سئو کلاه سیاه چیست؟+(آموزش 10ترفند در سال 2023)

سئو کلاه سیاه چیست؟+(آموزش 10ترفند در سال 2023)

ظاهر شدن در نتایج جستجو برای رشد هر کسب و کاری که به صورت آنلاین فعالیت می‌کند، حیاتی است. روش‌های درست و غلط بسیاری برای بهینه‌سازی سئو سایت‌‌ها وجود دارد و این به شما بستگی دارد که کدام را انتخاب کنید. هنر تاریک سئو کلاه سیاه “Black Hat SEO” به جای حل کردن نیاز کاربر، به دنبال بازی و گول زدن الگوریتم‌های موتورهای جستجو است. سئو کلاه سیاه از تاکتیک‌های مبهم و غیررایج برای کسب رتبه بالای شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو استفاده می‌کند. در هر سیستم و کسب‌وکاری […]

2 سال 1 20 دقیقه

آنچه در این مطلب خواهید خواند

سئو کلاه سیاه چیست؟
پاسخ تسمینو به سوال سئو کلاه سیاه چیست؟
تفاوت سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه چیست؟
تکنیک‌های سئو کلاه سفید شامل چه مواردی است؟
تاثیرگذارترین تکنیک‌های سئو کلاه سیاه چیست؟
بهترین روش گزارش سئو کلاه سیاه چیست؟
علت خودداری از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه چیست؟
مشاهده بیشتر

ظاهر شدن در نتایج جستجو برای رشد هر کسب و کاری که به صورت آنلاین فعالیت می‌کند، حیاتی است. روش‌های درست و غلط بسیاری برای بهینه‌سازی سئو سایت‌‌ها وجود دارد و این به شما بستگی دارد که کدام را انتخاب کنید. هنر تاریک سئو کلاه سیاه “Black Hat SEO” به جای حل کردن نیاز کاربر، به دنبال بازی و گول زدن الگوریتم‌های موتورهای جستجو است. سئو کلاه سیاه از تاکتیک‌های مبهم و غیررایج برای کسب رتبه بالای شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو استفاده می‌کند. در هر سیستم و کسب‌وکاری افرادی هستند که تلاش می‌کنند با دور زدن قوانین، زودتر به هدف خودشان برسند! گاهی اوقات این دسته از آدم‌ها به سود می‌رسند و از دست قانون فرار می‌کنند و هیچ اتفاقی نیز برایشان رخ نمی‌دهد اما بعضی وقت‌ها نیز همین دسته آدم‌ها به دام قانون افتاده از رسیدن به سود و اهداف خودشان جا می‌مانند! به‌خاطر داشته باشید که سئو کلاه سیاه چنین ریسکی را به همراه دارد.

امروزه بسیاری از وبمستران در دنیای وب برای سئو سایت‌ خود از سئو کلاه سیاه استفاده می‌کنند. گاهی اوقات آن‌ها از این تکنیک‌‌ها نتیجه مثبت می‌گیرند و گاهی نیز سایت را مرحله پنالتی شدن و حذف از وب می‌کشانند! اگر دوست دارید که بدانید سئو کلاه سیاه چیست و سبک درست استفاده از سئو کلاه سیاه برای رشد کردن وب‌سایت در گوگل را یاد بگیرید، تا پایان این مقاله با تسمینو همراه باشید.

سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه

تعریف سئو کلاه سیاه از دیدگاه سایت wordstream:

مجموعه کارهای تایید نشده در راستای بهینه‌سازی وب‌سایت برای بهبود رتبه در موتورهای جستجو به معنای سئو کلاه سیاه است، که این کارها برخلاف قوانین موتورهای جستجوی گوگل بوده و تمامی تکنیک‌های سئو کلاه سیاه توسط دستورالعمل‌های ارائه شده گوگل، ممنوع شده‌اند!

تعریف سئو کلاه سیاه از دیدگاه سایت HOBSPOT:

در سئو کلاه سیاه وبمستران از تکنیک‌های غیراخلاقی و نادرست برای بهینه‌سازی سایت استفاده می‌کنند که در این سبک سئو به هدف جستجوی کاربر اهمیتی داده نمی‌شود و تنها منافع وبمستران برای رسیدن به خط یک گوگل در نظر گرفته می‌شود!

تعریف سئو کلاه سیاه از دیدگاه سایت Growhackscale :

سئو کلاه سیاه، نوعی بهینه‌سازی موتور جستجو است که در آن یک وب‌سایت از روش‌های نامناسب استفاده می‌کند تا به‌طور مصنوعی رتبه‌بندی خود را برای جست‌وجوها بهبود بخشد. این شیوه‌ها اغلب قراردادهای سرویس را زیر پا می‌گذارند و می‌توانند منجر به جریمه شوند.

پاسخ تسمینو به سوال سئو کلاه سیاه چیست؟

هر زمانی که شما در مسیر بهینه‌سازی وب‌سایت‌تان به قوائد الگوریتم‌ گوگل گوش ندادید احتمالا برای استفاده از سئو کلاه سیاه دست به کار شده‌اید! دستورات گوگل برای بهینه‌سازی وب‌سایت، بسیار زیاد هستند و این راه‌بردها موارد مرتبط به محتوا همچون استفاده از کلمات کلیدی تا موارد خارج از قلب سایت شما شامل لینک‌سازی را شامل می‌شود.

تفاوت سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سفید شامل جستجوی راه‌هایی برای بهبود تجربه کاربر است، در حالی که سئو کلاه سیاه به دست‌کاری الگوریتم‌ های گوگل برای بهبود رتبه‌بندی متکی است. به بیان ساده، اگر تاکتیکی طراحی شده باشد تا گوگل فکر کند که یک سایت بیشتر از آنچه واقعاً ارزش دارد، برای کاربران ارزش دارد، فریبنده و سئو کلاه سیاه است.

بزرگ‌ترین تفاوت بین این دو رویکرد این است که سئو کلاه سفید از دستورالعمل‌های گوگل پیروی می‌کند و تجربه کاربر را بهبود می‌بخشد، در حالی که سئو کلاه سیاه این دستورالعمل ها را نقض می‌کند و معمولاً با بی‌توجهی کامل به کاربران انسانی انجام می‌شود.

با توجه به اینکه اهداف اصلی پشت سئو کلاه سفید و کلاه سیاه بسیار متفاوت است، جای تعجب نیست که هم‌پوشانی بسیار کمی در تاکتیک‌های آن‌ها وجود دارد.

تکنیک‌های سئو کلاه سفید شامل چه مواردی است؟

چند اصل اساسی که هنگام بهینه‌سازی سایت به روش سئو کلاه سفید باید رعایت کنید، عبارتند از:

  • صفحات را در درجه اول برای کاربران بسازید، نه برای موتورهای جستجو.
  • کاربران خود را فریب ندهید.
  • از ترفندهایی که برای بهبود رتبه‌بندی موتورهای جستجو در نظر گرفته شده است خودداری کنید. یک قانون سرانگشتی خوب این است که از خود بپرسید: “آیا کاری که انجام می‌دهم به کاربران من کمک می‌کند؟”، ” اگر موتورهای جستجو وجود نداشته باشند، آیا این کار را انجام می‌دهم؟”
  • به این فکر کنید که چه چیزی وب‌سایت شما را منحصر به فرد، ارزشمند یا جذاب می‌کند. سعی کنید وب‌سایت خود را از رقبایتان در حوزه کاری خود متمایز کنید.
  • گوگل همچنین بیان کرده است که سایت‌هایی که از اصول اولیه و استاندارد پیروی می‌کنند، نسبت به سایت‌هایی که از روش‌های فریبنده استفاده می‌کنند، رتبه‌بندی بهتری خواهند داشت.
  • از خرید بک لینک و خرید رپورتاژ آگهی بدون کیفیت خودداری کنید.

بنابراین تا زمانی که بازدیدکنندگان خود را در حین کار بر روی سایت خود در نظر داشته باشید و تغییراتی را با هدف ارائه تجربه مرور بهتر برای آن‌ها ایجاد کنید، می‌توانید مطمئن باشید که استراتژی سئوی شما مطابق با دستورالعمل‌های گوگل است.

این بدان معناست که تاکتیک‌هایی مانند نوشتن محتوای مفید و باکیفیت، افزایش سرعت صفحه، بهبود تجربه کاربر و تلاش در جهت سازگاری با موبایل، همگی کلاه سفید در نظر گرفته می‌شوند و از انواع تغییراتی هستند که تأثیر مثبت و پایداری بر رتبه‌بندی شما خواهند داشت.

این روزها وبمستران حرفه‌ای در بخش سئو داخلی و تکنیکال سئو وب‌سایت، بیشتر بر اساس راهبردهای گوگل حرکت می‌کنند اما به ناچار در بخش لینک سازی خارجی از ترفندهای سئو کلاه سیاه کمک می‌گیرند تا سریع‌تر نتایج مدنظر را در موتور جستجو به دست آوردند.

سئو کلاه سیاه

تاثیرگذارترین تکنیکهای سئو کلاه سیاه چیست؟

در ادامه لیست جامعی از تکنیک‌های قدرتمند سئو کلاه سیاه خدمت شما معرفی می‌شود. بعضی از روش‌های زیر هنوز کارآمد هستند و برخی دیگر را گوگل شناسایی کرده و در صورت استفاده از آن‌ها ممکن است عواقب بدی در انتظار سایت‌‌تان باشد.

استفاده از تاکتیک‌های کلاه سیاه برای رتبه‌بندی وب‌سایت شما خطرات قابل‌ توجهی دارد و ممکن است خزنده‌های گوگل شما را فلگ‌گذاری کنند. به همین دلیل است که اکثر سئوکارها چنین رویکردهایی را در نظر نمی‌گیرند. اکثریت متخصصان فعال در صنعت سئو این اقدامات را کاملا غیراخلاقی می‌دانند.

اما واقعیت این است که درصد کمی از متخصصان سئو وجود دارند و احتمالا همیشه خواهند بود که در این سیستم تقلب کنند و سعی کنند موفقیت ارگانیک سایت خود را سریع‌تر به انجام برسانند. با این حال، حتی اگر تکنیک‌های سئو کلاه سیاه برای وب‌سایت شما کارآمد باشد، نتایج اغلب کوتاه مدت هستند.

در ادامه این مقاله به شما توضیح می‌دهیم که تکنیک‌های سئو کلاه سیاه شامل چه مواردی می‌شود. بنابراین می‌توانید هنگام طراحی استراتژی سئو و سرچ ارگانیک خود از آن‌ها اجتناب کنید.

  1. بمباران کلمات کلیدی (Keyword Staffing)

بمباران کلمات کلیدی به پر کردن محتوای شما با کلمات کلیدی نامربوط در تلاش برای دستکاری رتبه صفحه در صفحات نتایج جستجو اشاره دارد. افزودن انواع مختلف کلمات کلیدی در جایی که هیچ ارزشی اضافه نمی‌کنند، تجربه بدی را به کاربران منتقل می‌کند. همچنین ممکن است باعث شود صفحه شما برای کوئری‌های نامربوط رتبه‌بندی شود. این کار یکی از روش‌‌های سئو کلاه سیاه است و گوگل به خوبی آن را شناسایی می‌کند. الگوریتم‌ مرغ مگس‌ خوار و  الگوریتم پاندا دشمن اصلی این تکنیک منسوخ شده هستند!

گوگل درباره Keyword Staffing این‌گونه توضیح می‌دهد:

Keyword Staffing عبارت است از تکرار بسیار زیاد کلمات یا عبارات یکسان به حدی که غیرطبیعی به نظر برسد.

مثال زیر نمونه‌ای از بمباران کلمات کلیدی است که در وب‌سایتی که نرم‌افزار بازاریابی خارجی را می‌فروشد، به کار رفته:

ما در تجارت فروش نرم افزار بازاریابی خارجی فعالیت می‌کنیم. نرم افزار بازاریابی برون مرزی چیزی است که ما می فروشیم. اگر به فکر خرید نرم افزار بازاریابی خارجی هستید، با یکی از مشاوران نرم افزار بازاریابی برون مرزی ما تماس بگیرید.

قطعا شما هم موافق هستید که این پاراگراف در استفاده از کلمات کلیدی زیاده‌روی کرده است. تشخیص این مورد بسیار آسان است و گوگل می‌تواند تشخیص دهد که محتوا غیرطبیعی به نظر می‌رسد.

شما می‌توانید برای یافتن اینکه مردم به دنبال چه چیزی هستند، تحقیق کلمات کلیدی انجام دهید، اما استفاده بیش از حد از این کلمات کلیدی در محتوای شما ایده خوبی نیست. به جای پر کردن محتوای خود با کلمات‌کلیدی نامربوط، روی ایجاد محتوای مفیدی تمرکز کنید که بر موضوعات و کلمات‌کلیدی اصلی شما تمرکز دارد.

  1. تکنیک cloaking

در تکنیک کلوکینگ یا cloaking محتواهای متفاوتی به کاربران و موتورهای جستجو نمایش داده می‌شود. وب‌سایت‌هایی که تکنیک‌های سئو کلاه سیاه را استفاده می‌کنند، این کار را به منظور رتبه‌بندی محتوا برای انواع اصطلاحات بی‌ربط با محتوای خود انجام می‌دهند تا ربات‌های موتور جستجو، محتوای هرزنامه‌ای را که به کاربران ارائه می‌دهند، پیدا نکنند.

شخصی‌سازی محتوای شما برای گروه‌های مختلف کاربران، امری قابل قبول است و نباید آن را با کلوکینگ اشتباه گرفت. به عنوان مثال، ممکن است وقتی شخصی از یک دستگاه تلفن همراه بازدید می‌کند، اندازه وب‌سایت برای او کوچک شود. همچنین می‌توان زبان صفحه یا موضوعات تبلیغات را بر اساس کشوری که کاربر از آن بازدید می‌کند، تغییر داد. این نمونه‌ها کاملا قابل قبول هستند. اما زمانی که محتوا را فقط برای خزنده‌های موتورهای جستجو تغییر می‌دهید، قابل قبول نخواهد بود.

  1. خرید بک لینک

بک لینک

اگرچه شامل لینک‌های ورودی از سایت‌های با کیفیت بالا باعث افزایش رتبه SERP می‌شود. با این حال باید در خرید لینک برای سایت خود بسیار محتاط باشید.اگرچه ممکن است به نظر برسد که خرید لینک، مشروعیت سایت شما را افزایش می‌دهد، اما گاهی نتیجه معکوس دارد و به راحتی قابل تشخیص است. موتورهای جستجو مانند گوگل با فروش و خرید بک لینک‌‌ها به شدت مخالف هستند.

صفحات اینترنتی که پر از لینک هستند و هیچ نوع محتوای مفیدی در آن‌ها وجود ندارد نوعی مزرعه لینک محسوب می‌شوند. اگر به فکر سلامت لینک سازی خارجی سایت‌ خود هستید پیشنهاد می‌شود به‌هیچ‌وجه از مزرعه لینک در فرایند لینک سازی کمک نگیرید!

  1. صفحات درگاه و دروازه

صفحات درگاه و دروازه

صفحات درگاه و دروازه پس از کلیک کردن روی لینک، کاربر را به صفحه فرود دیگری هدایت می‌کنند. این صفحات فرود معمولاً با درخواست کاربر ارتباطی ندارند، اما از کلمات کلیدی به تعداد بالا در آن‌ها استفاده شده است. ایجاد صفحاتی که عبارات جستجوی خاصی را با محتوایی هدف قرار می‌دهند و فقط به عنوان یک قیف به یک صفحه عمل می‌کنند، نقض دستورالعمل‌های موتورهای جستجو در نظر گرفته می‌شود. در حالی که کشف این تکنیک کمی سخت است، اما همچنان خزنده‌ها می‌توانند آن را کشف کنند. هر محتوایی در سایت شما باید هدف خاصی داشته باشد و شما نباید صفحاتی را برای رتبه بندی کلمات کلیدی غیر مرتبط ایجاد کنید.

  1. متن پنهان

متن مخفی متنی است که هم‌رنگ پس‌زمینه است و در خارج از صفحه یا پشت تصویر قرار می‌گیرد. CSS به طور هدفمند از رنگ یا حتی از اندازه فونت صفر برای مخفی کردن متن از کاربران استفاده می‌کند. حال ممکن است این سوال پیش بیاید که تاثیر متن پنهان بر سئو کلاه سیاه چیست؟ این کار فریبنده است اما گاهی اوقات متخصصان سئو کلاه سیاه برای استفاده از کلمات کلیدی هدف که می‌خواهند در SERP رتبه بندی شود، از این روش استفاده می‌کنند.

آنچه ما در اینجا در مورد آن صحبت می‌کنیم تلاش واضحی برای پنهان کردن متن به طور کامل است و این در مورد متنی که در آکاردئون، زبانه‌ها یا به صورت پویا با استفاده از جاوا اسکریپت بارگذاری می‌شود، صدق نمی‌کند. اضافه کردن متن مخفی به صفحات به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. خزنده‌های موتورهای جستجو در حال حاضر بسیار باهوش هستند و می‌دانند که شما سعی دارید از کلمات کلیدی استفاده کنید.

  1. تولید خودکار/تکراری محتوا

تولید محتوا و نوشتن کار آسانی نخواهد بود، اما این واقعیت بر کسی پوشیده نیست که یکی از سه فاکتور برتر رتبه‌بندی گوگل، محتوای باکیفیت و یونیک است. تولید محتوای خودکار یک تکنیک رایج کلاه سیاه، برای رتبه‌بندی تعداد زیادی از کلمات کلیدی است. سئوکاران کلاه سیاه که از روش‌های لینک سازی قوی برای رسیدن به لینک یک گوگل کمک می‌گیرند، بیشتر از محتوای کپی سایر رقبا استفاده می‌کنند. در حقیقت کپی کردن محتوا یک روش کلاه سیاه برای به دست آوردن رتبه در موتور جستجو است که بیشتر اوقات نتیجه خوبی به همراه نخواهد داشت.

ایجاد محتوای طولانی بی‌ارزش نیز یک تکنیک کلاه سیاه تقریبا منسوخ شده است! برخی از وبمستران در گذشته برای رتبه گرفتن بهتر در موتور جستجو از نوشتن مقالات طولانی استفاده می‌کردند و هیچ توجهی به هدف جستجوی کاربر نداشتند. امروزه هوشمندی گوگل افزایش پیدا کرده است و هیچ ارزشی برای مقالات طولانی بی‌ارزش، قائل نیست.

  1. سوء استفاده از داده‌های ساختاریافته / Rich Snippets

داده‌های ساختاریافته به‌عنوان ریچ اسنیپت و اسکیما نیز شناخته می‌شوند. داده‌های ساختاریافته به شما امکان می‌دهند تا نحوه نمایش محتوای خود را در صفحات نتایج موتور جستجو تغییر دهید. این ویژگی، محتوای شما را از رقبا متمایز می‌کند و همچنین فضای بیشتری در صفحات نتایج به شما اختصاص می‌دهد. می‌توانید داده‌های ساختاریافته را به صفحه‌ای اضافه کنید که پادکست، دستور غذا، کتاب را در میان محصولات و خدمات دیگر نمایش می‌دهد. نشانه‌گذاری اسکیمای نظرات، یکی از محبوب‌ترین انواع داده‌های ساختاریافته است.

اکنون این سوال پیش می‌آید که شیوه استفاده نادرست از داده‌های ساختاریافته در سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه شامل ارائه اطلاعات نادرست در داده‌های ساختاریافته برای فریب‌دادن موتورهای جستجو و کاربران است. به عنوان مثال، شخصی که سئو کلاه سیاه انجام می‌دهد ممکن است به سایت خود پنج ستاره از یک سایت بررسی جعلی دهد و داده‌های ساختاریافته را اضافه کند تا در صفحات نتایج جستجو برجسته شود. این کار بسیار مخاطره‌آمیز است زیرا موتورهای جستجو مانند گوگل کاربران را تشویق می‌کنند تا وب‌سایت‌هایی را که از داده‌های ساختاریافته سوءاستفاده می‌کنند را گزارش دهند.

  1. ریدایرکت‌های گمراه کننده

چه در حال به‌روزرسانی یک صفحه قدیمی و تغییر آدرس آن به یک URL جدید باشید یا برای انتقال سایت آماده شوید، استفاده از ریدایرکت جزء رایجی از سئوی سایت شما است و هیچ ایرادی ندارد. این روش، برای اطمینان از اینکه سایت شما به خوبی سازماندهی شده و به راحتی توسط کاربران و خزنده‌های موتورهای جستجو قابل دسترسی است، استفاده می‌شود.

اما سوال اینجاست که نحوه و تاثیر ریدایرکت‌های گمراه کننده بر سئو کلاه سیاه چیست؟

ریدایرکت‌های گمراه کننده شبیه به کلاکینگ، توسط سئوکاران کلاه سیاه برای فریب دادن موتورهای جستجو و نمایش محتوای متفاوت با آنچه کاربر می‌بیند، انجام می‌گیرد. اغلب اوقات یک موتور جستجو صفحه اصلی را ایندکس می‌کند، در حالی که کاربران بلافاصله پس از ورود به URL مقصد دیگری هدایت می‌شوند. دستورالعمل‌های وب‌مستر گوگل به‌طور خاص تغییر مسیرهای یواشکی را به عنوان یک تاکتیک کلاه سیاه لیست کرده است.

  1. سئو منفی

جالب است بدانید که برخی از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه، سایت رقبا را هدف قرار می‌دهند. برخی از سئوکاران به‌طور غیراخلاقی از سئو منفی برای کاهش رتبه رقبای خود استفاده می‌کنند. این تکنیک را به عنوان تکنیکی در نظر بگیرید که دستورالعمل‌های گوگل را در سایت دیگران نقض می‌کند، نه سایت خودتان.

سئو منفی در عمل، به معنای اشاره تعداد زیادی پیوند غیرطبیعی به دامنه شخص دیگری است به این امید که به دلیل آن جریمه شود.

اگرچه این روش خیلی رایج نیست، به خصوص با توجه به اینکه امروزه الگوریتم‌های گوگل در نادیده گرفتن لینک‌هایی که از چنین حملاتی سرچشمه می‌گیرند بهتر عمل می‌کنند. به هر حال مهم است که از این موضوع آگاه باشید و به طور منظم لینک‌های سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید (پیشنهاد می‌شود از ابزار SEMrush Backlink Audit Tool استفاده کنید).

  1. استفاده از شبکه وبلاگ شخصی (PBN)

PBN (مخفف Private Blog Network به معنای شبکه وبلاگ خصوصی) یک تکنیک سئو برای کمک به افزایش ترافیک سایت شما است. PBN شبکه‌ای از سایت‌ها است که همگی پیوندها و بک لینک‌هایی را به یک سایت مرکزی ارائه می‌کنند تا به سایت اصلی کمک کنند در نتایج جستجوی گوگل بالاتر ظاهر شود.

معایب استفاده از PBN برای رتبه بندی گوگل:

  • هزینه راه‌اندازی آن زیاد است. (شما باید چندین دامنه با کیفیت بالا خریداری کنید)
  • تولید محتوای جدید برای سایت‌ها، پرهزینه و وقت‌گیر است. (هر سایت حداقل به سه صفحه محتوا نیاز دارد و PBN های خوب باید محتوای خود را همواره به‌روزرسانی کنند)
  • شبکه باید مدیریت و نظارت شود (شما باید تمام سایت‌های موجود در شبکه را مانند سایت اصلی خود نگهداری و بروز کنید – گاهی اوقات بسته به اندازه شبکه، به شخص یا تیم تمام وقت دیگری نیاز دارید)
  • یک خطا یا لینک بد می‌تواند منجر به بسته شدن کل شبکه شود. (از آنجایی که شبکه به هم متصل است، پیوندهای بد می‌توانند کل شبکه را ببندند)

بهترین روش گزارش سئو کلاه سیاه چیست؟

ممکن است با خواندن این راهنما سؤال زیر را از خود پرسیده باشید:

اگر متوجه شوید یکی از رقبای شما از روش‌های سئو کلاه سیاه استفاده می‌کند و جریمه نمی‌شود، چه کاری باید انجام دهید؟

اگر مشاهده کردید که یک وب‌سایت به دلیل خرید لینک یا سایر موارد نقض رتبه‌بندی شده است، می‌توانید یک گزارش هرزنامه به گوگل ارسال کنید. البته گزارش یک سایت منجر به اقدام مستقیم علیه آن نمی‌شود، ولی شما تشخیص الگوریتم هرزنامه گوگل را بهبود می‌بخشید. روش دیگر استفاده از DMCA است.

به عنوان یک متخصص سئو، شاید برایتان مأیوس کننده باشد که متوجه شوید یک وب‌سایت، سیستم الگوریتم را دور می‌زند و از جریمه شدن در امان مانده است. گوگل پیوسته در تلاش برای جلوگیری از رتبه‌بندی چنین سایت‌هایی در جایگاه‌های برترSERP است اما هنوز سایت‌هایی وجود دارند که با استفاده از تاکتیک‌های کلاه سیاه توانسته‌اند به جایگاه خوبی برسند.

بسته به شدت استفاده این سایت‌ها از روش‌های کلاه سیاه، این احتمال وجود دارد که در آینده‌ای نه چندان دور، بروز رسانی الگوریتم‌های گوگل تأثیر منفی بر آن‌ها بگذارد.

علت خودداری از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه چیست؟

اما اگر سایتی از سئو کلاه سیاه برای رتبه‌بندی استفاده کند، بدترین سناریوهایی که می‌تواند اتفاق بیفتد چیست؟

با بررسی عمیق‌تر دستورالعمل‌های وب‌مستر گوگل، می‌توانیم ببینیم که این دستورالعمل‌ها به وضوح بیان می‌کنند که چنین تخلفاتی «ممکن است منجر به حذف کامل یک سایت از ایندکس شود». این دستور العمل‌ها همچنین بیان می‌کنند که “اگر سایتی تحت‌تأثیر یک اقدام هرزنامه قرار گرفته باشد، ممکن است دیگر در نتایج Google.com یا هیچ یک از سایت‌های شریک گوگل نشان داده نشود.”

تمامی فعالیت‌های سئوی واقعی در جهت افزایش دید و بازدید ارگانیک یک وب‌سایت هستند. در صورتی که از تاکتیک‌های کلاه سیاه استفاده شود، می‌تواند برعکس این اتفاق بیفتند. به طور کلی، دلایلی که نشان می‌دهند باید از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه خودداری کنیم، عبارت‌اند از:

  • می‌تواند بر رتبه‌بندی و دیده شدن سایت شما در نتایج جستجو تأثیر منفی بگذارد.
  • نتایج بلندمدت به همراه نخواهد داشت.
  • معمولاً منجر به تجربه کاربری ضعیف می‌شود.

ما در این مقاله به شما گفتیم که سئو کلاه سیاه چیست و از چه تکنیک‌هایی استفاده می‌کند. اگر متخصص سئو سایت یک کسب‌وکار هستید احتیاط زیادی برای استفاده از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه خرج کنید چون شما با سرمایه دیگران سروکار دارید و هر نوع اشتباهی در استفاده از سئو کلاه سیاه خطرات زیادی را برای وبسایت کسب‌وکار به همراه خواهد آورد. پس مراقب باشید و اگر تجربه و تخصص کافی ندارید بهتر است بیخیال سئو کلاه سیاه شوید.

علیرضا بابایی
علیرضا بابایی

آینده متعلق به کساییه که به زیبایی رویاهای خودشون ایمان دارن.

دیدگاه ها

2022/08/09

من خودم واقعا مشتاقم که بلک هت سئو رو یاد بگیرم، محتوا جذابی بود، اشتیاق منو برای یادگیری زیاد کرد.