الگوریتم دزد دریایی گوگل چیست؟ (Pirate algorithm‎)

الگوریتم دزد دریایی گوگل چیست؟ (Pirate algorithm‎)

الگوریتم های گوگل، همواره تلاش می‌کند تا بهترین و مرتبط‌ ترین نتایج را به کاربران خود زمان جستجو نمایش دهد و الگوریتم دزد دریایی (Google Pirate) نیز در راستای همین هدف متولد شد، تمرکز اصلی الگوریتم دزد دریایی گوگل جلوگیری از سرقت محتوا توسط وب سایت‌ها و جریمه سایت‌های کپی کننده محتوا است. الگوریتم دزد دریایی گوگل، به پشتیبانی از قانون کپی رایت در سراسر دنیا آغاز به کار کرد، امروزه این الگوریتم، طیف وسیعی از نتایج موتورهای جستجو را تحت تاثیر خود قرار داده است؛ در این مطلب، چگونگی […]

2 سال 1 10 دقیقه

آنچه در این مطلب خواهید خواند

الگوریتم دزد دریایی چیست ؟ (پلیس گوگل برای شناسایی کپی کارها!)
الگوریتم دزد دریایی چطور کار می‌کند؟ (وبمستران، سربازان اصلی الگوریتم دزد دریایی)
لطفا الگوریتم پاندا و دزد دریایی را اشتباه نگیرید!
دنیای گوگل، قبل و بعد از تولد الگوریتم دزد دریایی!
روش‌های جلوگیری از دزدی محتوا (دست سارقان را از پشت ببندید! )
آموزش قدم به قدم شکایت محتوای کپی نزد دزد دریایی گوگل
سخن پایانی در مورد الگوریتم دزد دریایی گوگل
مشاهده بیشتر

الگوریتم های گوگل، همواره تلاش می‌کند تا بهترین و مرتبط‌ ترین نتایج را به کاربران خود زمان جستجو نمایش دهد و الگوریتم دزد دریایی (Google Pirate) نیز در راستای همین هدف متولد شد، تمرکز اصلی الگوریتم دزد دریایی گوگل جلوگیری از سرقت محتوا توسط وب سایت‌ها و جریمه سایت‌های کپی کننده محتوا است.

الگوریتم دزد دریایی گوگل، به پشتیبانی از قانون کپی رایت در سراسر دنیا آغاز به کار کرد، امروزه این الگوریتم، طیف وسیعی از نتایج موتورهای جستجو را تحت تاثیر خود قرار داده است؛ در این مطلب، چگونگی دقیق عملکرد الگوریتم دزد دریایی آورده شده است، برای آشنایی دقیق با این الگوریتم و هم‌ سو کردن فعالیت وب سایت‎‌ تان با این الگوریتم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

الگوریتم دزد دریایی چیست ؟ (پلیس گوگل برای شناسایی کپی کارها!)

تا پیش از معرفی این الگوریتم، سایت‌های کپی کننده محتوا می‌توانستند به سادگی با کپی محتوای رقبا و انتشار آن در وب سایت خود، به سادگی به بالاترین رتبه‌ های موتورهای جستجو دست یابند اما بعد از معرفی الگوریتم دزد دریایی کپی کردن از محتوای رقبا به همین سادگی‎ها نیست چون با این الگوریتم با شناسایی دزدان محتوا به سادگی آن‌ ها را جریمه و از نتایج حذف می ‌کند.

الگوریتم دزد دریایی چطور کار می‌کند؟ (وبمستران، سربازان اصلی الگوریتم دزد دریایی)

دزد دریایی همکار قوی و متعهد الگوریتم پاندا در مسیر پیدا کردن دزدان محتوا در گوگل است، این الگوریتم انواع سبک‌ های محتوا را از جمله موارد زیر، برای پیدا کردن کپی کاران، بررسی می‌کند.

  1. صوت
  2. ویدئو
  3. متن
  4. عکس
  5. محصول

این الگوریتم جهت یافتن مجرمان کپی کننده محتوا در سطح وب و جریمه کردن آن‌ها از سربازان کمکی خود یعنی وبسمتران وب سایت‌ ها استفاده می‌کند، وبمستران باید با کمک ابزار DMCA گوگل، گزارش کپی محتوا را به گوگل ارسال کنند تا الگوریتم دزد دریایی به حساب مجرمان برسد!

لطفا الگوریتم پاندا و دزد دریایی را اشتباه نگیرید!

شاید در نگاه اول، تصور کنید که کارکرد و هدف الگوریتم پاندا و دزد دریایی یکسان است در صورتی که اینگونه نیست! الگوریتم پاندا و دزد درایی هر دو هدف کاهش میزان محتوای کپی بی‌ کیفیت در سطح وب را دنبال می‌کنند اما در عمل، دو تفاوت عمده دارند!

  1. تمرکز آنالیز

الگوریتم پاندا، تنها محتوای متنی داخل وب سایت‌ها را بررسی می‌کند و کاری به انواع دیگر سبک‌ های محتوا از جمله صوت، ویدئو، تصویر و … ندارد اما الگوریتم دزد دریایی، با دزدی محتوا در هر نوع سبکی از جمله ویدئو، بازی، آهنگ و .. مقابله خواهد کرد.

  1. تفاوت سبک جریمه

پاندای گوگل، خودش به وب سایت‌های مختلف جهت آنالیز و بررسی محتوا سرک می‌کشد اما الگوریتم دزد دریایی برای یافتن کپی کاران محتوا از کمک وبمستران سایت‌ ها استفاده می‌کند و تنها به گزارش‌های دریافتی در بخش DMCA گوگل، اکتفا می‌کند.

دنیای گوگل، قبل و بعد از تولد الگوریتم دزد دریایی!

بیشتر تغییرات اعمال شده در نتایج موتورهای جستجو بعد از معرفی الگوریتم دزد دریایی توسط گوگل، در وب خارجی رخ داد، دو تا از مهم‌ترین تغییرات بعد از معرفی این الگوریتم به شرح زیر است:

زیرورو شدن نتایج در وب انگلیسی

پیش  از وجود الگوریتم دزد دریایی، بعد از سرچ کردن نام یک فیلم یا سریال انگلیسی جهت تماشا بیشتر نسخه‌های کپی رایگان جهت دانلود نشان داده می‌شدند اما با اعمال حساسیت‌های الگوریتم دزد دریایی پس از سرچ کلمات کلیدی مرتبط با دانلود یک رسانه، بازی، موسیقی و.. بیشتر محصولات اصلی جهت خرید، نمایش داده می‌شوند.

افت ورودی شدید وب سایت‌های کپی‌کار

پس از آغاز به کار الگوریتم  دزد دریایی، سایت‌های کپی کننده محتوا طعم واقعی سقوط آزاد رتبه و اعتبار دامنه در گوگل را تجربه کردند، این دسته از وب سایت‌ ها به دلیل نام برده شدن اسم‌ شان در DMCA گوگل و شکایت از آن‌ها توسط رقبا، بسیاری از رتبه‌ های خود را از دست دادند و برای همیشه از نتایج موتور های جستجو حذف شدند.

روش‌های جلوگیری از دزدی محتوا (دست سارقان را از پشت ببندید! )

احتمالا شما نیز علاقه دارید که رقبایتان، محتوایی که پول یا زمان زیادی را جهت تولید آن خرج کرده‌ اید را بدون هیچ هزینه‌ ای کپی کنند و بدر رتبه‌هایی بالاتر از وب سایت شما قرار بگیرند، در چنین اوضاعی باید به فکر اعمال ترفند هایی جهت جلوگیری از کپی شدن و عدم رتبه گیری رقبا با محتوای دزدی شده از وب سایتتان باشید.

بهبود سرعت ایندکس محتوا

اگر سرعت ایندکس محتوای وب سایت شما پایین باشد، رقبا می‌توانند پیش از ایندکس مطلب شما در گوگل آن را در وب سایت خودشان منتشر کنند و به سادگی صدر نشین موتور جستجو شوند، برای جلوگیری از این فاجعه، از تکنیک‌ های زیر جهت بهبوود سرعت ایندکس سایت‌ تان کمک بگیرید:

  1. استفاده از قابلیت Request Indexing در سرچ کنسول
  2. کمک از سوشال سیگنال‌ ها مثل توئیتر و اینستاگرام
  3. انتشار محتوا در بازه‌ های زمانی مشخص
  4. استفاده بهینه از بودجه خزش یا کرال باجت سایت
  5. کمک از پیوند های داخلی از محتوای قدیمی به محتوای جدید

قرار دادن لایسنس

اگر یک  سایت فعال در جوزه بازی یا نرم افزار دارید می‌توانید با کمک قرار دادن لایسنس، از کپی شدن برنامه‌ تان توسط رقبا جلوگیری کنید، البته هکر های حرفه‌ای همیشه برای باز کردن نسخه‌های لایسنس، روش‌هایی را به کار می‌برند که شاید این روش را در خیلی از اوقات بی‌استفاده سازد!

جلوگیری از کپی با کمک کد

شما می‌توانید در ساختار کد نویسی محتوای وب سایت‌ تان تغییراتی را اعمال کنید تا کاربرا نتوانند با کمک کلیک راست و انتخاب گزینه کپی، محتوای شما را کپی کنند،البته این تکنیک نیز با کمک متخصصین حرفه‌ ای قابل دور زدن هست و روش مطمئنی نیست!

شکایت از دزدان محتوا

بعضی اوقات، رقبا کار خودشان را انجام داده و محتوای شما را با روش‌های مختلف، کپی می‌کنند در چنین اوضاعی باید دست به کارشوید و از DMCA گوگل، جهت شکایت از دزدان محتوای وب سایت‌تان کمک بگیرید.

آموزش قدم به قدم شکایت محتوای کپی نزد دزد دریایی گوگل

گاهی اوقات، با وجود به کاربردن ترفندهای مختلف جهت جلوگیری از کپی شدن محتوای وب سایت توسط رقبا، بازهم آن‌ها کار خودشان را انجام داده و محتوای وب سایت شما از جمله متن، ویدئو، تصویر و … را کپی می‌کنند در چنین شرایطی به سادگی می‌توانید با کمک DMCA گوگل از سایت کپی‌ کار شکایت کنید!

مرحله اول: وارد DMCA شوید!

اگر محتوای وب سایت شما نیز توسط رقبا به سرقت رقته و می‌خواهید گزارش دزدان محتوا را به گوگل، جهت جریمه آن‌ها ارسال کنید، در قدم اول وارد صفحه ارسال گزارش کپی محتوا شوید، برای این کار وارد لینک زیر شوید:

Digital Millennium Copyright Act

پس از ورود به DMC، صفحه زیر برای شما نمایش داده خواهد شد، برای ورود اطلاعات‌ تان و ثبت نام جهت ارسال گزارش، روی گزینه Create a new notice کلیک کنید.

می‌توانید از پنل DMCA از سایت‌هایی که محتوای شما را کپی کردند، شکایت کنید.

 

مرحله دوم : ورود اطلاعات اولیه

حالا نوبت وارد کردن اطلاعات شخصی‌ تان، جهت احراز هویت اولیه است، با دقت هر یک از کادرهای زیر را با اطلاعات واقعی پر کنید.

روش ثبت شکایت در DMCA گوگل

راهنمای بخش ورود اطلاعات در DMCA

First name: قراردادن نام کوچک

Last name: ذکر اسم خانوادگی

Company Name: نام سازمان

Copyright holder you represent: انتخاب گزینه SELF

Email address: آدرس ایمیل

Country/Region: محل کشور

 

مرحله سوم: شکایت از محتوای کپی

پس از ذکر جزئیات دقیق اطلاعات‌ تان جهت احراز هویت، کمی صفحه را اسکرول کنید تا به بخش اصلی ارائه گزارش برسید، در این مرحله با بخش زیر مواجه می‌شوید، در ادامه راهنمای پر کردن هر بخش برای ارسال یک گزارش دقیق، ذکر می‌شود.

شکایت از محتوای کپی در DMCA

کادر 1: (Is the submission related to an unauthorized stream of an upcoming live-event)

در این کادر، تنها کافی است گزینه NO  را انتخاب کنید .

کادر 2:  (Identify and describe the copyrighted work)

در این مرحله، جزئیات دقیق محتوایی که از شما کپی شده است را ذکر کنید، این اطلاعات باید شامل مواردی مثل شرح دقیق شکایت، اسم سایت کپی کننده، اطلاعات مربوط به احراز هویت شما از صاحب وب سایت بودن و .. می‌باشد.

کادر 3: (Where can we see an authorized example of the work?:)

در کادر سوم، یوآرال صفحه‌ ی وب سایت شما که  محتوای آن کپی شده است را قرار دهید، هر تعداد یوآرل که نیاز دارید را در این بخش ارسال کنید، فراموش نکنید از اینتر بین پیوندهای یکستا استفاده کنید.

کادر 4: (Location of infringing material )

حالا نوبت ارسال آدرس دزد محتوای شما است، در این بخش، URLهایی محتوای کپی صفحات شما را قرار داده‌اند را ارسال کنید.

تبریک! گزارش شما به پایان رسید 

فرایند ارسال گزارش محتوای کپی شما به پایان رسید تنها کافی است در بخش Signed on this date of تاریخ ارسال گزارش و در کادر Signature اسم فرد گزارش دهنده را قید کنید و تا فرایند گزارش محتوای کپی شما به اتمام رسد.

سخن پایانی در مورد الگوریتم دزد دریایی گوگل

عدم تمرکز وب سایت‌ ها برداشتن فرایند تولید محتوای اختصاصی جذاب و استفاده از محتوای کپی، گوگل را وادار به ارائه الگوریتم دزد دریایی جهت یافتن دزدان محتوا و بهبود کیفیت نتایج ارائه شده در موتورهای جستجو کرد.

پیشنهاد می‌شود برای در امان بودن از جریمه الگوریتم دزد دریایی گوگل و حذف شدن ناگهانی از صفحه نتایج جستجو، همیشه به فکر تولید محتوای اختصاصی برای وب سایت‌تان باشید و همچنین با کمک ترفندهای مختلفی که در این مطلب ذکر شد، از دزدی محتوای سایت‌تان نیز جلوگیری کنید.

در این مطلب 0 تا 100 آموزش نکات مربوط به الگوریتم دزد دریایی از چیستی تا روش‌های جلوگیری از دزدی محتوا و آموزش شکایت DMCA خدمت شما عزیزان ارائه شد، برای دوستی با الگوریتم دزد دریایی و هم‌سود بودن فعالیت سایت‌تان با این الگوریتم، نکات مطرح شده در این مطلب را فراموش نکنید

 

علیرضا بابایی
علیرضا بابایی

آینده متعلق به کساییه که به زیبایی رویاهای خودشون ایمان دارن.

دیدگاه ها

2021/12/29

الگوریتم های گوگل چرا این اسم هارو دارن آخه یا حیوونه یا دزده یا اصلا معنی نداره اسم هاش