آشنایی با انواع تبلیغات اینترنتی؛ تبلیغات آنلاین چیست؟

آشنایی با انواع تبلیغات اینترنتی؛ تبلیغات آنلاین چیست؟

می خواهم کار را با یک سوال شروع کنم! زمانِ ورودِ تبلیغات اینترنتی به زندگی خودتان را به یاد دارید؟ اولین بار کدام تبلیغات آنلاین بود که بر تصمیمات شما تاثیر گذاشت و باعث شد تصمیمی که گرفته بودید را عوض کنید؟ در اولین روزهای این صنعت که هنوز این لیست طولانی از انواع تبلیغات اینترنتی وجود نداشت، بنرهای پیش پا افتاده هم می‌توانستند هوش از سر کاربران ببرند؛ اما رفته‌رفته شرایط تعییر کرد. هر یک از مخاطبان اینترنت به یک کاربر حرفه‌ای تبدیل شدند که به‌راحتی به هر تبلیغات […]

8 ماه 12 22 دقیقه

آنچه در این مطلب خواهید خواند

اهمیت تبلیغات اینترنتی چیست؟
تبلیغات آنلاین چیست؟ (Online advertising)
چرا تبلیغات اینترنتی؟
انواع تبلیغات آنلاین کدامند؟
 چگونه با قیف بازاریابی فروش خود را افزایش دهیم؟
انتشار رپورتاژ آگهی در تبلیغات اینترنتی
تولید محتوا در انواع تبلیغات اینترنتی چه اهمیتی دارد؟
مزایای تبلیغات اینترنتی چیست؟
چگونه بهترین روش تبلیغات اینترنتی را انتخاب کنیم؟
مشاهده بیشتر

می خواهم کار را با یک سوال شروع کنم! زمانِ ورودِ تبلیغات اینترنتی به زندگی خودتان را به یاد دارید؟ اولین بار کدام تبلیغات آنلاین بود که بر تصمیمات شما تاثیر گذاشت و باعث شد تصمیمی که گرفته بودید را عوض کنید؟

در اولین روزهای این صنعت که هنوز این لیست طولانی از انواع تبلیغات اینترنتی وجود نداشت، بنرهای پیش پا افتاده هم می‌توانستند هوش از سر کاربران ببرند؛ اما رفته‌رفته شرایط تعییر کرد. هر یک از مخاطبان اینترنت به یک کاربر حرفه‌ای تبدیل شدند که به‌راحتی به هر تبلیغات آنلاین، روی خوش نشان نمی‌دهند؛ غافل از اینکه تبلیغات اینترنتی هم پا به پای کاربران مسیر حرفه‌ای شدن را پیموده و امروزه به غول هوشمندی تبدیل شده است.

اصلا انسان از زمانی که پا به زندگی اجتماعی گذاشت، از هر رسانه‌ای که در دست داشته، برای تبلیغات استفاده کرده است. چه آن زمان که هخامنشیان روش حکومت و آیین‌های خود را بر روی سنگ‌ها حکاکی می کردند، چه زمانی که هنرمندانِ ماهر نام و نشان خود را با خط میخی بر روی دست ساخته‌های خود می‌نوشتند، چه آن دوره‌ای که یونانیان باستان به خارجی‌ها دستمزد می‌دادند تا کسب و کارشان را در بوق و کرنا کنند، چه بعدها که پای تبلیغات چاپی و تلویزیونی به میان آمد و چه امروز که انواع تبلیغات اینترنتی غوغا می‌کند!

اهمیت تبلیغات اینترنتی چیست؟

فرقی نمی‌کند شما فعالیت آنلاین دارید یا غیرآنلاین، در هر کسب و کاری که باشید، حتما این جمله طلایی را شنیده‌اید که می‌گوید: “اگر 100 تومان سرمایه داری، 10 تومان را صرف کارت کن و 90 تومان را صرف تبلیغات” بدون شک شما نمی‌توانید 90 درصد سرمایه‌تان را بدون آگاهی و مطالعه قبلی به باد هوا بسپارید! اگر بدون دانش و اطلاعات کافی اقدام به تبلیغات کنید، بعید نیست در قرن بیست و یکم راه‌هایی شبیه به روش‌های تبلیغی ایرانِ‌باستان را در پیش بگیرید!

پس تنها یک راه برای‌تان می‌ماند: سرمایه‌گذاری تا بازاریابی دانش بجویید!

ما در این مقاله سعی کردیم سرمان را خلوت کنیم و هرآنچه در مورد تبلیغات اینترنتی نیاز دارید به شما بگوییم! چون امروز تبلیغات اینترنتی به عنوان آخرین دست یافته بشر در عرصه تبلیغات، در بسیاری از کسب و کار های اینترنتی  حرف اول را می‌زند.

تبلیغات اینترنتی چیست؟

تبلیغات آنلاین چیست؟ (Online advertising)

با گسترش و فراگیرشدن دنیای اینترنت و راه‌یابی فعالیت‌های تجاری به فضای آنلاین، تبلیغات اینترنتی به عنوان یکی از شاخه‌های بازاریابی الکترونیک (دیجیتال مارکتینگ) متولد شد! به تبلیغ برند، کالا یا خدمات از طریق فضای آنلاین، تبلیغات اینترنتی گفته می‌شود. ساده بگوییم، وقتی شما از امکاناتِ اینترنت استفاده می‌کنید تا مخاطب را نسبت به برند یا محصول خود آگاه و علاقه‌مند کنید، در واقع دست به تبلیغات اینترنتی زده‌اید. این ابزار و امکانات می‌تواند ایمیل، وب‌سایت‌ها، موتورهای جستجو، شبکه‌های اجتماعی، پیام رسان‌های اینترنتی و هر ابزار اینترنتی دیگری باشد.

چرا تبلیغات اینترنتی؟

در هر کسب و کاری که هستید، برای آن که تبلیغ در اینترنت ثمربخشی داشته‌باشید باید به دو پرسش مهم پاسخ دهید:

  • بیشترین و بهترین مخاطب کجاست؟
  • قوی‌ترین رسانه کدام است؟

بگذارید در یافتن پاسخ کمکتان کنیم.

مخاطب کجاست؟

در هر تبلیغ موفقی مخاطب در درجه اول قرار دارد! پس باید بدانید که مشتری‌های احتمالیِ شما کجا هستند؟ هرچند که هنوز نمی‌دانیم کسب و کار شما دقیقا چیست تا بهتر راهنمایی‌تان کنیم، اما این را خوب می‌دانیم که بیشتر مردم کم و بیش در فضای آنلاین حضور دارند. شاید همه مردم روزنامه  X را نخوانند، شاید همه از خیابان Y عبور نکنند، شاید همه موج Z را در رادیو دنبال نکنند… اما اینترنت یک فضای جهانی است که در آنِ واحد همه مردم به آن دسترسی دارند!

فضای آنلاین امکان دسترسی سریع و حضور شبانه‌روزی را برای مخاطبان در سراسر جهان فراهم می‌کند.

بهترین رسانه کدام است؟

رسانه وسیله‌ای است که پیام را از فرستنده به گیرنده منتقل می‌کند. قبل از آن که هر پیامی را بفرستید از خود بپرسید کدام رسانه بهتر است؟!

اجازه می‌دهید به جای جمله‌های سخت و طولانی و البته تکراری، اهمیت رسانه را با یک مثال ساده بیان کنیم؟

فرض کنید به همراه چند تن از رقیبان‌تان در یک جمع 1000 نفره از مخاطبان حضور دارید. هر کدام از رقبا سعی می‌کنند در آن فضای باز و پرسروصدا توجه مخاطبان را به خود جلب کنند. یک نفر گروه‌های سه یا چهار نفره جمع می‌کند و بنا را بر سخنرانی می‌گذارد… یک نفر پیامش را روی مقوای بزرگی می‌نویسد و در میان جمعیت می‌چرخد… یک نفر تلاش می‌کند نامه بنویسد و دانه به دانه به دست هر فرد بسپارد… و ناگهان شما با یک بلندگو وارد می‌شوید و به همه سر و صداها و رقابت‌ها خاتمه می‌دهید! این بلندگو همان رسانه قدرتمند شماست!

برای انجام تبلیغات نیز، باید رسانه‌ای قدرتمند انتخاب کنید. رسانه‌ای که بتواند بین شما و مخاطب ارتباطی دو سویه ایجاد کند و برای مخاطب جذاب باشد. تبلیغات آنلاین با به کارگیری اینترنت به عنوان یک رسانه محبوب می‌تواند در کوتاه‌ترین زمانِ ممکن ارزشمندترین مخاطبان را به شما متصل کند.

علاوه‌برآن، مزایای دیگرِ تبلیغات اینترنتی از جمله هزینه مقرون به صرفه، امکان بروزرسانی آسان، قابلیت تجزیه و تحلیل رفتار مخاطب نیز قابل چشم پوشی نیست.

انواع تبلیغات آنلاین کدامند؟

تبلیغات اینترنتی چیست

با توجه به اهمیت تبلیغات اینترنتی در کسب و کارهای آنلاین و حتی غیرآنلاین، بد نیست نگاهی بر مهم‌ترین روش‌های تبلیغات در اینترنت داشته باشیم.

  • تبلیغات بنری

تبلیغات بنری یا Banner ads همان مستطیل‌هایی است که بارها در گوشه و کنار وب‌سایت‌ها دیده‌اید! ( البته بین خودمان بماند که خیلی‌ها را هم نخوانده و سریع بسته‌اید!)

تبلیغات بنری پیام شما را در قالب یک طراحی گرافیکی، در وب‌سایت‌های پربازدید منتشر می‌کند تا در معرض دید مخاطبان قرار گیرد. از این نوع تبلیغات اینترنتی برای کسب و کار استفاده زیادی شده و اهمیت زیادی دارد که روش اجرای آن چطور باشد تا اثرگذاری لازم را داشته باشد. این بنرهای تبلیغاتی بیشتر به صورت تصویر تهیه شده و به دو صورت ثابت یا متحرک نمایش داده می‌شوند. مخاطب پس از کلیک بر روی تبلیغات نمایشی (تبلیغات بنری) به وب‌سایت تبلیغ دهنده منتقل خواهد شد. بنابراین اولین هدف در تبلیغات بنری افزایش ترافیک وب‌سایت است. این روش از تبلیغات اینترنتی می‌تواند با خلق تصاویر جذاب مخاطبان را به سمت شما جلب کرده و در مورد برند شما نیز آگاه‌سازی کند.

اما یادتان نرود نیمه خالی لیوان را هم ببینید!

امروز تبلیغات‌بنری از نقطه اوج فاصله گرفته است. بسیاری از مخاطبان، بنرهای تبلیغاتی را نه به عنوان یک فرصت، بلکه به چشم یک مزاحم می‌بینند. کمی ناامیدکننده به نظر می‌رسد، اما باید بگوییم که کابران زیادی هم هستند که از نرم‌افزارهای بلاک کننده تبلیغات استفاده می‌کنند و حتی بنرهای چشمک زن شما را نمی‌بینند!

  • تبلیغات اپلیکیشنی

تبلیغات اپلیکیشنی یا درون برنامه‌ای، تبلیغاتی است که از فضای اپلیکیشن‌های موبایلی، برای جلب توجه مخاطب و ارسال آگهی تبلیغی استفاده می‌کند. در بیشتر مواقع تبلیغات اپلیکیشنی، همان تبلیغات بنری هستند که به جای صفحات وب‌سایت در فضای برنامه‌های موبایلی نمایش داده می‌شوند. در تبلیغات اپلیکیشنی، آگهی‌های تبلیغی می‌تواند در هنگام باز کردن اپلیکیشن و یا در مراحل میانی کار با برنامه به صورت یک پیشنهاد برای کاربر ظاهر شود. به نظر می‌رسد این روز ها تبلیغات درون برنامه‌ای مسیر رو به رشدی را در پی گرفته است.

  • تبلیغات در موتور جستجوی گوگل

یک روش دیگر از انواع تبلیغات اینترنتی، تبلیغات در گوگل به وسیله سیستم تبلیغاتی گوگل ادز است. در این روش تبلیغی، شما با ساخت اکانت گوگل ادز، کلمات کلیدی مورد نظرتان را در اختیار گوگل ادوردز  قرار می‌دهید و کسب و کار اینترنتی خود را تبلیغ می‌کنید. زمانی که کاربران این کلمات کلیدی را جستجو می‌کنند، گوگل تبلیغات شما را انتخاب و به مخاطبان نشان می‌دهد.

با اینکه تبلیغات در گوگل ادز در خانواده تبلیغات کلیکی جای می‌گیرد، اما تعرفه هر کلیک به طور ویژه‌ای مشخص می‌شود. در واقع نرخ این نوع تبلیغات در گوگل حالت مزایده‌ای داشته و پیشنهادهای رقبای شما می‌تواند در تعیین هزینه تبلیغ تعیین کننده باشد.

  • بازاریابی وابسته (Affiliate Marketing)

بازاریابی وابسته، نوعی بازاریابی اینترنتی مبتنی بر عملکرد است که از سال‌های 2010 رشد سریعی داشته است. بازاریابی وابسته در بین تکنیک‌‌های بازاریابی اینترنتی بی‌نظیر است، زیرا به عنوان یک سیستم توزیع عمل می‌کند. به عبارت دیگر، مسئولیت تبلیغ محصولات یا خدمات برای افزایش درآمد به عهده افراد واسط است و چون این افراد از درآمد حاصل از فروش سود کسب می‌کنند، برای انجام تبلیغات به بهترین شکل ممکن عمل خواهند کرد. در یک سناریوی همکاری در فروش، سه طرف درگیر هستند و باید هر یک از نقش‌های آن‌ها را درک کرد تا تصویری روشن از این مدل تبلیغ اینترنتی در ذهن نقش ببند:

  • تبلیغ دهنده: تبلیغ دهنده به کسب و کار یا برندی گفته می‌شود که قصد ارائه خدمات یا محصولات خاصی را از طریق شرکت‌های وابسته به خود دارد.
  • شرکت وابسته: شرکت وابسته یک نهاد تجاری یا فردی است که محصول یا خدمات تبلیغ دهنده را تبلیغ کرده و از هر فروش سهمی دریافت می‌کند.
  • مصرف کننده: مصرف کننده مشتری خالق است که محصول یا خدمات خود را از طریق کانال بازاریابی وابسته خریداری می‌کند.
  • تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی فرآیند تولید محتوای متناسب با هر رسانه اجتماعی برای ایجاد مشارکت و افزایش آگاهی از برند شما است. هدف از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، ایجاد یک ارتباط قوی با مخاطبان و مشتریان به منظور کمک به شناخت و درک برند است. درست مانند دنیای آفلاین، موفقیت شما در بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی تا حد زیادی به توانایی شما در یافتن و خوشحال کردن مخاطبان هدف بستگی دارد تا آن‌ها از برند شما خوششان بیاید و محتوای شما را با دیگران به اشتراک بگذارند.

اینستاگرام

  • اینستاگرام: اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین برنامه شبکه‌های اجتماعی در دنیا محسوب می‌شود. همچنین اینستاگرام در ایران نیز دارای کابران میلیونی بوده و این می‌تواند بستری جذاب برای کسب و کارها، برای معرفی برند شما و تبلیغات موثر و جذب و کاربر و تبدیل کاربر بالقوه به مشتری بالفعل باشد.

ِلینکدین

  • لینکدین: شاید لینکدین از نظرتان یک برنامه بسیار تخصصی حساب شود، اما امروز لینکدین مورد توجه بسیاری از دیجیتال مارکترها قرار گرفته است. بسیاری از کاربرهای شبکه‌های اجتماعی در لینکدین اکانتی ساخته‌اند. همچنین دیگر مزیت لینکدین رصد کردن رقبا و شیوه تبلیغات‌ها آن‌ها است که می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

تلگرام

  • تلگرام: در ابتدا تلگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در بین کاربرهای ایرانی محسوب می‌شد، اما باتوجه به فیلترینگ تلگرام در حال حاظر تعداد کاربران ایرانی نسبت به قبل کمتر شده است. البته باز هم نمی‌توان از بستر تبلیغاتی تلگرام، به سادگی عبور کرد.
  • پوش نوتیفیکیشن

استفاده از پوش نوتیفیکیشن‌ها نیز برای اعلام خبرها و جشنواره‌ها، فروش‌های ویژه و مانند آن‌ها عالی بوده و در صورتی که به درستی مورد استفاده قرار بگیرند، اثرگذاری عالی در جذب مخاطب خواهند داشت. اهمیت زیادی دارد که برای استفاده از پوش نوتیفیکیشن، جنبه اعتدال را رعایت کرده و به هیچ وجه مرتب و پیوسته از این تکنیک تبلیغاتی استفاده نکنید. در صورتی که دریافت پوش برای مخاطبان شما به یک پیام مزاحم تبدیل شود، برعکس عمل خواهد کرد. از این روی حتما زمان ارسال و تعداد دفعات آن را به خوبی بسنجید.

  • ایمیل مارکتینگ

برای همه ما اتفاق افتاده است که صندوق ورودی ایمیل خود را باز کنیم و با اخبار زیادی از تخفیفات شگفت انگیز کالاها وجشنواره‌های بی نظیرِ خدمات مواجه شویم! این ایمیل‌ها (که نمی‌دانم شما آن‌ها را می‌خوانید یا نه!) یکی از روش‌های تبلیغات اینترنتی تحت عنوان ایمیل مارکتینگ هستند!

استفاده از پست الکترونیک برای ارسال آگهی از قدیمی‌ترین روش‌های تبلیغات اینترنتی است. شاید امروز با وجود شبکه‌های اجتماعی پرقدرت، ایمیل مارکتینگ بی‌فایده به نظر بیاید.

اما جالب است بدانید در جریان تولد روش‌های نوین بازاریابی اینترنتی، ایمیل مارکتینگ نیز دچار تحول شده است! امروزه بازاریابی ایمیلی این امکان را به شما می‌دهد که مشتری های احتمالی خود را گلچین کرده و پیام تبلیغ خود را مطابق با اصول قیف بازاریابی و صرفا برای بازارِ هدفِ مشخص بفرستید! البته این امکان زمانی مفید خواهد بود که مخاطبان به طور کلی ایمیل‌های دریافتی را نادیده نگیرند!

قیف بازاریابی

 چگونه با قیف بازاریابی فروش خود را افزایش دهیم؟

اگر می‌خواهید به بهترین شکل از قیف بازاریابی استفاده کرده و به این شکل میزان فروش خود را بالا ببرید، این نکات را در نظر داشته باشید:

  • تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی

در دنیایی که جوان‌ها حتی در هنگام رانندگی دست از لایک کردن بر نمی‌دارند و مادربزرگ‌ها از سبزی سرخ کردنشان استوری می‌گذارند، باید به اهمیت شبکه‌های اجتماعی پی برده باشید! واقعیت این است که درصد بالایی از مردم، ساعت‌های زیادی از شبانه روز را در شبکه‌های اجتماعی به سر می‌برند. حالا سوال این است: وقتی مخاطب در شبکه‌های اجتماعی هست، چرا شما نباشید؟!

یکی از متداول‌ترین و تاثیرگذارترین روش‌های تبلیغات اینترنتی، انتشار آگهی در شبکه‌های اجتماعی است. هر یک از این شبکه‌ها پلتفرم‌‌های تبلیغاتی مخصوصی دارند. اما محتوای تبلیغی در این محیط معمولا مشابه با تصاویر، ویدیوها، صوت‌ها و متن‌های عادی منتشر می‌شود و در واقع نوعی تبلیغات همسان است.

اینفلوئنسر مارکتینگ و تبلیغ به وسیله بلاگر ها نیز از پرکاربردترین روش‌های تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی است. چون تبلیغِ یک محصول یا برند توسط افراد مشهور و پرطرفدار که دنبال کننده‌های زیادی دارند، تاثیرگذاری بالایی خواهد داشت.

  • تبلیغ در پیام رسان‌ها

شاید تعجب کنید یا مخالف باشید، اما بهتر است حسابِ پیام رسان‌ها را از شبکه‌های اجتماعی جدا کنید! تفاوت اصلی شبکه‌های اجتماعی با پیام رسان‌هایی مانند تلگرام، واتس اپ، ایمو، سروش، ایتا، بله و… محدودیت در مخاطبانی است که پیام شما را مشاهده می‌کنند. هرچند که این محدودیت تا حدودی می‌تواند هدفمند شدن تبلیغات شما را  هم در پی داشته باشد!

اما تبلیغات اینترنتی از طریق پیام رسان‌ها چگونه است؟!

امروزه علاوه بر مکالمات و ارتباط‌های محدود و خصوصی، کانال‌ها و گروه‌های بی‌شماری در پیام رسان‌های مختلف ایجاد شده است. هر یک از  این گروه ها و کانال‌ها مطالب مختلفی مانند اخبار، متون ادبی و شعر، مقالات علمی، طنز و سرگرمی و… را به مخاطبان خود ارائه می‌دهند. مخاطبان نیز بر اساس نیاز و سلیقه تصمیم می‌گیرند که در کدام یک از  آن‌ها عضو باشند.

رایج‌ترین روش تبلیغات در پیام رسان‌ها، ارسال آگهی تبلیغی به صورت پیام در گروه‌ها و کانال‌های پربازدید است. تبلیغاتِ شما می‌تواند به صورت پیام متنی، ویدیوکلیپ، پیام صوتی و… در کانال‌های معتبر و مرتبط با کسب و کارتان قرار بگیرد.

بدیهی است که هر چه تعداد اعضای گروه‌ها و کانال‌ها بیشتر باشد، نتیجه بهتری حاصل می‌گردد. اما حواستان را حسابی جمع کنید! یکی از مواردی که این نوع تبلیغات را به چالش می‌کشد، ممبرهای فیک و آمار بازدید تقلبی است! پس در انتخاب افرادی که مسئولیت پخش پیام تبلیغاتی شما را خواهند داشت، نهایت دقت را به خرج دهید.

  • تبلیغ در فروشگاه‌های اینترنتی

یکی از جدیدترین روش‌های تبلیغات اینترنتی عقد قرارداد با سایت‌های فروش اینترنتی است. شاید فکر کنید این تنها یکی از راه‌های فروش است و تبلیغات محسوب نمی‌شود! اما فروشگاه‌های اینترنتی به راحتی می توانند تبلیغ محصولات شما را در قسمت‌های پربازدید فروشگاه خود قرار دهند و  مخاطبان خود را به خرید محصولات شما ترغیب نمایند.

انتشار رپورتاژ آگهی و تبلیغات اینترنتی

انتشار رپورتاژ آگهی در تبلیغات اینترنتی

یکی از روش‌های نوین بازاریابی، انتشار رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری یا Advertorial است. رپورتاژ آگهی به مقاله علمی یا خبری گفته می‌شود که در جهت تقویت یک کالا، خدمت یا برند تولید شده و در سایت‌های معتبر و مرتبط با محصول منتشر می‌شود. البته امروزه رپورتاژ خبری پا را فراتر از مقاله متنی گذاشته و محتوای چند رسانه‌ای اعم از صوت، تصویر و ویدئو را در بر می‌گیرد.

با آنکه انتشار رپورتاژ آگهی مختص تبلیغات آنلاین نیست، اما از محبوب‌ترین روش‌های تبلیغات در گوگل است که به نظر می‌رسد برای کاربران فراری از تبلیغات طراحی شده باشد! در این روش از تبلیغات اینترنتی شما یک محتوای مفید تولید می‌کنید که قرار است به مخاطب آگاهی و اطلاعات بدهد. اما پیام تبلیغی شما به صورت نامحسوس در لابه‌لای این اطلاعات گنجانده شده و به مخاطب منتقل می‌شود. بک لینک‌های موجود در رپورتاژ آگهیِ آنلاین که عموما از سایت‌های معتبر دریافت می کنید، وبسایت‌تان را پر رفت و آمد خواهد کرد!

اگرچه هدف ما معرفی یک روش برتر برای تبلیغات اینترنتی نیست، اما حقیقتا تبلیغ به وسیله رپورتاژآگهی هم کاربرپسند است و هم گوگل پسند!

چرا مخاطب شما را می‌پسندد؟! چون نیاز او را رفع کردید!

چرا گوگل به شما رتبه خوب می‌دهد؟! چون سایت‌های معتبر با ارائه لینک‌های خروجی، شما را تضمین کرده‌اند!

شاید فکر کنید، داریم قربانِ دست و پای بلوریِ رپورتاژ خبری می‌رویم! اما باید این را هم بگوییم که رپورتاژ آگهی علاوه بر جلب اعتماد مخاطب، برندسازی، بهبود سئو و افزایش ترافیک وبسایت، یک روش تبلیغی دائم بوده و برخلاف سایر تبلیغات اینترنتی پس از مدتی حذف نمی‌شود!

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رپورتاژ آگهی میتوانید مقاله رپورتاژ چیست را در سایت تسمینو بخوانید و یا در مقاله رپورتاژ آگهی رایگان لیستی از سایت های با محوریت ریپورتاژ رایگان را مشاهده نمایید.

تولید محتوا در انواع تبلیغات اینترنتی چه اهمیتی دارد؟

حتی اگر بهترین روش های تبلیغات اینترنتی را به کار می‌بندید، باز هم نباید از تولید محتوای با کیفیت غافل شوید! یادتان نرود که زبان سرخ سر سبز را می‌دهد بر باد!

شعار تبلیغاتی و محتوایی که برای آگهی تبلیغ خود تولید می‌کنید، یکی از مهم‌ترین ارکان موفقیت شما در تبلیغات اینترنتی است. حتی اگر محصول شما عالی، روش انتخابی شما برای تبلیغ بهترین، و مخاطب شما علاقه مند باشد، تا زمانی که در تولید محتوا ضعیف باشید کاری از پیش نبرده‌اید! دقیقا مثل این است که یک خط تلفن قوی داشته باشید و با مخاطب تماس بگیرید. او هم منتظر شنیدن صدای شما باشد اما شما فقط فوت کنید!!!

بنابراین سفارش تولید محتوا باکیفیت برای تبلیغات اینترنتی را جدی بگیرید.

مزایای تبلیغات اینترنتی چیست؟

از جمله مزایای تبلیغات اینترنتی، می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • دسترسی به جامعه مخاطب و بازار هدف بزرگ

در روش تبلیغ اینترنتی، جامعه مخاطب بزرگتری داریم و دسترسی به بازار هدف در سطح جهانی فراهم می‌شود. این در حالی است که در تبلیغات سنتی، با یک جامعه هدف کوچک‌تر روبرو هستیم.

  • کمتر بودن هزینه‌ها

قطعا برای اعمال و راه اندازی تبلیغات در فضای اینترنت نیز به صرف هزینه نیاز داریم، اما همیشه این هزینه‌ها در مقایسه با هزینه‌های تبلیغات سنتی، به مراتب کمتر و البته موثرتر هستند.

  • طولانی‌تر بودن زمان تاثیر

با توجه به اکثر پلتفرم‌های تبلیغات آنلاین، میزان تاثیر آن‌ها به لحاظ بعد زمانی نیز طولانی‌تر از نصب یک بنر در جایی از شهر و حتی تبلیغاتی شبیه به تبلیغات تلویزیونی است.

  • گزارش گرفتن ساده‌تر

با توجه به پلتفرم‌های آنلاین در وب‌سایت‌ها و حتی شبکه‌های اجتماعی، شما به راحتی می‌توانید از میزان بازدید و بازخورد تبلیغات اینترنتی خود، گزارش داشته باشید و این کمک می‌کند تا در دوره‌های بعدی به مراتب هدفمندتر تبلیغات خود را عرضه کنید.

چگونه بهترین روش تبلیغات اینترنتی را انتخاب کنیم؟

به یاد داشته باشید یک راهنمای خوب به شما نمی‌گوید که صددرصد باید کدام روش تبلیغات آنلاین را انتخاب کنید. یک مشاور متخصص وخیرخواه دیجیتال مارکتینگ، ابتدا با فعالیت تجاری شما آشنا می‌شود، سپس انواع تبلیغات اینترنتی متناسب با حوزه کاریتان را به شما معرفی می‌کند. در نهایت این شما هستید که تصمیم می‌گیرید سرمایه‌تان را کجا و چگونه مصرف کنید.

در این مقاله تلاش کردیم آگاهی شما را تا سطح مطلوبی بالا ببریم. برای دریافت مشاوره و راهنمایی بیشتر از طریق قسمت نظرات و راه‌های ارتباطی زیر با مشاوران تیم تسمینو در تماس باشید و خیالتان را برای همیشه راحت کنید.

دیدگاه ها

2020/08/27

مقاله خوب و جامع ای بود
بنظرم تبلیغات اینترنتی یکی از بهترین روش های بازاریابیه
کاش مقاله ای راجب ایده های کسب و کار اینترنتی هم داشتین که مطالعه کنیم

2020/10/21

ممنون از مقاله خوبتون
شما چه روش هایی رو بیشتر اهمیت میدین برای تبلیغات اینترنتی؟

    2020/10/21

    سلام وقتتون بخیر
    بسته به حوزه کاری شما و هدفتون داره و بر اساس همون باید kpi نوشت

2021/07/18

سلام متشکر از مقاله خوبتون در مورد تبلیغات اینترنتی لطفا درباره تلبغات در شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام بیشتر مطلب بذارید.

    2021/07/18

    خیلی ممنونم بله حتما سعی میکنیم به همین مطالب بیشتر بپردازیم

2021/12/05

درود
شما که همه چیز رو توضیح دادید !
پیشنهاد میکردید که از چه منابع ای برای تبلیغات اینترنتی پیگیری کنیم !
با توجه با بلاگ که آماده کردید اگر همین طور که شما میگید باشه
واقعا معجزه تبلیغات اینترنتی برای کسب و کار ، اون مجموعه رو به تاپ ترین حالت خودش میرسونه !

2021/12/30

تنها مقاله ای بود که خوندم و یچیز ازش فهمیدم
حالا یه سوال
تبلیغات اینستاگرام هم میشه تبلیغ اینترنتی ؟؟

    2021/12/30

    سلام تینا جان
    بله یجورایی میشه تبلیغ در فضای اینترنت ولی بیشتر کار شما توی حوزه اینفلوئنسر مارکتینگه

2022/05/09

ممنون بابت محتوا خوبتون کاش همه مثل شما اینقدر به محتوا که میزارن داخل بلاگشون اهمیت بدن. 💕

2022/07/26

محتوای خیلی خوبی بود.
واقعا کامل ترین محتوایی بود که در مورد تبلیغات اینترنتی خونده بودم.
موفق باشید

2023/02/25

سلام ضمن تشکر و قدردانی بابت توضیحات خوب و جالبتون