فرق رپورتاژ آگهی و بک لینک چیست و کدام یک بهتر است؟

فرق رپورتاژ آگهی و بک لینک چیست و کدام یک بهتر است؟

رپورتاژ آگهی و بک لینک، دو اصطلاح پرکاربرد در بخش سئو خارجی وب‌سایت هستند و برای یک سئوکار حرفه‌ای نیاز است که هر دوی این مفاهیم را به خوبی شناخته و به درستی از آن‌ها به نفع سئوی وب‌سایت استفاده کند. اگر در سئو تازه‌کار باشید، احتمالا تشخیص فرق رپورتاژ آگهی و بک لینک کمی برای شما مبهم خواهدبود. در حقیقت عدم شناخت صحیح تفاوت‌های میان رپورتاژ آگهی و خرید بک لینک، موجب خواهد شد تا نتوانید تصمیم بهتری برای بهبود شرایط سئو وبسایت خود از طریق هر یک از […]

2 سال 1 18 دقیقه

آنچه در این مطلب خواهید خواند

فرق رپورتاژ آگهی و بک لینک در سئو چیست؟
رپورتاژ آگهی چیست
هدف رپورتاژ آگهی چیست؟
بک لینک چیست؟
انکر تکست چیست؟
سبک‌‌های مختلف انکرتکست در بک لینک
انواع لینک در ساختار بک لینک
سبک‌های مختلف بک لینک
5 تفاوت اصلی رپورتاژ آگهی و بک لینک
روش پیدا کردن بک لینک و رپورتاژ سایت خودمان
روش پیدا کردن بک لینک‌ها و رپورتاژ سایت رقبا
با تسمینو، رپورتاژ و بک لینک خریدن، یه مزه دیگه داره!
رپورتاژ آگهی بخریم یا بک لینک؟
نکات کمکی برای خرید بک لینک و رپورتاژ
و اما نکته طلایی آخر برای درک تفاوت بک لینک و رپورتاژ
سخن پایانی فرق رپورتاژ آگهی و بک لینک
مشاهده بیشتر

رپورتاژ آگهی و بک لینک، دو اصطلاح پرکاربرد در بخش سئو خارجی وب‌سایت هستند و برای یک سئوکار حرفه‌ای نیاز است که هر دوی این مفاهیم را به خوبی شناخته و به درستی از آن‌ها به نفع سئوی وب‌سایت استفاده کند. اگر در سئو تازه‌کار باشید، احتمالا تشخیص فرق رپورتاژ آگهی و بک لینک کمی برای شما مبهم خواهدبود. در حقیقت عدم شناخت صحیح تفاوت‌های میان رپورتاژ آگهی و خرید بک لینک، موجب خواهد شد تا نتوانید تصمیم بهتری برای بهبود شرایط سئو وبسایت خود از طریق هر یک از این راه‌کارها بگیرید. از این رو اهمیت زیادی دارد که به خوبی ماهیت رپورتاژ آگهی و بک لینک‌سازی را شناخته و کاربردهای هر یک را به صورت جداگانه درک کنید.

در این مقاله به صورت کامل، تفاوت رپورتاژ آگهی و بک لینک، همراه مثال‌های کاربردی و توضیحات جامع آورده شده است. اگر شما هم علاقه دارید که با تشخیص دقیق فرق رپورتاژ آگهی و بک لینک، تغییری اساسی در سئو وب سایت خود ایجاد کنید، تا پایان این مقاله با تسمینو همراه باشید!

فرق رپورتاژ آگهی و بک لینک در سئو چیست؟

رپورتاژ آگهی و بک لینک، دو ابزار عملی مهم در بخش استراتژی لینک سازی خارجی وب‌سایت هستند که متخصص سئو از آن‌ها برای بهینه‌سازی سئو آف پیج یک وب‌سایت کمک می‌گیرد، برای درک دقیق تفاوت رپورتاژ آگهی و بک لینک، بهتر است در ابتدا تعریف این دو مفهوم را مطالعه کنید.

رپورتاژ آگهی چیست

اگر بخواهیم رپورتاژ آگهی را به زبان ساده تعریف کنیم، این ماهیت به انتشار یک مطلب در وب‌سایتی دیگر، با لینک سازی به مقصد یعنی وب‌سایت شما گفته می‌شود. اما برای رسیدن به این نقطه، باید از چند مرحله عبور کنید:

1. ابتدا صفحات هدف وب‌سایت خود که قصد لینک‌سازی به مقصد آن‌ها را دارید، به درستی انتخاب کنید.

2. وب‌‍سایت ثالث که قصد انتشار رپورتاژ آگهی در آن را دارید، از میان وب‌سایت‌های مختلف با در نظر گرفتن فاکتورهای هزینه خرید رپورتاژ، اعتبار دامنه وب‌سایت، اسپم اسکور، زمینه فعالیت و … انتخاب کنید.

3. محتوای یونیک و کاربردی با تصاویر منحصر به فرد و لینک‌سازی صحیح، آماده کنید.

4. رپورتاژ آگهی را در وب‌سایت مورد نظر خود خریداری کرده و پس از پرداخت هزینه، درخواست انتشار محتوا را بدهید.

5. حتما پس از انتشار رپورتاژ آگهی، بررسی کنید تا همه چیز مطابق با محتوای شما بوده و لینک‌ها به درستی ثبت شده‌باشند.

در صورتی که در انتخاب وب‌سایت‌ها برای انتشار رپورتاژ آگهی، اصول را به درستی دنبال کنید، نتیجه بسیار عالی در مدت زمانی نه چندان طولانی به دست خواهید آورد.

در واقع، رپورتاژ آگهی در دنیای سئو یک متن خبری است که سایت‌های مختلف آن را در وب‌سایت‌های دیگر منتشر کرده و با قراردادن لینک یا قیدکردن نام برند خود، تلاش می‌کنند رتبه بهتری در موتورهای جستجو به دست‌آورده و در نهایت بتوانند با متن رپورتاژ، کاربران بیشتری به سمت وب‌سایت خود جذب کنند.

نمونه رپورتاژ آگهی 1

برای آن که بهتر فرق رپورتاژ آگهی و بک لینک را درک کنید؛ به تصویر زیر توجه داشته باشید. عکس زیر، نمونه رپورتاژ آگهی بوده که سایت تسمینو در یک خبرگزاری آن را منتشر نموده است. داده‌های به دست آمده از نتایج سرچ کنسول نشان می‌دهد که رپورتاژ آگهی زیر به وب‌سایت ما کمک کرده تا در بلندمدت رتبه بهتری در انکرتکست‌های درج شده در محتوای رپورتاژ آگهی به دست‌آورده و کاربران بیشتری را نیز جذب کند. همین‌طور بهبود اعتبار دامنه یا همان Domain Authority، در پی نشر چندین رپورتاژ آگهی در وب‌سایت‌های دارای اعتبار دامنه بالا، بهبود پیدا کرده است.

فرق رپورتاژ آگهی و بک لینک چیست؟

 

نمونه رپورتاژ آگهی 2

تصویر زیر، نمونه بخشی از محتوای رپورتاژ آگهی تسمینو در سایت ویرگول است که با هدف بهبود رتبه در انکر تکست خرید رپورتاژ آگهی منتشر شده است:

فرق رپورتاژ آگهی و بک لینک

هدف رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی، به عنوان یک برگ برنده در ساختار سئو خارجی به کار گرفته می‌شود. در نظر داشته باشید که اگر رقبای شما به انتشار رپورتاژ آگهی می‌پردازند، عدم ورود شما به این حوزه و انتشار رپورتاژ آگهی‌های مناسب و به موقع، یک ضعف بزرگ در سئو وب‌سایت محسوب خواهد شد. به این ترتیب قطعا یکی از چرخ‌های چهارچرخ سئوی شما، لنگان شده و نمی‌توانید در کورس رقابت به درستی پیش بتازید. اما برخی از مهم‌ترین اهداف سئوکاران از انتشار رپورتاژ آگهی به شرح زیر است:

  1. برندینگ
  2. بهبود رتبه در کلمات کلیدی تعریف شده
  3. دریافت ورودی از گوگل
  4. جلب اعتماد کاربران
  5. افزایش قدرت سئو خارجی
  6. ارتقای اعتبار دامنه وب سایت
  7. افزایش محبوبیت نزد گوگل و …

بک لینک چیست؟

داستان بک لینک در سئو با رپورتاژ آگهی کاملا متفاوت است. به تمامی سبک‌های مختلف انکر تکست که در بسترهای متفاوت فضای آنلاین از جمله سایر وب سایت‌ها، فروم‌ها، بلاگ‌ها، شبکه‌های اجتماعی و … به وب‌سایت خاصی لینک داده شده‌ و با کلیک بر روی آن‌ها به وب‌سایت مقصد ارجاع داده می‌شوید، بک لینک گفته می‌شود. همان اندازه که انتشار رپورتاژ آگهی باید با دقت و بررسی انجام شود، بک لینک سازی نیز نیازمند دقت و رعایت برخی اصول بوده که بدون در نظر گرفتن آن‌ها، ممکن است بدتر به سئو وب‌سایت خود صدمه بزنید.

مهم‌ترین نکته در ساخت بک لینک، طبیعی نشان دادن فرایند لینک سازی خارجی است. اگر شکل لینک سازی شما در ساختار بک لینک، نشان‌‌دهنده یک چرخه عمدی و ربات‌گونه باشد، به احتمال زیاد از سوی گوگل اسپم خواهید شد. از این روی هرگز بی‌گدار به آب نزده و برای بک لینک سازی، زیاده‌روی نکنید. قطعا باید انتخاب انکرتکست‌ها و بسترهای ثبت بک لینک و همین‌طور دوره‌های زمانی آن، حساب‌شده و طبق اصول باشد.

انکر تکست چیست؟

به کلمه، عبارت یا متنی که با کلیک کردن روی آن، به صفحه جدیدی از وب یا شبکه‌های اجتماعی و .. وارد می‌شوید، انکر تکست می‌گویند.

سبک‌‌های مختلف انکرتکست در بک لینک

انکرتکست ها به سبک‌های مختلفی ساخته شده و اتفاقا این تنوع به طبیعی نشان دادن ماجرا کمک می‌کند. از جمله سبک‌های مختلف انکرتکست برای بک لینک سازی، می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  1. کلمه کلیدی
  2. عمومی
  3. لینک عکس
  4. برند+کلمه کلیدی
  5. جملات طولانی
  6. آدرس صفحه (URL)

انواع لینک در ساختار بک لینک

به‌طورکلی لینک‌ها در دو شکل فالو و نوفالو ساخته شده که ما در اکثر مواقع علاقه‌مند به ایجاد لینک فالو هستیم تا ربات‌های گوگل، لینک مورد نظر ما را به مقصد صفحه هدف، دنبال کنند.

  1. لینک فالو
  2. لینک نوفالو

سبک‌های مختلف بک لینک

به همان شکل که انکرتکست‌ها، در فرمت‌های مختلفی قرار می‌گرفتند؛ بک لینک‌سازی نیز می‌تواند در ساختارهای گوناگونی جای بگیرد. از جمله:

  1. بک لینک فوتر
  2. بک لینک رایگان
  3. بک لینک سایدبار
  4. پروفایل بک لینک
  5. بک لینک کامنتی
  6. بک لینک بنری
  7. بک لینک pbn
  8. بک لینک دانشگاهی و ..

هشدار ! (لینک داخلی بک لینک نیست)

برخی از تازه‌کارهای حوزه سئو، بک لینک سازی و لینک‌های داخلی وب‌سایت را با یک‌دیگر اشتباه می‌گیرند! فراموش نکنید که انکرتکست‌های داخل سایت که به صفحات داخلی لینک داده شده‌اند، لینک داخلی یا اینترنال لینک محسوب می‌شوند.

نمونه بک لینک اول

تصویر زیر، بخشی از پروفایل تیم تسمینو در سایت لینکدین است. در این بخش ما با قرار دادن آدرس یوآرال وب سایت، یک بک لینک برای سایت تسمینو ایجاد کرده‌ایم. نمونه زیر یک بک لینک پروفایلی از سبک بک لینک نیکد (عریان) Naked Link Anchors است.

 

Naked Link Anchors- بک لینک نیکد یا عریان یوآرال

نمونه بک لینک دوم

در تصویر زیر، نمونه بک لینک پروفایلی سایت تسمینو در سایت کندو را مشاهده می‌کنید. بک لینک زیر با انکرتکست تسمینو از سبک بک لینک پروفایلی است. اتفاقا این نوع بک لینک‌سازی، بسیار مورد توجه مخاطب قرارگرفته و بازخوردی عالی دارد.

رپورتاژ و بک لینک

5 تفاوت اصلی رپورتاژ آگهی و بک لینک

تا اینجای کار، تلاش کردیم تعریف دقیقی از مفهوم بک لینک و رپورتاژ آگهی در سئو و کاربردهای آن به شما عزیزان ارائه کنیم و احتمالا اکنون خودتان به یک متخصص حرفه‌ای تشخیص فرق بک لینک و رپورتاژ  تبدیل شده‌اید! حالا در ادامه 5 تا از مهم‌ترین تفاوت‌های بک لینک و رپورتاژ را مرور می‌کنیم. برای ضربه فنی کردن یادگیری تفاوت این دو مفهوم در سئو با ما همراه باشید.

  • تفاوت در فرمت و شکل ظاهری 

رپورتاژ آگهی، محتوایی است حدود 600 الی 1500 کلمه (گاهی بیشتر و گاهی کمتر) که در آن به نام برند یک کسب و کار به کمک برند منشن اشاره‌شده یا به سبک‌‌های مختلف انکرتکست همراه لینک در آن وجود دارد، اما بک لینک، الزاما همراه محتوا نیست و می‌تواند یک کلمه تنها همراه لینک به سایت مقصد باشد.

  • زمان اثرگذاری رپورتاژ آگهی و بک لینک

تجربه متخصصین سئو حرفه‌ای نشان داده که انتشار رپورتاژ آگهی در مقایسه با بک لینک، می‌تواند تاثیر بیشتری بر فرایند بهبود رتبه در کلمات کلیدی هدف داشته باشد. در حقیقت الگورتیم‌های گوگل نیز در اکثر مواقع تاثیر بهتر و طولانی‌تری از رپورتاژ آگهی در مقایسه با بک لینک، می‌پذیرند.

  • تفاوت قیمتی؛ از زمین تا آسمان!

اصولا قیمت رپورتاژ آگهی نسبت به خرید بک لینک، گران‌تر است، البته سایت مقصد و نوع استراتژی لینک سازی خارجی متخصص سئو نیز در هزینه‌های سئو خارجی، برای بک لینک و رپورتاژ، موثر خواهد بود.

  • پرداخت مقطعی و مستمر

اصولا شما با یک بار پرداخت هزینه و خرید رپورتاژ آگهی، دیگر نیاز به تمدید آن ندارید و تا زمان وجود سایت مقصد، رپورتاژ آگهی شما نیز وجود خواهد داشت. اما برخی از وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌های میزبان بک‌لینک، به صورت دوره‌ای برای تمدید انتشار بک لینک‌های شما هزینه دریافت می‌کنند و این موضوع می‌تواند از تفاوت‌های مهم بک لینک و رپورتاژ باشد.

  • فرایند انتشار بک لینک و رپورتاژ آگهی

اصولا انتشار بک لینک نسبت به رپورتاژ آگهی، دردسرهای بیشتری دارد و باید برای پیدا کردن سایت‌های معتبر جهت لینک سازی و نیروی خبره جهت انجام کار، زمان زیادی را صرف کنید، اما اصولا برای انتشار رپورتاژ آگهی خبری از این دردسرها نیست و می‌توانید به سادگی با کمک پلتفرم‌های ارائه کننده رپورتاژ و یک آنالیز سریع، رپورتاژ خود را منتشر و از نتیجه لذت ببرید.

روش پیدا کردن بک لینک و رپورتاژ سایت خودمان

اگر مدت‌ها از زمان فعالیت وب سایت شما گذشته باشد، احتمالا لینک‌های زیادی برای وب‌سایت شما در سطح وب تولید شده است و به دلایل مختلفی لازم است که این لینک‌ها را بررسی کنید. برای این‌کار سری به links سرچ کنسول بزنید و با کلیک بر روی هر بک لینک، می‌توانید از ماهیت آن و رپورتاژ یا بک لینک بودنش، کیفیت، زمان ساخت و … اطلاعات کسب کنید.

پیدا کردن بک لینک ها با سرچ کنسول

روش پیدا کردن بک لینک‌ها و رپورتاژ سایت رقبا

همیشه به سرچ کنسول همه سایت‌ها دسترسی ندارید و در این شرایط باید از ابزارهای دیگر تحلیل رپورتاژ و بک لینک کمک گرفت، در ادامه با برخی از مهم‌ترین ابزارها آشنا می‌شوید:

  • ابزار buzzsumo

این ابزار دارای بخش رایگان و همین‌طور سرویس خدمات کاملا پولی بوده که می‌توانید با خرید اکانت اشتراکی از تمام امکانات آن بهره‌مند شوید. کافی است که آدرس وب‌سایت مورد نظر خود را در بخش سرچ buzzsumo وارد کرده و از میزان بک لینک و رپورتاژ آگهی‌های مربوط به آن، آگاه شوید.

buzzsumo

  • ابزار Free Backlink Checker Tool

ابزار بک لینک چکر از سایت نیل پتل، به صورت رایگان، برای یافتن لیست بک لینک‌ها کمک می‌کند، در رابطه با سایر ابزارها شاید ابزار نیل پتل، پیشنهاد خوبی نباشد!

  • ابزار majestic

در وب‌سایت https://majestic.com/ می‌توانید، کلیه لینک‌هایی که از وب‌سایت‌های دیگر به مقصد صفحات مختلف یک وب‌سایت مشخص داده شده است را ردیابی کرده و به این شکل رقبای خود را کاملا حرفه‌ای آنالیز کنید.

ابزار majestic

  • ahrefs

سایت ahref؛ بهترین ابزار جهت شکار کردن رپورتاژها و بک لینک‌ها است، اگر دوست دارید دانسته‌های خودتان را که در این مقاله یاد گرفتید را عملی کنید و بک لینک و رپورتاژ پیدا کنید، پیشنهاد می‌شود از ahrf کمک بگیرید.

ahrf

  • ابزار Seo Spy Glass

سئو اسپای گلاس را باید روی ویندوز نصب کنید تا بتوانید از امکانات آن استفاده کنید، برای یافتن بک لینک‌ها و رپورتاژهای سایت خودتان و رقیب، سئو اسپای گلاس را حتما تجربه کنید!

seo spy gals

 

نکته: تنها کافی است از ابزارهای بالا کمک بگیرید و آدرس سایت مدنظرتان را بررسی کنید تا به لینک‌های آن ارجاع داده شوید و سپس تلاش کنید، بر اساس موارد مطرح شده مربوط به فرق بک لینک و رپورتاژ در این مطلب، بک لینک‌ها و رپورتاژها را پیدا و آنالیز کنید.

با تسمینو، رپورتاژ و بک لینک خریدن، یه مزه دیگه داره!

اگر مطالب مطرح شده تا این قسمت را با دقت مطالعه کرده باشید، به یک متخصص حرفه‌ای بک لینک و رپورتاژ تبدیل شده‌اید و می‌توانید بهترین کمپین‌های بک لینک و رپورتاژ را برای سایت‌تان، تدوین کنید. همچنین تسمینو در این مسیر، در کنار شما عزیزان خواهد بود و می‌توانید برای خرید بک لینک و رپورتاژ روی کمک تیم تسمینو حساب باز کنید!

بک لینک

شما می‌توانید در تسمینو کمپین‌های متنوع بک لینک را تدوین کنید و یک استراتژی لینک بیلدینگ ناب و حرفه‌ای برای سایت‌تان خلق کنید! در نظر داشته باشید که با خرید بک لینک‌های حرفه‌ای، در میدان رقابت، پیشتاز خواهید شد.

 

خرید بک لینک باکیفیت خوش قیمت از تسمینو

رپورتاژ آگهی

تیم ما به شما برای خرید رپورتاژ آگهی با کمترین قیمت و در عین حال با بالاترین کیفیت کمک می‌کند. اگر علاقه‌مند به خرید رپورتاژ آگهی از بین رسانه‌های متنوع هستید، لذت بستن کمپین رپورتاژ آگهی در داشبورد تسمینو را از دست ندهید.

 

رپورتاژ تسمینو

رپورتاژ آگهی بخریم یا بک لینک؟

اگر هنوز وارد مسیر سئو خارجی وب‌سایت‌تان نشده‌اید، به احتمال زیاد این پرسش برای شما ایجاد خواهدشد. فراموش نکنید که سئو خارجی تنها به خرید یک دوره بک لینک و انتشار چند رپورتاژآگهی خلاصه نمی‌شود و شما باید با داشتن یک دید بلندمدت از ترکیب کمپین‌های رپورتاژآگهی و استراتژی‌های متنوع لینک‌سازی، قدم در مسیر پرپیچ و خم سئو خارجی بگذارید.

به زبانی دیگر، خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی در کنار یک‌دیگر، می‌تواند به سئو وب‌سایت شما برای رشد در فضای وب و دیده‌شدن توسط مخاطب هدف‌تان در جهت تبدیل شدن آن‌ها به مشتری و افزایش سود کسب‌وکارتان کمک کند.

نکات کمکی برای خرید بک لینک و رپورتاژ

برای خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی، نکات زیر را به خاطر بسپارید تا بتوانید مسیر سئو خارجی حرفه‌ای را طی کنید و به موفقیت دست یابید:

  1. آنالیز بک لینک‌ها و رپورتاژهای رقبا
  2. خرید از یک پلتفرم معتبر حرفه‌ای
  3. استفاده منطقی از بودجه آف پیج سئو
  4. انتشار لینک در سایت‌های دامنه قوی
  5. عدم دستکاری لینک‌ها پس از انتشار
  6. طبیعی بودن فرایند لینک بیلدینگ
  7. عدم استفاده از کوتاه کننده لینک

و اما نکته طلایی آخر برای درک تفاوت بک لینک و رپورتاژ

به نظر شما با تماشای طرح و تراش یک کوزه توسط کوزه‌گر از مانیتور شما به یک کوزه‌گر  ماهر تبدیل می‌شوید؟ قطعا خیر!

برای یادگرفتن عمیق مفهوم تفاوت لینک و رپورتاژ آگهی نیز باید خودتان دست به کار شوید و با آنالیز وب‌سایت‌های مختلف، سعی کنید بک لینک‌ها و رپورتاژ آگهی‌های آن‌ها را شکار کنید. با توجه به تعاریف دقیق ارائه شده از بک لینک و رپورتاژ در این مطلب، این کار برای شما خیلی ساده خواهد بود و تنها به یک ابزار کار نیاز دارید!

سخن پایانی فرق رپورتاژ آگهی و بک لینک

در بالا به درستی دیدیم که فرق رپورتاژ آگهی و بک لینک چیست. بک لینک و رپورتاژآگهی دو بخش اساسی استراتژی سئو خارجی وب‌سایت است و بدون آن بخش سئو آف پیج، بی معنا خواهد بود! در این مقاله تفاوت‌های مهم بک لینک و رپورتاژ آگهی + روش تشخیص آن‌ها و نکات تکمیلی خدمت شما ارائه شد. اگر در دنیای سئو فعالیت دارید، درک عمیق تفاوت‌های بک لینک و رپورتاژ آگهی در سئو سایت و روش‌های صحیح خریداری آن از اهیمت ویژه‌ای برخوردار است که نباید از آن غافل شوید.

برای تبدیل شدن به یک متخصص حرفه‌ای بک لینک و رپورتاژ در سئو، تمامی نکات مطرح شده در این مقاله را به صورت دقیق مطالعه کنید، همچنین اگر سوالی در رابطه با فرق بک لینک و رپورتاژ آگهی، روش خرید آن‌ها و… داشتید، حتما در بخش کامنت‌ها برای ما بنویسید، تیم تسمینو برای پاسخگویی به سوالات در خدمت شماست.

علیرضا بابایی
علیرضا بابایی

آینده متعلق به کساییه که به زیبایی رویاهای خودشون ایمان دارن.

دیدگاه ها

2022/04/24

درووود فراوان خدمت دوستان تسمینویی عزیــــز
ممنون بابت محتوا خوبتون
واقعا نسبت به سایت های دیگه خیلییی ساده توضیح دادید من چند ساعت بود درگیر این بودم که بدونم
فرق رپورتاژ آگهی و بک لینک چیه ! به کمک تسمینو عزیز میتونم با رضایت کامل از این صفحه برم بیرون♥

معمولا عادت ندارم جایی کامنت بزارم ولی حیفم اومد بابت زحمتی که کشیدید چیزی نگم♥
خسته نباشید