سئو خارجی (Off Page Seo) چیست؟ آموزش سئو خارجی 2024

سئو خارجی (Off Page Seo) چیست؟ آموزش سئو خارجی 2024

سئوی خارجی (Off-page SEO) مجموعه اقداماتی‌ست که خارج از محدوده‌ی وبسایت و به قصد بهبود رتبه و افزایش ترافیک انجام می‌شود. اگر شما صاحب یک کسب و کار آنلاین باشید، قطعا این سوال برای‌تان پیش آمده است که چگونه با کمک تکنیک‌های سئو خارجی از رقبای خود سبقت بگیرید و سئوی سایت خود را بهبود ببخشید. اگر به عنوان صاحل کسب‌وکارهای اینترنتی به تکنیک‌های سئو آف پیج توجه کافی نداشته باشید،  رتبه خود در موتورهای جستجو مثل گوگل را از دست می‌دهید؛ در نتیجه مهم است که آموزش‌های سئو خارجی […]

5 ماه 1 24 دقیقه

آنچه در این مطلب خواهید خواند

سئو خارجی چیست ؟ (Off Page SEO)
اهمیت انجام سئو خارجی چیست؟
تفاوت سئو داخلی و سئو خارجی چیست؟
تکنیک‌های مورد استفاده در سئو داخلی:
تکنیک‌های مورد استفاده در سئو خارجی:
بهترین روش‌های انجام سئو خارجی چیست؟
چگونه لینک‌های باکیفیت برای وب سایت خود بدست آوریم؟
مزایای انتشار رپورتاژ برای سئو خارجی چیست؟
تاثیر بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بر سئو خارجی چیست؟
ابزارهای سئو مناسب تحلیل سئو خارجی
هزینه سئو خارجی وب سایت، چقدر است؟
چک لیست سئو خارجی وب سایت سال 2022
چه زمانی سئو خارجی را شروع کنیم؟
مشاهده بیشتر

سئوی خارجی (Off-page SEO) مجموعه اقداماتی‌ست که خارج از محدوده‌ی وبسایت و به قصد بهبود رتبه و افزایش ترافیک انجام می‌شود. اگر شما صاحب یک کسب و کار آنلاین باشید، قطعا این سوال برای‌تان پیش آمده است که چگونه با کمک تکنیک‌های سئو خارجی از رقبای خود سبقت بگیرید و سئوی سایت خود را بهبود ببخشید. اگر به عنوان صاحل کسب‌وکارهای اینترنتی به تکنیک‌های سئو آف پیج توجه کافی نداشته باشید،  رتبه خود در موتورهای جستجو مثل گوگل را از دست می‌دهید؛ در نتیجه مهم است که آموزش‌های سئو خارجی را دنبال کنید و بر اساس جدیدترین تکنیک‌های موجود و ابزارهای مرتبط، دامین آتوریتی خود را افزایش دهید. پس اگر قصد افزایش رتبه سایتتان را دارید، در ادامه با چک لیست کامل Off Page SEO سال 2024، همراه تسمینو باشید.

سئو خارجی چیست ؟ (Off Page SEO)

سئو خارجی (به انگلیسی: Off Page SEO) که به آن سئو خارج از صفحه هم گفته می‌شود، عبارت است از تکنیک‌ها و اقداماتی که بر روی سایت شما انجام می‌شود تا رتبه وب‌سایت شما را در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) بهبود دهد. بسیاری از افراد، سئو خارجی را با لینک‌سازی مرتبط می‌دانند، اما سئوخارجی بسیار فراتر از لینک‌سازی است. 

با رعایت نکاتی که در چک لیست کامل Off-Page SEO به شما معرفی می‌کنیم، می‌توانید رشد چشم‌گیری را در بهبود سئو و افزایش رتبه سایت خود تجربه کنید.

چک لیست سئو خارجی (off-page)

اهمیت انجام سئو خارجی چیست؟

سئو یک تجارت رقابتی است. هنگامی که چندین سایت از استراتژی‌های مشابه در صفحه استفاده می‌کنند، سئو خارجی می‌تواند عاملی تعیین‌کننده در نتیجه این رقابت باشد. ازسوی‌دیگر، سئو آف‌پیج باعث شناخته‌شدن بیشتر برند شما می‌شود. هرچه تعداد افرادی که برند شما را می‌شناسند بیشتر باشد، فروش شما افزایش بیشتری خواهد یافت.

سئوی خارجی بسیار ارزشمند است زیرا به موتورهای جستجو می‌گوید که وب‌سایت شما برای کاربران وب مهم است. بنابراین، سرمایه‌گذاری روی تکنیک‌های سئو خارجی، راز برتری در رقابت تنگاتنگ رسیدن به رتبه 1 نتایج جستجو است.

تفاوت سئو داخلی و سئو خارجی چیست؟

سئو داخلی (On Page SEO): سئو داخلی شامل مواردی مانند ارائه محتوای خوب، انتخاب کلمه کلیدی مناسب، قرار‌دادن کلمه کلیدی در مکان‌های صحیح، دادن عنوان مناسب برای هر صفحه و غیره است.

تکنیک‌های مورد استفاده در سئو داخلی:

  • انتشار مطالب باکیفیت بالا
  • بهینه‌سازی عناوین صفحات و توضیحات متا
  • بهینه‌سازی محتوای صفحه
  • قالب‌بندی محتوا و عناوین
  • بهینه‌سازی تصاویر و سایر عناصر چند رسانه‌ای
  • بهینه سازی  URL
  • استفاده از لینک‌های داخلی و خارجی

سئو خارجی (Off Page SEO): سئوی خارجی صفحه شامل مواردی مانند ساخت لینک، افزایش محبوبیت لینک، ارتقاء رتبه در موتورهای جستجو، تبادل لینک و غیره است.

تکنیک‌های مورد استفاده در سئو خارجی:

  • خرید رپورتاژ آگهی
  • مشارکت به عنوان نویسنده مهمان 
  • تعامل در رسانه‌های اجتماعی
  • فعالیت در سایت‌های بوک‌مارک
  • فعالیت در انجمن‌ها
  • ارسال دایرکتوری وبلاگ
  • ارسال مقاله

بهترین روش‌های انجام سئو خارجی چیست؟

همان‌طور که در بالا ذکر شد، سئوی خارج از صفحه به فعالیت‌هایی اشاره دارد که می‌توانید خارج از محدوده وب‌سایت خود انجام دهید. مهم‌ترین تکنیک‌های سئو خارجی عبارتند از:

ساخت بک لینک در سایت ها

  • لینک بیلدینگ
  • بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی
  • برند منشن
  • نظرات مشتریان

در ادامه، این تکنیک‌ها را بررسی می‌کنیم.

  • لینک بیلدینگ

لینک بیلدینگ محبوب‌ترین و موثرترین تکنیک سئو Off Page است. شما با ایجاد لینک به وب‌سایت خود، سعی می‌کنید تا حد امکان امتیاز مثبت جمع‌آوری کنید تا بتوانید از رقبای خود دور شده و رتبه بالاتری کسب کنید.

به عنوان مثال: اگر شخصی این مقاله را دوست داشته باشد و از وب‌سایت یا وبلاگ خود به آن ارجاع دهد، مانند این است که به موتورهای جستجو بگویید این صفحه اطلاعات خوبی دارد.

در طول فرآیند رتبه‌بندی، موتورهای جستجو هنگام تصمیم‌گیری در مورد اینکه کدام صفحات را در نتایج اول برای عبارت «سئوی خارجی چیست؟» نشان دهند، این موضوع را در نظر می‌گیرند.

در طول سال‌ها، مدیران وب‌سایت‌ها در تلاش بوده‌اند تا به وب‌سایت‌های خود پیوند ایجاد کنند تا رتبه‌های بالاتری کسب کنند و راه‌هایی برای افزایش تعداد لینک‌ها اختراع کردند.

این امر موتورهای جستجو را وادار کرد تا قوانین بیشتری را به الگوریتم‌های خود اضافه کنند تا بتوانند بین لینک‌های خوب و لینک‌های بد تمایز قائل شوند.

حال بیایید تفاوت بین این دو و چرایی اهمیت آن را بررسی کنیم.

  • لینک مخرب چیست؟

لینک مخرب لینکی است که به طور مصنوعی توسط وب‌مسترها و تنها با هدف فریب دادن الگوریتم‌ های گوگل جستجو ایجاد می‌شود.

رایج‌ترین نمونه‌های لینک‌های مخرب عبارتند از:

دایرکتوری‌های وبلاگ: این صفحات، محتوایی شبیه به صفحات زرد دارند اما در آن‌ها لینک‌هایی به یک وب‌سایت وجود دارد.

امضاهای انجمن: بسیاری از وب‌مسترها تنها با هدف لینک‌دهی به وب‌سایت خود در انجمن‌ها نظر می‌گذارند و در بخش امضای خود، لینک سایت را قرار می‌دهند.

لینک کامنت: مفهومی مشابه امضای انجمن دارد که در آن می‌توانید در وب‌سایت یا وبلاگ دیگری نظر دهید تا یک لینک به سایت خود را ایجاد کنید. حتی بدتر از آن، به جای استفاده از نام واقعی خود، می‌توانید از کلمات‌کلیدی استفاده کنید، یعنی مثلا به جای نوشتن “نظر توسط علی”، “نظر بر اساس قوانین سئو” را بنویسید.

فهرست راهنمای مقاله : با انتشار مقالات خود در فهرست راهنمای مقاله، می‌توانید یک یا دو لینک به وب‌سایت خود بازگردانید.

فهرست راهنماهای محتوای اشتراکی : وب‌سایت‌هایی مانند «hub pages» به شما امکان می‌دهند محتوای خود را منتشر کرده و به وب‌سایت خود لینک دهید.

طرح‌های تبادل لینک: به جای تلاش برای انتشار محتوا، می‌توانید با وب‌مسترهای دیگر در تماس باشید و لینک‌هایتان را مبادله کنید. در برخی موارد حتی می‌توانید تبادلات پیچیده‌تری را با انجام یک پیوند سه‌طرفه انجام دهید: مثلا فردی از وب‌سایت خود به وب‌سایت شما لینک می‌دهد اما شما از وب‌‌سایت دیگری به وب‌‌سایت او لینک می‌دهید.

توجه: روش‌های بالا را به عنوان روش‌های بد لینک بیلدینگ به شما معرفی کردیم. این روش‌ها نه تنها امروزه کار نمی‌کنند، بلکه حتی نباید آن‌ها را امتحان کنید. اگر سعی کنید موتورهای جستجو را فریب دهید و لینک‌های مصنوعی ایجاد کنند، به احتمال زیاد به جای افزایش رتبه، جریمه دریافت خواهید کرد (مخصوصاً وقتی صحبت از گوگل می‌شود).

  •  ویژگی‌های یک لینک مفید چیست؟

اگر لینک‌های بالا مفید نیستند، پس تعریف یک لینک مفید چیست؟ ویژگی‌های اصلی یک لینک مفید و خوب را می‌توان به‌صورت زیر توصیف کرد:

لینک‌های مفید از وب‌سایت‌های قابل اعتماد به دست می‌آیند: یکی از مفاهیم اساسی که باید در مورد لینک‌سازی و لینک‌ها بدانید این است که این موضوع از لحاظ کمیت اهمیت ندارد و تنها به کیفیت مربوط می‌شود. به عبارت دیگر، دیگر مهم نیست که چند لینک به وب‌سایت شما اشاره می‌کنند، بلکه مهم‌تر است که این لینک‌ها از کجا آمده‌اند.

به عنوان مثال، لینکی از یک وبلاگ معمولی، ارزشی مشابه با لینک یک وب‌سایت خبری پربازدید یا هر وب‌سایت قابل اعتماد دیگری در اینترنت را ندارد.

لینک‌های مفید از وب‌ سایت‌های مرتبط می‌آیند: برای اینکه یک لینک ارزش داشته باشد، باید توسط یک وب‌سایت مرتبط ارائه شود. به عنوان مثال، اگر سایت شما در مورد سئو است و از یک وبلاگ مد و فشن لینک دریافت می‌کنید، برای‌تان ارزش لینکی که از یک وبلاگ مرتبط می‌آید را نخواهد داشت.

لینک‌های مفید دارای متن مرتبط هستند: Anchor text توصیف متنی یک لینک است و به موتورهای جستجو می‌فهماند که صفحه هدف در مورد چیست. لینک‌های خوب باید انکر تکست مرتبط داشته باشند. به عنوان مثال، پیوندی که به این مقاله با متن «سئو خارجی چیست» اشاره می‌کند، اهمیت بیشتری از لینکی با متن «اینجا را کلیک کنید» دارد.

لینک‌های مفید برچسب ‘nofollow‘ ندارند: nofollow یک تگ ویژه است که می‌توانید به لینک اضافه کنید. این تگ به موتورهای جستجو می‌گوید لینک‌دهی انجام شده را به عنوان “رای اعتماد” به وب‌سایت ارجاع شده حساب نکنند. از نظر سئوی خارجی، لینک‌هایی که دارای برچسب Nofollow هستند، توسط موتورهای جستجو نادیده گرفته می‌شوند و هیچ تاثیری بر رتبه‌بندی شما ندارند.

چگونه لینک‌های باکیفیت برای وب سایت خود بدست آوریم؟

اگر از گوگل بپرسید به شما خواهدگفت که هر لینکی که به وب‌سایت شما اشاره می‌کند باید لینک طبیعی باشد.

موثرترین تکنیک‌های لینک بیلدینگ عبارتند از:

  • انتشار محتوای مناسب لینک در سایت‌های دیگر

این جمله ممکن است کلیشه‌ای به نظر برسد اما به دو دلیل بسیار مهم است. اول این که اگر صفحه شما محتوای مناسب مخاطب هدف را دربر داشته‌باشد، برای شما لینک‌های طبیعی به ارمغان می‌آورد.

دوم، اگر محتوای خوبی نداشته باشید، حتی اگر بتوانید لینک بگیرید، صفحه شما رتبه‌بندی نمی‌شود. کیفیت محتوایی که هدف کاربر را برآورده کند، یک عامل مهم برای رتبه‌بندی است که از لینک‌ها اهمیت بیشتری دارد. اگر محتوای باکیفیت و لینک‌های خوب وجود نداشته باشند، نمی‌توانید رتبه بگیرید.

  • خرید رپورتاژ آگهی

خرید رپورتاژ آگهی یکی از قوی‌ترین تکنیک‌های سئو و رتبه‌بندی در گوگل است. برای گوگل مهم است که چه مقالاتی از سایت‌های معتبر به سایت شما لینک می‌دهند. رپورتاژ یکی از مهم‌ترین نوع بک لینک است که می‌توانند تاثیر زیادی در رتبه‌بندی سایت داشته باشد. اما موضوعی که در بحث رپورتاژ مطرح می‌شود کیفیت سایتی است که رپورتاژ شما در آن قرار می‌گیرد. اساساً سایتی که رپورتاژ در آن قرار می‌گیرد و به سایت شما لینک داده می‌شود، باید اعتبار دامنه بالایی داشته باشد. تنها در این شرایط است که می‌تواند تاثیر مثبتی داشته باشد.

مزایای انتشار رپورتاژ برای سئو خارجی چیست؟

  • قیمت مناسب
  • افزایش اعتبار دامنه
  • بهبود رتبه
  • تغییر هدفمند جایگاه کلمات
  • افزایش ورودی سایت 

توجه: انتشار رپورتاژ تنها در صورتی که به‌درستی و توسط متخصصان سئو حرفه‌ای انجام شود، می‌تواند موثر باشد. اگر قصد خرید رپورتاژ آگهی باکیفیت دارید، می‌توانید از تسمینو کمک بگیرید.

  • پادکست مارکتینگ

سایت شما با هر موضوعی که باشد قطعا نکته‌های آموزشی نابی را برای علاقه‌مندان خود خواهد داشت. پیشنهاد می‌شود این نکات را در قالب پادکست ضبط کرده و در پلتفرم‌های ارائه کننده قابلیت اشتراک پادکست همراه لینک و اطلاعات مربوط سایت‌ خود قرار دهید.

محبوب‌ترین سایت‌‌های اشتراک‌گذاری پادکست عبارت‌اند از:

  • ساندکلود
  • انکر
  • شنوتو
  • ناملیک
  • کست باکست
  • تهران شنوتو
  • ویدئو مارکتینگ

کاربران دنیای امروز بین سبک‌های مختلف محتوا به نوع محتوا ویدئویی علاقه بسیاری دارند. پس بهتر است شما نیز از این فرصت استفاده کنید و با کمک تولیدمحتوای ویدئویی جانی تازه به بخش سئو خارجی وب‌سایت خود ببخشید.

برای استفاده از ویدئو مارکتینگ در سئو خارجی تنها کافی است که ویدئوهای جذاب و حرفه‌ای تولید کنید؛ سپس آن را به همراه لینک و توضیحات در سایت‌های مخصوص اشتراک ویدئو قرار دهید. می‌توانید در ویدئو کاربران را ترغیب به بازدید از وب‌سایت خود کنید. در نتیجه آن‌ها به سمت سایت‌ شما هدایت خواهندشد و از این طریق، گوگل اعتبار بیشتری به شما می‌دهد.

سایت‌‌های مناسب برای اشتراک‌گذاری ویدئو عبارت‌اند از:

  • آپارات
  • نماشا
  • تماشا
  • جعبه
  • یوتیوب
  • دالفک
  • میهن ویدئو
  • برگزاری وبینار

برای اینکه بتوانید در سئو خارجی موفق شوید می‌توانید از برگزاری وبینار در پلتفرم‌های مربوطه کمک بگیرید. برای انجام این کار باید تاریخ برگزاری وبینار را در شبکه‌های اجتماعی کسب ‌و کارتان به مخاطبین هدف خود اطلاع‌رسانی کنید. علاوه‌بر این، لینک وب‌سایت‌تان را نیز در همان پلتفرم منتشر کنید.

وب سایت‌های پیشنهادی برای برگزاری وبینار:

  • ایسمینار
  • ایوند
  • وبرنر
  • وبینار آنلاین
  • خرید بک لینک

به جرات می‌توان گفت که بک لینک، یکی از مهم‌ترین اهرم‌های سئو خارجی وب‌سایت است و رتبه‌گیری در موتور جستجو بدون وجود آن بسیار دشوار خواهد بود.

از بک لینک‌ها برای انتقال قدرت اعتبار صفحه و ایجاد رتبه بهتر در موتور جستجو کمک گرفته می‌شود. شما می‌توانید خودتان با تکنیک‌های مختلف بک لینک ایجاد کنید یا با پرداخت هزینه اقدام به خرید بک لینک کنید.

انواع مدل‌های بک لینک:

بک لینک فالو

بک لینک نوفالو

بک لینک کامنتی

لینک سایدبار

لینک طبیعی

بک لینک  PBN

بک لینک PDN

لینک ایجاد شده

بک لینک اسپم و ..

  • بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بخشی از سئو off page و در واقع نوعی لینک سازی نیز است.

تاثیر بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بر سئو خارجی چیست؟

گوگل رسما بیان کرده است که سیگنال‌های اجتماعی (مانند لایک، نظرات، اشتراک‌گذاری) به طور مستقیم بر رتبه‌بندی تاثیر نمی‌گذارد. دلیل اصلی این است که به راحتی می‌توان آن‌ها را دستکاری کرد یا برای آن‌ها پول پرداخت کرد. در نتیجه این سیگنال‌ها تصویر دقیقی از محبوبیت یک پست اجتماعی را نشان نمی‌دهند.

شبکه های اجتماعی برای سئو

همچنین لازم به ذکر است که تقریباً تمام پیوندهایی که از سایت‌های رسانه‌های اجتماعی دریافت می‌کنید “nofollow” هستند، به این معنی که توسط موتورهای جستجو نادیده گرفته می‌شوند.

بنابراین، گرفتن مصنوعی هزاران لایک برای پست‌ها، هیچ کمکی به وب‌سایت شما نخواهد کرد. اما، اگر یک پست در رسانه‌های اجتماعی مورد توجه واقعی قرار گیرد یا حتی در فضای‌مجازی منتشر شود، این موضوع تاثیر غیرمستقیمی بر رتبه‌بندی شما خواهد داشت. پستهای پرطرفدار توسط هزاران نفر دیده شده و به اشتراک گذاشته می‌شوند.

شما با اشتراک‌گذاری منظم محتوای خود در رسانه‌های اجتماعی، می‌توانید ترافیک را از منابع مختلف جذب کنید. این تنوع می‌تواند موتورهای جستجو را متقاعد کند که سایت شما برای کاربرانی از سراسر وب ارزشمند است. همچنین توصیه می‌شود در بحث‌های مرتبط شرکت کنید.

همچنین توصیه می‌شود محتوایی تولید کنید که مرتبط با فعالیت شما و خواندن آن آسان باشد. علاوه بر این، به نظرات در وبلاگ و صفحات رسانه‌های اجتماعی خود پاسخ مثبت و صمیمانه بدهید. انجام این کار به مخاطبان برند شما کمک می‌کند تا به جای یک ربات، احساس کند که با گروهی از افراد متعهد در ارتباط هستند.

رسانه‌های اجتماعی مفید برای سئو خارجی

  • توئیتر
  • لینکدین
  • اینستاگرام
  • فیسبوک
  • تامبلر
  • پینترست
  • ردیت
  • برند منشن

گوگل برندها را دوست دارد و ترجیح می‌دهد وب‌سایت‌های برند را در اولین نتایج رتبه‌بندی کند. از دید گوگل برندها قابل اعتمادتر هستند و به احتمال زیاد مورد استقبال کاربران قرار می‌گیرند. این موضوع به انتقال تجربه کاربری بهتر تبدیل می‌شود و کاربران گوگل از نتیجه راضی‌تر خواهند بود.

تفاوت بین برند منشن با لینک‌سازی و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی در این است که ذکر نام برند لزوماً ارتباطی به وب‌سایت شما ندارد. برند منشن می‌تواند در انجمن‌ها، مقالات، نقد و بررسی‌ها یا شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی انجام شود. این یعنی هرجایی که نامی از برند شما برده شود، برند منشن اتفاق افتاده است. به عنوان بخشی از استراتژی سئوی خارجی خود، باید تمامی منشن‌های خود را دنبال کنید و مطمئن شوید که به نظرات منفی یا گمراه کننده نیز پاسخ می‌دهید.

تاثیر برند منشن بر سئو خارجی چیست؟

  • برند منشن، این سیگنال را به موتورهای جستجو ارسال می‌کند که لینک‌ها باکیفیت و واقعی هستند.
  • برند منشن به شما کمک می‌کند تا از خطر جریمه شدن توسط الگوریتم پنگوئن در امان بمانید. (وظیفه الگوریتم پنگوئن، شناسایی لینک‌های اسپم و غیرطبیعی است)
  • کاربران مختلف، با دیدن نام برند شما در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی، آن را در گوگل جستجو کرده و به احتمال زیاد از سایت شما بازدید می‌کنند. این کار موجب روان شدن ترافیک ارگانیک به سایت شما می‌شود.
  • نظرات مشتریان

نظرات مشتریان درباره کسب و کار، وب‌سایت، خدمات یا محصولات‌تان، در رتبه‌بندی شما نقش مهمی دارند. این مورد شاید کمی برایتان عجیب باشد و این سوال پیش بیاید که تاثیر نظرات مشتریان بر سئو خارجی چیست؟ 

نظرات مشتریان، موثرترین تکنیک سئوی خارجی برای بازاریابی آنلاین محلی است. با اینکه اکثر نظرات دارای برچسب Nofollow هستند، اما اگر از وب‌سایت‌های قابل اعتماد مانند Google My Business، Google Map، Yelp و TrustPilot باشند، می‌توانند بر رتبه‌بندی محلی شما تأثیر مثبت بگذارند. گوگل به این نظرات اعتماد دارد و از آنها به عنوان سیگنال رتبه‌بندی استفاده می‌کند. بنابراین، اگر محصولات یا خدماتی را می‌فروشید، یک پروفایل کاری در تمام وب‌سایت‌های معتبر برای کسب و کارتان ایجاد کرده و از مشتریان خود بخواهید نظرات خود را منتشر کنند. نظرات در استراتژی سئوی خارجی به شما کمک می‌کند تا در موتورهای جستجو بهتر دیده شوید و اعتماد کاربران را به‌دست آورید.

  • نکته مهم در رابطه با Off Page SEO

به یاد داشته باشید که انجام تکنیک‌های سئو خارجی وب‌سایت، بدون داشتن تجربه کافی ممکن است خطرآفرین باشد و سایت شما را به مرز پنالتی شدن بکشاند! برای جلوگیری از این فاجعه، ۵ نکته زیر را زمان انجام ترفندهای سئو خارجی از یاد نبرید.

  • طبیعی رفتار کنید

در فرایند لینک سازی خارجی وب‌سایت، همواره به طبیعی بودن تمامی کارها و لینک‌سازی‌ها دقت کنید. تلاش کنید تا با آنالیز دقیق مسیر استراتژی سئو خارجی رقبا، فرایند طبیعی بودن لینک‌سازی حوزه کاری خودتان را پیدا کنید. برای اینکه بهترین مسیر استراتژی لینک سازی و سئو آف پیج را اجرا کنید می‌توانید در ابتدا از ابزارهای تحلیل سایت، کمک بگیرید.

ابزارهای سئو مناسب تحلیل سئو خارجی

شاید وسوسه شوید که بعد از آنالیز رقبا تمامی کارهایی که آن‌ها در مسیر سئو خارجی انجام داده‌اند را کپی کنید. در حالی‌که این کار کاملا غلط است و شما باید بر اساس وضعیت سایت خودتان، استراتژی سئو خارجی مخصوص خودتان را پیاده‌سازی کنید.

  • گوش به زنگ باشید

گوگل به فرایند لینک سازی خارجی به شدت حساسیت دارد و به همین دلیل باید کوچک‌ترین تغییرات در سرچ کنسول را در فرایند سئو خارجی جدی بگیرید تا گرفتار پنالتی نشوید.

آشنایی با مفهوم سرچ کنسول دارای اهمیت بالایی است که برای کسب اطلاعات دقیق از آن می‌توانید به مقاله سرچ کنسول چیست مراجعه کنید.

هزینه سئو خارجی وب سایت، چقدر است؟

ممکن است هزینه سئو خارجی برای یک وب سایت، به علت کم رقابت بودن حوزه کاری رایگان تمام شود و برای حوزه کاری دیگر، این هزینه بیشتر از صدها میلیون شود!

فاکتورهای اثر گذار بر هزینه سئو خارجی عبارتند از:

  • میزان بک لینک لازم
  • سطح کیفیت فعالیت رقبا
  • رپورتاژ آگهی مورد نیاز
  • عمر دامنه
  • شناخته شده بودن رقبا
  • میزان سختی کلمات کلیدی

چک لیست سئو خارجی وب سایت سال 2022

  • برطرف کردن مشکلات تکنیکال
  • تدوین کامل استراتژِی محتوا
  • تولید محتوا و انتشار محتوا به صورت کامل
  • آنالیز دقیق آف پیج سئو رقبا
  • چیدن استراتژی سئو خارجی مدنظر
  • کمک گرفتن از تست A/B
  • آنالیز فعالیت‌های انجام شده
  • تغییر استراتژی در صورت نیاز 

توجه داشته باشید که این روند هیچ‌گاه به پایان نمی‌رسد و همانند یک چرخه باید پیوسته انجام شود. 

چه زمانی سئو خارجی را شروع کنیم؟

انجام  صحیح تکنیک های سئو خارجی روش خوبی است که به گوگل بفهمانید سایت شما در میان مخاطبان اعتبار بالایی دارد که به اعتماد گوگل و در راستای آن افزایش ترافیک سایت شما منجر می‌شود. توجه داشته باشید زمانی سئو آف پیج می‌تواند نتیجه خوبی را به همراه داشته باشد که در ابتدا تمامی موارد مربوط به سئو داخلی از جمله تولید محتوا، سئو تکنیکال و… به شرایط مطلوبی برسند؛ بنابراین ابتدا موارد مربوط به سئو داخلی و تکنیکال را بهینه کنید و سپس با توجه به  آموزش سئو خارجی این مقاله برای لینک‌سازی اقدام کنید.
ما در این مقاله به شما توضیح دادیم که سئو خارجی چیست و تکنیک‌های بهبود آن را بررسی کردیم. پیشنهاد می‌شود با دقت نکات و ترفندهای گفته شده در این مطلب را مطالعه کرده و یک استراتژی سئو آف پیج ناب را برای وب‌‎سایت خود پیاده‌سازی کنید.

علیرضا بابایی
علیرضا بابایی

آینده متعلق به کساییه که به زیبایی رویاهای خودشون ایمان دارن.

دیدگاه ها

2022/09/13

سلام. مقاله خوبی بود من با بک لینک آشنایی دارم ولی برا آف پیج نیاز به تکرار و مطالعه بیشتری هست تا بتونم قشنگ یاد بگیرم. موفق باشید