بررسی اهمیت لینک سازی (Link building) و تکنیک‌های آن در سئو خارجی

بررسی اهمیت لینک سازی (Link building) و تکنیک‌های آن در سئو خارجی

در دنیای پیچیده و متغیر سئو، لینک بیلدینگ (Link building) نقشی محوری در رشد سایتتان ایفا می‌کند. داشتن استراتژی درست در این کار و ساخت بک لینک‌های باکیفیت به‌طور قابل توجهی ترافیک ارگانیک، رتبه در سرپ و اعتبار وب‌سایتتان را به ویژه در حوزه‌های رقابتی افزایش می‌دهد. لینک سازی فرآیند ایجاد پیوند و لینک بین وب‌سایت شما و سایر وب‌سایت‌های معتبر است. این پیوندها به موتورهای جستجو سیگنال ارسال می‌کنند که محتوای شما ارزشمند و قابل اعتماد است. در نتیجه، اهمیت لینک سازی برای وب‌سایت شما این است که در […]

4 ماه 1 25 دقیقه

آنچه در این مطلب خواهید خواند

لینک بیلدینگ چیست؟
مزایای لینک بیلدینگ چیست؟
برای بهبود سئوی خود چه نوع لینک‌هایی باید بسازید؟
موثرترین تکنیک‌های لینک بیلدینگ چیست؟
توصیه تسمینو برای موفقیت در لینک بیلدینگ چیست؟
مشاهده بیشتر

در دنیای پیچیده و متغیر سئو، لینک بیلدینگ (Link building) نقشی محوری در رشد سایتتان ایفا می‌کند. داشتن استراتژی درست در این کار و ساخت بک لینک‌های باکیفیت به‌طور قابل توجهی ترافیک ارگانیک، رتبه در سرپ و اعتبار وب‌سایتتان را به ویژه در حوزه‌های رقابتی افزایش می‌دهد. لینک سازی فرآیند ایجاد پیوند و لینک بین وب‌سایت شما و سایر وب‌سایت‌های معتبر است. این پیوندها به موتورهای جستجو سیگنال ارسال می‌کنند که محتوای شما ارزشمند و قابل اعتماد است. در نتیجه، اهمیت لینک سازی برای وب‌سایت شما این است که در رتبه‌های بالاتری در نتایج جستجو قرار می‌گیرد و دسترسی شما به مخاطبان بیشتری فراهم می‌شود. تا انتهای این مقاله با تسمینو همراه باشید تا با تکنیک‌های Link building و تاثیر آن‌ها بر سئو سایت آشنا شوید.

لینک بیلدینگ چیست؟

لینک بیلدینگ یا لینک سازی (Link building) فرآیندی است که شامل دریافت لینک به سایت شما می‌شود. لینک سازی چیزی بیش از ارسال لینک‌هایی است که به آدرس سایت شما در اینترنت اشاره می‌کنند. لینک‌ها به کاربران و خزنده‌های گوگل کمک می‌کنند که راحت‌تر صفحات هدف را پیدا کنند و علاوه بر بهبود وضعیت ایندکس و بهبود اعتبار صفحات در بلند مدت، باعث افزایش رتبه صفحات سایت شما می‌شوند. رویکرد لینک بیلدینگ در صورتی که بدون استراتژی و پراکنده استفاده شود، رتبه سایت شما را افزایش نمی‌دهد. بنابراین، باید استراتژی خود را از قبل تعیین کنید. نکته مهم اینجاست که فقط زمانی که یک لینک برای کاربران ارزشمند و مرتبط با موضوع یک بحث یا صفحه است، باید لینک سازی را انجام دهید.

مزایای لینک بیلدینگ چیست؟

  • لینک‌ها به سایت شما اعتبار می‌دهند. هر چه تعداد لینک‌های ارسال شده به سایت شما کیفیت بالاتری داشته باشد، ضریب اعتبار شما نیز بیشتر می‌شود.
  • گوگل از لینکها برای رتبه بندی سایت شما استفاده می‌کند. برای اینکه رتبه بالاتری نسبت به رقبای خود داشته باشید، به بک لینک‌های بهتر و بیشتری نسبت به آن‌ها نیاز دارید.
  • لینک بیلدینگ باعث افزایش ترافیک وب شما می‌شود. لینک سازی با روش گرفتن بک لینک، یکی از بهترین راه‌ها برای جذب مخاطبان مرتبط از سایت‌های معتبر در یک حوزه است.
  • لینک سازی با افزایش رتبه دامنه، رتبه صفحه و رتبه الکسا، منجر به افزایش امتیاز سئو سایت می‌شود.
  • لینک سازی صحیح، فرصت‌های کسب درآمد و فروش بیشتر را در اختیار شما قرار می‌دهد. این بدان معناست که شما می‌توانید محصولات و خدمات بیشتری را بفروشید.
  • نرخ پرش کاهش خواهد یافت. به عبارت دیگر، تعداد افرادی که از یک صفحه از سایت شما بازدید کرده و سپس بدون نگاه کردن به بقیه سایت آن را ترک می‌کنند، کاهش می‌یابد.

لینک بیلدینگ - Link building

برای بهبود سئوی خود چه نوع لینک‌هایی باید بسازید؟

قبل از اینکه به استراتژی‌های لینک سازی که باید در سال 2022 استفاده کنید بپردازیم، مهم است که بفهمیم چه نوع لینک‌هایی را باید برای وب سایت خود بسازید.

فاکتورهای لینک سازی باکیفیت عبارتند از:

  • اختیار دامنه و صفحه ارجاع دهنده

لینک‌های سایت‌هایی با اعتبار بالا، بیشتر از لینک‌های صفحات با اعتبار پایین، بر رتبه‌بندی جستجو تأثیر می‌گذارند. پس باید ببینید که آیا سایت شما نسبت به سایتی که به شما لینک می‌دهد، اعتبار بیشتری دارد یا نه. در صورتی که اعتبار بیشتری (Page Rank) داشته باشد، می‌تواند اعتبار خود را به صفحه وب شما منتقل کرده و به شما در بهبود رتبه بندی جستجو کمک کند. با استفاده از ابزارهایی مانند Ahrefs و Semrush می‌توانید به راحتی اعتبار صفحه هر URL را بررسی کنید. به طور مشابه، قدرت کلی دامنه منبع ارجاع دهنده نیز بر کیفیت پیوند تأثیر می‌گذارد.

به عنوان مثال، به دست آوردن بک لینک از یک سایت خبری پربازدید، ارزش بیشتری نسبت به دریافت لینک از یک وبلاگ ناشناس دارد. Semrush و Ahrefs زمانی که می‌خواهید اعتبار دامنه (DA) یا رتبه‌بندی دامنه (DR) یک دامنه را بررسی کنید، نیز کارآمد خواهند بود.

داشبورد ابزار Backlink Analytics Semrush توزیع دامنه‌های ارجاع دهنده شما را بر اساس امتیاز اعتبار دامنه آن‌ها نشان می‌دهد.

  • ارتباط موضوعی وب سایت ارجاع دهنده

وقتی صحبت از کیفیت لینکها می‌شود، یکی دیگر از عواملی که اهمیت دارد، مرتبط بودن است. اگر وب سایتی در مورد خدمات کارواش راه اندازی می‌کنید، آیا دریافت لینک از یک وب‌سایت معتبر در حوزه دیجیتال مارکتینگ منطقی است؟ پاسخ منفی است. کلید ایجاد لینک‌های ارزشمند، به دست آوردن لینک از وب‌سایتهای معتبری است که ارتباط نزدیکی با وب‌سایت و جایگاه شما دارند.

  • محل قرار گیری لینک

یکی دیگر از عواملی که بر کیفیت بک لینک تاثیر می‌گذارد، جایگاه قرارگیری یا موقعیت آن در صفحه است. آیا لینک شما در یک محتوا گنجانده می‌شود یا فوتر، سایدبار و بیوگرافی نویسنده؟

لینک‌هایی که در فوتر، سایدبار و بیوگرافی نویسنده قرار می‌گیرند به اندازه لینک‌های درون محتوا ارزشمند نیستند.

  • انکر تکست (متن لینک)

Anchor text کلمه یا عبارتی است که لینک شما روی آن قرار داده شده است. گوگل از متن لینک استفاده می‌کند تا بفهمد صفحه پیوند داده شده درباره چیست. این بدان معنی است که متن لینک شما باید با محتوای صفحه وب شما مرتبط باشد.

با این حال، استفاده از متن دقیق کلمه کلیدی در متن لینک، هرزنامه محسوب می‌شود. همراه با انکر تکست، کلمات و عبارات اطراف لینک شما نیز باید مرتبط با موضوع صفحه شما باشد.

  • لینک‌های Nofollow در مقابل  Follow

وب‌سایت‌ها می‌توانند ویژگی «nofollow» (rel=«nofollow») را به لینک شما اضافه کنند، که به گوگل می‌گوید هیچ رتبه‌بندی را به صفحه لینک داده شده ارسال نکند. این شبیه به این است که به گوگل بگویید این وب سایت را از منظر رتبه بندی ارتقا ندهد.

بدیهی است که لینک‌های فالو ارزش بیشتری نسبت به لینک‌های nofollow دارند زیرا اعتبار (PageRank) و قابل اعتماد بودن را به صفحه وب شما منتقل می‌کنند.

سایر ویژگی‌های لینک عبارتند از:

Rel=“sponsored”: نشان می‌دهد که برای لینک پول پرداخت شده است و نباید رتبه‌بندی شود.

Rel=“UGC” : نشان می‌دهد که لینک از محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) مانند نظرات و انجمن‌ها می‌آید و می‌تواند توسط وب‌سایت مورد نظر دست‌کاری شده باشد.

با مطالعه مقاله لینک نوفالو چیست می‌توانید به اطلاعات ارزشمندی در این‌باره پی ببرید.

موثرترین تکنیک‌های لینک بیلدینگ چیست؟

اکنون که میدانید چگونه کیفیت یک لینک‌ها را تعیین کنید، زمان آن رسیده است که شروع به ایجاد لینک سازی‌های با کیفیت بالا برای سایت خود کنید. در ادامه تکنیک‌های لینک بیلدینگ کلاه سفید را به شما معرفی می‌کنیم.

تکنیک‌های لینک بیلدینگ

  • محتوای قابل اشتراک‌گذاری ایجاد کنید

بر کسی پوشیده نیست که تولید محتوای عالی و قابل اشتراک‌گذاری، کلید کسب بک لینک‌های با کیفیت است. اگر می‌خواهید وبلاگ‌نویسان، ناشران و سایر برندها به وب‌سایت شما پیوند بزنند، باید محتوایی تولید کنید که ارزش اشتراک‌گذاری داشته باشد.

  • اینفوگرافیک و محتواهای بصری ایجاد کنید

هنگامی که یک اینفوگرافیک، نمودار یا یک محتوای بصری قدرتمند را برای ارائه اطلاعات مفید منتشر می‌کنید، شانس شما برای به دست آوردن لینک‌های بیشتر افزایش می‌یابد. بسیاری از این لینک‌ها می‌توانند از وب‌ سایت‌های معتبر هم رده شما باشند و به بهبود رتبه‌بندی جستجوی شما کمک کنند. جالب اینجاست که بیشتر لینک‌ها توسط افرادی ایجاد می‌شوند که مستقیماً اینفوگرافیک شما را در وب‌سایت خود قرار داده و به عنوان منبع به سایت شما پیوند می‌دهند.

شما حتی مجبور نخواهید بود برای گرفتن لینک با آن‌ها تماس بگیرید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که درباره موضوعی مرتبط با حوزه فعالیت خود به خوبی تحقیق کنید، یک اینفوگرافیک طراحی کرده و آن را در وب سایت خود منتشر کنید. همچنین یک قطعه کد ارائه کنید که با استفاده از آن سایر وب سایتها و ناشران بتوانند به راحتی اینفوگرافیک شما را در سایت‌های خود به اشتراک بگذارند. البته، می‌توانید برای تبلیغ اینفوگرافیک خود تلاش بیشتری انجام دهید و از آن برای ایجاد لینک به وب‌سایتتان استفاده کنید.

  • ابزارهای مفید مرتبط با صنعت خود را توسعه دهید

اگر ابزار مفیدی را برای صنعت خود راه اندازی کنید، این احتمال وجود دارد که برندها و متخصصان آن صنعت از ابزار شما استفاده کرده و با دیگران نیز در مورد آن صحبت کنند. این بدان معنی است که شما بک لینکهای بیشتری دریافت خواهید کرد.

برای مثال نیل پاتل یکی از متخصصان حوزه سئو، Ubersuggest، یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی را در سال 2017 خریداری کرد. سپس رابط کاربری آن را اصلاح و ویژگی‌های جدید را به آن اضافه کرد. او همچنین اطلاعات جذابی را در مورد حوزه کاری خود به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داد که به افزایش محبوبیت Ubersuggest کمک کرد.

با ارائه چیزی ارزشمند به صورت رایگان، می‌توانید به راحتی تعداد زیادی بازدید و بک لینک ایجاد کنید، بدون اینکه پست مهمان بنویسید، اینفوگرافیک ایجاد کنید، یا ایجاد لینک بیلدینگ انجام دهید. راه‌اندازی یک ابزار رایگان یا ابزاری با چند ویژگی رایگان یکی دیگر از استراتژی‌های موثر برای جذب لینک از رهبران صنعت و دیگر متخصصان است.

  • فهرست‌ها را منتشر کنید

بر اساس مطالعه Semrush، فهرست‌ها 2 برابر ترافیک بیشتر و 1.5 برابر بک لینک بیشتر نسبت به سایر قالب‌های پست وبلاگ دریافت می‌کنند. زیرا فهرست‌ها با تقسیم کردن اطلاعات به تکه‌های کوچک محتوا، خواندن اطلاعات بیشتر را برای خوانندگان آسان‌تر می‌کنند.

شما می‌توانید لیستهایی مانند نمونه‌های زیر ایجاد کنید:

  • 7 نکته برای انجام بهتر [کاری].
  • 12 ابزاری که می‌تواند به شما کمک کند [کاری] را به راحتی و کارآمد انجام دهید.
  • نکاتی از 15 کارشناس [صنعت شما] در مورد [موضوع مرتبط با صنعت شما].
  • مقالات راهنمای کامل ایجاد کنید

مطالعه بازاریابی محتوای Semrush که در بخش بالا نیز درباره آن صحبت کردیم، همچنین نشان داد که مقالاتی با بیش از 7000 کلمه، 4 برابر ترافیک و 1.5 برابر اشتراک گذاری لینک نسبت به مقالات با طول متوسط (900-1200 کلمه) ایجاد می‌کنند.

علت این موضوع، این است که چنین محتوای طولانی حجم زیادی از اطلاعات را در یک مکان به خوانندگان می‌دهد، که آن را به منبعی برای آن موضوع خاص تبدیل می‌کند.

  • از وبلاگ نویسی مهمان استفاده کنید

ارسال پست مهمان یک استراتژی لینک سازی محبوب است. اما امروزه روش صحیح ارسال مهمان تغییر کرده است. اگر می‌خواهید ارزش سئو را از وبلاگ نویسی مهمان دریافت کنید، باید در رویکرد خود استراتژی معتبری داشته باشید. دیگر نمی‌توانید برای یک وب سایت نامرتبط یک پست خوب بنویسید تا بک لینک به دست آورید و امیدوار باشید که رتبه بندی موتورهای جستجوی خود را بهبود ببخشید. 

اگر می‌خواهید بک لینک‌هایی با کیفیت بالا، رتبه‌بندی جستجوی بالاتر، افزایش ترافیک ارگانیک و جستجوی ارگانیک بیشتری به دست آورید، باید:

  • در انتخاب وب سایت‌ برای نوشتن پست مهمان دقت بالایی داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که موضوع فعالیت آن‌ها با موضوع شما مرتبط بوده و دارای اعتبار دامنه بالایی (DA)  باشند.
  • موضوعاتی را انتخاب کنید که مرتبط با مخاطبان وب سایت هستند، قبلاً در وب سایت پوشش داده نشده‌اند و به آنچه در آن بهترین هستید مربوط می‌شوند.
  • یک محتوای منحصر به فرد ایجاد کنید که می‌تواند به افراد کمک کند کاری را بهتر انجام دهند. تجربیات شخصی خود و روش‌های اثبات شده‌ای که واقعا کارآمد هستند را به اشتراک بگذارید.
  • لینکی را به منبع خود اضافه کنید که ارزش بیشتری به موضوع می‌افزاید. روی لینک بیلدینگ تمرکز نکنید. بر ارائه ارزش تمرکز کنید.
  • ارسال به دایرکتوری را انجام دهید

انتشار محتوا در دایرکتوری‌های آنلاین نیز باید بخشی از استراتژی لینک بیلدینگ شما باشد. با این حال، فقط از ارسال در دایرکتورهای آنلاین مرتبط و هدفمند برای لینک سازی کلاه سفید استفاده کنید.

در گذشته کسب‌ و کارها در صفحات زرد (دایرکتوری‌ های تجاری چاپی) فهرست می‌شدند. اکنون، زمانی که می‌خواهید محصول یا خدماتی را جستجو کنید، به احتمال زیاد به موتورهای جستجو برای یافتن یک کسب و کار نزدیک مراجعه می‌کنید.

به همین دلیل است که باید کسب و کار خود را در دایرکتوری‌های معتبر فهرست کنید تا بک لینک به دست آورید، دسترسی خود را بهبود ببخشید و رتبه‌های بالاتری کسب کنید.

نکاتی که باید هنگام ثبت کسب و کار خود در دایرکتوری‌های آنلاین رعایت کنید، عبارتند از:

  • دایرکتوری‌هایی را انتخاب کنید که مرتبط با فعالیت و مخاطب هدف شما باشند.
  • کسب و کار خود را در دایرکتوری‌هایی با اعتبار دامنه بالا (DA) فهرست کنید.
  • از تمام ویژگی‌های سیستم ارسال دایرکتوری برای ایجاد یک دایرکتوری دقیق استفاده کنید. برخی از دایرکتوری‌ها فقط اطلاعات NAP (نام، آدرس، شماره تلفن) را می‌پرسند، در حالی که برخی از دایرکتوری‌ها عکس‌ها، نظرات مشتریان و رتبه ‌بندی‌ها را نیز دارند.
  • دایرکتوری‌ها محیط فوق العاده مناسبی برای تقویت سئو محلی یا همان سئو لوکال هستند اما به خاطر داشتن شرایط لینک گذاری راحت، شاید شما را وسوسه کنند که بیش از حد در آن‌ها فعال باشید. لینک بیلدینگ بیش از حد در دایرکتوری‌ها یک نوع لینک سازی بد است و باید از آن دوری کنید.
  • جهت گرفتن لینک برای وبلاگ نویسان و ناشران ایمیل ارسال کنید

اگر می‌خواهید لینک‌های کلاه سفید را از نشریات برتر در حوزه کاری خود دریافت کنید، باید از تاکتیک‌های ارتباط ایمیلی استفاده کنید.

برای این کار، ابتدا باید به دنبال فرصت‌های لینک سازی بگردید و افراد یا انتشاراتی را پیدا کنید که احتمالاً به شما لینک می‌دهند. ساده‌ترین راه برای انجام این کار این است که کلمه کلیدی مورد نظر خود را در گوگل جستجو کنید. URL نتایج جستجوی برتر را کپی کنید و از یک ابزار تحلیل بک لینک مانند ahrefs برای یافتن دامنه‌هایی که به آن لینک دارند، استفاده کنید. سایت‌هایی که به رقبای شما لینک داده‌اند، به احتمال زیاد به صفحات شما نیز لینک می‌دهند.

راه دیگر برای یافتن مشتریان بالقوه لینک‌ سازی، استفاده از یک ابزار قدرتمند است. ابزار لینک سازی Semrush می‌تواند به شما در تحلیل SERP ها و یافتن مناسب‌ترین لینک دهنده‌ها برای وب سایت خود کمک کند.

  • برای پست‌های وبلاگ‌ نظر بگذارید

یک استراتژی لینک بیلدینگ موثر، کامنت گذاشتن برای پست‌های وبلاگ در وب سایتهای مرتبط است. شما باید با هوشمندی یک بک لینک را در نظر خود بگنجانید.

نظر نباید اجباری به نظر برسد. در حالی که این کار را برای ساخت لینک انجام می‌دهید، تمرکز شما باید روی ایجاد روابط خوب با نویسنده پست از طریق نوشتن یک کامنت معنی‌دار باشد.

  • لینک‌های شکسته را بازیابی کنید

Broken links-لینک های شکسته

با گذشت زمان، ممکن است لینکها به دلایل مختلف خراب شده یا از بین بروند. ممکن است نویسنده به اشتباه لینکی را هنگام به‌روزرسانی یک پست حذف کند یا صفحه‌ای که به آن پیوند داده شده، حذف شود. لینک بیلدینگ لینک‌های شکسته یکی از محبوب‌ترین استراتژی‌های لینک بیلدینگ است. زیرا، به جای درخواست لینک، در واقع به یک سایت کمک می‌کنید تا لینک‌های غیرفعال را در صفحات وب خود برطرف کند. شما باید صفحات سایت‌های مرتبط را در حوزه فعالیت خود پیدا کنید که بتوانند به منابع شما لینک دهند. ببینید آیا آن‌ها لینک‌های خروجی خرابی دارند یا خیر. سپس با آن‌ها تماس بگیرید و با اشاره به یک لینک مرتبط در وب سایت خود، از آن‌ها بخواهید لینک شکسته خود را به‌روز کنند.

یک راه آسان برای انجام این کار، نظارت بر پروفایل بک لینک رقیب خود و یافتن لینکهای شکسته آن‌ها است. ابزار Semrush در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند. در نهایت از ویراستاران سایت بخواهید که آن لینک‌ها را با لینک‌هایی به منابع شما جایگزین کنند. 

  • برند منشن‌ های بدون لینک را به بک لینک تبدیل کنید

هنگامی که شخصی در یک پست از برند شما نام می برد، ممکن است به شما لینک دهد یا ندهد. اما می‌توانید از آن‌ها بخواهید تا نام برند بدون لینک شما را به بک لینک تبدیل کنند. یا اینکه خودتان در بخش نظرات این کار را انجام دهید.

حال سوال این است: چگونه می توانید این برند منشن‌ های بدون لینک را پیدا کنید؟

شما باید از Google Alerts، BuzzSumo، Brand24 و دیگر ابزارهای مشابه برای ردیابی افرادی که نام برند شما را در فضای وب ذکر می‌کنند، استفاده کنید. سپس از آن‌ها به عنوان فرصتی برای لینک سازی بهره ببرید. 

  • در پادکست مصاحبه کنید

podcast-پادکست

ایجاد لینک با نوشتن پست‌ مهمان بسیار رایج است، اما ایجاد یک محتوای منحصر به فرد زمان و تلاش زیادی می‌برد. با مصاحبه در پادکست می‌توانید یک طرح کلی از موضوع ایجاد کرده و با میزبان پادکست در مورد آن صحبت کنید! آن‌ها پادکست را منتشر می‌کنند و به شما یک بک لینک نیز می‌دهند. این روزها، پادکست در بین مردم محبوبیت زیادی پیدا کرده است زیرا می‌توانید در حین حرکت به آن‌ها گوش دهید و چیزهای جدیدی یاد بگیرید. همچنین تقریباً در مورد هر موضوعی که ممکن است بخواهید در مورد آن بدانید، یک پادکست وجود دارد.

  • جستجوی عکس را برای بازیابی لینک انجام دهید

اگر اینفوگرافیک یا سایر محتواهای بصری قابل اشتراک گذاری مرتبط با صنعت خود ایجاد و منتشر کرده باشید، این احتمال وجود دارد که بسیاری از سایتها از تصویر یا اینفوگرافیک شما استفاده کنند. اما آیا آن‌ها به شما یک لینک داده‌اند؟ ممکن است داده باشند یا نباشند. شما می‌توانید با انجام یک جستجوی عکس در Google Images به دنبال URLهایی بگردید که از تصویر یا گرافیک شما استفاده می‌کنند. اگر به شما بک لینک نداده باشند، به سادگی می‌توانید از طریق ایمیل با آن‌ها تماس گرفته و بخواهید لینکی به منبع اصلی شما اضافه کنند. اکثر ناشران با کمترین تلاش این کار را با خوشحالی انجام خواهند داد.

  • از پلتفرم‌های پرسش و پاسخ استفاده کنید

استفاده از پلتفرم های پرسش و پاسخ مانند Quora و Reddit یا انجمن‌های پرسش و پاسخ فارسی نیز می‌تواند به شما در ایجاد لینک به وب‌سایت خود کمک کند. آن‌ها همچنین می‌توانند به شما کمک کنند تا لینک سازی خود را متنوع کنید. شما باید با اعضایی که سوالات مرتبط با فعالیت شما را پرسیده‌اند، تعامل داشته باشید و مطمئن شوید که پاسخ‌های ارزشمندی را ارائه می‌دهید. به یاد داشته باشید، کلید ایجاد لینک‌های با کیفیت بالا، تلاش برای انتشار لینک در صفحات مختلف نیست، بلکه اشتراک گذاری محتوای مرتبطی است که به سؤالات کاربر پاسخ می‌دهد.

  • در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید

 

Social media-سوشال مدیا-شبکه های اجتماعی

شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، لینکدین و پینترست می‌توانند مکمل خوبی برای استراتژی لینک‌سازی شما باشند. با فعالیت در رسانه‌های اجتماعی، می‌توانید تعاملات خود را افزایش دهید و محتوایتان را با مخاطبان هدف خود به اشتراک بگذارید. در نهایت می‌توانید به سایت خود لینک داده، از کاربران بخواهید وارد آن شوند و آن را به اشتراک بگذارند.

  • از تکنیک‌های لینک سازی داخلی استفاده کنید

لینک‌های داخلی (internal link)، هایپرلینکهایی در یک صفحه از سایت شما هستند که خواننده را به یک صفحه هدف در سایت شما هدایت می‌کنند. برخی مدل‌های رایج لینک سازی داخلی عبارتند از لینک داخلی بین مقالات، لینک داخلی از محصول به محصول، لینک داخلی بین محصول و مقاله،  لینک داخلی بین صفحات استاتیک، لینک داخلی در هدر و فوتر سایت و غیره.

لینک‌های داخلی به کاربر کمک می‌کند مدت زمان بیشتری با وب‌سایت شما درگیر بماند و یک تجربه کاربری مثبت را دریافت کند. لینک سازی داخلی ممکن است آن‌ها را تشویق کند که مشتری یا دنبال کننده شوند. این لینک‌ها باعث افزایش اعتبار صفحات و به طور کلی سایت شما می‌شوند. همچنین لینک سازی داخلی به خزند‌های گوگل در یافتن URLهای جدید شما کمک می‌کند. 

از لینک‌های داخلی اغلب به منظور فراخوان برای اقدام استفاده می‌شود. به عنوان مثال، ممکن است بیننده را ترغیب کنند که با کلیک بر روی یک لینک داخلی موضوعی را بخواند یا درباره آن اطلاعات بیشتری کسب کند، یا از بیننده بخواهید با شما تماس بگیرد یا برای بازدید برنامه‌ریزی کند.

  • از تکنیک‌های لینک سازی خارجی استفاده کنید

یک لینک خارجی (external link) ، لینکی است که خواننده را به یک صفحه معتبر در یک وب‌سایت دیگر هدایت می‌کند. ممکن است شما استفاده از لینک سازی خارجی را دوست نداشته باشید. به هر حال، هیچکس نمی‌خواهد مشتریان روی لینک‌هایی کلیک کنند که آن‌ها را از سایت خود دور کند. با این حال، پیوند دادن به مطالب قابل اعتماد (از سایت‌های معتبر، نه سایت‌هایی که هرزنامه تلقی می‌شوند) به شما کمک می‌کند که یک مرجع نیز به نظر برسید. لینک‌دهی خارجی به الگوریتم های گوگل کمک می‌کند تا بفهمد موضوع و هدف محتوای شما چیست.

  • از انتشار رپورتاژ آگهی و خرید بک لینک استفاده کنید

خرید رپورتاژ آگهی و خرید بک لینک تکنیک‌هایی هستند که می‌توانند در مدت زمان کوتاهی رتبه سایت شما را متحول کنند. علت تاثیرگذاری بالای این لینک‌ها، گرفتن لینک از سایت‌هایی فوق العاده معتبر و پربازدید است. شما با این تکنیک‌ها علاوه بر افزایش رتبه، رونق چشمگیری در فروش محصولات و خدمات خود را تجربه خواهید کرد.

توصیه تسمینو برای موفقیت در لینک بیلدینگ چیست؟

به‌دلیل اهمیت لینک سازی و حساسیت‌های آن، استراتژی هر سایتی با وب‌سایت دیگر، متفاوت است و برای پیاده‌سازی بهترین استراتژی باید از اشتباهات رایج ساخت بک لینک دوری کنید و شرایط فعلی وب‌سایت‌ و عملکرد رقبای حوزه کاری‌تان را در‌نظر بگیرید. در نهایت نیز تلاش کنید فرآیند لینک بیلدینگ را در برابر گوگل، طبیعی نشان دهید. پس در قدم اول، دست به کار شوید و به کمک ابزارهایی مثل moz یا ahrfs مسیر لینک سازی رقبا را شناسایی کنید و در نهایت با کمک ترفندها و نکات حرفه‌ای گفته شده در این مقاله، بهترین استراتژی را برای سایت‌تان بچینید.

ما در این مقاله به شما توضیح دادیم که لینک بیلدینگ چیست. اگر سوالی درباره فرایند لینک بیلدینگ داشتید حتما در بخش کامنت‌ها برای ما بنویسید. کارشناسان تسمینو در خدمت شما عزیزان هستند. امیدواریم پس از مطالعه این مقاله بتوانید یک استراتژی لینک بیلدینگ حرفه‌ای درجه یک را برای وب‌سایت‌ خود ترسیم کنید.

علیرضا بابایی
علیرضا بابایی

آینده متعلق به کساییه که به زیبایی رویاهای خودشون ایمان دارن.

دیدگاه ها

2022/08/13

لینک بیلدینگ واقعا، یکی از بخش های بزرگ On Page .در کل محتوا جالبی بود.