لینک فالو چیست و چه تفاوتی با لینک نوفالو دارد؟

لینک فالو چیست و چه تفاوتی با لینک نوفالو دارد؟

احتمالا شما در حال مطالعه و یادگیری مفاهیم اولیه سئو خارجی هستید و با اولین برخورد با واژه لینک فالو یا دوفالو لینک، این سوال برای‌تان ایجاد شده است که لینک فالو چیست و چه کابردی در سئو دارد؟ در این مقاله از تسمینو قصد داریم لینک فالو را به صورت کامل برای شما عزیزان شرح دهیم تا به صورت درست از آن در فرایند بهینه‌سازی سئو وب سایت‌‌ تان کمک بگیرید و رشد بیشتری را تجربه کنید، در قدم اول با چیستی بک لینک فالو آشنا خواهیدشد و سپس […]

1 سال 0 11 دقیقه

آنچه در این مطلب خواهید خواند

لینک فالو (dofollow link) چیست؟
فرق لینک فالو و لینک نوفالو چیست؟
چرا باید از لینک فالو استفاده کنیم ؟ 5 دلیل خیلی مهم!
لینک فالو بهتر است یا نوفالو ؟
میزان استفاده از لینک فالو و نوفالو چگونه باید باشید؟
چطور بفهمیم یک لینک فالو است یا خیر!؟
روش تبدیل یک لینک فالو به نوفالو یا برعکس چگونه است؟!
برای تبدیل لینک نوفالو به فالو :
سخن پایانی
مشاهده بیشتر

احتمالا شما در حال مطالعه و یادگیری مفاهیم اولیه سئو خارجی هستید و با اولین برخورد با واژه لینک فالو یا دوفالو لینک، این سوال برای‌تان ایجاد شده است که لینک فالو چیست و چه کابردی در سئو دارد؟

در این مقاله از تسمینو قصد داریم لینک فالو را به صورت کامل برای شما عزیزان شرح دهیم تا به صورت درست از آن در فرایند بهینه‌سازی سئو وب سایت‌‌ تان کمک بگیرید و رشد بیشتری را تجربه کنید، در قدم اول با چیستی بک لینک فالو آشنا خواهیدشد و سپس با روش‌های تشخیص فالو بودن لینک و روش تغییر ساختار لینک آشنا خواهیدشد.

اگر دوست دارید که به صورت عمیق با مفهوم لینک فالو در سئو و روش درست استفاده از آن آشنا شوید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

لینک فالو (dofollow link) چیست؟

what is a dofollow link؟

قبل از آنکه به مفهوم لینک فالو در سئو بپردازیم، بهتر است کمی عمیق‌تر به معنای فرایند لینک سازی در سئو دقت کنید تا بتوانید به خوبی مفهوم لینک فالو را درک کنید، در فرایند لینک سازی داخلی و خارجی ما از پیوندهای خارجی برای قدرت انتقال صفحات و ایجاد یک مسیر راهنما برای کاربران و خزنده‌های گوگل، کمک می‌گیریم.

به صورت طبیعی در اکثر وب سایت‌ها لینک‌های موجود در حالت فالو تولید می‌شوند و مفهوم تایید پیوند ایجاد شده را دربردارند، در حقیقت لینک فالو به معنای تایید کامل سایت مقصد از سمت سایت لینک دهنده است.

اگر ما قصد داشته باشیم که به گوگل بفهمانیم که به صورت کامل، محتوای سایتی که به آن لینک داده‌ایم را تایید می‌کنیم از لینک فالو استفاده می‌کنیم و اگر تصمیم ما این نباشد، به جای لینک فالو از لینک نوفالو کمک می‌گیریم.

فرق لینک فالو و لینک نوفالو چیست؟

در حقیقت، فرق اصلی این دو ساختار لینک، در تاثیرگذاری نهایی لینک ایجاد شده است، لینک فالو به گوگل می‌فهماند که وب سایت شما سایت مقصدی را که به آن لینک داده‌اید تایید می‌کند، اما در لینک نوفالو خبری از تایید محتوای سایت مقصد نیست یعنی در ساختار لینک نوفالو یک ارجاع ساده رخ داده است و تایید محتوا وجود نخواهد داشت.

چرا باید از لینک فالو استفاده کنیم ؟ 5 دلیل خیلی مهم!

برای اینکه بیشتر با دلیل استفاده از لینک فالو آشنا شوید بهتر است با تاثیرات این لینک، در فرایند سئو سایت آشنا شوید تا بدانید چه مواقعی لازم است از لینک فالو برای بهبود سئو سایت‌تان کمک بگیرید.

  • انتقال اعتبار صفحات

یکی از اصلی‌ترین اهداف متخصصین سئو در فرایند بهینه‌سازی وب سایت، انتقال قدرت صفحات با استفاده از لینک داخلی است، زمانی که شما از لینک داخلی فالو استفاده می‌کنید قدرت صفحه مبدا به صفحه مقصد انتقال داده می‌شود.

  • طبیعی ساختن فرایند لینک سازی

دقت کنید که ما به غیر از لینک فالو یک نوع دیگر لینک‌دهی به نام لینک نوفالو را نیز داریم، در فرایند لینک سازی اگر شما بتوانید به درستی از ترکیب لینک‌های فالو و نوفالو استفاده کنید، ساختار لینک سازی سایت‌تان نزد گوگل، طبیعی‌تر جلوه خواهد داشت.

  • بهبود رتبه در موتور جستجو

اگر شما به صورت اصولی و درست از لینک‌های فالو در فرایند لینک سازی سایت‌تان استفاده کنید می‌توانید در مدت زمان کوتاه، در کلمات کلیدی هدف‌تان، بهترین رتبه‌ها را در موتور جستجو به دست آورید و لذت ببرید.

  • ایندکس راحت‌تر صفحات

این مورد، یکی از تاثیرات غیر مستقیم لینک داخلی فالو است، یعنی اگر شما به صورت درست و اصولی از این ساختار لینک سازی در فرایند لینک بیلدینگ سایت‌تان استفاده کنید، با افزایش تعداد لینک‌های فالو، صفحاتی که لینک دریافت کرده‌اند سریع‌تر در گوگل ایندکس خواهند شد.

لینک فالو بهتر است یا نوفالو ؟

لینک فالو بهتر است یا نوفالو ؟

حالا با مطالعه نکته‌‌های بالا شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شود که استفاده از لینک فالو بهتر است یا لینک نوفالو؟! کدام یک از این دو سبک لینک سازی می‌تواند به سئو وب سایت شما کمک کند.

در حقیقت شما باید توجه کنید که هیچ نوع برتری بین لینک فالو و نوفالو وجود ندارد و یک وبمستر حرفه‌ای تلاش می‌کند تا با ترکیب درست و اصولی لینک فالو و نوفالو بهترین ساختار لینک سازی را برای وب سایت ایجاد نماید.

میزان استفاده از لینک فالو و نوفالو چگونه باید باشید؟

پس اگر قرار است از هر دو سبک لینک فالو و نوفالو در فرایند لینک سازی استفاده کنیم، احتمالا یک سوال جدیدتر در ذهن شما ایجاد خواهد شد که چقدر لینک فالو و چه میزان لینک نوفالو لازم است!؟

  • فرآیند لینک سازی داخلی :

در ساختار لینک‌های داخلی وب سایت، اصولا از لینک فالو استفاده می‌شود، خودتان فکر کنید که چه نیازی دارد به یکی از صفحات داخلی وب سایت‌تان لینک دهید اما آن را تایید نکنید؟! پس در فرایند لینک سازی داخلی استفاده از لینک فالو یک روال طبیعی است و نیازی به نوفالو کردن لینک‌ها نیست.

  • فرآیند لینک سازی خارجی :

اما در فرایند لینک سازی خارجی، ماجرای لینک سازی کاملا متفاوت است و همه چیز به استراتژی وب سایت شما بستگی دارد، اگر قصد دارید که با خرید انواع بک لینک، به صفحه اول گوگل برسید باید تلاش کنید که گوگل متوجه نشود خودتان با پرداخت هزینه مشغول تولید بک لینک هستید.

در این شرایط استفاده از بک لینک نوفالو در کنار بک لینک‌های فالو به شما کمک زیادی خواهد کرد تا فرایند لینک سازی خارجی‌تان را نزد گوگل طبیعی کنید و سریع‌تر به اهداف سئو و بهینه سازی وب سایت‌تان دست پیدا کنید.

چطور بفهمیم یک لینک فالو است یا خیر!؟

حالا که با مفهوم دقیق لینک فالو آشنا شدید وقت آن است که یاد بگیرم چطور فالو بودن یا نبودن یک لینک را تشخیص دهیم و درصورت نیاز آن را تغییر دهیم، در ابتدا دو روش چک کردن وضعیت لینک، خدمت شما عزیزان معرفی می‌شود.

روش اول : بررسی منبع کد صفحه (source code)

در این روش، شما با بررسی منبع کد صفحه به ساختار کد لینک، دسترسی پیدا خواهید کرد و می‌توانید تشخیص دهید که فالو است یا خیر؟

مرحله 1: کلیک راست کنید

بررسی منبع کد صفحه (source code)

مرحله 2: روی گزینه  (inspect url) کلیک کنید و ماوس را روی انکر تکست مدنظر ببرید:

بررسی منبع کد صفحه (source code)

مرحله 3 : وضعیت لینک را چک کنید

 

نکته: در حالت عادی اگر لینک شما نوفالو باشد، به شکل زیر است:

<a href=”google.com/” rel=”nofollow”>Google</a>

اگر در ساختار لینک، عبارت nofollow را مشاهده نکردید، یعینی لینک فالو است، اصولا تمامی لینک‌ها در حالت عادی فالو هستند و گاهی اوقات وب سایت‌ها بر اساس استراتژی لینک سازی خود، بک لینک‌ها را به حالت نوفالو درمی‌آورند.

روش دوم: کمک گرفتن از اکستنشن های سئو بررسی فالو بودن لینک

شاید شما حوصله دردسرهای باز کردن منبع کد صفحه و بررسی وضعیت لینک را نداشته باشید! در این شرایط می‌توانید به سادگی از اکستنشن‌های کاربردی سئو برای آنالیز وضعیت لینک کمک بگیرید.

بهترین اکستنشن‌های آنالیز فالو بودن لینک

روش تبدیل یک لینک فالو به نوفالو یا برعکس چگونه است؟!

حالا که به صورت کامل، با چیستی لینک فالو و نوفالو آشنا شدید شاید این سوال در ذهن‌تان ایجاد شود که چطور می‌توانید برخی از لینک‌های نوفالو را به فالو تبدیل کنید و یا حتی برعکس، لینک‌های فالوی وب سایت‌تان را به لینک فالو تبدیل کنید!

برای تبدیل لینک‌های فالو به نوفالو می‌توانید از دو روش (استفاده از افزونه و تغییر ساختار لینک به صورت دستی) کمک بگیرید و لینک نوفالو خودتان را به لینک فالو تبدیل کنید.

  • روش اول: کمک گرفتن از افزونه‌های وردپرسی

همان‌طور که در این مقاله عنوان کردیم لینک‌های وردپرسی همیشه به صورت فالو هستند اما شما می‌توانید در صورت نیاز با کمک افزونه، آن‌ها را لینک نوفالو تبدیل کنید، بهترین افزونه تغییر لینک‌های فالو به نوفالو (Nofollow for external link) نام دارد.

  • روش دوم: تغییر لینک به صورت دستی

به غیر از افزونه شما می‌توانید با تغییر ساختار کد HTML نیز، لینک‌های فالو را به نوفالو تبدیل کنید، برای اینکه این موضوع را به خوبی یاد بگیرید، برای شما یک مثال می‌زنیم:

نمونه ساختار لینک فالو:

<a href=”https://tesmino.com” >tesmino</a>

در ساختار بالا انکر تکست Tesmino به آدرس صفحه اصلی سایت، لینک داده شده است و یک لینک فالو است، برای تبدیل این ساختار به لینک نوفالو باید آن را به شکل زیر تغیر می‌‌دهیم:

مثال لینک نوفالو :

<a href=”https://tesmino.com” rel=”nofollow”>tesmino</a>

برای تبدیل لینک نوفالو به فالو :

نوفالو را از داخل تگ HTML خارج کنید، تا لینک شما به لینک فالو تبدیل شود، در حالت برعکس نیز می‌توانید از همین فرمول برای تغییر ساختار لینک‌ها استفاده کنید.

نکته مهم:

مثال بالا برای یادگیری بهتر شما عزیزان در فرایند تبدیل لینک نوفالو به فالو است و هیچوقت نباید از داخل سایت‌تان به صفحه اصلی لینک کنید، چون این کار اشتباه است، اگر می‌پرسید چرا یک بار دیگر مقاله را بخوانید و دلیل آن را در بخش کامنت‌ها برای ما بنویسید 😉

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم، توضیحات جامع و کاملی پیرامون لینک فالو و کاربرد آن، خدمت شما همراهان عزیز تسمینو ارائه کنیم، مطمئن باشید با مطالعه مطالب ارائه شده در این مقاله می‌توانید به سادگی لینک فالو و نوفالو را در مقاله تشخیص دهید و به صورت درست، از آن استفاده کنید.

اگر سوالی در رابطه با لینک فالو داشتید که در این مقاله به آن پاسخ داده نشده است حتما در بخش کامنت‌ها برای ما بنویسید، کارشناسان تسمینو به سوالات شما پاسخ می‌دهند❤️

منبع:

دیدگاه ها