‌شوند. اما محتوایی که در ادامه نام خواهیم برد، در دسته محتوای همیشه سبز قرار می‌گیرند:

  • محتوای حاوی لیست‌
  • نکته‌ها و ترفندها
  • محتوای آموزشی که به سوال “چگونه” می‌پردازند
  • محتوای جامع از دایرة‌المعارف
  • بررسی محصول
  • ویدیوها

بنابراین استفاده از این اشکال محتوای متنی، یک مقاله‌ی طولانی و همیشه سبز را به دنبال دارد که برای کاربر و گوگل همیشه جذاب است.

با استراتژی از کلمات کلیدی استفاده کنید

در تحقیق کلمات کلیدی، مجموعه‌ای از کلماتی که کاربران جست‌وجو می‌کنند را استخراج می‌کنید. تمام آن‌ها را دسته‌بندی کرده و به هر کدام محتوای مناسب اختصاص دهید. در لیست پیش‌رو، مهم‌ترین بخش‌های محتوا را که باید از کلمات کلیدی اصلی در آن‌ها استفاده کنید، بیان کرده‌ایم:

  • عنوان متا (Meta Title)
  • عنوان (H1)
  • حداقل در دو میان‌تیتر (H2)
  • بدنه اصلی محتوا
  • 100 کلمه اول
  • نام  و متن جایگزین تصاویر
  • توضیحات متا (Meta Description)

استفاده طبیعی از کلمات کلیدی در این بخش‌ها یکی از ملزومات سئو محتوا بوده که برای گوگل مهم است.

سرعت سایتتان را به حداکثر برسانید

سرعت سایت شما باید زیاد باشد؛ به‌این‌معنا که خیلی سریع، سایت و صفحات آن به کاربر نمایش داده شود؛ این موضوع یکی از پارامترهای مهم برای گوگل و کاربران است. از ابزارهای تست سرعت نظیر GTMetrix و Google PageSpeed برای این موضوع استفاده کنید. این کار را با کاهش حجم و سئو تصاویر، بهبود ساختار صفحه‌ها و کاهش تعداد پلاگین‌های نصب‌شده می‌توانید انجام دهید.

سایت را واکنش‌گرا طراحی کنید

یک سایت واکنش‌گرا در هر دستگاهی به‌خوبی نمایش داده می‌شود؛ به بیانی ساده، کاربر اگر با موبایل وارد سایت شود، آن را به‌درستی می‌بیند؛ کاربری که با لپ‌تاپ به سایتتان مراجعه کرده است نیز آن را به‌درستی مشاهده می‌کند و همه‌چیز در سایت در جای خود قرار دارد. طراحی واکنش‌گرا یا Responsive Design یکی از فاکتورهای مهم برای گوگل است که به افزایش ترافیک سایت کمک می‌کند.

به‌صورت مهمان در سایر وبینارها شرکت کنید

اگر در صنعت و حوزه کاری خود متخصص هستید، با چهره‌های تاثیرگذار و افراد برجسته صنعت یک وبینار آموزشی برگزار کنید. موضوع جذابی که کاربران به‌دنبال آن هستند را یافته و با برگزاری وبینار، به آن‌ها آموزش دهید. یک فایل ارائه با پاورپوینت یا گوگل اسلایدر طراحی و در صفحه آخر، راه‌های ارتباطی و وبسایتتان را درج کنید.

نشانی خود را در نقشه گوگل ثبت کنید

اگر یک فروشگاه، مغازه یا کسب‌وکار فیزیکی دارید، حتما این کار را انجام دهید. ثبت موقعیت مکانی در نقشه گوگل به‌طور مستقیم بر سئو محلی تاثیرگذار است؛ به این شکل در برخی از جست‌وجوها، سایت شما در صدر نتایج قرار می‌گیرد.

آنچه در راه های افزایش بازدید سایت خواندیم

مسیر افزایش بازدید سایت یک مسیر بی‌پایان است. حتی اگر از رشد وب‌سایتتان و بازدیدهایی که دارد راضی هستید، ممکن است روزی فرا برسد که این بازدیدها دچار افت شوند. اما با شروع راه‌هایی که بررسی شدند، در زمان کوتاه نتایج اثربخشی خواهید گرفت. راه های افزایش ترافیک سایت از مسیر آموزش افزایش بازدید سایت می‌گذرد. تمام راه‌هایی که می‌توانید در سال 2024 طی کنید تا بازدیدکنندگان بیشتری را به سایتتان هدایت نمایید، در این مقاله از تسمینو بررسی شدند.

حال مایلیم تجربه شما را بشنویم. شما کدام‌یک از راه های افزایش بازدید سایت را رفته‌اید؟ نتیجه‌ی آن چه بوده است؟ آیا مسیر جدیدی را می‌شناسید که در مقاله به آن اشاره نکرده‌ایم؟

خوشحال می‌شویم نظر خود را در کادر پایین بنویسید و آن را با ما در میان بگذارید.

نگین فاتحی
نگین فاتحی

نزدیک به 3 سال مشغول گشت‌وگذار در دنیای محتوای متنی هستم. از نوشتن و بازی با کلمات لذت برده و انرژی زیادی می‌گیرم. همیشه تلاش می‌کنم بهترین محتوا رو بنویسم تا بتونم چالش‌ها و دغدغه‌های مخاطب رو برطرف کنم. امیدوارم نوشته‌هام رو دوست داشته باشین و واستون مفید باشن.

دیدگاه ها