ویژگی‌های تولید محتوای همیشه سبز (Evergreen content) چیست؟

ویژگی‌های تولید محتوای همیشه سبز (Evergreen content) چیست؟

محتوای همیشه سبز (Evergreen content)، در گذر زمان مخاطبان خود را حفظ کرده و به ترند‌های روز یا فصل خاصی محدود نمی‌شود؛ زیرا هدفی را دنبال می‌کند که فارغ از زمان، برای مخاطبان ارزشمند است. همان‌گونه که یک سرمایه‌گذاری هوشمندانه می‌تواند سودی بلندمدت و روزافزون به همراه داشته باشد، خلق محتوایی که همواره مخاطبان را به سوی وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی شما جذب می‌کند، با گذر زمان می‌تواند بازدهی رو به رشدی را برایتان رقم بزند. مثلا تصور کنید که زمان زیادی را صرف تولید محتوا برای وب سایت‌تان کردید […]

4 ماه 0 11 دقیقه

آنچه در این مطلب خواهید خواند

محتوای همیشه سبز چیست؟
ویژگی‌ محتوای همیشه سبز چیست؟
آیا باید محتوای غیر سبز را از وب سایت‌مان حذف کنیم ؟
3 فرمول ساده اما کاربردی برای تولید محتوای همیشه سبز
فرق محتوای ترند و همیشه سبز چیست؟
محتوای ترند چیست؟
تفاوت محتوای همیشه سبز و ترند چیست؟
چطور محتوای ترند را به محتوای همیشه سبز تبدیل کنیم؟
حرف آخر : با محتوای همیشه سبز، همیشه درخشان باشید !
مشاهده بیشتر

محتوای همیشه سبز (Evergreen content)، در گذر زمان مخاطبان خود را حفظ کرده و به ترند‌های روز یا فصل خاصی محدود نمی‌شود؛ زیرا هدفی را دنبال می‌کند که فارغ از زمان، برای مخاطبان ارزشمند است. همان‌گونه که یک سرمایه‌گذاری هوشمندانه می‌تواند سودی بلندمدت و روزافزون به همراه داشته باشد، خلق محتوایی که همواره مخاطبان را به سوی وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی شما جذب می‌کند، با گذر زمان می‌تواند بازدهی رو به رشدی را برایتان رقم بزند.
مثلا تصور کنید که زمان زیادی را صرف تولید محتوا برای وب سایت‌تان کردید و با پرداخت هزینه زیادی محتوای سایت‌تان را تامین کرده‌اید اما با گذشت چند ماه از انتشار محتوا دیگر ترافیکی از طریق محتوای مربوطه وارد وب سایت شما نمی‌شود. این همان مشکلی است که محتوای سبز حل می‌کند. بر اساس پژوهشی که توسط شرکت Parse.ly صورت گرفته است، نیمی از صد وب‌سایت برتر این شرکت، بیش از 5 درصد از بازدیدهای صفحات خود را مدیون محتوای سبز هستند. برای تولیدکنندگان محتوا و افرادی که مدیریت شبکه‌های اجتماعی را بر عهده دارند، توانایی برنامه‌ریزی و خلق محتوایی که پیوسته مورد توجه مخاطبان قرار گیرد، رمز دستیابی به موفقیتی پایدار است.
اگر برای بار اول است که با  این عبارت مواجه می‌شوید و نمی‌دانید که سبک محتوای همیشه سبز چیست و چطور باید آن را تولید کنید و چه مزایی دارد؟ تا پایان این مقاله با ما همراه باشید در این مطلب قرار است به صورت کامل با محتوای همیشه سبز و ترفندهای تولید آن آشنا شوید.

محتوای همیشه سبز چیست؟

پیشنهاد می‌شود سری به مطلب باغ وحش الگوریتم‌ های گوگل تسمینو بزنید تا به این نکته مهم پی ببرید که چقدر اهمیت محتوا برای گوگل بالا است و شما نیز برای صدر نشنیی در نتایج موتور جستجو به استفاده از این سبک محتوای محبوب، نیاز دارید.
الگوریتم پاندا، الگوریتم مرغ مگس خوار، الگوریتم EAT و دیگر الگوریتم‌ها عاشق محتواهایی هستند که با دادن پاسخ کامل و جامع به کاربر نیاز او از سرچ عبارت یا کلمه کلیدی را به صورت کامل برطرف کنند، محتوای همیشه سبز دقیقا همین کار را انجام می‌دهد و تا زمانی که گوگل  و کاربر پابرجا باشد این سبک محتوا نیز در نتایج جستجو می‌درخشد.
شاید در نگاه اول با دیدن این عبارت تصور کنید که مفهوم سبز به معنای وجود رنگ سبز در یک محتوای متنی است اما در حقیقت اینگونه نیست ! بهتر است برای یادگرفتن دقیق‌تر محتوای هیمشه سبز یک مثال بزنیم :
رنگ سبز، شما را یاد چه چیزی می‌اندازد؟
احتمالا با شنیدن این عبارت به یاد مفاهیمی همچون همیشه در حال رشد و حرکت بودن و نداشتن تاریخ انقضایی برای دور انداختن می افتید در حقیقت، محتوای همیشه سبز نیز به این موضوع دلالت دارد و سبک محتوایی است که همیشه در صفحه نتایج جستجو می‌تواند حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد و بدرخشد و پل ورود کاربران به سایت شما باشد.

ویژگی‌ محتوای همیشه سبز چیست؟

حالا که به صورت مفصل با مفهوم محتوای همیشه سبز آشنا شدید بهتر است به سراغ سه ویژگی اصلی این سبک محتوا برویم  و با این موضوع آشنا شویم که به چه دلیلی استفاده از ساختار محتوای همیشه سبز در سایت، بسیار مهم است و باید به آن توجه ویژه داشت.
محتوای همیشه سبز چیست؟
  • عدم تاریخ انقضا

ویژگی مهم این نوع محتوای متنی این است که هیچقوت تاریخ انقضا ندارد و شما می‌توانید همیشه از آن استفاده کنید ولذت ببرید، به علت نوع خاص تولید این سبک محتوای متنی، همیشه مخاطب و کاربر خاص خودش را دارد و می‌تواند تا مدت زمان زیادی به وب سایت شما کاربر هدیه دهد.
  • دوست داشتنی برای گوگل

گوگل، عاشق کاربران خودش است و به محتوایی اهمیت می‌دهد که برای کاربر نوشته شده باشد یعنی کاربر را در اولویت اول قرار داده باشد، محتوای همیشه سبز، دقیقا از این سبک محتوا است و به همین دلیل گوگل، این نوع محتوا را دوست دارد.
  • لطفا محتوای غیر سبز را دستگیر کنید!

حالا که با ویژگی‌های محتوای همیشه سبز آشنا شدید احتمالا این سوال برای شما ایجاد شود که چطور محتواعای غیر سبز را در وب سایت‌مان تشخیص دهیم و چطور از شر آن‌ها خلاص شویم؟! در قدم اول با ما همراه شوید تا دو سبک معروفی که از نوع غیر سبز هستند را بشناسیم.
  • خبرهای جدید یک حوزه

در هر حوزه‌ای که مشغول به تولید محتوا باشید، خبرهای جدید منتشر می‌شوند که شما می‌توانید درباره آن‌ها محتوا تولید کنید، این دسته از اخبار، به صورت موقت، کاربر زیادی به سمت وب سایت شما جذب می‌کنند اما پس از برطرف شدن تب داغ خبر، دیگر خبری از کاربران و ورودی هدف مند نخواهد بود!
  • محتواهای دوره‌ای مربوط به اتفاقی خاص

فرض کنید که گوگل، یک خبر جدید درباره آپدیت الگوریتم‌ها منتشر کند ممکن است پس از پخش این موضوع، سروصدای زیادی بین سایت‌های فعال در زمینه تولید محتوا آموزش سئو پخش شود اما پس از گذشت از مان حادثه به مدت، از تاثیر محتوا نیز کم می‌شود.

آیا باید محتوای غیر سبز را از وب سایت‌مان حذف کنیم ؟

با مطالعه ویژگی‌های جالب محتوای همیشه سبز احتمالا این سوال برای شما نیز ایجاد شده است که آیا لازم است محتواهایی این ویژگی را ندارند، از وب سایت‌تان حذف کنید یا وجود این ساختار محتوا برای شما هیچ نوع دردسری ایجاد نخواهد کرد ؟!
بهترین روش استفاده از محتوای همیشه سبز، ترکیب سبک‌های مختلف محتوا با این سبک محتوای متنی است، یعنی تلاش کنید در تقویم محتوای متنی وب سایت‌تان همیشه در بین مدل‌های مختلف محتوای متنی، ویدئویی، تصویری و صوتی، از سبک محتوای همیشه سبز نیز استفاده کنید تا کاربران وفادار به سمت کسب‌وکار شما جذب شوند.

3 فرمول ساده اما کاربردی برای تولید محتوای همیشه سبز

حالا که به صورت کامل، با محتوای همیشه سبز و علت اهمیت بالای آن در سئو و بهینه سازی سایت و جلب توجه کاربران آشنا شدید وقت آن رسیده است که به سراغ ساده‌ترین فرمول‌های تولید محتوای همیشه سبز برویم ! اگر برای پیدا کردن بهترین موضوع جهت تولید محتوای همیشه سبز و ماندگار، گیج شده‌اید از ترفندهای زیر کمک بگیرید.
محتوای همیشه سبز چیست؟
  • توضیح کامل درباره مفاهیم آن حوزه

فرقی ندارد که در چه حوزه‌ای مشغول فعالیت هستید، همیشه مفاهیم جدیدی وجود دارند که شما می‌توانید در حوزه کاری‌تان آن‌ها را پوشش دهید و با ارائه آموزش‌های جامع و مفید، بهترین محتواهای همیشه سبز را تولید کنید.
به عنوان مثال، ما در سایت تسمینو می‌توانیم با موضوعات مختلف مربوط به دیجیتال مارکتینگ و سئو، محتواهای همیشه سبزی تولید کنیم که تا همیشه کاربرد دارند و برای کاربران مفید هستند.
نمونه‌ عنوان‌های محتواهای همیشه سبز تسمینو:
  1. بازنویسی محتوایی چیست
  2. محتوای آسمان خراش چیست
  3. لینک فالو چیست
  4. سئو کلاه سیاه چیست
  • راهنمای آموزشی

محتواهایی با موضوع راهنمای استفاده یا انجام یک کار که بیشتر حول موضوع آموزشی می‌گردند نیز جزو سبک محتوای همیشه سبز محسوب می‌شوند که از محبوبیت فوق العاده بالایی برخوردار هستند، فرقی نمی‌کند که حوزه کاری شما دقیقا چیست یا چه خدمات و محصولی ارائه می‌کنید، سبک محتوای راهنمای آموزشی می‌تواند برای شما یک محتوای همیشه سبز مفید عالی باشد.
  • شناسایی نیاز کاربران

هر کسب‌وکاری یک دسته مشتریان خاصی دارد که پرسونای مخصوص خودشان را دارند شما می‌توانید به صورت دقیق مشتریان هدف کسب‌وکارتان را بشناسید با نیاز سنجی دقیق آن‌ها محتواهایی تولید کنید که نیاز افراد را برطرف کنید.
فراموش نکنید که دغدغه و ذهنیت مشتری شما همواره ثابت است و با شناخت دقیق تفکر و نیاز سنجی دقیق از آن شما برای مدت طولانی، موضوع محتوای مفید برای تولید محتوای همیشه سبز خواهید داشت.

جهت پی بردن به Content Creation جزئیات بیشتر روی عبارت تولید محتوا چیست کلیک کنید.

فرق محتوای ترند و همیشه سبز چیست؟

شاید در نگاه اول تصور کنید که محتوای ترند، دشمن دسته اول محتوای همیشه سبز است و این دو سبک محتوا هیچ نوع دوستی و سازگاری با یکدیگر ندارند!
اما در حقیقت اصلا اینگونه نیست  و شما می‌توانید از محتوای ترند و همیشه سبز در کنار یکدیگر کمک بگیرید و سیلی از کاربر هدفمند را به سمت وب سایت کسب‌وکارتان جذب کنید و لذت ببرید.
محتوای همیشه سبز چیست؟

محتوای ترند چیست؟

در قدم اول بیش از آنکه به تفاوت محتوای همیشه سبز و ترند بپردازیم باید به صورت دقیق با معنای محتوای ترند آشنا شوید، در حقیقت محتوای ترند، نوع محتوایی است که در یک بازه زمانی تعداد مخاطب زیادی دارد و با گذشت زمان از یادها می‌رود.

تفاوت محتوای همیشه سبز و ترند چیست؟

اصلی‌ترین فرق محتوای همیشه سبز و ترند، زمان قابل استفاده بودن آن‌ها است، محتوای ترند به صورت خیلی کوتاه و موقت، مفید است اما محتوای همیشه سبز اینگونه نیست و تا همیشه برای سایت شما کاربر هدفمند جذب می‌کند.

چطور محتوای ترند را به محتوای همیشه سبز تبدیل کنیم؟

امروزه وبمسترهای هوشمند با استفاده از ترفندهای مختلف سعی می‌کنند که محتوای ترند را به نوع محتوای همیشه سبز تغییر دهند، یعنی در ابتدا یک محتوای خاص برای بازه زمانی یا اتفاقی ترند تولید می‌کنند و با گذشت زمان، عنوان و ساختار محتوا را تغییر می‌دهند.
به عنوان مثال اگر در تسمینو محتوایی به نام : لیست بک لینک رایگان وجود دارد، ما می‌توانیم در هر ماه تیتر آن را به : لیست بک لینک رایگان (آپدیت – اسم ماه) تغییر بدیم؛ اگر واقعا محتوای ما مفید و
برطرف کننده نیاز کاربر باشد گوگل نیز از این کار استقبال خواهد کرد.

حرف آخر : با محتوای همیشه سبز، همیشه درخشان باشید !

راز تولید محتوای همیشه سبز در گرو شناخت نیازهای مخاطبان و پاسخگویی دقیق به پرسش‌های آنهاست. با ادغام هوشمندانه این نوع محتوا در استراتژی محتوای خود، می‌توانید از آن به عنوان نیروی محرکه‌ای برای رشد پایدار استفاده کنید. اگر دوست دارید مانند تمام افراد حرفه‌ای، با محتوای هوشمندانه‌ی خود توجه کاربران و گوگل را جلب کنید، محتوای سبز و ترند را در کنار یکدیگر پوشش دهید و به روز رسانی اطلاعات آن‌ها را فراموش نکنید.

شما می‌توانید جهت تولید محتوای همیشه سبز، همین حالا به صفحه سفارش تولید محتوا در تسمینو مراجعه کنید و علاوه‌بر استفاده از خدمات مشاوره محتوا، مقالاتی با کیفیت بالا و رعایت اصول سئو و نگارش دریافت کنید.

علیرضا بابایی
علیرضا بابایی

آینده متعلق به کساییه که به زیبایی رویاهای خودشون ایمان دارن.

دیدگاه ها