تاثیر سئو در کسب و کارهای آنلاین 27 راز سئو در افزایش فروش آنلاین !

تاثیر سئو در کسب و کارهای آنلاین 27 راز سئو در افزایش فروش آنلاین !

تقریبا در حدود 50 سال پیش که خبری از کسب و کارهای اینترنتی و مفاهیم تازه‌ای مثل سئو در دنیای آنلاین و راه اندازی فرشگاه‌های اینترنتی و ایجاد درآمد از طریق اینترنت نبود. اکثر کسب و کارها تلاش می‌کردند با کمک روش های بازاریابی سنتی و ارتباط مستقیم با مشتریان به فروش و درآمد برسند و کسب و کار خودشان را رشد دهند. اما با گذشت زمان و تغییر سلیقه مردم و گرایش بیشتر آن‌ها به استفاده از اینترنت، به آرامی چشمه علاقه به استفاده از اینترنت در کسب و […]

2 سال 0 16 دقیقه

آنچه در این مطلب خواهید خواند

کسب و کار اینترنتی و سئو چیست؟
کسب و کار اینترنتی چیست؟
سئو چیست؟
رابطه سئو و دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار آنلاین چیست؟
چرا در کسب و کاراینترنتی‌مان به سئو نیاز داریم؟
سئو چطور به کسب و کار آنلاین شما کمک می‌کند؟
مزایا و معایب استفاده از سئو برای رشد کسب و کارهای آنلاین چیست؟
چطور از سئو برای رشد کسب و کار اینترنتی‌مان به صورت درست کمک بگیریم؟
میزان افزایش درآمد و فروش  با کمک سئو چقدر خواهد بود؟
تفاوت سئو و بازاریابی اینترنتی چیست؟
دیجیتال مارکتینگ و سئو را اشتباه نگیرید
5 سوال رایج در مسیر یادگیری رشد کسب و کار با کمک سئو
سخن پایان در مورد تاثیر سئو در کسب و کارهای آنلاین
مشاهده بیشتر

تقریبا در حدود 50 سال پیش که خبری از کسب و کارهای اینترنتی و مفاهیم تازه‌ای مثل سئو در دنیای آنلاین و راه اندازی فرشگاه‌های اینترنتی و ایجاد درآمد از طریق اینترنت نبود. اکثر کسب و کارها تلاش می‌کردند با کمک روش های بازاریابی سنتی و ارتباط مستقیم با مشتریان به فروش و درآمد برسند و کسب و کار خودشان را رشد دهند.

اما با گذشت زمان و تغییر سلیقه مردم و گرایش بیشتر آن‌ها به استفاده از اینترنت، به آرامی چشمه علاقه به استفاده از اینترنت در کسب و کارها شروع به جوشیدن کرد و پس از مدت کمی تقریبا تمامی کسب و کارها برای فروش و درآمدزایی بیشتر از طراحی سایت، دیجیتال مارکتینگ و سئو کمک گرفتند.

طولی نکشید که با افزایش فروش و ایجاد سود بالا برای کسب و کارهای آنلاین، دیجیتال مارکتینگ به هرم اصلی رشد بیزینس‌ها در دنیای آنلاین تبدیل شد و حالا به جرات می‌توان گفت هر کسب و کاری بدون کمک گرفتن از سئو و دیجیتال مارکتینگ در بلندمدت محکوم به مرگ خواهد بود.

حالا با تمام این تفاسیر ممکن است این سوال در ذهن شما ایجاد شود که دقیقا سئو به چه صورتی برای کسب و کار شما مفید خواهد بود و چرا باید از سئو برای رشد کارتان در دنیای آنلاین کمک بگیرید؟

اگر در ذهن شما نیز رابطه بین کسب و کار آنلاین، سئو، میزان فروش و رشد بیزینس در دنیای آنلاین تبدیل به یک علامت سوال بزرگ شده است و به دنبال یافتن پاسخ سوالات‌تان هستید، در این مقاله همراه ما باشید تا تمامی ابهامات ذهنی‌تان پیرامون تاثیر سئو بر افزایش درآمد کسب و کارهای آنلاین، برطرف شود.

کسب و کار اینترنتی و سئو چیست؟

برای یادگیری هر موضوعی اول باید به سراغ الفبای آن برویم و موضوعات آن را یاد بگیریم. یادگیری مفهوم تاثیر سئو بر کسب و کارهای اینترنتی نیز از این قاعده مستثنی نیست و برای یادگیری دقیق آن باید به سراغ این برویم که اصلا کسب و کار اینترنتی چیست و سئو چیست؟ همچنین باید بررسی کنیم که کسب و کار اینترنتی و سئو چه رابطه‌ای با یکدیگر دارند؟

کسب و کار اینترنتی چیست؟

هر کسب و کاری که در دنیای آفلاین برای افزایش فروش خود به دنیای آنلاین کوچ کرده باشد، یک بیزینس آنلاین محسوب می‌شود و باید از دیجیتال مارکتینگ و سئو برای افزایش فروش خود کمک بگیرد.

سئو چیست؟

دیجیتال مارکتینگ یک دنیای بدون مرز است و شاخه‌های متنوع و گسترده بسیار زیادی مثل اینستاگرام مارکتینگ، تلگرام مارکتینگ، بازاریابی محتوا، ایمیل مارکتینگ و … دارد و در راس تمامی این شاخه‌ها سئو به عنوان فرمانده اصلی هدایت یک کسب و کار اینترنتی برای رسیدن به بیشترین سطح سود، ایفای نقش می‌کند.

رابطه سئو و دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار آنلاین چیست؟

همیشه وقتی صحبت از رابطه دیجیتال مارکتینگ، سئو و کسب و کارهای آنلاین به میان می آید، این پرسش مهم در ذهن افراد ایجاد می‌شود که رابطه سئو و دیجیتال مارکتینگ چیست؟ آیا دیجیتال مارکتینگ بدون سئو ممکن است؟ اصلا سئو چه کمکی به رشد کسب و کار من در فضای آنلاین می‌کند؟

در قدم اول بهتر است بدانید که در دنیای کسب و کارهای آنلاین سئو و دیجیتال مارکتینگ، پیوند عمیقی با یکدیگر دارند و تقریبا به جرات می‌توان گفت که در 95% کسب و کارهای آنلاین، دیجیتال مارکتینگ بدون سئو بی‌معنا است.

چرا در کسب و کاراینترنتی‌مان به سئو نیاز داریم؟

با درک این موضوع مشخص می‌شود که تا چه اندازه اهمیت سئو در دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی بالا است. برای یادگیری دقیق این مفهوم خوب است این موضوع را با یک مثال شروع کنیم تا درک عمیقی از تاثیر سئو برمیزان فروش و رشد کسب و کارهای آنلاین به دست آوریم.

برای اینکه درک کنید چرا در کسب و کار اینترنتی‌تان به سئو نیاز دارید؟ اول تسمینو یک سوال مهم از شما می پرسد؛ زمانی که قصد خرید یک محصول یا دریافت خدمات خاصی را دارید، برای رفع نیازتان و دریافت و خرید محصول مدنطرتان اولین کاری که انجام خواهید داد چه چیزی خواهد بود؟

قطعا پاسخ شما در 95% مواقع این است که به سراغ باکس جستجوی گوگل می‌رویم و اسم محصول یا خدمتی که نیاز داریم را جستجو می‌کنیم تا وارد فروشگاه یا وب سایتی شویم که بتوانیم همان چیزی که مورد نیازمان است را از آن خریداری کنیم.

در این میان شما برای دیده شدن در موتورهای جستجو و دستیابی به تعداد بیشتری از مشتریان هدف‌تان باید از سئو یا بهینه‌سازی موتورهای جستجوی گوگل کمک بگیرید تا بتوانید با کمک سئو همیشه جلوی چشم مشتریان‌تان باشید و به سود و درآمد بسیار بالا دست پیدا کنید.

سئو چطور به کسب و کار آنلاین شما کمک می‌کند؟

حالا که با نقش فوق‌العاده و پراهمیت سئو در کسب و کارهای آنلاین و میزان فروش آن‌ها در دنیای دیجیتال مارکتینگ آشنا شدید، باید این سوال را از خودتان بپرسید که سئو چطور می‌تواند به کسب و کار آنلاین شما کمک کند و درنهایت سود و فروش بیشتری برای شما رقم بزند؟ برای یافتن پاسخ این سوال مهم، در ادامه 4 مورد از مهم‌ترین تاثیرات سئو بر رشد کسب و کارهای آنلاین را مرور می‌کنیم.

خلق یک پل قدرتمند میان کسب و کار و مشتریان

فرض کنید شما برای بیزینس‌تان یک وب سایت اینترنتی طراحی کردید؛ اگر در موتورهای جستجو گوگل دیده نشوید و کاربران نتوانند با جستجو کردن کلمات مربوط به کسب و کارتان شما را در گوگل ببینند و وارد وب سایت‌تان شوند، طراحی سایت برای شما سودی نخواهد داشت. این کار نه تنها برای شما سودآور نخواهد بود، بلکه ضررهای مالی زیادی را نیز مثل هدر دادن سرمایه‌های مالی و تلف شدن وقت‌تان را در پی خواهد داشت.

روانشناسی ذهن مشتریان و نیاز سنجی دقیق

احتمالا تا این جای کار متوجه شدید که تا چه میزان سئو در موفقیت کسب و کارهای آنلاین نقش دارد. جهت دستیابی به نتایج خوب و حرفه‌ای در دنیای دیجیتال مارکتینگ باید به سئو به عنوان یک اهرم قدرتمند بنگریم.

اما حالا مسئله اینجاست که سئو چطور به ما کمک می‌کند؟ یعنی چطور می‌توان از سئو برای جذب مشتریان هدفمند که منجر به افزایش درآمد می‌شوند استفاده کرد؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید سئو مثل یک روانشناس حرفه‌ای و کاربلدی عمل می‌کند که به شکل تخصصی نیاز کاربران را شناسایی می‌کند. دقت گوگل در این زمینه بی‌نظیر است و این توانایی بالای هوش مصنوعی را مدیون الگویتم های گوگل مثل الگوریتم برت و الگوریتم رنک برین هستیم.

اگر شما بتوانید ذهن‌خوانی عمیق گوگل را که تقریبا همان کاری است که شما در فرایند تحقیق کلمات کلیدی انجام می‌دهید به خوبی یاد بگیرید، می‌توانید کاربران هدفمند واقعی را به سمت سایت‌تان جذب کنید و در نهایت به سود بالای اینترنتی از طریق سئو و کسب و کار آنلاین‌تان برسید.

ارائه محتوای مفید و جالب اعتماد

اکنون در فرایند سئو و کسب و کار اینترنتی‌تان بعد از انجام درست و حرفه‌ای تحقیق کلمات کلیدی، باید به فکر تولید محتوای نابی باشید که لایق دیده شدن در موتور جستجو گوگل باشد. این محتوا باید به گونه‌ای باشد که نیاز کاربری که وارد وب سایت‌تان شده است را به صورت کامل، برطرف کند.

اگر در این مرحله درست و اصولی پیش بروید، تقریبا نود و پنج درصد کارتان در فرایند پیاده سازی سئو برای رشد کسب و کار آنلاین‌تان را درست انجام داده‌اید و حالا می‌توانید با مرور زمان منتظر مشتریان هدفمند کسب و کار آنلاین‌تان باشید.

فروش در بستر آنلاین

شما با اجرای درست چرخه پیشین، به پول و درامد بالا خواهید رسید و در این مرحله زمان برداشت همان چیزی است که کاشته‌اید و می‌توانید از چرخه درآمد ایجاد شده لذت ببرید.

ایجاد اعتماد و تکرار این چرخه

حالا پس از اعمال این چرخه قدرتمند و حرفه‌ای کسب و کار شما به مرحله رشد در دنیای آنلاین رسیده است و شما می‌توانید با کمک سئو ابعاد دیگر بیزینس‌تان را رشد دهید و روز به روز سود بیشتر را به کسب‌وکار آنلاین‌تان تزریق کنید و به درآمد بی‌نهایت برسید.

مزایا و معایب استفاده از سئو برای رشد کسب و کارهای آنلاین چیست؟

تا بدین جای کار به صورت کامل یادگرفتیم که مفهوم سئو و کسب و کار اینترنتی چیست. سئو که قدرت شاهکاری برای تبدیل کردن جوانه یک کسب و کار به یک باغ پر از شکوفه مشتری دارد؛ اما بهتر است بدانید که بازی همیشه این‌طور نیست و تاثیر سئو در کسب و کارهای اینترنتی یک سکه دو رو است و روی دیگر آن معایب سئو در کسب و کارهای آنلاین است.

در ادامه با ما همره باشید تا هر دو روی این سکه را بررسی کنیم و یاد بگیریم مزایا و معایب سئو برای رشد کسب و کارها چیست و چطور از آن به بهترین شیوه برای رشد کسب و کارمان استفاده کنیم؟

  • 5 مزیت سئو برای کسب و کار اینترنتی

  • 5 مورد از بزرگ‌ترین معایب سئو در کسب و کارهای اینترنتی

جذب مشتریان هدفمند

کمبود منابع انسانی متخصص سئو

افزایش فروش

تیم‌سازی سخت

برندسازی

زمان‌بر بودن

امکان رشد کسب و  کار

هزینه‌های بالا

وارد شدن به مرزهای بین‌المللی

غیر قابل پیش‌بینی بودن

چطور از سئو برای رشد کسب و کار اینترنتی‌مان به صورت درست کمک بگیریم؟

بسیاری از کسب‌وکارها با رویای اینکه سئو و دیجیتال مارکتینگ می‌توانند آن‌ها را به تمام آرزوهایشان در دنیای بیزینس برسانند وارد این حوزه می‌شوند و پس از مدتی با عدم مشاهده نتیجه همه چیز را رها می‌کنند.

برای اینکه شما دچار این معضل نشوید و بتوانید با دید و روش درستی از سئو برای رشد کسب و کار آنلاین‌تان در فضای دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید، باید دو مرحله زیر را پیش از کوچ کامل از دنیای افلاین به دنیای انلاین، طی کنید.

قدم اول: شناخت عمیق روح و جنس کسب وکارتان

پیش از آنکه بخواهید تغییر جدی در فرایند بازاریابی کسب و کارتان اعمال کنید، بهتر است نگاهی دوباره به روح و جنس کسب و کارتان داشته باشید و این سوال را از خودتان بپرسید که آیا واقعا مشتریان شما در گوگل حضور دارند و استفاده از روش بازاریابی موتورهای جستجو، روش بازاریابی موتورهای جستجو و سئو برای رشد کسب و کارتان و رسیدن به نتایج بهتر در موتورهای جستجو لازم است یا خیر ؟

بسیاری از اوقات با پرسیدن همین سوال از خودتان در  ذهن‌تان به این نتیجه خواهید رسید که هیچ نیازی به سئو و بازاریابی موتورهای جستجو نخواهید داشت و بازار هدف‌تان در گوگل نیست.

قدم دوم : آشنایی با نوع نگاه و نیازسنجی دقیق کاربران وب سایت‌تان

اگر قدم نخست را درست و اصولی انجام داده باشید، دیگر تقریبا می‌توانید با خیالی راحت گام‌های خودتان را برای رقم زدن آینده‌ای درخشان در بیزینس‌تان بردارید و به سراغ مراحل سئو وب سایت‌تان در دنیای دیجیتال مارکتینگ بروید؛ البته همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، سئو وب سایت یک تخصص حرفه‌ای و مهم است و برای پیاده‌سازی اصولی آن نیاز به کمک یک تیم کاربلد دارید.

اگر هنوز به فکر پیدا کردن یک تیم حرفه‌ای سئو نبوده‌اید یا می‌خواهید خودتان سئو کسب و کار انلاین تان را انجام دهید اما اطلاعات کافی ندارید، می‌توانید از چک لیست سئو سایت تسمینو استفاده کنید و با خیالی راحت به سمت درخشش کسب وکارتان در فضای آنلاین گام بردارید.

میزان افزایش درآمد و فروش  با کمک سئو چقدر خواهد بود؟

اگر تا اینجای کار به صورت کامل تمامی موارد مربوط با موضوع تاثیر سئو بر کسب و کارهای آنلاین را مطالعه کرده باشید، این سوال در ذهن شما نیز ایجاد خواهد شد که سقف درآمدی ایجاد شده با کمک سئو در کسب و کارهای اینترنتی چقدر خواهد بود؟

در حقیقت میزان درآمد ایجاد شده با کمک سئو در کسب و کارهای اینترنتی و رشد آن‌ها مثل یک دومینو به هم پیوسته است. به هر میزان که شما عوامل اجرا درست و حرفه‌ای‌تر سئو برای رشد کسب و کار و درآمد آنلاین را بیشتر شناسایی کنید، احتمال افزایش درآمد شما بیشتر خواهد بود.

این موارد شامل چه چیزهایی هستند و چطور آن‌ها را درست پیاده ساز کنیم؟ در پاسخ به این سوال می‌توان به ده مورد زیر اشاره کرد.

10 عامل موثر در افزایش فروش اینترنتی با  کمک سئو

طراحی سایت سئومحور

در نظر داشتن روانشناسی فروش

ارائه محصولات وخدمات باکیفیت

تحقیق کلمات کلیدی درست

تولید محتوای دقیق

وجود یک مدیر سئو قدرتمند

داشتن آنالیز سئو داخلی اصولی

ایجاد سوشال سیگنال‌های قدرتمند

تولید و  آپدیت حرفه‌ای محتوا

ارائه کمپین‌های سئو خارجی حرفه‌ای

تفاوت سئو و بازاریابی اینترنتی چیست؟

اگر تا اینجای کار به صورت کامل همراه ما بوده باشید، احتمالا به صورت عمیق و کامل این موضوع را یاد گرفتید که تاثیر سئو بر کسب و کارهای آنلاین و افزایش فروش آن‌ها چیست و چطور می‌توان به بهینه‌ترین حالت ممکن از آن برای رسیدن به سود بیشتر استفاده کرد.

 

دیجیتال مارکتینگ و سئو را اشتباه نگیرید

اما موضوع مهمی که وجود دارد این است که بسیاری از مدیران کسب و کارها، سئو و دیجیتال مارکتینگ را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند. دیجیتال مارکتینگ یا بازرایابی دیجیتال یعنی ترکیب روش‌های بازاریابی آنلاین مختلف که در بستر فضای دیجیتال برای رشد یک کسب وکار به کار گرفته می‌شوند.

اما سئو یعنی بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو جهت دستیابی به مشتریان بیشتر از طریق گوگل؛ بنابراین سئو شاخه‌ای از دیجیتال مارکتینگ است و می‌توان آن را قدرتمندترین اهرم بازاریابی در دیجیتال مارکتینگ دانست.

به عنوان مدیر یک کسب و کار در فضای آنلاین، ممکن است با مطالعه و جستجو در دنیای دیجیتال مارکتینگ، با اصطلاحات و مفاهیم جدیدی مثل ادسنس، ادوردز، ایمیل مارکتینگ، سوشال مدیا مارکتینگ، بازاریابی محتوا و … مواجه شوید و کمی گیج شوید که مفهوم هر یک از این موارد چیست و چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

5 سوال رایج در مسیر یادگیری رشد کسب و کار با کمک سئو

جهت کاهش میزان سردرگرمی شما عزیزان برای درک تفکیک این مفاهیم در دنیای سئو و دیجیتال مارکتینگ، 5 مورد از رایج‌ترین سوالاتی که برای اکثر مدیران زمان جستجو و تحقیق پیرامون تاثیر سئو بر دیجیتال مارکتینگ ایجاد می‌شود را مرور می‌کنیم.

تفاوت بازاریابی موتورهای جستجو و بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوایی به تمام سبک‌های محتوایی مربوط می‌شود که با هدف رشد، برندینگ و… یک سبک محتوایی خاص مثل، ویدئو متن، عکس ، پادکست و … تولید می‌شود؛ یعنی شما می‌توانید از بازاریابی محتوایی برای افزایش قدرت سئو سایت‌تان کمک بگیرید.

تفاوت سئو و گوگل ادوردز

سئو یعنی بهینه‌سازی وب سایت برای موتورهای جستجو جهت کسب بهترین نتایج. سئو یک فرایند زمانبر است و شما با تلاش و کوشش می‌توانید در بلندمدت نتایج خوبی را خلق کنید؛ اما گوگل ادوردز به معنای رسیدن به رتبه‎‌های بالا در موتورهای جستجو در ازای پرداخت هزینه است که در اصطلاح ppc یا تبلیغات کلیکی نام دارد.

تفاوت سئو و گوگل ادسنس

گوگل ادسنس، سیستم تبلیغات گوگل است که اگر شما آن را روی وب سایت فعال‌سازی کنید، در ازای هر کلیک کاربران روی تبلیغات سایت‌تان درآمد دلاری خواهید داشت. جهت پیاده‌سازی گوگل ادسنس در قدم اول به سئو نیاز دارید.

تفاوت سئو با ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یعنی بازاریابی محتوایی از طریق ایمیل برای جذب کاربرهای هدفمند به وب سایت و فروش بیشتر. متخصصین حرفه‌ای سئو و بهینه‌سازی وب سایت از ایمیل مارکتینگ نیز برای جذب کاربران و فروش بیشتر کمک می‌گیرند.

تفاوت سئو سوشال مدیا مارکتینگ

سوشال مدیا به معنای شبکه‌های اجتماعی است و سوشال مدیا مارکتینگ یعنی بازاریابی شبکه های اجتماعی. این موضوع نیز کاملا با سئو متفاوت است و شما می‌توانید با داشتن یک استراتژی محتوای سوشال مدیا قدرتمند کاربران خوبی را به سمت سوشال‌های خودتان جذب و در نهایت سوشال سیگنال‌های قدرتمند به سایت‌تان تزریق کنید. در 95% مواقع تمامی روش‌های بازاریابی در دیجیتال مارکتینگ، درخدمت سئو هستند.

سخن پایان در مورد تاثیر سئو در کسب و کارهای آنلاین

طی این مقاله از تسمینو تلاش کردیم تا اطلاعات جامع و کاملی پیرامون چیستی رابطه سئو و دیجیتال مارکتینگ و تاثیرات سئو بر افزایش درامد کسب و کارهای اینترتی ارائه کنیم. اگر قصد دارید به بهترین شکل ممکن کسب و کار آنلاین خود را گسترش داده و به موفقیت برسید، حتما اصول مهم سئو را به شکل درست روی آن پیاده‌سازی نمایید.

علیرضا بابایی
علیرضا بابایی

آینده متعلق به کساییه که به زیبایی رویاهای خودشون ایمان دارن.

دیدگاه ها