راهنمای خرید رپورتاژ آگهی [کاملا جامع با نتیجه صددرصدی]

راهنمای خرید رپورتاژ آگهی [کاملا جامع با نتیجه صددرصدی]

تاثیر رپورتاژ آگهی و بک لینک در دیده‌شدن یک سایت بر تمام متخصصان سئو آشکار است؛ اما برخی از افراد معتقدند حتی پس از تهیه رپورتاژ و دریافت لینک‌های مدنظرشان نیز نتوانستند به هدف خود برای افزایش ترافیک سایت دست پیدا کنند. این افراد پس از این اتفاق، معمولا آن را به عدم تاثیر رپورتاژ نسبت داده و دید منفی نسبت به این موضوع پیدا می‌کنند. اینکه استفاده از رپورتاژ و خرید بک لینک هیچ تاثیری در بهبود وضعیت سایتتان ندارند، کاملا اشتباه است. برای دریافت نتیجه مثبت از رپورتاژ […]

1 سال 0 14 دقیقه

آنچه در این مطلب خواهید خواند

رپورتاژ آگهی چیست؟
رپورتاژ آگهی به شکل می‌تواند منجر به بهبود رتبه سایت شود؟
آیا با خرید رپورتاژ آگهی ممکن است نتیجه‌ای نگیریم؟
چه رسانه‌ای را برای سفارش رپورتاژ انتخاب کنیم؟ (راهنمای خرید رپورتاژ)
نکته‌ای مهم که هنگام سفارش رپورتاژ آگهی باید حتما به آن توجه کنید
آیا خرید رپورتاژ برای بهبود سئو سایت الزامی است؟
مشاهده بیشتر

تاثیر رپورتاژ آگهی و بک لینک در دیده‌شدن یک سایت بر تمام متخصصان سئو آشکار است؛ اما برخی از افراد معتقدند حتی پس از تهیه رپورتاژ و دریافت لینک‌های مدنظرشان نیز نتوانستند به هدف خود برای افزایش ترافیک سایت دست پیدا کنند. این افراد پس از این اتفاق، معمولا آن را به عدم تاثیر رپورتاژ نسبت داده و دید منفی نسبت به این موضوع پیدا می‌کنند. اینکه استفاده از رپورتاژ و خرید بک لینک هیچ تاثیری در بهبود وضعیت سایتتان ندارند، کاملا اشتباه است. برای دریافت نتیجه مثبت از رپورتاژ آگهی باید به موارد مختلفی توجه داشته باشید. طی این مطلب از تسمینو پی می‌برید که چگونه رپورتاژ سفارش دهید تا به بهترین نتیجه دست یابید. با راهنمای خرید رپورتاژ آگهی همراه ما باشید.

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی درواقع شکلی مدرن از تبلیغات اینترنتی برای یک سایت محسوب می‌شود که هدف از آن جذب مخاطب به شکل غیرمستقیم است. بگذارید با ذکر مثال شما را از اهمیت و کاربرد این نوع تبلیغ آشنا سازیم؛ با توجه به گسترده‌شدن فضای اینترنت طی ده اخیر در کشورمان، بسیاری از افراد از رسانه‌هایی همچون تلویزیون و رادیو فاصله گرفته و به فضای مجازی روی آورده‌اند؛ به همین دلیل بستر اینترنت به بهترین مکان برای جذب مخاطب تبدیل شده است.

اما در این فضا نیز نمی‌توان به شکل سابق به کمک تبلیغات مستقیم به نتیجه رسید. تبلیغات به صورت مستقیم دیگر به مانند گذشته نمی‌تواند بر مخاطبان تاثیر بگذارد؛ به همین دلیل تبلیغات باید به شکل باشد که احساس نیاز مخاطب را برانگیزد و همچنین رنگ‌وبوی تبلیغات نداشته باشد. رپورتاژ آگهی نیز شکلی از تبلیغ غیرمستقیم به حساب می‌آید که اگر به شکل اصولی نوشته شود، می‌تواند مورد توجه مخاطبان زیادی قرار بگیرد. به‌طورکلی رپورتاژ نوعی محتوای متنی است که برای معرفی خدمات و یا برند خاص تهیه می‌شود و اگر استراتژی درستی برای آن داشته باشید، می‌توانید شاهد نتایج شگفت‌انگیز آن باشید.

| برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله رپورتاژ چیست را مطالعه نمایید |

خرید رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی به شکل می‌تواند منجر به بهبود رتبه سایت شود؟

موتورهای جستجو که در صدر آن‌ها گوگل قرار دارد، به‌واسطه الگوریتم‌های پیچیده‌شان سایت‌ها و مطالب گوناگون آن‌ها را رتبه‌بندی می‌کنند. معیارهای گوگل جهت رتبه‌بندی مطالب در صفحع نتایج متنوع است. یکی از مهم‌ترین معیارهای گوگل بررسی لینک‌هایی است که یک سایت از سایت معتبر دیگر دریافت می‌کند.

به کمک رپورتاژ آگهی می‌توانید از رسانه‌های برتر که نزد گوگل رتبه خوبی دارند، لینک دریافت کنید؛ اما این موضوع چگونه می‌تواند منجر به بهبود رتبه سایتتان شود؟ فرض کنید که قصد دارید خودرویی خریداری نمایید؛ جهت خرید خودرو از دو فرد مشورت می‌گیرید؛ یک فرد اطلاعات بالایی در این زمینه دارد و فرد دیگر اطلاعات خاصی در این حوزه ندارد و صرفا نظرات شخصی‌اش را ذکر می‌کند. در این شرایط به طور قطع شما نظرات فردی که در این حوزه تخصص دارد، در اولویت قرار می‌دهید.

گوگل نیز به‌واسطه الگوریتم‌هایش چنین سازوکاری دارد؛ اگر سایتتان از یک رسانه‌ای که اعتبار خوبی نزد گوگل دارد لینک دریافت کند، اعتبار سایتتان نیز نزد این موتور جستجو بالا می‌رود. از سوی دیگر دریافت بک لینک از سایت‌های پربازدید باعث می‌شود که مخاطبان زیادی وارد سایتتان شوند و میزان بازدیدکننده افزایش یابد؛ این مورد نیز عامل بسیار مهمی برای دیده‌شدن توسط گوگل محسوب می‌شود. از سوی دیگر اگر این لینک‌ها از سایت‌هایی با اعتبار پایین دریافت شوند، شاهد نتیجه بالعکس خواهید بود و حتی ممکن است توسط گوگل جریمه شوید. در ادامه مطلب راهنمای خرید رپورتاژ به شکل دقیق شرح خواهیم داد که رپورتاژ چگونه تاثیر مثبت روی رتبه سایتتان خواهد داشت.

  • افزایش اعتبار دامنه به‌واسط لینک‌های دریافتی

یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش اعتبار دامنه سایت، دریافت لینک از سایت‌های دیگر است. اگر این لینک‌ها به شکل طبیعی و درست نزد گوگل شناخته شوند، می‌توانید شاهد بهبود رتبه به صورت چشمگیری برای سایتتان باشید.

  • افزایش ترافیک ورودی سایت

نرخ بازدید سایت از مهم‌ترین فاکتورهای گوگل جهت رتبه‌بندی به حساب می‌آید. دریافت لینک از سایتی با ورودی زیاد، احتمال اینکه باعث شود بازدیدکنندگان به‌واسطه لینک وارد سایتتان شوند، افزایش می‌دهد. افزایش نرخ بازدید نیز سیگنال مثبت مهمی برای گوگل محسوب می‌شود و تاثیر شگرفی بر رتبه‌بندی می‌گذارد.

آیا با خرید رپورتاژ آگهی ممکن است نتیجه‌ای نگیریم؟

ممکن است پس از سفارش رپورتاژ آگهی به نتیجه مدنظر خود نرسیم؛ آیا این بدان معنا است که خرید رپورتاژ کاری بیهوده و صرفا پول را به دور ریختن است؟ خیر. سئو دنیای بسیار گسترده‌ای دارد و گوگل نیز روزبه‌روز در حال هوشمندترشدن است؛ در چنین وضعیتی هر شخصی که استراتژی درستی برای سایتش داشته باشد، نظر گوگل را به سمت خود جلب می‌کند. ازجمله اقداماتی که ممکن است سبب ضرر در خرید رپورتاژ شود در ادامه مطلب راهنمای خرید رپورتاژ شرح داده شده است.

1.    عدم توجه به فاکتورهای لینک‌سازی خارجی گوگل

گوگل جهت بررسی لینک‌سازی خارجی سایت‌ها، الگوریتمی تحت عنوان الگوریتم پنگوئن را معرفی کرد. به کمک الگوریتم مدنظر، این موتور جستجو به شکل دقیق لینک‌سازی‌های غیرطبیعی را شناسایی و سایت‌های متخلف را جریمه می‌کند. لینک‌سازی گسترده و اسپم‌وار از دلایل مهمی محسوب می‌شود که امکان دارد منجر به بی‌تاثیرشدن لینک‌های رپورتاژهایتان شود.

در گام نخست جهت جلوگیری از بروز این مشکلات باید حتما از یک متخصص سئو کمک بگیرید. یک متخصص حرفه‌ای می‌تواند برای لینک‌سازی‌های خارجی سایت، استراتژی‌های درستی پیاده‌سازی کند. این استراتژی‌ها می‌توانند شامل تعیین بازه زمانی صحیح لینک‌سازی، تعداد سفارش رپورتاژ و انتخاب درست رسانه باشد. در ادامه تصویری از ترافیک یک سایت را که به دلیل لینک‌سازی اسپم‌‌وار توسط گوگل جریمه شد، مشاهده می‌کنید.

اگر به فاکتورهای لینک‌سازی خارجی گوگل توجه نکنیم، ممکن است رپورتاژ آگهی موثری نداشته باشیم.

2.    انتخاب نادرست انکرتکست

از دیگر فاکتورهای مهمی که قبل از خرید رپورتاژ باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب انکرتکست‌های مناسب است. به طور معمول باید کلماتی را به عنوان انکرتکست انتخاب کنید که برای سایتتان دارای اهمیت زیادی است و قصد دارید به‌واسطه آن‌ها به رتبه‌های برتر صفحه نتایج برسید. اگر انکرتکست‌های درستی را برای لینک‌سازی تعیین نکنید، طبیعتا نباید منتظر نتایج مثبت باشید.

3.    انتخاب رسانه مناسب برای سفارش رپورتاژ آگهی

بسیاری از متخصصان سئو انتخاب رسانه را مهم‌ترین موضوع در کسب نتیجه مثبت تلقی می‌کنند. اینکه کدام رسانه را باید برای سفارش رپورتاژ آگهی انتخاب کنیم؟ بستگی به استراتژی لینک‌سازی ما دارد؛ در کنار این موضوع باید در انتخاب رسانه فاکتورهای دیگری را نیز مورد بررسی قرار دهیم که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به اعتبار دامنه، رتبه در سیمیلار وب و اسپم اسکور اشاره کرد.

برای مشاهده نمونه رپورتاژ آگهی کلیک کنید

چه رسانه‌ای را برای سفارش رپورتاژ انتخاب کنیم؟ (راهنمای خرید رپورتاژ)

انتخاب رسانه برای خریداری رپورتاژ از مراحل پراهمیتی است که اگر به شکل درست انجام نشود، مسلما شاهد بهبود رتبه سایت نخواهید بود؛ اما ملاک‌های مهم انتخاب رسانه برای انتشار رپورتاژ آگهی چه هستند؟ در ادمه مطلب راهنمای خرید رپورتاژ آگهی به طور کامل این موارد را شرح می‌دهیم.

  • توجه به اعتبار دامنه

اعتبار دامنه یا Domain Authority معیاری صفر تا صد از سوی سایت مشهور ماز (moz) است که درواقع شانس سایت مدنظر جهت نمایش داده شدن در صفحه نتایج را نشان می‌دهد. هرچه این امتیاز برای یک سایت بالاتر باشد، طبیعتا شانس آن سایت برای بهتر دیده‌شدن در صفحه نتایج بالاتر خواهد رفت.

با توجه به این موضوع، اگر در رسانه‌ای که اعتبار دامنه آن امتیاز بالاتری داشته باشد رپورتاژ خریداری کنید، احتمال رسیدن به نتیجه مثبت به مراتب بیشتر خواهد شد؛ البته این بدان معنا نیست که سفارش رپورتاژ از سایت‌هایی با اعتبار دامنه پایین‌تر نمی‌تواند منجر به کسب نتیجه دلخواه شود. با توجه به استراتژی لینک‌سازی، ممکن است نیاز باشد که در زمان درست از رسانه‌هایی با اعتبار دامنه پایین‌تر نیز استفاده کنید.

  • ارتباط موضوعی رسانه با سایت شما

طبق بررسی‌های صورت گرفته توسط متخصصان سئو، اگر بتوانید رپورتاژهایتان را در سایت‌هایی با موضوع مشابه منتشر کنید، تاثیر آن‌ها بسیار بهتر خواهد بود. فرض کنید سایتی در زمینه خدمات سئو راه‌اندازی کرده‌اید و اکنون به دنبال دریافت لینک از طریق رپورتاژ برای آن هستید. بدون شک اگر این لینک را از سایتی مانند ماز که دارای زمینه فعالیت مشترک با سایتتان است، دریافت کنید، بسیار بهتر از دریافت لینک از سایتی در زمینه آشپزی است.

اگر پس از مدتی تعداد دریافت لینک از سایت‌هایی که زمینه فعالیتشان مشابه با سایت شما نیست افزایش یابد، گوگل آن را به عنوان یک سیگنال غیرطبیعی شناسایی می‌کند و ممکن جریمه‌های وحشتناکی را برای‌تان در نظر بگیرد؛ البته با یک استراتژی درست و کمک گرفتن از یک متخصص سئو حرفه‌ای می‌توان به شکل اصولی از سایت‌هایی با زمینه‌های متفاوت نیز لینک مفید دریافت کرد.

نکات مهم خرید رپورتاژ آگهی

  • بررسی اسپم اسکور

در راهنمای خرید رپورتاژ آگهی باید به موضوع اسپم اسکور نیز توجه ویژه‌‎‌ای داشته باشید؛ اسپم اسکور یکی دیگر از معیارهای سایت ماز محسوب می‌شود که میزان خطاهای یک سایت در زمینه سئو را نشان می‌دهد. این عدد نیز به مانند عدد اعتبار دامنه از صفر تا صد است؛ با فرق اینکه هرچه عدد مدنظر بالاتر باشد، صلاحیت رسانه برای دریافت لینک کاهش پیدا می‌کند.

توجه داشته باشید که اسپم اسکور به تنهایی معیار درستی برای انتخاب رسانه محسوب نمی‌شود. رسانه‌های زیادی هم‌اکنون با اسپم اسکور بالا در حال فعالیت هستند که برای انتشار رپورتاژ کاملا مناسب بوده و از اعتبار بالایی نزد گوگل برخوردار هستند. اسپم اسکور باید در کنار موارد دیگر مورد بررسی قرار بگیرد تا شاهد رسیدن به بهترین نتیجه باشیم.

  • بررسی رتبه سایت در سیمیلار وب

پس از قطع فعالیت سایت الکسا، سیمیلار وب تبدیل به بهترین مرجع برای تعیین رتبه سایت شد. این سایت گزارش‌هایی مانند رتبه سایت در جهان، رتبه در کشور، تعداد بازدید کلی سایت و میزان نرخ پرش (Bounce Rate) را نشان می‌دهد. بررسی هرکدام از این موارد می‌تواند کمک زیادی به متخصصان سئو برای انتخاب رسانه مناسب کند.

  • توجه به وضعیت ایندکس‌شدن

پیش از انتخاب یک رسانه برای دریافت لینک، حتما توجه داشته باشید که وضعیت ایندکس مطالب در آن به چه شکل است. اگر رپورتاژی در این سایت قرار دهید و مطلب ایندکس نشود، عملا تاثیری به لحاظ سئو روی سایت هدفتان نخواهد داشت. برای بررسی میزان ایندکس یک سایت می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد که در این مورد می‌توانید از یک متخصص سئو کمک بگیرید.

نکته‌ای مهم که هنگام سفارش رپورتاژ آگهی باید حتما به آن توجه کنید

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در زمان خرید رپورتاژ توجه کمتری به آن می‌شود، موضوع کیفیت محتوا است. بسیاری از افراد تصور می‌کنند تنها دریافت لینک از رپورتاژ کافی است تا به نتیجه دلخواه دست پیدا کنند؛ اما این تصور کاملا اشتباه است. محتوای کاربردی و باکیفیت جادویی است که می‌تواند وجه تمایز رپورتاژهایتان با رپورتاژهای رقبا باشد.

بنابراین سفارش تولید محتوای متنی خود را به یک نویسنده متخصص و یا یک تیم حرفه‌ای بسپارید تا شاهد بهترین نتیجه از آن باشید. نگارش رپورتاژ دارای یکسری اصول خاص است که تنها نویسنده‌ای حرفه‌ای می‌تواند از عهده آن‌ بربیاید. در محتوای رپورتاژ باید بتوانید سوالاتی در ذهن مخاطب ایجاد کنید تا مخاطب پاسخ آن‌ها را بتواند در سایت هدفتان پیدا کند. نگارش چنین محتوایی اصول مخصوص به خود را دارد که تنها افراد حرفه‌ای قادر به انجام آن هستند.

راهنمای خرید رپورتاژ آگهی

آیا خرید رپورتاژ برای بهبود سئو سایت الزامی است؟

بدون شک بله؛ در ابتدای راه‌اندازی سایت ممکن است نیازی به تهیه رپورتاژ نداشته باشید؛ اما به مرور زمان برای رسیدن به رتبه‌های برتر در کلمات کلیدی مهم و پررقابت نیاز است تا رپورتاژ تهیه کنید. توجه داشته باشید که دریافت لینک از سایت‌های معتبر به تنهایی نمی‌تواند عاملی برای موفقیت در سئو باشد. علاوه‌بر موارد مهم لینک‌سازی خارجی، سایت هدفتان باید به لحاظ سئو داخلی وضعیت خوبی داشته باشد. مباحث سئو کاملا به یکدیگر مرتبط است و نمی‌توان هر یک از آن‌ها را به تنهایی به عنوان عاملی مستقل جهت رسیدن به نتیجه دلخواه درنظر گرفت.

با توجه به مواردی که در مطلب راهنمای خرید رپورتاژ ذکر شد، با گذشت زمان اهمیت رپورتاژ در سئو کاملا آشکار می‌شود و تنها زمانی می‌توان انتظار نتیجه مثبت را داشت که به تمامی اصول شرح داده شده طی این مطلب به خوبی توجه داشته باشید.

محمد مقصودی
محمد مقصودی

کارشناس تولید محتوا، مدیریت محتوا و علاقه‌مند به سئو

دیدگاه ها