انواع کلمات کلیدی و نقش آنها در سئو کدام‌اند؟

انواع کلمات کلیدی و نقش آنها در سئو کدام‌اند؟

هنگام برخورد با کلمات کلیدی (Keywords)، اغلب اشخاصی که تازه با SEO آشنا شده‌اند در دام می افتند. آنها یک تعریف ساده از کلمه کلیدی داشته و صرفا به کمک ابزار های سئو و تعاریف ابتدایی از سئو داخلی (On-page SEO) سعی در تولید محتوا و چیدن استراتژی خود دارند. اما در واقع، انواع کلمات کلیدی بسیار وسیع و پیچیده هستند و شامل مفاهیم مختلفی مانند کیورد های طولانی (Long-tail keyword)، هدف جستجو (Search intent)، انکرتکست‌ها و سایر موارد پیشرفته در روند کیورد ریسرچ می‌شوند. در این مقاله، قصد داریم […]

4 ماه 1 18 دقیقه

آنچه در این مطلب خواهید خواند

کلمات کلیدی چیست و چه اهمیتی دارد؟
چگالی کلمات کلیدی در تولید محتوا
سئوی محتوای متنی با کلمات کلیدی
سختی کلمات کلیدی چیست؟
در هر محتوا می‌ توانیم چند کلمه کلیدی داشته باشیم؟
کلمات کلیدی مشابه (LSI)
کلمات کلیدی بلند یا کوتاه مسئله این است!!
نابودی محتوا و سایت با کیوورد استافینگ
کلمات کلیدی در سئو چگونه تعیین می‌شوند؟
۳ ابزار عالی برای تحقیق کلمه کلیدی
سخن پایانی در مورد اهمیت کلمه کلیدی
مشاهده بیشتر

هنگام برخورد با کلمات کلیدی (Keywords)، اغلب اشخاصی که تازه با SEO آشنا شده‌اند در دام می افتند. آنها یک تعریف ساده از کلمه کلیدی داشته و صرفا به کمک ابزار های سئو و تعاریف ابتدایی از سئو داخلی (On-page SEO) سعی در تولید محتوا و چیدن استراتژی خود دارند. اما در واقع، انواع کلمات کلیدی بسیار وسیع و پیچیده هستند و شامل مفاهیم مختلفی مانند کیورد های طولانی (Long-tail keyword)، هدف جستجو (Search intent)، انکرتکست‌ها و سایر موارد پیشرفته در روند کیورد ریسرچ می‌شوند.

در این مقاله، قصد داریم یک مرور جامع در مورد این کلمات داشته باشیم و به شما توضیح دهیم که کلمات کلیدی چیست، چگونه کار می کنند و چگونه می توان از آنها برای بهبود رتبه بندی سایت خود و افزایش ترافیک آن استفاده کنید. البته ما نمی توانیم در این مقاله به همه جزئیات مربوط به کلمات کلیدی بپردازیم، اما این مقاله به شما یک پایه محکم برای شروع یادگیری این موضوع خواهد داد.

کلمات کلیدی چیست و چه اهمیتی دارد؟

اگر خیلی ساده بخواهیم کلمه کلیدی را توصیف کنیم، باید بگوییم که یک کلمه و یا یک‌سری از کلمات هستند که خیلی ساده نوع محتوا و موضوع اصلی آن‌ را بیان می‌کنند، کلمات کلیدی باعث می‌شوند که موتورهای جستجو خیلی ساده‌تر بتوانند محتوا را مورد بررسی قرار دهند و در نهایت هم این موضوع باعث می‌شود که سایت در گوگل رتبه بسیار بهتری را از طریق همان کلمه کلیدی بگیرد.
کلمات کلیدی محتوا باید به صورتی باشد که کاربر آن‌‌ را در موتورهای جستجو و گوگل سرچ کند. برای مثال ما اگر می‌خواهیم درباره غذا یک محتوا بنویسیم، عنوان محتوا ما می‌تواند (راهنمای درست کردن 10 مدل غذا ساده و خوشمزه) باشد.

اما به نظر شما کلمه کلیدی ما کدام مورد خواهد بود؟ آیا تمام موضوع ما می‌تواند کلمه کلیدی باشد؟ آیا کاربر این موضوع را در موتورهای جستجو سرچ می‌کند که به مقاله ما برسد؟
قطعاً خیر چرا که کاربر هیچ‌وقت حوصله ندارد که این مقدار را تایپ کند تا به مقاله شما دست پیدا کند. در ضمن آن فردی که در حال جستجو است کاملاً موضوع مقاله شما را دقیق نمی‌داند و فقط می‌خواهد که یک راهنمای ساده برای درست کردن غذا داشته باشد، پس با وجود این موضوع شما باید یک کلمه کلیدی را در نظر بگیرید که مطمئن باشید افراد آن‌ را جستجو می‌کنند تا به مقاله شما برسند. اگر مثالی برای این کلمه کلیدی بخواهیم بزنیم، باید بگوییم که برای این موضوع کلمه کلیدی (راهنمای درست کردن غذا) می‌تواند مناسب باشد تا شما از طریق آن بتوانید ورودی هم دریافت کنید.

کلمه کلیدی چیست
بعد از این که کلمه و یا کلمات کلیدی محتوا شما تعیین شد، باید از آن در بخش‌های مختلف محتوا استفاده کنید، در واقع استفاده از این کلمات کلیدی داخل محتوا باعث می‌شود که موتورهای جستجو خیلی ساده‌تر موضوع اصلی محتوا شما را درک کنند و در نهایت هم خیلی سریع‌ رتبه خواهید گرفت. البته این بدان معنا نیست که باید از کلمات کلیدی در تعداد بالا استفاده کنید. در واقع کلمات کلیدی باید به صورت طبیعی در مقاله به کار گرفته شوند و از نظر موتورهای جستجو مخصوصاً الگوریتم های گوگل هم مشکل نداشته باشند.

چگالی کلمات کلیدی در تولید محتوا

یکی از مهم‌تری مباحثی که درباره کلمات کلیدی وجود دارد چگالی آن‌ها است. در واقع چگالی نشان‌دهنده آن است که کلمات کلیدی چند بار در کل متن تکرار می‌شوند. با توجه به اهمیت بالای این مورد،‌ شما حتما باید چگالی مناسب را رعایت کنید. در صورتی که تعداد کلمات کلیدی در متن شما بیش از حد استاندارد باشد،‌ کیوورد استافینگ به حساب می‌آید که توسط گوگل جریمه می‌شوید. همچنین کم بودن کلمات کلیدی نیز سبب می‌شود تا نتوانید جایگاه خوبی به دست بیاورید.

بسیاری از افراد این سوال را می‌پرسند که بهترین چگالی برای کلمات کلیدی چیست. طبق بررسی‌هایی که صورت گرفته است، سعی کنید که چگالی کلمات کلیدی را بین ۱.۵ تا ۲ درصد تنظیم کنید. به طور مثال شما در یک محتوای ۱۰۰۰ کلمه‌ای می‌توانید ۱۵ بار کلمه کلیدی خود را تکرار کنید. چنان که برای این مورد برنامه‌ریزی درستی داشته باشید، تولید محتوا برای سایت شما به بهترین شکل ممکن پیش خواهد رفت.

سئوی محتوای متنی با کلمات کلیدی

برای اینکه بتوانید سئوی سایت خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید، حتما باید با سئوی محتوای متنی آشنایی داشته باشید. قرار دادن کلمات کلیدی در جایگاه درست از اهمیت زیادی برخوردار است که باید با قواعد آن آشنا باشید. کلمه کلیدی اصلی مقاله حتما باید در پاراگراف اول آورده شود. هر چقدر که این کلمه در ابتدای پاراگراف باشد بهتر است. در هنگام استفاده از کلمات کلیدی حتما به تعداد آن‌ها نیز دقت داشته باشید. برای اینکه بتوانید متن خود را با کلمات کلیدی سئو کنید، باید موارد متعددی را در نظر بگیرید که در ادامه آن‌ها را بیان می‌کنیم.

توزیع کلمات کلیدی در محتوا

زمانی که می‌خواهید کلمات کلیدی را در محتوا بگنجانید، باید حتما مکان خوبی را برای آن در نظر بگیرید. در واقع توزیع این کلمات باید به صورت عادلانه در بین پاراگراف‌ها انجام شود. زمانی که این کلمات در محتوا به خوبی پخش شده است، خواننده از تکرار شدن کلمات کلیدی خسته نمی‌شود. همچنین گوگل نیز این مورد را یک ویژگی مثبت می‌داند و به سئوی سایت شما کمک می‌کند. متاسفانه بسیاری از سایت‌ها به توزیع کلمه کلیدی دقت ندارند که از این جهت آسیب می‌خورند.

به کار بردن کلمات کلیدی به صورت معنادار

یکی از بزرگترین ایراداتی که در نوشتن کلمات کلیدی وجود دارد این است که آن را به صورت معنادار در داخل جمله قرار نمی‌دهند. وقتی که شما بخواهید به زور کلمه کلیدی را در جمله بگنجانید، خوانایی و شیوایی نوشته از بین می‌رود. به همین جهت حتما باید این کلمات در داخل جمله و به صورت معنادار به کار بروند. حال که می‌دانید اهمیت معنادار بودن کلمات کلیدی چیست، حتما در نوشته‌های سایت این مورد را در نظر بگیرید. برای رسیدن به این هدف بهتر است که از متخصصین تولید محتوا استفاده کنید که به تمامی این موارد تسلط کافی دارند.

استفاده کردن از کلمات کلیدی در سرتیترها

برای اینکه بتوانید سئوی محتوا را بهتر انجام دهید، بد نیست که کلمات کلیدی را در یک یا چند سرتیتر به کار ببرید. زمانی که شما از سرتیترها استفاده می‌کنید، آن‌ها به صورت تگ هدینگ خواهند بود که با نماد H شناخته می‌شوند. حال اگر کلمات کلیدی در این تگ‌ها وجود داشته باشند، گوگل اعتبار ویژه‌ای برای آن مطلب قائل خواهد شد. البته نباید فراموش کرد که استفاده از این قابلیت نیز باید حالت استاندارد داشته باشد. در صورتی که در این مورد زیاده‌روی کنید به عنوان یک امتیاز منفی برای شما محسوب خواهد شد.

به‌کارگیری کلمات کلیدی در ALT تصاویر

اگر شما آموزش سئو را پشت سر گذاشته باشید، حتما اطلاع دارید که تصاویر تا چه اندازه در سئوی محتوا تاثیر دارند. اکنون که فهمیدید اهمیت کلمات کلیدی چیست، حتما برای سئو کردن تصاویر سایت نیز از آن استفاده کنید. هر تصویر دارای یک بخش به نام ALT است. در این قسمت شما باید کلمه‌ای بنویسید که عکس مورد نظر را به خوبی تعریف کند. از همین رو بسیاری از سئوکارها کلمات کلیدی را برای تعریف کردن ALT تصاویر انتخاب می‌کنند. در این حالت تصاویر سایت شما نیز در نتایج جستجو بهتر دیده می‌شوند که شما می‌توانید از این فرصت برای سئو سایت بهره ببرید. به آلت تصاویر متن جایگزین تصویر هم گفته می‌شود که بهتر است آن را با این نام نیز بشناسید.

لینک سازی با کلمات کلیدی

یکی دیگر از راه‌های عالی برای استفاده از کلمات کلیدی، به کار بردن آن‌ها برای فرایند لینک سازی است. این کلمات را می‌توان برای لینک سازی داخلی یا خارجی به کار برد. هنگامی که شما یک مقاله را می‌نویسید، می‌توانید که کلمه کلیدی یک مقاله دیگر را در آن قرار داده و به آن مقاله لینک بدهید. در این حالت به نوعی انتقال اعتبار بین صفحه مبدا و مقصد صورت می‌گیرد. وجود کلمه کلیدی باعث می‌شود که خزنده‌های گوگل بتوانند بهتر وجود لینک‌ها را تشخیص دهند. به کلمات کلیدی که دارای لینک هستند انکر تکست نیز گفته می‌شود که در آموزش سئو به طور مفصل به شرح آن پرداخته می‌شود. اگر شما نگاهی به رپورتاژ آگهی‌ها داشته باشید، متوجه خواهید شد که لینک سایت‌ها به صورت انکر تکست در کلمات کلیدی گنجانده شده است. همه این موارد نشان‌دهنده اهمیت بالای کلمات کلیدی در لینک سازی است.

سختی کلمات کلیدی چیست؟

سختی کلمات کلیدی چیست؟

یکی از تعاریف مهم که باید معنای آن را بدانید میزان سختی کلمات کلیدی است. برخی از کلمات کلیدی دارای رقابت بسیار شدیدی هستند و سایت‌های زیادی در آن زمینه فعالیت می‌کنند. در این حال هر کدام از این سایت‌ها در حال سئو محتوا هستند که همین امر کار شما را دشوار می‌کند. هر چقدر که سختی کلمه کلیدی بیشتر باشد، کسب رتبه در آن نیز سخت‌تر خواهد بود. این در حالی است که اگر یک کلمه سختی پایینی داشته باشد، راحت‌تر می‌توانید به رتبه‌های برتر گوگل دست پیدا کنید. یک سئوکار حرفه‌ای در ابتدا باید سختی کلمه کلیدی را بسنجد و سپس برای تولید محتوا برای آن برنامه‌ریزی نماید. تولید محتوا بدون توجه به سختی کلمه کلیدی می‌تواند تمامی زحمات شما را به هدر دهد.

در هر محتوا می‌ توانیم چند کلمه کلیدی داشته باشیم؟

بعد از این توضیحات ممکن است این سوال در ذهن شما شکل گرفته باشد که چند کلمه کلیدی می‌توانیم انتخاب کنیم؟ در جواب این سوال باید بگوییم که واقعاً عدد مشخصی برای آن مطرح نشده است. شما می‌توانید مقالات و محتواها را با 1 کلمه کلیدی پیش ببرید و یا حتی می‌توانید از 4 کلمه کلیدی برای محتوا خود در نظر بگیرید. انتخاب تعداد کلمات کلیدی با عوامل مختلفی بستگی دارد که باید آن‌ها را در تولید محتوا مدنظر قرار داد. حال که متوجه شدید قدرت کلمات کلیدی چیست، بهتر است که برای هر مقاله کلمات کلیدی را به تعداد مورد نیاز مشخص کنید.

به طور کلی طول محتوا تاثیر زیادی بر روی تعداد کلمات کلیدی دارد. به همین علت برای سئوی سایت می‌توانید تعداد کلمات کلیدی بیشتری را برای مقالات طولانی در نظر بگیرید. در کل خیلی محدودیت برای خود قرار ندهید و اگر احساس می‌کنید که یک مقاله نیاز به 2 کلمه کلیدی دارد می‌توانید از آن استفاده کنید که البته در ادامه هم توضیح کوتاهی راجع به این موضوع به شما ارائه خواهیم داد که از کلمات کلیدی مشابه به هم چگونه استفاده کنید.

کلمات کلیدی مشابه (LSI)

مبحث کلمات کلیدی بسیار گسترده است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، استفاده از کلمات کلیدی مشابه است. در واقع این کلمات کمک می‌کند خیلی طبیعی‌تر بتوانید از کلمه کلیدی خود استفاده کنید. این کلمات کلیدی مشابه همان‌‎طور که از نام‌شان پیداست، تشابه با کلمه کلیدی اصلی شما دارند و سرنخ بهتری به گوگل می‌دهند تا فعالیت‌های شما را به خوبی آنالیز کند.

برای مثال اگر کلمه کلیدی شما خرید یخچال باشد، می‌توانید از کلمات کلیدی مشاهده مانند (خرید یخچال، خرید ارزان‌ترین یخچال، خرید باکیفیت‌ترین یخچال و…) استفاده کنید که تماماً می‌توانند بحث کیفیت محتوا سایت شما را افزایش دهند و حتی از نظر سئو هم برای محتوا شما خوب خواهد بود و تاثیر مثبتی خواهد داشت. به همین علت استفاده از این کلمات کلیدی مشابه را حتماً در برنامه کاری تولیدمحتوا خود قرار دهید چرا که مهم هستند و ما همیشه تاکید بر روی این موضوع داریم.

کلمات کلیدی بلند یا کوتاه مسئله این است!!

امروزه یکی از اصلی‌ترین مسئله مدیران سایت و تولید کنندگان محتوا این است که باید از کلمات کلیدی کوتاه استفاده کنند و یا هدف خود را بر روی کلمات کلیدی بلند قرار دهند. هر کدام از این موارد دارای مزایا و معایب خود هستند که باید بررسی شوند. اگر خیلی ساده بخواهیم توضیح دهیم، باید بگوییم که کلمات کلیدی کوتاه دارای تعداد جستجو بسیار زیادی هستند و می‌توانند ورودی بسیار خوبی را برای شما داشته باشند. با این حال فقط این موضوع مهم نیست و باید رقبای آن کلمه کلیدی را بررسی کنید. این موضوع بسیار مهم است چرا که هرچقدر تعداد جستجو کلمات کلیدی بالاتر باشد تعداد رقبا شما بیشتر است و در نهایت هم به نتیجه نخواهید رسید.

کلمات کلیدی

کلمات کلیدی طولانی هم دارای مزیت و معایب هستند، کلماتی که بیش از 3 یا 4 حرف باشند توسط افراد خیلی کمتر جستجو می‌شوند. همین تعداد درخواست‌های آن‌ها در موتورهای جستجو مانند گوگل بسیار کمتر از کلمات کلیدی کوتاه است که خیلی ساده می‌توانید رقابت خود را در آن‌ها آغاز کنید. اگر سایت تازه تاسیس دارید حتماً از کلمات کلیدی بلند استفاده کنید تا بتوانید کم‌کم رتبه بگیرید و از طریق گوگل حداقل ورودی‌ها را داشته باشید.

در ضمن در کلمات کلیدی طولانی‌تر شما کاربر هدفمندتری هم دریافت می‌کنید. علت این است که کلمات کلیدی طولانی باعث می‌شود که موضوع محتوا خیلی دقیق‌تر بررسی شود و دقیقاً کاربری که آن کلمه کلیدی را جستجو می‌کند نیاز به محتوا شما دارد. همین کاربر می‌تواند سودآوری بسیار عالی را داشته باشد. حال که متوجه شدید اهمیت کلمات کلیدی چیست، حتما برای سئو محتوا از آن بهره ببرید.

نابودی محتوا و سایت با کیوورد استافینگ

همان‌طور که در اوایل مقاله هم توضیح دادیم شما باید داخل محتواهای خود از کلمات کلیدی به‌صورت طبیعی استفاده کنید. اگر استفاده بیش از حد هم از این کلمات داشته باشید نه‌تنها نتیجه مثبتی دریافت نمی‌کنید، بلکه ممکن است کاملاً سایت خود را از دست دهید و کاملاً محتواهای بی‌ارزشی از دید کاربران خود داشته باشید. اگر شما آموزش سئو را دیده باشید می‌دانید که کیوورد استافینگ تا چه اندازه به سئو سایت ضربه می‌زند. الگوریتم‌های گوگل بلافاصله این موضوع را تشخیص می‌دهند و رتبه سایت را کاهش می‌دهند.

سال‌ها پیش افراد زیادی بودند که با استفاده از کلمات کلیدی زیاد در محتوا سعی داشتند که تأثیر این کلمات کلیدی در سئو را افزایش دهند. این روش هم در گذشته تاثیرگذار بود و مطلب رتبه خوبی می‌گرفت. امروزه گوگل خیلی هوشمندتر شده است و باید به این موضوع دقت داشته باشید که از کلمات کلیدی به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. اگر دوست دارید که کیوورد استافینگ برای شما به وجود نیاید، حتما چگالی مناسب را رعایت کنید.

جهت بهره بردن از خدمات تولید محتوا تسمینو، می‌توانید هم‌اکنون به صفحه سفارش تولید محتوا مراجعه کنید

کلمات کلیدی در سئو چگونه تعیین می‌شوند؟

این سوال را بسیاری از کاربران از ما پرسیده بودند که کلمات کلیدی دقیقاً چگونه تعیین می‌شوند. برای جواب این سوال باید به سراغ استراتژی سئو و تحقیق کلمات کلیدی برویم که یک محبث بسیار تخصصی است. در واقع هر مدیر سئو یک تحقیق کلمات کلیدی انجام می‌دهد تا پرجستجوترین کلمات را تعیین کند. البته همیشه هم هدف بر روی پرسرچ‌‎ترین نیست و گاهی کلماتی جزو این موارد قرار می‌گیرند که رقابت ساده‌تری دارند. به همین دلیل استراتژی آن سایت به این صورت است که جایگاه رقبا را در همان کلمات کلیدی بگیرد.

Keywords

این که در ذهن شما سوال باشد که این کلمات از کجا به وجود می‌آیند، باید به ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی بپردازید. این ابزارها به بهترین شکل ممکن این کار را برای شما انجام خواهند داد و حتی می‌توانید تعداد جستجو، میزان سختی رقابت و سایر موارد را از طریق آن‌ها مشاهده کنید.

۳ ابزار عالی برای تحقیق کلمه کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی یا همان Keyword Research یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید در سئوی سایت مدنظر قرار بگیرد. برای اینکه بتوانید آسان‌تر این کلمات را پیدا کنید، بهتر است که از ابزارهای برتر در این زمینه استفاده کنید. در این بخش 3 مورد از بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی را برای شما آماده کردیم تا با آن‌ها آشنا شوید و بتوانید از آن‌ها در جهت تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید.

  • تحقیق کلمات کلیدی با KWFinder

کیورد فایندر یکی از بهترین ابزارهایی است که با استفاده از آن می‌توانید تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید، اما دقت داشته باشید که این ابزار به‌صورت پولی در دسترس است و اما می‌توانید به‌صورت محدود هم تا 7 روز از آن رایگان استفاده کنید. در صورتی که شما از نسخه رایگان کیوورد فایندر استفاده می‌کنید، محدودیت زمانی خواهید داشت. به همین جهت اگر یک سئوکار حرفه‌ای هستید بهتر است که اکانت اصلی آن را خریداری کنید.

  • ابزار تحقیق کلمات کلیدی KeywordTool.io

این ابزار یکی از ساده‌ترین مواردی است که می‌توانید با استفاده از آن کلمات کلیدی محتواها و سایت خود را تعیین کنید، دقت داشته باشید که این کلمات کلیدی در محتوا را می‌توانید به همراه Long tail ها از این ابزار دریافت کنید که البته استفاده از این مورد هم به‌صورت پولی است. البته این ابزار نیز دارای نسخه رایگان است که در آن فقط تعداد محدودی کلمه کلیدی برای شما نمایش داده می‌شود. چنانچه می‌خواهید لیست بزرگی از کلمات کلیدی را داشته باشید، باید اکانت اصلی آن را خریداری کنید.

  • تحقیق کلمه کلیدی با keyword planner

کیورد پلنر یکی از بهترین ابزارهایی هست که شما می‌توانید هم به‌صورت رایگان و هم خیلی ساده به تحقیق کلمات کلیدی خود بپردازید، این ابزار توسط گوگل عرضه شده‌است و می‌توانید از طریق پنل گوگل ادز خود به آن دسترسی داشته باشید تا به تحقیق کلمات کلیدی بپردازید. کیوورد پلنر حتی میزان حدودی سرچ کلمات کلیدی را نیز نمایش می‌دهد که به همین جهت بسیار محبوب است. حال که فهمیدید بهترین ابزار برای تحقیق کلمات کلیدی چیست، سعی کنید که از این بستر نیز به سود خود استفاده کنید.

به‌صورت کلی ابزارهای زیادی برای تحقیق کلمه کلیدی وجود دارد که شما با استفاده از این ابزارها می‌توانید کلمات کلیدی محتواهای خود را به‌سادگی پیدا کنید. شما با جمع‌آوری این کلمات می‌توانید تولید محتوا هدفمندتری را تجربه کنید. اگر می‌خواهید با دیگر ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی آشنا شوید، بهتر است که مقاله ( ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی ) را در وبلاگ تسمینو مطالعه کنید و از این طریق تمامی ابزارهای مربوط به این کار را بشناسید.

سخن پایانی در مورد اهمیت کلمه کلیدی

سنگ بنای بهینه سازی موتورهای جستجو، کلمات کلیدی هستند و نقشی اساسی در موفقیت جستجوی آنلاین ایفا می کنند. با درک دقیق کیورد های مورد استفاده کاربران در جستجو‌هایشان، می توانید محتوای خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشد و در نتیجه ترافیک بیشتری را به وب سایت خود جذب کنید.

موتورهای جستجویی مانند گوگل به‌طور مداوم در حال پیشرفت بوده ولی هنوز انواع کلمات کلیدی همچنان عامل مهمی در تعیین رتبه‌بندی صفحات وب در سرپ هستند؛ به همین دلیل، مهم است که به‌طور مداوم در جریان روندهای جدید در سئو باشید و از کلمات مناسب در محتوای خود استفاده کنید.

برای متخصصان سئو درک کامل نحوه استفاده از انواع کلمات کلیدی برای دستیابی به نتایج مطلوب یک مهارت ضروری است. با استفاده از کیورد‌های مناسب و استراتژی های بهینه سازی قوی، می توانید ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید، سرنخ های بیشتری ایجاد و در نهایت مشتریان بیشتری را جذب کنید.

علیرضا بابایی
علیرضا بابایی

آینده متعلق به کساییه که به زیبایی رویاهای خودشون ایمان دارن.

دیدگاه ها

2022/08/09

محتوا جامعه‌ای بود، برای منی که تازه شروع کردم.
واقعا خوندش لذت بخش بود.نمیدونستم کلمات کلیدی اینقدر تاثیر داره روی سئو.