آموزش ساخت صفحه ویکی پدیا – لینک سازی در ویکی پدیا

آموزش ساخت صفحه ویکی پدیا – لینک سازی در ویکی پدیا

ویکی پدیا یکی از بهترین سایتهای مرجع با ماهیانه 20 بیلیون بازدید است. این سایت که معمولا در هر موضوعی یکی از جایگاههای برتر صفحه نتایج گوگل را به خود اختصاص داده است، یک دایرةالمعارف آنلاین است که مطالب آن توسط کاربران اینترنت تهیه و ویرایش میشود. در ادامه این مطلب روش لینک سازی در ویکی پدیا را به همراه ساخت صفحه ویکی پدیا به شما عزیزان آموزش میدهیم. لینک گرفتن از ویکی پدیا تاثیر به سزایی در بهبود رتبه بندی سئو سایت دارد. پس اگر علاوه بر خرید رپورتاژ […]

4 سال 2 13 دقیقه

آنچه در این مطلب خواهید خواند

تاثیر لینک گرفتن از ویکی پدیا در سئو سایت
آموزش ساخت صفحه ویکی پدیا
چگونه در ویکی پدیا لینک سازی کنیم؟
مشاهده بیشتر

ویکی پدیا یکی از بهترین سایتهای مرجع با ماهیانه 20 بیلیون بازدید است. این سایت که معمولا در هر موضوعی یکی از جایگاههای برتر صفحه نتایج گوگل را به خود اختصاص داده است، یک دایرةالمعارف آنلاین است که مطالب آن توسط کاربران اینترنت تهیه و ویرایش میشود. در ادامه این مطلب روش لینک سازی در ویکی پدیا را به همراه ساخت صفحه ویکی پدیا به شما عزیزان آموزش میدهیم. لینک گرفتن از ویکی پدیا تاثیر به سزایی در بهبود رتبه بندی سئو سایت دارد. پس اگر علاوه بر خرید رپورتاژ آگهی و ساخت بک لینک پروفایلی به دنبال یک روش معتبر جهت لینک سازی طبیعی هستید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

تاثیر لینک گرفتن از ویکی پدیا در سئو سایت

اگر در حال مطالعه این مطلب هستید، حتما میدانید که ایجاد بک لینک برای سایت یکی از مهمترین فاکتورهای بهبود سئو خارجی است. اما همانطور که حتما میدانید اگر لینک سازی درست و اصولی انجام نشود، به عنوان بک لینک اسپم یا مخرب شناخته شده و تاثیر منفی دارد. به همین دلیل مهم است که قبل از ایجاد لینک به عواملی همچون اعتبار دامنه، اسپم اسکور و … توجه داشت. در مطالب ساخت بک لینک رایگان و لیست فروم های فارسی 400 فروم جهت لینک سازی به تعدادی وب سایت برای ایجاد لینک اشاره شد. اما در میان انواع سایت هایی که برای لینک سازی به کار برده میشوند، ویکی پدیا به دلیل اعتبار بالایی که دارد، به عنوان یکی از بهترین ها در نظر گرفته میشود. برخی از مزایای لینک سازی در ویکی پدیا عبارت هستند از:

  • افزایش آگاهی از برند
  • افزایش اعتبار و اعتماد کاربران به برند
  • افزایش ترافیک واقعی
  • بهبود رتبه بندی سایت در صفحه نتایج گوگل
  • امکان ایجاد بک لینک های طبیعی از طریق وب سایت های دیگر

بک لینک های ویکی پدیا نوفالو هستند

یکی از موضوعات داغ سئو و البته لینک سازی این است که آیا بک لینک نوفالو در سئو و رتبه سایت تاثیرگذار هست یا نه. همانطور که در مطلب لینک نوفالو گفته شد، بسیاری از لینکهای خارجی از نوع نوفالو هستند و این مسئله به معنای بی ارزش بودن آنها نیست. شاید این تگ در ساختار HTML لینک از تاثیر مستقیم مثبت در سئو سایت جلوگیری کند؛ اما در واقع به صورت غیر مستقیم تاثیر زیادی در سئو دارد.

لینک های ساخته شده در ویکی پدیا هم از نوفالو هستند. اما داشتن لینک در این سایت به معنای افزایش ترافیک سایت است. ترافیک ورودی هم یکی از عوامل تاثیرگذار در رتبه سایت است. هرچه میزان ترافیک وب سایت شما بیشتر باشد، موتورهای جستجو وب سایت شما را برای رتبه بالاتر شایسته تر می دانند. به خصوص برای سایت های فروشگاهی، ترافیک = پول.

جهت آشنایی بیشتر با لینک نوفالو می‌توانید به مقاله لینک نوفالو چیست؟ مراجعه کنید

قبل از ساخت صفحه ویکی پدیا و لینک سازی در آن باید درک درستی از این سایت داشته باشید. هدف اصلی ویکی پدیا مشابه با گوگل، ارائه پاسخ درست به سوال و نیاز کاربران است. پس به ویکی پدیا به چشم یک مزرعه لینک نگاه نکنید. هنگام لینک گرفتن از ویکی پدیا باید به کاربرپسند بودن محتوا توجه داشته و اطمینان حاصل کنید ارزش افزوده ای برای کاربر ایجاد میکند. بنابراین قبل از لینک سازی در ویکی پدیا به فکر روشی جهت تولید محتوای جذاب باشید.

آموزش ساخت صفحه ویکی پدیا

بعد از تهیه محتوای ارزشمند، برای لینک سازی در ویکی پدیا به یک حساب کاربری در این سایت نیاز دارید. شاید ساخت صفحه ویکی پدیا در نگاه اول ساده به نظر برسد، اما اصلا اینطور نیست! هر صفحه ای که در این سایت ایجاد میشود توسط کارشناسان بررسی شده و در صورتی که دارای لینکهای تبلیغاتی یا ادعاهای دروغین باشد، حذف میشود. اگر تجربه لینک سازی در Quora را داشته باشید، حتما میدانید تا زمانی که به سوال کاربران پاسخ ارزشمندی ندهید، نمیتوانید لینکی از سایت خودتان قرار دهید! پس اگر بتوانید برای جامعه ای که از ویکی پدیا به عنوان مرجع استفاده میکنند، ارزش ایجاد کنید، موفق خواهید بود.

از این رو پس از ایجاد حساب کاربری در ویکی پدیا، مستقیماً به تبلیغ وبلاگ یا صفحات لندینگ سایت خود نپردازید. در عوض در ابتدا با تولید محتوای ارزشمند به ارزشهای ویکی پدیا توجه نشان دهید. برای نمونه میتوانید از ترفندهای زیر استفاده کنید:

  • با توجه به اینکه محتوای ویکی پدیا توسط کاربران ایجاد میشود، میتوانید با ویرایش محتواهای فعلی، به بهبود عملکرد این سایت کمک کنید. در این صورت ویکی پدیا متوجه خواهد شد که شما یک کاربر معمولی نبوده و برای این وب سایت ارزشمند هستید.
  • به متن های فعلی ویکی پدیا، در صورت نیاز محتوای ارزشمند اضافه کنید. البته استفاده از این ترفند زمانی توصیه میشود که به کامل بودن محتوا کمک میکند. در غیر این صورت، محتوا توسط کارشناسان تایید نخواهد شد.
  • از لینک های ارزشمند در متن های ویکی پدیا استفاده کنید. چه از وب سایتهای معتبر دیگر و چه از لینکهای خود Wikipedia.
  • برای شروع فعالیت در این سایت خیلی عجله نکنید. بلافاصله بعد از ساخت صفحه ویکی پدیا شروع به ایجاد مطالب یا ویرایش کردن نکنید. فراموش نکنید که برای موفقیت در گوگل و فضای وب، طبیعی بودن شرط اول است.

حال بپردازیم به نحوه ساخت صفحه ویکی پدیا:

وارد صفحه اصلی سایت ویکی پدیا شده و از منوی سمت چپ بالا، روی گزینه “ایجاد حساب کاربری” کلیک کنید.

آموزش ساخت صفحه ویکی پدیا

در صفحه باز شده، اطلاعات مورد نیاز را وارد کرده و در آخر گزینه “حسابتان را بسازید” کلیک کنید.

ایجاد حساب کاربری در ویکی پدیا

قبل از لینک گرفتن از ویکی پدیا باید توسط این سایت تایید شوید. بر اساس آنچه که Wikipedia اعلام کرده، اکانت هایی که 4 روز از زمان افتتاحشان گذشته باشد و 10 ویرایش تایید شده انجام داده باشند، به صورت خودکار تایید میشوند. اگر نمیدانید برای شروع ویرایش باید روی چه صفحاتی کار کنید، میتوانید از صفحه ای که ویکی پدیا برای این موضوع در نظر گرفته استفاده کنید.

برای ایجاد اولین صفحه، باید وارد صفحه “اولین مقاله شما” شوید. در قسمت میانی صفحه، موضوعی که مد نظر دارید را وارد کرده و گزینه “برو” را انتخاب کنید. در صورتی که پیش از این مطلبی با همین موضوع منتشر شده باشد، صفحه جدیدی نمایش داده میشود. به عنوان مثال موضوع بک لینک را در نظر بگیرید. در حال حاضر مطلبی با عنوان “پیوند ورودی” وجود دارد. شما میتوانید با انتخاب گزینه ویرایش متنی، از طریق اضافه کردن مطلب مرتبط به مقاله، لینک سایتتان را در صفحه قرار دهید.

ایجاد صفحه در ویکی پدیا

در صورتی که مطلبی با موضوع شما ایجاد نشده است، میتوانید وارد صفحه “ایجاد مقاله” شوید. روی گزینه “همین الان یک مقاله مینویسم!” کلیک کنید.

آموزش ساخت صفحه ویکی پدیا

چون پیش از این بررسی کردیم مطلبی با موضوع شما قبلا ایجاد شده یا نه، اسکرول کرده و به قسمت انتهایی صفحه می آییم. در این قسمت باید تعیین کنید که صفحه جدید جزء کدام یکی از دسته ها است. فرض کنید که قصد ایجاد یک صفحه برای کسب و کارتان را دارید. پس باید گزینه “می‌خواهم مقاله‌ای دربارهٔ یک شرکت بنویسم” را انتخاب کنید.

آموزش ساخت صفحه ویکی پدیا – لینک سازی در ویکی پدیا – لینک گرفتن از ویکی پدیا

در صفحه باید تعیین کنید که کسب و کار شما در کدام دسته قرار دارد. به خاطر داشته باشید متنی که برای یک شرکت ایجاد میکنید باید کاملا بی طرف و عاری از هرگونه مفهوم تبلیغاتی باشد.

آموزش ساخت صفحه ویکی پدیا – لینک سازی در ویکی پدیا – لینک گرفتن از ویکی پدیا

در صفحه بعد باید تعیین کنید که آیا برای تایید اطلاعات وارد شده، منابع معتبری دارید یا نه. در صورتی که منابع سرشناسی نداشته باشید، قادر به ایجاد یک صفحه جدید نخواهید بود. در غیر این صورت، گزینه “موضوع من منابع خوبی دارد.” را انتخاب کنید. برای آشنایی با معیارهای سرشناسی ویکی پدیا میتوانید از راهنمای خود سایت استفاده کنید.

آموزش ساخت صفحه ویکی پدیا – لینک سازی در ویکی پدیا – لینک گرفتن از ویکی پدیا

در صفحه بعد تمام شرایط را مطالعه کنید و در آخر گزینه “متن من بی‌طرف است، سرشناس است، منابع خوبی دارد و کپی از جایی نیست.” را انتخاب کنید.

در آخر موضوع مورد نظر را وارد کرده و گزینه “درست کردن مقاله جدید” را انتخاب کنید. در صورتی که مطلب شما تمام قوانین این سایت را رعایت کرده باشد، بعد از بررسی کارشناسان که مدتی زمان میبرد، منتشر خواهد شد.

آموزش ساخت صفحه ویکی پدیا – لینک سازی در ویکی پدیا – لینک گرفتن از ویکی پدیا

چگونه در ویکی پدیا لینک سازی کنیم؟

برای لینک گرفتن از ویکی پدیا 4 روش وجود دارد:

شناسایی لینک های شکسته

ویکی پدیا درست مشابه با هر سایت دیگری دارای چند لینک شکسته و در نتیجه خطای 404 است. حتما میدانید هرچه که تعداد صفحات یک سایت بیشتر باشد، احتمال ایجاد لینک های شکسته هم بیشتر میشود. احتمالا میپرسید شناسایی این لینکها چه ارتباطی با لینک سازی در ویکی پدیا دارد؟ پاسخ ساده است. لینک خراب را شناسایی کنید و لینک خودتان را جایگزین کنید. اما مسئله اصلی این است که چگونه میتوان لینک های شکسته ویکی پدیا را پیدا کرد؟!

  • پاسخ بسیار ساده است. شما میتوانید از صفحه ای که خود Wikipedia برای شناسایی این لینکها ایجاد کرده، استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک به یک این لینکها را بررسی کنید و ببینید کدام یک با صفحه سایت شما ارتباط معنایی بیشتری دارد.
  • اگر شناسایی لینک از این طریق کار مشکلی است، میتوانید از سرچ گوگل استفاده کنید. کافی است عبارتی مشابه با موضوع صفحه تان طبق دستورالعمل زیر در قسمت سرچ گوگل وارد کنید:

site:Wikipedia.org “marketing” “deadlink”

  • روش دیگر استفاده از ابزار سئو wikigrabber است. وارد این سایت شده و کلمه کلیدی مد نظرتان را وارد کنید. فهرستی از صفحات ویکی پدیا با لینکهای شکسته نمایش داده میشود.

از میان نتایجی که نمایش داده میشود، مرتبطترین با موضوع کاری خودتان را انتخاب کنید. سپس وارد صفحه شده و لینکها را بررسی کنید. لینک مد نظرتان را با لینک شکسته در صفحه جایگزین کنید.

شناسایی سایتیشن های موجود و استفاده نشده توسط دیگران

یکی از مهمترین نکاتی که هنگام نگارش و انتشار ریپورتاژ باید به آن توجه داشته باشید. از همین ترفند میتوانید برای لینک گرفتن از ویکی پدیا استفاده کنید. در این روش باید مشابه با لینک های شکسته، Wikipedia یک صفحه از مقالاتی که به توسعه نیاز دارند، ایجاد کرده است. از میان این لینکها، لینک مرتبط با موضوع سایتتان را پیدا کرده و متنی مفید همراه با لینک مد نظرتان منتشر کنید.

اضافه کردن مطلب مفید به محتواهای موجود در ویکی پدیا

در این روش باید یک محتوا با موضوع جدید و البته کامل تهیه کرده و در ویکی پدیا منتشر کنید. برای لینک دهی میتوانید هم از لینکهای ویکی پدیا و هم از لینک سایت خودتان استفاده کنید. استفاده از این روش نسبت به روشهای دیگر سختتر است؛ چرا که اگر محتوا ارزشمند نباشد، توسط کارشناسان این سایت تایید نخواهد شد.

تولید محتوا به زبانهای دیگر

همانطور که حتما میدانید، ویکی پدیا یک سایت چند زبانه است که نسخه انگلیسی آن از سایر زبانها، کاملتر است. شما میتوانید از همین مسئله به عنوان یک فرصت استفاده کنید. خصوصا اگر سایت چند زبانه داشته و افزایش ترافیک سایت از کشورهای دیگر اهمیت زیادی دارد. به عنوان مثال موضوع بک لینک را در نظر بگیرید. اطلاعات کاملی در مورد این موضوع در نسخه انگلیسی این سایت وجود دارد. (https://en.wikipedia.org/wiki/Backlink) نسخه فارسی این موضوع با عنوان پیوند ورودی هم وجود دارد که به کاملی نسخه انگلیسی نیست.

علیرضا بابایی
علیرضا بابایی

آینده متعلق به کساییه که به زیبایی رویاهای خودشون ایمان دارن.

دیدگاه ها

2021/08/19

سایت خیلی خوبی دارید
امیدوارم موفق باشید

2021/12/05

خسته نباشید
فکرش رو نمیکردم ما هم میتونیم ساخت صفحه ویکی پدیا لینک سازی کنیم
مرسی بابت آموزش ساخت صفحه ویکی پدیا