تکنیک های سئو داخلی (On page SEO) کدام‌اند؟ اهمیت سئو داخلی در کسب رتبه برتر

تکنیک های سئو داخلی (On page SEO) کدام‌اند؟ اهمیت سئو داخلی در کسب رتبه برتر

سئو داخلی (On page SEO) بخشی حیاتی در بهینه‌سازی موتور جستجو (سئو) است؛ زیرا به گوگل کمک می‌کند تا درک کند هر بخش از محتوای وب‌سایت شما درباره چیست. هرچه گوگل محتوا و فعالیت‌های داخل صفحه شما را بهتر درک کند، رتبه شما در نتایج جستجو (SERPs) بالاتر می‌رود و این به معنی ترافیک ارگانیک، تبدیل و درآمد بیشتر است. از طرفی حتی انجام صحیح تکنیک های سئو داخلی، تجربه کاربری (UX) را نیز بهبود می‌بخشد. با توجه به اهمیت بالای این مورد، در این مطلب از تسمینو قصد داریم تا […]

4 ماه 0 21 دقیقه

آنچه در این مطلب خواهید خواند

آشنایی اولیه با سئو داخلی
سئو محتوا؛ شاه کلید سئو داخلی سایت
اهمیت کلمات کلیدی در سئو داخلی
تعداد و نحوه توزیع کلمات کلیدی در محتوا
سئوی عنوان اصلی و تگ‌های محتوا
بهبود تگ متادیسکریپشن برای سئو داخلی سایت
سئو on page با لینک سازی داخلی
اهمیت تولید محتوای یونیک در سئو داخلی
پرسونای مخاطب در سئو محتوا
لینک سازی خارجی در سئو on page
بهبود URLها برای سئو داخلی
قدرت اسکیما در سئو داخلی را جدی بگیرید
اهمیت تجربه کاربری ux در سئو داخلی
نقش کلیدی تصاویر در سئو داخلی سایت
ابزار های قدرتمند سئوی داخلی
نکات مهم در سئوی داخلی سایت
مشاهده بیشتر

سئو داخلی (On page SEO) بخشی حیاتی در بهینه‌سازی موتور جستجو (سئو) است؛ زیرا به گوگل کمک می‌کند تا درک کند هر بخش از محتوای وب‌سایت شما درباره چیست. هرچه گوگل محتوا و فعالیت‌های داخل صفحه شما را بهتر درک کند، رتبه شما در نتایج جستجو (SERPs) بالاتر می‌رود و این به معنی ترافیک ارگانیک، تبدیل و درآمد بیشتر است. از طرفی حتی انجام صحیح تکنیک های سئو داخلی، تجربه کاربری (UX) را نیز بهبود می‌بخشد. با توجه به اهمیت بالای این مورد، در این مطلب از تسمینو قصد داریم تا آن را بهتر بررسی کنیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

آشنایی اولیه با سئو داخلی

سئوی داخلی یا on page‌ یکی از اساسی‌ترین بخش‌های سئو است که باید بر روی آن تسلط کامل داشته باشید. به کلیه کارهایی که در داخل سایت خود برای بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو انجام می‌دهید سئو داخلی گفته می‌شود. سئوی on page شامل موارد گسترده‌ای است که باید آن‌ها با داشتن چک لیست سئو انجام شوند. سئوی داخلی موارد بسیار زیادی را پوشش می‌دهد که یک متخصص سئو باید به همه آن‌ها مسلط باشد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که گوگل معیارهای بسیار مهمی را در داخل سایت بررسی می‌کند.

به طور قطع هر چقدر که ساختار داخلی سایت قوی‌تر باشد، شاهد بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو خواهید بود. کارهایی که باید برای سئو داخلی انجام دهید شامل موارد زیادی است که باید به صورت مرتب بر روی سایت چک شوند. با توجه به اهمیت بالای این موضوع، در ادامه کارهایی که باید برای سئو داخلی سایت انجام شود را بررسی خواهیم کرد.

سئو محتوا؛ شاه کلید سئو داخلی سایت

مهم ترین کاری که شما باید در سئو داخلی سایت انجام دهید، تولید محتوای سئو شده است. زمانی که شما یک وبسایت جدید را راه اندازی می‌کنید، باید شروع به بارگزاری محتوا در آن کنید تا مخاطبان کم کم شما را بشناسند. یک متخصص سئو باید علاوه بر تسلط بر سئو خارجی، اصول سئو محتوا را هم بداند و آن ها را به طور دقیق بر روی محتوا تولیدی اجرایی کند. در واقع شما باید کاری کنید که محتوای شما گوگل پسند و کاربرپسند باشد زیرا در این حالت است که می‌توانید رتبه‌های اول گوگل را از آن خود کنید.

به طور قطع رقیبان نیز در حال تلاش هستند که باید با یک برنامه ریزی درست بهترین  عملکرد ممکن را از خود ثبت کنید. در صورتی که می خواهید کار تولید محتوای سایت را به کسی بسپارید، حتما از متخصص بودن فرد اطمینان کافی را حاصل کنید. یک نویسنده حرفه‌ای و کاربلد به اصول سئو محتوا تسلط دارد و بهترین محتوای ممکن را به شما تحویل خواهد داد. اگر دوست دارید که سئو on page خوبی داشته باشید، به هیچ عنوان از اهمیت بالای محتوا غافل نشوید و آن را جدی بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سئو میتوانید مقاله سئو چیست را در سایت تسمینو مطالعه نمایید

اهمیت کلمات کلیدی در سئو داخلی

برای اینکه شما بتوانید سئو داخلی فوق‌ العاده‌ ای داشته باشید، باید قدرت کلمات کلیدی را جدی بگیرید. برای اینکه شما بتوانید کار تولید محتوای سایت خود را شروع کنید، در ابتدا باید تحقیق کلمات کلیدی یا keyword research را انجام دهید. در واقع باید رفتار کاربران در فضای وب را به صورت دقیق بررسی کنید. برخی از کلمات و عبارات با تعداد بیشتری جستجو شده‌اند که این موضوع نشان‌ دهنده علاقه کاربران به این موضوع است. به همین علت اگر شما بتوانید که در یک کلمه کلیدی پرجستجو رتبه بگیرید، تعداد زیادی از کاربران وارد سایت شما می‌ شوند که منجر به درآمدزایی خواهد شد.

از همین رو قبل از هر چیز باید تحقیق کلمات کلیدی در حوزه مرتبط به صورت دقیق صورت بگیرد. زمانی که این کلمات پیدا شدند، باید تقویم محتوایی برای آن‌ها چیده شود و کار تولید محتوا سئو شده آغاز گردد. در صورتی که شما بتوانید سئو داخلی موفقی از این نظر داشته باشید،‌ به طور قطع نتایج شگفت آور آن را در سرچ کنسول سایت خود مشاهده خواهید کرد. از همین رو حتما یک برنامه ریزی دقیق و حرفه‌ای برای این مورد داشته باشید تا بتوانید در صدر نتایج گوگل قرار بگیرید.

درصورتی که برای نوشتن محتوا با مشکل مواجه هستید، می‌توانید سفارش تولید محتوا خود را در تسمینو ثبت کرده و از کمک‌های مشاورین ما استفاده کنید.

تعداد و نحوه توزیع کلمات کلیدی در محتوا

برای اینکه شما بتوانید سئو on page قدرتمندی داشته باشید، باید به درستی از کلمات کلیدی در داخل محتوا استفاده کنید. یکی از این معیارهای مهم و تاثیرگذار تعداد کلمات کلیدی است. متخصصان سئو برای تعداد کلمات کلیدی معیارهای مختلفی را بیان می‌کنند. با این حال اکثر کارشناسان معتقدند که چگالی کلمات باید بین ۱ تا  ۲ درصد کل متن باشد. البته ممکن است که این معیار با توجه به نوع پروژه دچار تغییر شود. این تعداد از کلمات کلیدی باید به صورت متوازن در داخل متن قرار بگیرد.

این بدان معناست که جاگذاری کلمات کلیدی باید به صورت پخش شده باشد و از تجمع زیاد در یک قسمت خاص از متن پرهیز کنید. استفاده از کلمه کلیدی اصلی در ۱۰۰ کلمه اول محتوا ضروری است. چنانچه بتوانید این کلمه را در ابتدای محتوای بیاورید بهتر خواهد بود. این کار سبب می شود تا گوگل درک بهتری از مطلب شما پیدا کند و رتبه بهتری را برای آن در نظر بگیرد. برای اینکه بتوانید نتیجه بهتری بگیرید، حتما از سئو تکنیکال را نیز در کنار سئو on page‌ پیش ببرید.

سئوی عنوان اصلی و تگ‌های محتوا

گوگل اهمیت زیادی به تگ‌های داخل محتوا می‌دهد و همه آن‌ها را بررسی می‌کند. عنوان اصلی محتوا باید با تگ H1 درج شود. با این کار موتورهای جستجو می‌توانند به موضوع اصلی محتوا شما پی ببرند. برای سرتیترهای بعدی باید از تگ H2‌ استفاده کنید. در صورتی که یکی از سرتیترهای شما باز هم زیرعنوان داشت، می‌توانید که زیرعنوان‌های کوچک از تگ H3‌ استفاده کنید. همچنین در صورت نیاز می‌توانید که به سراغ تگ H4‌ نیز بروید.

این نکته را بدانید که هر تگ H2‌ نباید بیشتر از ۳۰۰ کلمه محتوا داشته باشد زیرا خوانایی آن را از بین می برد و مخاطب را گیج می‌کند. تعداد سرتیترها در هر مطلب با توجه به تعداد کلمات آن مشخص می شود. به طور مثال برای یک مقاله ۱۰۰۰ کلمه‌ای تعداد ۴ تا ۶ سرتیتر می‌تواند مناسب باشد. طول هر سرتیتر می‌تواند بین ۴ تا ۸ کلمه باشد که این مورد یک استاندارد به حساب می آید. با توجه به نقش مهم تگ‌های H در سئو داخلی، حتما استفاده اصولی از آ‌ن‌ها را در برنامه خود بگنجانید.

بهبود تگ متادیسکریپشن برای سئو داخلی سایت

کسی که آموزش سئو را پشت سر گذاشته باشد، به طور قطع از اهمیت متادیسکریپشن باخبر است. برای اینکه بتوانید افراد بیشتری را وارد سایت خود کنید، حتما از قدرت بی نظیر متادیسکریپشن استفاده کنید. این تگ به صورت خلاصه وار نوشته می‌شود و هدف اصلی شما از محتوا را برای مخاطب شرح می‌دهد. توضیحات متا دقیقا زیر لینک مطلب در نتایج گوگل می‌آید. اگر  شما بتوانید که یک متادیسکریپشن جذاب بنویسید، احتمال کلیک کاربران نیز افزایش پیدا می‌کند.

در صورتی که شما این بخش را تکمیل نکنید، گوگل بخشی از محتوا را به عنوان دیسکریپن در نتایج نشان خواهد داد. با این حال به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما برای محتوای خود متای اختصاصی بنویسید. در داخل متن متادیسکریپشن نیز بهتر است که کلمه کلیدی اصلی را به کار ببرید. در صورتی که بتوانید توضیحات متای دقیق و حرفه ای بنویسید، بدون شک نتایج آن را در ورودی‌های صفحه مورد نظر مشاهده خواهید کرد. از همین رو حتما برای این قسمت برنامه ریزی درستی انجام دهید تا یک سئو داخلی بی نظیر را تجربه کنید.

سئو on page با لینک سازی داخلی

وقتی که می‌خواهید سئو داخلی سایت خود را انجام دهید،‌ باید حتما نگاه ویژه‌ای به لینک سازی داخلی داشته باشید. زمانی که شما می‌خواهید یک محتوا را بر روی سایت خود منتشر کنید، بهتر است که در آن از چند لینک داخلی استفاده کنید. در واقع شما لینک صفحات دیگری از سایت خود را در داخل مطلب قرار می‌دهید. تجربه نشان داده است که لینک سازی داخلی می‌تواند در بهبود رتبه شما در گوگل تاثیرگذار باشد. با این کار خزنده‌ های گوگل به خوبی صفحات مختلف را بررسی می‌کنند و گوگل با ساختار سایت شما آشنا می‌شود. هر چقدر که سایت از نظر گوگل شفاف‌تر باشد، به طور قطع شرایط بهتری را در نتایج برای آن در نظر می‌گیرد. البته شما باید فقط لینک هایی را قرار دهید که به مطلب اصلی مرتبط باشد. با این کار مخاطبان نیز بر روی لینک‌های جدید کلیک می‌کنند که همین مورد سبب افزایش زمان حضور کاربر در سایت شما خواهد شد.

لینک سازی در مقالات قدیمی

وقتی که استراتژی لینک سازی داخلی به صورت اصولی برنامه‌ریزی می‌شود، صفحات مختلف سایت همانند یک شبکه به هم متصل می‌شوند و ساختار یکپارچه‌ای پیدا می‌کنند. اگر دوست دارید که سئوی داخلی خوبی داشته باشید، حتما این مورد مهم و تاثیرگذار را هم جدی بگیرید. یکی از مشکلاتی که معمولا در این بخش به وجود می‌آید، وجود صفحات یتیم در سایت است. به مطالبی که خود لینکی ندارند و به آن‌ها لینک هم داده نشده است صفحات یتیم گفته می‌شود. اگر چنین صفحاتی در سایت شما هم وجود داشتند حتما برای انجام لینک سازی در آن‌ها دست به کار شوید.

اهمیت تولید محتوای یونیک در سئو داخلی

چنانچه شما قصد دارید که برای تولید محتوای سایت اقدام کنید، باید حتما به اصل یونیک بودن محتوا دقت داشته باشید. محتوای کپی و تکراری دشمن سایت شماست زیرا گوگل به بدترین شکل ممکن با شما برخورد می‌کند. به همین علت شما باید نهایت دقت ممکن را به خرج دهید که محتوای یونیک و منحصربه‌فرد تولید کنید. زمانی که شما محتوای تکراری در سایت قرار می‌دهید، گوگل بلافاصله متوجه آن شده و رتبه‌های خود را از دست خواهید داد. با این حال گوگل عاشق محتوای منحصر به فرد است و از آن استقبال می‌کند. در واقع گوگل با این کار قصد دارد تا تمامی وبمسترها به سمت تولید محتوای کاربرپسند و جذاب حرکت کنند.

از همین رو کپی کردن را برای همیشه فراموش کرده و بر تولید محتوای جدید تمرکز کنید. اگر تولید محتوا توسط یک نویسنده انجام می‌ شود، شما می توانید که یونیک بودن آن را به آسانی چک کنید. برای این کار فقط کافی است عبارت dupli checker‌ را در گوگل سرچ کنید. با انجام این کار با سایت‌های زیادی روبرو می‌شوید که تست یونیک بودن را برای شما انجام خواهند داد. اکنون که می‌دانید تاثیر محتوای یونیک بر روی سئو چیست، حتما بر روی آن حساسیت زیادی به خرج دهید.

پرسونای مخاطب در سئو محتوا

وقتی که می‌خواهیم سئو داخلی سایت را به بالاترین سطح ممکن برسانیم، باید حتما پرسونای مخاطب را در نظر بگیریم. اگر شما قصد تیراندازی داشته باشید، قبل از هر چیز در مرحله اول باید هدف خود را مشخص کنید. به طور قطع تیراندازی بی هدف هیچ نتیجه خاصی را به همراه نخواهد داشت. در چنین شرایطی است که شما باید به سراغ پرسونای مخاطب بروید. در واقع باید بدانید که مخاطب محتوا کیست و چه نیازهایی دارد.  اگر بتوانید تولید محتوا را برای کاربران هدف خود انجام دهید، آن وقت از نتایج بی نظیری که به دست می‌آورید شگفت زده خواهید شد. بسیاری از وبمسترها در این قسمت دچار خطا هستند و شناخت درستی از مشتری نهایی خود ندارند.

از همین رو نمی‌توانند به خوبی رضایت کاربران خود را به دست آورند. همچنین تولید محتوای هدفمند برای کاربران سبب می‌شود که آن‌ها بیشتر در سایت باقی بمانند. همین مورد می‌تواند در طول زمان بر روی سئو سایت تاثیر مثبت خود را بگذارد. اگر محتوای شما توسط یک متخصص نوشته می‌شود، حتما مخاطبان محتوا را به نویسنده معرفی کنید تا مقاله به شکل جامع آماده شود.

لینک سازی خارجی در سئو on page

یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید برای رشد سئو on page انجام دهید، استفاده از لینک سازی خارجی در داخل سایت است. بسیاری از افراد این مورد را با ایجاد بک لینگ اشتباه می‌گیرند. این در حالی است که این پروسه در داخل سایت اتفاق می افتد و جزئی از سئوی داخلی به حساب می‌آید. در این روش شما باید لینک برخی از سایت‌های معتبر در زمینه مرتبط با فعالیتتان را در سایت بگنجانید. البته باید سایت هایی را برای این کار  انتخاب کنید که از نظر گوگل اعتبار بسیار بالایی دارند.

وقتی که شما به سایت‌های بزرگ و قدرتمند در سایت خود لینک می‌دهید، گوگل نیز درک بهتری از فعالیت‌های شما دارد. در نتیجه به مرور زمان شاهد رشد نتایج خود در گوگل خواهید بود. این روش سئو داخلی توسط بسیاری از سایت‌ها جدی گرفته نمی‌شود چون از قدرت بالای آن اطلاع چندانی ندارند. به همین علت اگر این بخش را جدی بگیرید، بسیاری از رقیبان خود را پشت سر خواهید گذاشت. در صورتی که استراتژی لینک دهی داخلی خود را نیز کامل کنید، شاهد نتایج بی‌نظیر آن خواهید بود.

بهبود URLها برای سئو داخلی

برای اینکه بتوانید سئوی داخلی خوبی داشته باشید، حتما بر روی بهبود URLها قدم بردارید. این قسمت به صورت مستقیم در نتایج گوگل نمایش داده می‌شود. برخی از کارشناسان سئو معتقدند که URL بهتر است که انگلیسی نوشته شود زیرا گوگل بهتر می‌تواند آن را درک کند. با این حال فارسی نوشتن این بخش نیز نمی‌تواند مشکل خاصی ایجاد کند پس از این بابت نگرانی به خود راه‌ ندهید. سعی کنید که در قسمت URL کلمه کلیدی مدنظر خود را به کار ببندید. این کار سبب می‌شود تا بهتر در نتایج گوگل دیده شوید. همچنین تا جایی که امکان دارد این قسمت را کوتاه در نظر بگیرید زیرا نمود بهتری در نتایج خواهد داشت.

بهینه کردن url کار بسیار ساده‌ای است و وقت زیادی نمی‌گیرد. به همین علت قبل از اینکه بخواهید محتوای خود را منتشر کنید، حتما بهینه سازی این بخش را انجام دهید تا نتایج مثبت آن را با چشمان خود مشاهده کنید. شاید این نکات ساده به نظر برسند ولی همین نکات ریز می‌توانند یک سایت را به موفقیت‌های بزرگ برسانند. اگر شما نکات مربوط به سئو خارجی را هم مانند سئوی داخلی رعایت کنید، این ترکیب عالی می‌تواند برترین نتایج گوگل را از آن شما کند.

قدرت اسکیما در سئو داخلی را جدی بگیرید

برخی از موارد به صورت مستقیم بر روی سئو داخلی تاثیر ندارند ولی می‌توانند که منجر به افزایش نرخ کلیک یا همان CTR شوند. استفاده از اسکیما یا الگو یکی از همین موارد است که قدرت زیادی به مطالب سایت شما می‌دهد. در واقع شما با استفاده از اسکیما می‌توانید که انواع Rich Snippet را در صفحه نتایج ایجاد کنید. به طور مثال ستاره مطلب یکی از این موارد است که صفحه نتایج گوگل نیز منتشر می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد که کاربران به سایت‌هایی که ستاره‌دار هستند بیشتر توجه نشان می‌دهند. در واقع هر چیزی که در صفحه نتایج شما را  از سایر نتایج متمایز کند، برای شما مفید خواهد بود. در این حالت کاربران دقت بیشتری به لینک شما می‌کنند که در نتیجه نرخ کلیک سایت افزایش پیدا می‌کند.

تاثیر معجزه‌ آسای اسیکما FAQ یا سوالات متداول

اگر به دنبال یک اسکیمای بی‌نظیر در سئو داخلی سایت هستید، مسلما سوالات متداول همان چیزی است که به آن نیاز خواهید داشت. FAQ یا سوالات متداول در نتایج گوگل نمایش داده می‌شود که به همین علت اطلاعات خوبی به کاربر داده می‌شود. اگر شما بتوانید که سوالات مهم و اساسی را در این بخش پاسخ دهید، کاربران تشویق می‌شوند تا وارد سایت شما شوند. از همین رو سعی کنید که در انتهای محتوای خود از سوالات متداول استفاده کنید. گوگل این امکان را برای رضایت بیشتر کاربران خود قرار داده است تا آن‌ها سریع‌تر به خواسته خود برسند. با این حال به شما توصیه می‌شود که حتما این بخش را جدی بگیرید و برای محتواهای خود سوالات متداول هم بنویسید.

ux در سئو

اهمیت تجربه کاربری ux در سئو داخلی

تجربه کاربری یا User experience یکی از فاکتورهای مهم برای گوگل است که با استفاده از آن رفتار کاربران خود را به صورت ویژه چک می‌کند. هر چقدر که کاربر تجربه بهتری در سایت شما داشته باشد، به همان اندازه در ux‌ یا همان تجربه کاربری موفق‌تر بوده‌اید. شاخص‌های مختلفی برای سنجش این موضوع از سوی گوگل وجود دارد که هر کدام از آن‌ها در نوع خود حائز اهمیت هستند. به طور مثال bounce rate یا همان نرخ پرش یک معیار خوب برای تجربه کاربری است. نرخ پرش کاربرانی را بررسی می‌کند که بلافاصله بعد از ورود به سایت شما از آن خارج شده‌اند.

چنانچه تعداد زیادی از کاربران بلافاصله بعد از ورود به سایت خارج شوند، گوگل آن را به عنوان یک امتیاز منفی در سئوی on page در نظر می‌گیرد. حال اگر محیط کاربری خوبی را ایجاد کرده باشید، کاربران مدت زمان زیادی را در سایت شما می‌گذرانند که به طور مستقیم بر روی سئو داخلی سایت اثرگذار خواهد بود. از همین جهت برای بهبود تجربه کاربری سایت خود برنامه‌ریزی دقیق و هدفمندی داشته باشید. سرعت سایت نیز به صورت مستقیم بر روی تجربه کاربری تاثیر می‌گذارد. درست است که بسیاری از متخصصان سرعت سایت را جزو سئو تکنیکال می‌دانند، ولی با این حال ارتباط تنگاتنگی با سئوی داخلی دارد.

نقش کلیدی تصاویر در سئو داخلی سایت

برای اینکه محتوا بتواند اثرگذاری بهتری بر روی مخاطب داشته باشد،  باید از عکس‌های مناسبی در محتوای خود استفاده کنید. وضوح و کیفیت عکس برای بهبود تجربه کاربری لازم است. با این حال باید حجم عکس‌ها را تا جایی که امکان دارد پایین بیاورید تا سرعت بارگزاری سایت همچنان بالا باشد. مرتبط بودن تصاویر با محتوا از اهمیت بسیار بالایی در سئو تصاویر و سئو داخلی برخوردار است، پس در انتخاب آن حساسیت داشته باشید. بررسی‌ها نشان می‌دهد که گوگل برای عکس‌های یونیک ارزش زیادی قائل است. چنانچه شما تجهیزات عکاسی را در ا اختیار دارید می‌توانید که تصاویر یونیک را بگیرید و برای انتشار آن‌ها اقدام کنید.

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در سئوی عکس آن را در نظر بگیرید، استفاده از متن جایگزین تصویر یا همان تگ ALT‌ تصاویر است. در واقع شما با تعریف ALT به گوگل خواهید گفت که موضوع عکس شما چیست و با چه هدفی در این مکان از سایت قرار گرفته است. به همین علت در نوشتن متن جایگزین تصویر حساسیت بیشتری به خرج دهید تا بتوان بهترین نتیجه ممکن را به دست آورد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که گوگل به سمت جدی گرفتن تصاویر حرکت می‌کند پس در سئو داخلی خود برای این عکس‌ها نیز برنامه‌ریزی درستی داشته باشید.

ابزار های قدرتمند سئوی داخلی

برای اینکه بتوانید سئو on page سایت خود را  به بهترین شکل ممکن انجام دهید، باید از ابزارهای قدرتمندی که وجود دارد نهایت استفاده ممکن را ببرید. اگر شما آموزش سئو را دیده باشید می‌دانید که سئو بدون ابزار درست و حرفه‌ای عملا ممکن نیست. در حال حاضر بسیاری از سایت‌ها خدمات سئو داخلی را ارائه می‌کنند که هر کدام از آن‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. به طور مثال سایت MOZ‌ یک ابزار بسیار قدرتمند به نام Moz On-Page Grader دارد که با استفاده از آن می‌توان شرایط سئوی داخلی را بررسی کرد. این ابزار ایرادهای موجود در سئو داخلی سایت را به شما اطلاع می‌دهد تا برای رفع آن‌ها دست به کار شوید. به همین جهت حتما برای کارکرد بهتر از این امکان ویژه برای خود استفاده کنید.

از دیگر ابزارهای مهمی که می‌توان به آن اشاره کرد اسکریمینگ فراگ (Screaming Frog SEO Spider) است. این سایت سال‌های زیادی است که در زمینه سئو فعالیت دارد و بخش زیادی از ایرادات احتمالی را به شما نشان می‌دهد. به طور مثال شما با استفاده از این ابزار می‌توانید که مشکلاتی مانند وجود لینک شکسته، نبود نقشه سایت و محتوای تکراری را تشخیص داده و آن‌ها را به شما اعلام کند. ابزارهای بسیار زیادی نیز وجود دارند که برای تحقیق کلمات کلیدی مناسب هستند. به طور مثال سایت keyword.io‌ یک مرجع عالی برای تحقیق کلمات کلیدی است. تعداد این ابزارها بسیار زیاد است که با یک جستجوی ساده در گوگل با آن‌ها آشنا خواهید شد. و یا اگر مشکل متوجه شدن کپی بودن یا نبودن مقالات را دارید میتوانید مقاله تشخیص محتوای کپی سایت تسمینو را مطالعه نمایید

نکات مهم در سئوی داخلی سایت

حال که متوجه شدید سئو داخلی چیست و چه کاربردی دارد، باید آن را به صورت حرفه‌ای اجرایی کنید. برای اینکه بتوانید سئو on page را به بهترین شکل ممکن انجام دهید، به شما پیشنهاد می‌دهیم که یک چک لیست سئو داخلی داشته باشید. تمام قسمت‌های سایت خود را از روی چک لیست بررسی کرده و تغییرات لازم را بر روی آن اعمال کنید. بدون شک مهم‌ترین بخش سئوی داخلی مربوط به کیفیت محتوا است.

به همین علت حتما به دنبال تولید محتوای سئو شده و هدفمند باشید تا با استفاده از آن بتوانید جایگاه خوبی را به دست آورید. اگر احساس می‌کنید که خودتان نمی‌توانید تولید محتوای جامع و کاربردی داشته باشید، بهتر است که این کار را به متخصصین و نویسندگان محتوای حرفه‌ای بسپارید. بررسی‌ها نشان می‌دهد که سئو داخلی دارای جزئیات بسیار زیادی است. به همین علت اجرای آن باید به صورت مستمر صورت بگیرد تا بهترین نتایج ممکن را برای شما ایجاد کند. اگر تمامی نکات گفته شده را به درستی رعایت کنید، شاهد معجزه آن در نتایج سرچ کنسول سایت خود خواهید بود.

سخن پایانی

ایجاد یک پست با بهترین عملکرد در سئو داخلی (On page SEO)، ممکن است به‌نظر یک وظیفهٔ دشوار باشد؛ اما توجه داشته باشید که در نهایت، همه چیز به کاربر برمی‌گردد. اگر ویژگی‌ای اضافه می‌کنید که برای سئو موثر است اما تجربهٔ کاربری را تضعیف می‌کند، اولویت را به کاربر اختصاص دهید.

هدف ایجاد چیزی عالی برای کاربر است. از آزمایش و تجربه نترسیده و خودتان را محدود به مرز‌های ذهنی نکنید، محتواهای عالی اینگونه به وجود می‌آیند. اگر پست شما رتبه ندارد، به مواردی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد برگردید و مطابق نیاز، تنظیمات را تغییر دهید. به یاد داشته باشید، همیشه استثنا هم وجود دارد و ممکن است برخی از موارد گفته شده، امکان انجام نداشته باشند.

در این مطلب از تسمینو به صورت جامع سئو داخلی یا on page‌ را بررسی کردیم. اگر شما نیز تجربه‌های ارزشمندی در این زمینه دارید،‌ خوشحال می‌شویم که آن‌ها را با ما در میان بگذارید.

 

بیشتر بخوانید :

علیرضا بابایی
علیرضا بابایی

آینده متعلق به کساییه که به زیبایی رویاهای خودشون ایمان دارن.

دیدگاه ها