قرارداد سئو چیست – دانلود نمونه قرارداد سئو 🎯

قرارداد سئو چیست – دانلود نمونه قرارداد سئو 🎯

حتما در در گوشه و کنار اینترنت مطالبی را در رابطه با سئو و قراردادهای مرتبط با آن خوانده‌اید، ولی این مطالب به قدری پراکنده بوده‌اند که از مطالعه آن‌ها چیزی دست شما را نگرفته است! خواندن این مطلب تسمینو در مورد انواع قرارداد سئو به کارفرمایانی که در رابطه با این کار دانش کافی ندارند و یا متخصصینی که قصد دارند به یک سئوکار حرفه‌ای تبدیل شوند، پیشنهاد می‌شود. چرا که در کنار کارفرمایان یک سئو کار حرفه‌ای نیز باید از نحوه امضای قرارداد خود اطلاع کافی داشته باشد. […]

2 سال 1 11 دقیقه

آنچه در این مطلب خواهید خواند

اهمیت امضای قرار داد سئو و نکات کلی در مورد آن
دانلود نمونه قرارداد سئو سایت
انواع قرارداد سئو
قرار دادی که کسب و کار شما را تغییر می‌دهد
لحاظ‌ کردن انواع سئو در قراردادهای سئو
موارد مربوط به خرید رپورتاژ آگهی در قرار داد سئو
سئو محلی یا لوکال را در قرارداد سئو لحاظ کنید
نکات پایانی در مورد SEO Contract Template
مشاهده بیشتر

حتما در در گوشه و کنار اینترنت مطالبی را در رابطه با سئو و قراردادهای مرتبط با آن خوانده‌اید، ولی این مطالب به قدری پراکنده بوده‌اند که از مطالعه آن‌ها چیزی دست شما را نگرفته است! خواندن این مطلب تسمینو در مورد انواع قرارداد سئو به کارفرمایانی که در رابطه با این کار دانش کافی ندارند و یا متخصصینی که قصد دارند به یک سئوکار حرفه‌ای تبدیل شوند، پیشنهاد می‌شود. چرا که در کنار کارفرمایان یک سئو کار حرفه‌ای نیز باید از نحوه امضای قرارداد خود اطلاع کافی داشته باشد. اما ابتدا باید بدانید که وظایف سئوکار چیست؟

اهمیت امضای قرار داد سئو و نکات کلی در مورد آن

پیش از این در مطالب قبلی، دیدیم که سئو چیست و چه کاربردی دارد. چطور با استفاده از تکنیک‌های سئو، یک سئوکار باید شرایط وب‌سایت را بهینه‌سازی کرده و آن را در موتورهای جستجو با صفحات مختلف و اهداف متفاوت، به جایگاه برتر برساند. در اینجا به دنبال آن هستیم تا چند و چون و باید و نبایدهای قراردادهای سئو را دنبال کنیم. در واقع هر کارفرما یا سئوکار حرفه‌ای قبل از شروع فعالیت خود باید اطلاعاتی راجع به انواع قرارداد‌های سئو و همینطور انواع سئو از جمله سئوی تکنیکال و… در گوشه ذهن خود داشته باشد. چرا که جمع‌آوری اطلاعات بعد از عقد قرار داد همان نوش دارو بعد از مرگ سهراب خواهد بود! برخی از نکاتی که باید به آن‌ها توجه کنید، مزایا و دلایل امضای قرارداد سئو است که ابتدا به آن‌ها خواهیم پرداخت.

امضای قرارداد به منزله ایجاد تعهد برای مجری و کارفرما است تا هر دو موظف باشند که به تعهداتشان عمل کنند. در یک قرارداد سئو که به اصطلاح مو لای درزش نرود، باید ویژگی‌ها و مفاد قرارداد به خوبی ذکر شوند. در ادامه باید یک یا چند پاراگراف در رابطه با آنالیز سایت و البته امتیاز دهی آن نوشته شوند. همچنین باید روز امضای قرارداد و راه‌های ارتباط با پشتیبانی شرکت مربوطه نیز ذکر شوند. در آخر هم باید به نکاتی از جمله تضمین جهت حسن قرارداد و یا غیره پرداخت که با توافق طرفین ذکر می‌شود.

قرار داد سئو - Seo Contract

دانلود نمونه قرارداد سئو سایت

در لینک زیر برای شما یک نمونه قرارداد سئو سایت قرار داده‌ایم که می‌توانید آن را دانلود و در پروژه‌های سئو خود از آن استفاده نمایید:

نمونه قرارداد سئو سایت

انواع قرارداد سئو

شما باید قبل از امضای قرارداد سئو در رابطه با انواع مختلف قرارداد‌های رایج که میان یک سئوکار و پیمانکار امضا می‌شوند، اطلاعاتی خلاصه ولی مفید داشته باشید که در این بخش، تسمینو به انواع قرارداد سئو اشاره خواهد کرد:

  • قرارداد تضمینی

امضای قرارداد سئو تضمینی با پیمانکار به این معناست که در صورت انجام تمام و کمال فعالیت‌های ذکر شده در قرارداد و رضایت پیمانکار از آن‌ها، میزان مبلغ درخواستی و توافق شده پرداخت شود. به عنوان مثال شما در قرارداد متعهد می‌شوید که سایت یک شرکت را به صفحه اول گوگل برسانید.

این کار یک پروسه زمان‌بر ولی ارزشمند است که با آنالیزهای مختلف و همین‌طور اجرای امور سئو‌ی مرتبط با آن مثلا سئوی تکنیکال از سوی سئوکار امکان‌پذیر است و می‌توان به برخی از مهم‌ترین امور در قرارداد اشاره کرد. همچنین در یک قرارداد تضمینی باید این نکته مشخص شود که تا چه زمانی باید کار به پایان برسد.

  • قرارداد سئو ماهانه

در یک قرارداد ماهانه، سئوکار درست مانند یک کارمند شرکت یا اداره، به صورت ماهانه حقوق خود را دریافت می‌کند. همچنین باید در نظر داشته باشید که با امضای این نوع قرارداد سئوکار موظف خواهد بود تا گزارش کار خود را به صورت ماهیانه برای شرکت مورد نظر ارسال کند.

در یک قرارداد ماهانه میزان دریافتی به صورت توافقی ذکر شده و دریافت می‌شود. همچنین مانند همه قراردادهای دیگر باید تاریخ شروع و مدت زمان پایان قرارداد نیز در آن مشخص شود. در زمان عقد قرارداد باید مبلغی هم برای طرفین بابت فسخ و جبران ضرر و زیان نوشته شود.

  • قرارداد سئوی پروژه‌ای

در هنگام نوشتن قرارداد پروژه‌ای که رایج‌ترین نوع امضای قرارداد سئوی سایت هم هست، سئوکار باید به خاطر داشته باشد که برای انجام کامل پروژه خود یک زمان مشخص دارد و تا آن زمان موظف است پروژه که بخش‌های مشخصی دارد را تحویل دهد. برای مثال امور مربوط به سئو را در مدت دو هفته روی دو الی سه صفحه یک سایت انجام دهد.

همچنین باید در هنگام امضای قرارداد این موضوع هم قید شود که شیوه پرداخت حقوق به چه صورت است. به عنوان مثال پیش‌پرداخت 30 درصدی و پس از پایان کار پرداخت مبلغ باقی و یا دریافت آن به صورت ماهانه که با توفق طرفین انجام می‌شود.

ضمنا باید این را هم در نظر داشته باشید که سئوکار در قرارداد پروژه‌ای موظف است شرح کامل پروژه خود را به صورت دائمی تا زمان پایان قرارداد به کارفرمای خود ارائه دهد.

قرار دادی که کسب و کار شما را تغییر می‌دهد

حتما در در گوشه و کنار اینترنت مطالبی را در رابطه با سئو و قراردادهای مرتبط با آن خوانده‌اید ولی این مطالب به قدری پراکنده بوده‌اند که از مطالعه آن‌ها چیزی دست شما را نگرفته است! خواندن این مطلب تسمینو در مورد انواع قرارداد سئو به کارفرمایانی که در رابطه با این کار دانش کافی ندارند و یا متخصصینی که قصد دارند به یک سئوکار حرفه‌ای تبدیل شوند، پیشنهاد می‌شود. چرا که در کنار کارفرمایان یک سئو کار حرفه‌ای نیز باید از نحوه امضای قرارداد خود اطلاع کافی داشته باشد.

لحاظ‌ کردن انواع سئو در قراردادهای سئو

قرار داد سئو - Seo Contract

در این بخش قصد داریم تا انواع سئو که دانستن آنها برای عقد یک قرارداد سئوی مطلوب لازم است را با هم بررسی کنیم. یک سئوکار حرفه‌ای قادر است تا انواع مختلف سئو را اجرا کند. انواع مختلفی از سئو وجود دارد و برخی اوقات یک کارفرما ممکن است که فقط در یکی از بخش‌های سئو به سئوکار نیاز داشته باشد. البته این روزها هر سایتی به دلیل بروز شدن دائمی معیار‌ها و الگوریتم‌های گوگل، به صورت دائمی نیاز دارد تا با یک یا چند سئوکار همکاری داشته باشد.

  • توجه به سئوی تکنیکال در قرارداد

یک سئوکار در بخش تکنیکال باید بتواند تمام کد‌های وبسایت را بهینه کند و آن‌ها را مطابق با معیار‌های گوگل تنظیم نماید. مواردی مثل سرعت بالاآمدن سایت و تهیه نقشه سایت و … در زمره این خدمات هستند و البته ریز جزئیات این موارد باید در زمان عقد قرارداد سئو مشخص شوند.

البته باید در نظر داشت که سئو تکنیکال آسان‌ترین نوع سئو است و فقط یک مرتبه در هر شش ماه یا یک سال باید انجام شود. تمام سایت‌ها در ابتدای کار به یک سئوکار تکنیکال نیاز مبرم دارند و این یعنی که بستن قرارداد سئو آن هم به صورت تضمینی و تکنیکال از پرسودترین و البته راحت‌ترین انواع سئو است.

  • سئوی On page یا سئو داخلی

سئوی آن‌پیج به فعالیت در زمینه طراحی گرافیکی، تجربه کاربری و تولید محتوا در بستر خود سایت گفته می‌شود و می‌تواند در قرارداد سئو لحاظ شود. برای مثال ممکن است در قرارداد به این نکته اشاره شود که سئو کار موظف به تولید محتوا سئو شده نیز هست. در حقیقت چیزی که در آموزش سئو آموخته‌اید، به شما کمک می‌کند تا در این مرحله، دانش بیشتری نسبت به ارائه سرفصل‌های سئو در قرارداد داشته باشید.

  • سئوی Off page یا سئوی خارجی

سئوی Off page به فعالیت‌های مرتبط با سایت از جمله تبلیغ آن در سایت‌ها یا شبکه‌های اجتماعی دیگر است که ممکن است این موارد هم در قرارداد سئو ذکر شوند. حال این سئو خارجی می‌تواند درج یک بک‌لینک باشد یا یک تبلیغ بسیار بزرگ در سایت‌های دیگر. رپورتاژ آگهی نیز یکی از فعالیت‌های زیر شاخه سئوی آف پیج به حساب می‌آید که در ادامه مطلب به آن می‌پردازیم. همین‌طور برای پیش برد اهداف سئوی سایت، نیاز به خرید بک لینک خواهید داشت و باید هزینه‌های مربوط به آن نیز در قرارداد ذکر شوند.

موارد مربوط به خرید رپورتاژ آگهی در قرار داد سئو

ممکن است در زمان عقد قرارداد، بندی به نام درج و خرید رپورتاژ آگهی وجود داشته باشد. منظور از رپورتاژ آگهی این است که شما بیشتر به صورت غیر مستقیم و در لا‌به‌لای متن یا محتوا اقدام به تبلیغ سایت خود در سایت‌های معتبر خبری کنید که هم باعث ارتقای رتبه سئو و هم باعث برندینگ سایت شما می‌شود. یک کارفرما می‌تواند این مورد را هم به سئوکار خود واگذار کند.

در نظر داشته باشید که اگر این موارد را در قرارداد سئو لحاظ نکرده باشید، بعدها حین اجرای آن و زمانی که برای پیش‌برد اهداف سئوی وب‌سایت نیاز به خرید رپورتاژ آگهی یا خرید بک لینک داشته باشد؛ مشکلاتی برای شما به وجود خواهد آمد. این احتمال وجود دارد که کارفرما همکاری لازم برای خرید و هزینه کردن در این خصوص را نداشته و شما باید یا از جیب خودتان برای خرید رپورتاژ آگهی و بک لینک خارجی اقدام کرده یا به کلی قید استفاده از این پتانسیل‌ها را بزنید.

سئو محلی یا لوکال را در قرارداد سئو لحاظ کنید

در بسیاری از موارد یک کسب و کار قصد دارد تا در یک محل خاص فروش داشته باشد. اینجاست که سئوی محلی یا لوکال به کمک یک سئوکار می‌آیند. با امضای یک قرارداد سئو محل و زمینه فعالیت به سئوکار گفته شده و او متناسب با موقعیت و کمی بازی با کلمات یک کلیدواژه متناسب با آن را ایجاد می‌کند.

به عنوان مثال، به سئوکار گفته می‌‌شود که منطقه فعالیت شرکت در شهر اصفهان است. اینجاست که سئوکار، امور سئو را با ایجاد کلیدواژه‌هایی که در آن‌ها اسم اصفهان آمده انجام می‌دهد و یا آدرس کسب و کار را در گوگل ثبت می‌کند تا در جستجوی محلی به راحتی به مخاطبین نمایش داده شود و یا ممکن است به صورت مقطعی از تبلیغات گوگل در کلیدواژه‌هایی با نام “اصفهان” استفاده شود که بازدید سایت در این شهر بالا برود.

نکات پایانی در مورد SEO Contract Template

قرار داد سئو

انواع مختلفی از قرارداد سئو “SEO Contract Template” وجود دارند که قرارداد پروژه‌ای رایج‌ترین نوع آن است. تعدادی از این قراردادها را می‌توانید در اینجا مشاهده فرمایید. البته باید این نکته را نیز بیان کرد که میزان دستمزد و حقوق در این انواع برابر نیستند و قرارداد تضمینی بیشترین میزان دستمزد را دارد. به طوری‌که گاهی میزان درآمد یک سئوکار تضمینی 2 تا 3 برابر سایر قراردادها می‌شود. به علاوه عدم امضای قرارداد، ممکن است مشکلاتی را برای هر یک از طرفین به وجود آورده و باعث شود تا شما نتوانید از حقوق خود به عنوان سئوکار بهره‌مند شده و در طرف مقابل نیز کارفرما، برای پیگیری امور سئو، مشکلاتی را تجربه کند. شما چه تجربه‌ای در این باره دارید؟ نظرات و تجربیات خود را در این باره با ما و دیگر کاربران وب سایت به اشتراک بگذارید.

علیرضا بابایی
علیرضا بابایی

آینده متعلق به کساییه که به زیبایی رویاهای خودشون ایمان دارن.

دیدگاه ها

2021/12/15

سلام وقت بخیر
این قرار داد سئو که نمونه قرار دادید رو میتونم برای قرار داد های سئو حقوقی هم استفاده کنم ؟

چون ما با یک شرکت حقوقی میخوایم قرار داد ببندیم