آموزش اسکریمینگ فراگ (Screaming frog)، بررسی سئو سایت

آموزش اسکریمینگ فراگ (Screaming frog)، بررسی سئو سایت

یکی از ابزار‌های قدرتمند سئو، اسکریمینگ فراگ (Screaming frog) است که به‌واسطه خزنده‌های (Crawlers) خود به شما این امکان را می‌دهد تا صفحات یک وب‌سایت را به‌طور سیستماتیک بررسی کنید. آموزش اسکریمینگ فراگ به شما کمک می‌کند تا مشکلات فنی را شناسایی کرده و محتوای صفحات خود را بهینه کنید؛ این نرم‌افزار همچنین کمک می‌کند تا بررسی‌های مقایسه‌ای بین وب‌سایت‌های مختلف را انجام داده و الگوهای مشترک را شناسایی کنید. این کار می‌تواند در درک بهتر چگونگی موفقیت وب‌سایت‌های دیگر و چیدن استراتژی سئو کمک‌کننده باشد. عملکرد اسکریمینگ فراگ چگونه […]

1 ماه 0 17 دقیقه

آنچه در این مطلب خواهید خواند

عملکرد اسکریمینگ فراگ چگونه است؟
آنالیز عناوین با اسکریمینگ فراگ
رفع خطاهای سایت با ابزار اسکریمینگ فراگ
بررسی دقیق متادیسکریپشن در Screaming Frog Spider
سئو تصاویر با ابزار اسکریمینگ فراگ
شناسایی محتوای کپی با اسکریمینگ فراگ
آنالیز محتوای سایت از نظر املایی و نگارشی
بررسی لینک‌‌های داخلی و خارجی سایت با اسکریمینگ فراگ
اتصال گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول به اسکریمینگ فراگ
بررسی کنیبالیزیشن در سایت با اسکریمینگ فراگ
ساخت نقشه سایت با Screaming Frog
بررسی کردن سایت مپ با اسکریمینگ فراگ
شناسایی صفحات یتیم با کمک اسکریمینگ فراگ
سخن پایانی
مشاهده بیشتر

یکی از ابزار‌های قدرتمند سئو، اسکریمینگ فراگ (Screaming frog) است که به‌واسطه خزنده‌های (Crawlers) خود به شما این امکان را می‌دهد تا صفحات یک وب‌سایت را به‌طور سیستماتیک بررسی کنید.

آموزش اسکریمینگ فراگ به شما کمک می‌کند تا مشکلات فنی را شناسایی کرده و محتوای صفحات خود را بهینه کنید؛ این نرم‌افزار همچنین کمک می‌کند تا بررسی‌های مقایسه‌ای بین وب‌سایت‌های مختلف را انجام داده و الگوهای مشترک را شناسایی کنید. این کار می‌تواند در درک بهتر چگونگی موفقیت وب‌سایت‌های دیگر و چیدن استراتژی سئو کمک‌کننده باشد.

عملکرد اسکریمینگ فراگ چگونه است؟

زمانی که شما می‌خواهید سئو سایت را انجام دهید، باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. یکی از این موارد، بررسی سایت از نظر هماهنگی با موتورهای جستجو است. چنانچه سایت شما برای موتورهای جستجو بهینه شده باشد،‌ به طور قطع نتایج بهتری نیز در انتظار شما خواهد بود. اسکریمینگ فراگ می تواند سایت شما را به خوبی آنالیز کند و ایرادات آن را نشان دهد. خوشبختانه این نرم افزار برای سیستم‌های مختلفی همچون مک و  ویندوز قابل نصب است. زمانی که شما محتوای جدیدی را روی سایت قرار می‌دهید، خزنده‌های گوگل شروع به کراول کردن آن می‌کنند.

زمانی که شما از ابزار Screaming Frog Spider استفاده می‌کنید، نحوه کراول شدن سایت برای شما نمایش داده می‌شود. اگر می‌خواهید که سئو تکنیکال سایت خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید، حتما از این ابزار پیشرفته برای خود بهره ببرید. در صورتی که شما از نسخه رایگان این نرم افزار استفاده کنید، می‌توانید که تا سقف ۵۰۰ یو آر ال را تحلیل نمایید. در صورتی که بیشتر به این برنامه نیاز دارید، باید حتما از نسخه پولی آن استفاده کنید. اکنون که می‌دانید کاربرد اسکریمینگ فراگ چیست، حتما از این قابلیت ویژه برای رشد سئوی خود کمک بگیرید. 

برای آشنایی بیشتر و آموزش اسکریمینگ فراگ می‌توانید وبینار آموزش تحلیل سئو سایت با screaming frog را از آکادمی تسمینو مشاهده کنید.

آنالیز عناوین با اسکریمینگ فراگ

یکی از بهترین کارهایی که توسط اسکریمینگ فراگ صورت می‌گیرد آنالیز عناوین هر مطلب است. همانطور که می دانید عناوین مقالات اهمیت زیادی در سئو داخلی سایت دارند. به همین علت حتما باید این آنالیز را به صورت هوشمندانه انجام داد. به طور مثال وجود کلمات کلیدی در عنوان به صورت ویژه توسط این برنامه آنالیز می شود تا از این نظر مشکلی به وجود نیاید. ناگفته نماند که یک عنوان استاندارد نباید بیشتر از ۶۰ کاراکتر داشته باشد که اسکریمینگ فراگ این مورد را نیز به خوبی تحلیل می‌کند.

بررسی تگ تایتل در اسکریمینگ فراگ

البته اندازه‌گیری عنوان با کاراکتر خیلی درست نیست زیرا گوگل از پیکسل برای این کار استفاده می‌کند. اکنون که می‌دانید اسکریمینگ فراگ چیست، آگاه باشید که این برنامه عناوین را با توجه به پیکسل اندازه گیری می‌کند. در صورتی که این ابزار در این قسمت ایرادی پیدا کرد، بلافاصله برای حل کردن آن دست به کار شوید. شما با دانلود اسکریمینگ فراگ قادر خواهید بود که به راحتی این ایرادات را تشخیص داده و برای رفع آن ها دست به کار شوید.

رفع خطاهای سایت با ابزار اسکریمینگ فراگ

وجود خطاهای مختلف در یک سایت می‌تواند در سئو تاثیر منفی داشته باشد. از همین رو هر سئوکار باید برای رفع این خطاها تلاش کند تا آن‌ها را به حداقل ممکن برساند. مهم‌ترین خطایی که همه ما می‌شناسیم خطای ۴۰۴ است که در صورت حذف یک صفحه به وجود می‌آید. همچین خطاهای دیگری همچون ۵۰۳ و ۵۰۰ نیز جزو همین موارد است که باید برای رفع آن ها به بهترین شکل ممکن اقدام کرد. در آموزش اسکریمینگ فراگ به صورت جامع  نحوه از بین بردن این خطاها بیان شده است. این برنامه در مرحله اول خطاهای موجود را بررسی کرده و آن‌ها را به اطلاع شما می‌رساند.

بعد از این مرحله نیز نرم افزار این خطاها را حل می‌کند. ذکر این نکته ضروری است که حل نکردن ارورهای سایت صدمات زیادی به شما وارد می‌کند. به همین جهت باید تمام تلاش خود را به کار ببندید تا این نوع از خطاها را به صورت کامل از بین ببرید. حال که متوجه شدید اسکریمینگ فراگ چیست،‌ حتما از این ابزار محبوب برای حل مشکل خود استفاده کنید. خوشبختانه عملکرد این ابزار بسیار دقیق است که به همین علت در هنگام کار کردن با آن معطل نخواهید شد.

بررسی خطاهای سایت با ابزار screaming frog

بررسی دقیق متادیسکریپشن در Screaming Frog Spider

یکی از بخش‌های مهم سئو داخلی نوشتن متا دیسکریپشن است. نوشتن متای مناسب سبب می‌شود تا نرخ کلیک سایت به طور موثری افزایش پیدا کند. چنانچه بتوانید متای توضیحات را به صورت حرفه‌ای بنویسید،‌ تاثیر مثبتی بر روی سایت شما خواهد داشت. ذکر این نکته ضروری است که متادیسکریپشن نباید بیشتر از ۱۶۰ کاراکتر باشد زیرا در صفحه جستجو نمایش داده نمی‌شود. همچنین حتما باید در متای توضیحات کلمه کلیدی نیز گنجانده شود. اسکریمینگ فراگ ابزاری است که وجود ایرادات مختلف را در متای توضیحات نشان می‌دهد.

به همین علت شما باید تلاش کنید که از این ابزار برای بهینه سازی متای توضیحات استفاده کنید. مواردی همچون طول متادیسکریپشن به راحتی با این ابزار قابل محاسبه است. همچنین شما این امکان را خواهید داشت که نحوه نمایش متا را در نتایج مشاهده کنید. اکنون که فهمیدید مزایای اسکریمینگ فراگ چیست، حتما از آن برای رشد بیشتر خود کمک بگیرید. شاید برای شما جالب باشد که اسکریمینگ فراگ جستجوی هوشمندی را در متا صورت  می‌دهد تا کوچک‌ترین اشتباهات موجود در آن را نیز نمایش  دهد. 

بررسی متادسکریپشن در screaming frog

سئو تصاویر با ابزار اسکریمینگ فراگ

اگر شما آموزش سئو را پشت سر گذاشته باشید، به طور قطع از اهمیت بالای سئوی تصاویر آگاه هستید. وجود تصاویر سئو شده در داخل سایت می‌تواند مزایای زیادی را برای شما داشته باشد. با این حال اگر شما تصاویری با حجم سنگین را در سایت خود بارگذاری کنید، این موضوع می‌تواند سرعت سایت شما را تا مقدار زیادی کاهش دهد. به طور قطع کم بودن سرعت سایت باعث افت سئو خواهد شد. در چنین شرایطی باید این عکس‌های حجیم پیدا شده و کاهش حجم برای آن‌ها صورت بگیرد. خوشبختانه در این راستا می توان از اسکریمینگ فراگ بهره برد. از همین رو بهتر است که دانلود اسکریمینگ فراگ را انجام دهید تا عکس‌های مساله‌دار را پیدا کنید.

قدرت جستجو آنالیز این ابزار بسیار بالاست و عکس‌هایی که بالای ۱۰۰ کیلوبایت هستند را به راحتی پیدا می‌کند. بعد از اینکه متوجه شدید کدام عکس‌ها حجیم هستند، حتما برای کاهش حجم آن‌ها اقدام نمایید. خوشبختانه سایت های زیادی کاهش حجم را انجام می‌دهند که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. برای اینکه سایت شما قدرت بیشتری پیدا کند، حتما سئوی درست و اصولی تصاویر را نیز در برنامه خود قرار دهید. به طور کلی گوگل عکس‌های با حجم بالا را دوست ندارد که به همین علت باید برای این مساله راهکاری پیدا کنید. اسکریمینگ فراگ می‌تواند که عکس‌های بدون ALT را هم تشخیص داده و آن‌ها را به شما معرفی کند.

بررسی سئو تصاویر با screaming frog

شناسایی محتوای کپی با اسکریمینگ فراگ

زمانی که شما یک سایت ایجاد می‌کنید، باید برای تولید محتوای آن برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهید. گوگل اهمیت زیادی به یونیک بودن محتوا می‌دهد که به همین جهت همیشه باید محتوای منحصر به فرد تولید کنید. حال که فهمیدید تاثیر محتوا بر سئو چیست، حتما باید در  سفارش تولید محتوا حساسیت بالایی به خرج دهید. برخی از موارد ممکن است شما محتوای تکراری در داخل سایت گذاشته باشید. این کار می‌تواند آسیب زیادی به رتبه سایت شما در گوگل بزند.

در چنین شرایطی شما باید برای دانلود اسکریمینگ فراگ اقدام کنید و از این ابزار بهره ببرید. اسکریمینگ فراگ به شما این اجازه را می‌دهد که به آسانی از تکراری بودن محتوا اطلاع پیدا کنید. در صورتی که چنین مساله‌ای در سایت شما وجود داشت، بلافاصله محتوای تکراری را بردارید و به جای آن محتوای یونیک قرار دهید. اسکریمینگ فراگ قدرت تشخیص بسیار بالایی دارد و به طور قطع آنالیز محتوا را با دقت بسیار بالایی صورت می‌دهد. به طور کلی آپدیت کردن محتوا می‌تواند راهکار بسیار خوبی برای شما باشد تا در طول زمان گوگل شما را مورد توجه قرار دهد. 

شناسایی محتوای کپی با اسکریمینگ فراگ

آنالیز محتوای سایت از نظر املایی و نگارشی

تولید محتوا یک مهارت بسیار مهم است که باید با نهایت دقت انجام شود. یک محتوای عالی باید به گونه‌ای باشد که مخاطب را راضی نگهدارد. به طور قطع داشتن یک محتوای بی‌کیفیت باعث می‌شود که مخاطب با نارضایتی صفحه شما را ترک کند. برای اینکه این مساله برای شما به وجود نیاید، باید حتما تولید محتوا متنی را با دقت هر چه تمام انجام دهید تا چنین مسائلی ایجاد نشود. خوشبختانه آموزش اسکریمینگ فراگ نشان می‌دهد که این ابزار اشکالات نگارشی و  املایی را هم تشخیص می‌دهد. به همین علت اگر دوست دارید که محتواهای خود را از این نظر بررسی کنید،  اسکریمینگ فراگ بهترین راهی است که پیش روی شما قرار گرفته است. آنالیز محتوا به شما کمک می‌کند تا ایرادات آن را بفهمید و برای اصلاح هر چه بهتر آن‌ها اقدام کنید. البته توجه داشته باشید این بخش از زبان انگلیسی پشتیبانی کرده و برای محتواهای فارسی کاربرد چندانی ندارد.

بررسی گرامر و خطاهای نگارشی با اسکریمینگ فراگ

بررسی لینک‌‌های داخلی و خارجی سایت با اسکریمینگ فراگ

یکی از بهترین ویژگی هایی که در اسکریمینگ فراگ وجود دارد این است که بررسی لینک‌ها را نیز با دقت کامل انجام می‌دهد. در سئو خارجی موضوع خرید بک لینک مناسب و ایجاد ساختار مناسب برای آن از اهمیت بالایی برخوردار است. هر چقدر که سیستم لینک سازی شما حرفه‌ای‌تر باشد، به طور قطع نتایج بهتری را به دست خواهید آورد. لینک سازی داخلی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و صفحات شما را به هم ربط می دهد. زمانی که مدتی از فعالیت سایت می‌گذرد، ممکن است که شما وضعیت لینک‌ها را به صورت دقیق ندانید. برای اینکه بفهمید مزایای اسکریمینگ فراگ چیست، حتما باید اثرگذاری آن بر بررسی لینک دهی را ببینید.

بررسی لینکسازی داخلی و خارجی با کمک ابزار اسکریمینگ فراگ

این ابزار می‌تواند که تمامی لینک‌های داخلی و خارجی را بررسی کند. همچنین تمامی انکر تکست‌ها نیز به صورت ویژه تحلیل می‌شوند و اطلاعاتشان در اختیارتان قرار می‌گیرند. چنانچه با استفاده از این ابزار متوجه وجود مشکل در لینک سازی شدید، هر چه سریع‌تر برای حل این مساله دست به کار شوید. با توجه به توضیحات داده شده، در اولین فرصت برای دانلود اسکریمینگ فراگ اقدام کنید و از آن برای سئوی هر چه بهتر سایت خود بهره ببرید.

اتصال گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول به اسکریمینگ فراگ

برای اینکه بتوانید‌ آمار سایت خود را بررسی کنید، راه‌های زیادی وجود دارد که هر کدام آن‌ها دارای مزایا و معایبی هستند. سرچ کنسول یکی از این موارد است که آمارهایی همچون ایمپرشن و نرخ کلیک را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بر این اساس تصمیم‌گیری کنید.  همچنین گوگل آنالیتیکس نیز بیانگر رفتار کاربران در داخل سایت شما است. با توجه به کاربردهای مهم این دو ابزار در سئو، باید به خوبی از امکانات آن‌ها استفاده کنید. در همین جهت باید یادآور شد که ابزار اسکریمینگ فراگ قابلیت آن را دارد که به راحتی به این موارد اتصال پیدا کند.

اتصال سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس به ابزار اسکریمینگ فراگ

این کار باعث می‌شود تا سئو داخلی و خارجی سایت شما بسیار راحت‌تر صورت بگیرد. در این بین نباید فراموش کرد که Screaming Frog Spider می‌تواند آنالیز داده‌ها را به بهترین نحو ممکن انجام دهد. به همین علت حتما این اتصال را به صورت اصولی برقرار کنید تا راحت‌تر بتوانید به اهداف سئو خود دست پیدا کنید. همچنین این فرصت برای شما وجود دارد که اکانت ماز خود را نیز به اسکریمینگ فراگ متصل سازید. حال که متوجه شدید اسکریمینگ فراگ چیست و چه امکانات فوق‌العاده‌ای دارد، حتما آن را به سایر ابزارهایی که دارید متصل کنید تا از قدرت بالاتری برخوردار شود.

بررسی کنیبالیزیشن در سایت با اسکریمینگ فراگ

زمانی که شما یک محتوا در سایت تولید می‌کنید، قصد دارید که با دیگران رقابت کنید تا به صفحه اول گوگل برسید. با این حال ممکن است که برخی از اوقات به اشتباه محتواهای سایت خودتان با هم رقابت کنند. در این حالت شما در واقع با خودتان رقابت می کنید که آسیب زیادی در پی دارد. به این حالت خاص کنیبالیزیشن گفته می شود که در بسیاری از مواقع پیش می‌آید. به همین علت شما باید کاری کنید که چنین اتفاقاتی پیش نیاید.

در بسیاری از مواقع چنین مشکلی از چشمان شما دور می‌ماند و از آن آگاه نمی‌شوید. به همین علت به شما توصیه می‌شود که از نرم افزار اسکریمینگ فراگ برای حل این مساله کمک بگیرید. این برنامه قادر است که وجود  تگ‌های کنونیکال را در سایت شما به بهترین نحو ممکن تشخیص دهد. از همین رو همیشه سعی کنید که از بروز این مشکل جلوگیری کنید. چنانچه کنیبالیزیشن برای شما اتفاق افتاده بود، می‌توانید با اعمال تغییرات در یکی از صفحات مشکل را حل کنید.

ساخت نقشه سایت با Screaming Frog

داشتن یک سایت خوب و موفق نیازمند انجام کارهای مختلفی است که هر کدام آن‌ها باید با دقت هر چه تمام صورت بگیرند. در این بین برخی از عوامل تاثیر بیشتری در سئو داخلی و خارجی دارند که باید به این موارد هم دقت داشته باشید. سایت مپ یا نقشه سایت یکی از مواردی است که کمک زیادی به سئو سایت می‌کند. هنگامی که شما مطلبی را منتشر می‌کنید، خزنده‌های گوگل شروع به کراول کردن آن می‌کنند. با این حال شما باید کاری کنید که کراول کردن سایت راحت‌تر صورت بگیرد.

هنگامی که شما یک نقشه سایت را ایجاد می‌کنید، گوگل راحت‌تر می‌تواند به محتواهای شما دسترسی داشته باشد. در نهایت کراول و ایندکس شدن صفحات نیز با سرعت بیشتری انجام می‌شود. در صورتی که شما از اسکریمینگ فراگ بهره ببرید، ساخت Site Map برای شما بسیار آسان‌تر خواهد بود. این برنامه در کمترین زمان ممکن نقشه سایت را ایجاد کرده و آن را در اختیار گوگل قرار می‌دهد. با توجه به اهمیت بالای نقشه سایت در آموزش سئو، حتما برای ایجاد آن یک برنامه‌ریزی اصولی انجام دهید.

ساخت سایت مپ با کمک screaming frog

بررسی کردن سایت مپ با اسکریمینگ فراگ

شما با کمک اسکریمینگ فراگ میتوانید، از سلامت لینک های سایت مپ خود با خبر شوید . برای آموزش قدم به قدم اضافه کردن سایت مپ به ابزار اسکریمینگ فراگ می‌توانید به ویدیو کوتاه زیر مراجعه کنید.

شناسایی صفحات یتیم با کمک اسکریمینگ فراگ

در داخل هر سایت تعداد زیادی مطلب وجود دارد که موضوعات مختلفی را پوشش می‌دهند. برای اینکه سئو داخلی راحت‌تر صورت بگیرد،‌ لینک سازی داخلی می‌‌تواند بسیار مفید باشد. به همین علت صفحات مختلف با استفاده از لینک‌ها به هم متصل می‌شوند. در این بین ممکن است که برخی از صفحات کاملا یتیم باشند. صفحه یتیم به حالتی گفته می شود که هیچ صفحه‌ای به آن لینک نداده و خود نیز لینکی ندارد. معمولا این صفحات بسیار سخت کراول می شوند و نتایج خوبی به دست نمی‌آورند.

یافتن صفحات یتیم با اسکریمینگ فراگ

برای اینکه بتوانید با این مساله روبرو شوید، حتما باید صفحات یتیم را شناسایی کرده و لینک دهی را برای آنان انجام دهید. شاید با خود فکر کنید که ارتباط این موضوع با اسکریمینگ فراگ چیست. واقعیت امر این است که شما با دانلود Screaming  می‌توانید این صفحات یتیم را به سرعت تشخیص دهید و ایرادات موجود در آن را بشناسید. بعد از اینکه شناسایی توسط این ابزار صورت گرفت، بلافاصله دست به کار شوید و مشکل صفحات یتیم را حل کنید. خوشبختانه ابزار Screaming Frog Spider کار شما را بسیار آسان‌تر کرده و می‌توانید که این صفحات را به سرعت پیدا کنید.

سخن پایانی

برای بررسی ایرادات سئویی سایت، اسکریمینگ فراگ (Screaming frog) یک ابزار سئو عالی است که گزارش جامعی از خطاها را در اختیار شما قرار دهد. این ابزار به دلیل ارائه‌ی گزارش کامل،  به شما در اصلاح ایرادات و خطاهایی که از چشم شما پنهان مانده کمک می‌کند و باعث بهبود رتبه‌ی سایت شما می‌شود. در این مطلب از تسمینو  به‌صورت مختصر به آموزش اسکریمینگ فراگ پرداختیم. به طور قطع اگر شما هم به درستی از این نرم افزار استفاده کنید، نتایج آن را در سایت خود مشاهده خواهید کرد.

علیرضا بابایی
علیرضا بابایی

آینده متعلق به کساییه که به زیبایی رویاهای خودشون ایمان دارن.

دیدگاه ها