مدیر سئو کیست؟+ شرح وظایف کامل Seo Manager

مدیر سئو کیست؟+ شرح وظایف کامل Seo Manager

اگر به تازگی با دنیای سئو و بهینه‌سازی وب سایت آشنا شده باشید، احتمالا عبارت مدیر سئو به گوش‌تان خورده و این سوال در ذهن شما ایجاد شده که مدیر سئو کیست “Seo Manager” و چه وظایفی دارد و اصلا چگونه می‌توان به یک مدیر حرفه‌ای سئو تبدیل شد و در این موقعیت شغلی پیشرفت کرد؟ همچنین ممکن است شما صاحب یک کسب‌وکار باشید و بخواهید که یک سئو منیجر حرفه‌ای برای وب سایت‌تان استخدام کنید اما به درستی ندانید که وظایف و مهارت های مود نیاز برای این شخص چیست؟ […]

2 سال 1 21 دقیقه

آنچه در این مطلب خواهید خواند

مدیر سئو کیست؟
چرا برای کسب و کار خود به مدیر سئو نیاز داریم؟
مهارت‌ های مدیر سئو چیست؟
مهارت‌ های سخت مدیر سئو
چگونه مهارت‌ های سخت مدیر سئو را یاد بگیریم؟
آیا تمامی مهارت‌ های سخت برای یک مدیر سئو لازم است؟
مهارت های نرم مدیر سئو
چگونه مهارت‌ های نرم یک مدیر سئو حرفه‌ ای را یاد بگیریم؟
یک مدیر سئو چه وظایفی دارد؟
رتبه‌بندی افراد در حوزه سئو چگونه است؟
پله پله تا تبدیل شدن به یک مدیر سئو حرفه‌ای
به هنگام استخدام مدیر سئو به چه فاکتورهایی باید توجه داشت؟
پاسخ به چند سوال مهم درباره شغل مدیر سئو
شما هم می‌توانید یک مدیر سئو حرفه ای باشید
مشاهده بیشتر
اگر به تازگی با دنیای سئو و بهینه‌سازی وب سایت آشنا شده باشید، احتمالا عبارت مدیر سئو به گوش‌تان خورده و این سوال در ذهن شما ایجاد شده که مدیر سئو کیست “Seo Manager” و چه وظایفی دارد و اصلا چگونه می‌توان به یک مدیر حرفه‌ای سئو تبدیل شد و در این موقعیت شغلی پیشرفت کرد؟
همچنین ممکن است شما صاحب یک کسب‌وکار باشید و بخواهید که یک سئو منیجر حرفه‌ای برای وب سایت‌تان استخدام کنید اما به درستی ندانید که وظایف و مهارت های مود نیاز برای این شخص چیست؟
در این مقاله از تسمینو قصد داریم که اطلاعات جامع و کاملی پیرامون مفهوم مدیر سئو از جمله اطلاعاتی مانند معرفی این پوزیشن شغلی، لیست وظایف و مهارت‌ها، مسیر تبدیل شدن به یک سئو منیجر حرفه‌ای و راهنمای انتخاب مدیر سئو برای کسب‌وکار را ارائه کنیم.

مدیر سئو کیست؟

احتمالا بار اولی که این عبارت را شنیدید، برای شما این سوال ایجاد شده که مدیر سئو چیست یا کیست و چه نوع وظایف و کارهایی بر عهده او می‌باشد؟ درواقع می‌توان گفت که مدیر سئو شخصی است که در شرکت‌ها مدیریت و کنترل کارهای تیم سئو را برعهده دارد تا با با همکاری منظم تیم سازمان یا کسب و کار به هدفی که مدنظر دارد، برسد. اما برای اینکه بهتر مفهوم سئو منیجر را درک کنید، لازم است تا یکبار دیگر مفهوم سئو چیست را دوره کنید.

سئو چیست؟

به بیان ساده، سئو سایت عبارت است از مجموعه اقداماتی که انجام می‌گیرد تا سایت بتواند در جایگاه خوبی از موتورهای جستجو دیده شود. اما این اقدامات شامل فعالیت‌هایی می‌شود؟ در ادامه مقاله و در بخش وظایف سئو منیجر با این اقدامات و فعالیت‌های لازم به صورت کامل آشنا می شویم.

چرا برای کسب و کار خود به مدیر سئو نیاز داریم؟

چرا برای کسب و کار خود به مدیر سئو نیاز داریم؟

الگوریتم‌ های گوگل هر روز در حال آپدیت و تغییر هستند، بنابراین اگر می‌خواهید که وب سایت شما در نتایج ابتدایی گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری دیده شود، شما به یک مدیر سئو برای کسب و کارتان نیاز دارید. اما فراموش نکنید که هر شخصی با عنوان مدیر سئو نمی‌تواند شما را به موفقیت برساند و فردی که برای این پوزیشن شغلی در شرکت خود انتخاب می‌کنید، باید مهارت‌های لازم را به صورت عملی بتواند اجرا کند و تنها به دانسته‌های تئوری ختم نشود.

مهارت‌ های مدیر سئو چیست؟

خب تا اینجای مقاله به صورت کامل با مفهوم سئو منیجر و لزوم حضور آن در یک کسب‌وکار برای ایجاد رشد و پیشرفت آشنا شدید، اما سوال اصلی اینجاست که در حقیقت، مهارت‌های مورد نیاز برای یک مدیر سئو چیست و یک سئو منیجر حرفه‌ای برای به دست آوردن موفقیت و شکار کردن دقیق اهدافش در مسیر سئو سایت باید چه مهارت‌هایی را بلد باشد و یا حتی آن‌ها را در خود تقویت کند؟
بنابراین در این بخش مهارت‌ های لازم برای یک سئو منیجر را در دو دسته مهارت‌ های نرم و مهارت‌های سخت، ارائه می‌دهیم. بر این اساس پیشنهاد می‌شود دست به قلم شوید و با یادداشت‌برداری نکات زیر، مسیر تبدیل شدن خودتان به مدیر سئو را هموار سازید.

مهارت‌ های سخت مدیر سئو

اولین و بدیهی‌ ترین مهارت‌هایی که یک مدیر سئو باید داشته باشد، مهارت‌های سخت یا فنی است که مربوط به دانش سئو می‌شود. این دسته از مهارت‌ها برای رشد و پیشرفت پروژه لازم است و اگر یک سئو منیجر به خوبی به آن‌ها مسلط نباشد، امکان شکست خوردن وب سایت در میانه مسیر بسیار افزایش پیدا خواهد کرد. اما مهارت‌های سخت شامل موارد زیر می‌شوند:
  1. کیوورد ریسرچ یا تحقیق کلمات کلیدی
  2. مهارت دقیق کیورد تارگتینگ
  3. آشنایی با کدهای CSS و HTML
  4. کار با گوگل آنالیتکس
  5. آشنایی با گوگل تگ منیجر
  6. کار با رنک ترکر
  7. کار با اسکریمینگ فراگ
  8. توانایی تحلیل سایت و ارائه پروپوزال
  9. مفاهیم سئو محتوا
  10. آنالیز رقبا
  11. بررسی سئو تکنیکال و ارائه روش بهبود
  12. تحلیل دقیق سرچ کنسول
  13. بررسی وضعیت لینک سازی
  14. ارائه استراتژی لینک سازی
  15. خرید بک لینک اصولی
  16. ایجاد کمپین‌ های خرید رپورتاژ آگهی حرفه‌ای
  17. آنالیز سایت و بررسی وضعیت رشد
  18. برقراری امنیت سایت

چگونه مهارت‌ های سخت مدیر سئو را یاد بگیریم؟

حالا که به صورت کامل با لیست مهارت‌ های سخت مدیر سئو آشنا شدید، احتمالا این سوال برای شما ایجاد می‌شود که چطور و از چه منابعی این مهارت‌ها را یاد بگیرید و از آن‌ها در مسیر کاری‌ خود استفاده کنید.
  • منابع انگلیسی و فارسی معتبر را دنبال کنید

ساده‌ترین روش‌ برای افزایش اطلاعات‌تان جهت تبدیل شدن به یک مدیر سئو موفق، شروع به مطالعه منابع معتبر از همین امروز است! پس بدون اینکه زمان را از دست دهید، همین حالا دست به کار شوید و مطالعه حرفه‌ای خودتان را برای آشنا شدن عمیق با مفاهیم سئو با مطالعه منابع فارسی و انگلیسی شروع کنید. منابع خارجی پیشنهادی برای یادگیری سئو وب‌سایت عبارت است از:
  1. MOZ.COM
  2. searchengineland.com
  3. digitalmarketinginstitute.com
  4. semrush.com
  5. backlinko.com
  6. yoast.com
  • در دوره‌ های آموزشی مورد اعتماد شرکت کنید

اگر به صورت خودآموز با کمک مطالعه منابع مختلف، مفاهیم سئو را یاد گرفتید شاید علاقه‌مند شوید که با شرکت در یک دوره آموزشی، اطلاعات‌تان را غنی‌تر کنید. برای اینکار لازم است در گوگل سرچ کنید و از تجربیاتی که دیگران در مسیر شرکت در دوره‌های آموزشی سئو داشته‌اند، مطلع شوید تا بهترین دوره را انتخاب کنید.
  • تا می توانید تجربه کسب کنید

وبمستران حرفه‌ای معتقد هستند که تجربه، حرف اول را برای تبدیل شدن به یک مدیر سئو حرفه‌ای می‌زند و هیچ کسی با دنبال کردن آموزش‌های تئوری تبدیل به متخصص نشده است که در حقیقت، این دیدگاه، کاملا درست است! پس بهتر است برای تبدیل شدن به یک مدیر سئو موفق و پردرآمد، از همین حالا روی سایت شخصی‌تان کار کنید یا در یک شرکت خوب و پویا به صورت کارآموز، مشغول کسب تجربه شوید.

آیا تمامی مهارت‌ های سخت برای یک مدیر سئو لازم است؟

امروزه بسیاری از مدیران سئو در شرکت‌ها مشغول فعالیت هستند که بسیاری از مهارت‌های ذکر شده را ندارند، اما در حرفه خودشان موفق و کاربلد هستند. در واقع بلد بودن برخی از موارد بالا برای سئو منیجر ضروری نیست اما وجود آن‌ها به بهتر پیش بردن کارها کمک می‌کند.
بنابراین شما هم می‌توانید با تخصص پیدا کردن در چند مهارت اصلی مثل مدیریت سایت، تحقیق کلمات کلیدی و چیدن و پیاده‌سازی استراتژی لینک سازی داخلی و خارجی به عنوان مدیر سئو مشغول فعالیت شوید و دیگر مهارت‌های حرفه‌ای را در مسیر کاری از دل تجربیات، به دست آورید.

مهارت های نرم مدیر سئو

مهارت‌های نرم، بخشی از مهارت‌های ارتباطی هستند که یک مدیر موفق سعی می‌کند با کمک آن‌ها فرایند مدیریت و ارتباط گیری بهتری با اعضای گروه و کارمندانش ایجاد کند و دستاوردهای بهتری خلق کند. در ادامه به برخی از مهارت های نرم مدیر سئو اشاره خواهیم کرد:

  1. حل مسئله
  2. مسئولیت‌پذیری
  3. مدیریت‌زمان
  4. تفکرانتقادی
  5. تصمیم‌گیری
  6. تفکراستراتژیک
  7. نظم
  8. خلاقیت
  9. تعهدکاری
  10. جستجوگری
  11. مدیریت‌پروژه
  12. مثبت‌اندیشی
  13. کار تیمی
  14. رهبری
  15. اعتماد به نفس
  16. عزت‌نفس
  17. گوش دادن فعال
  18. تدبیر
  19. استمرار
  20. انگیزه دادن و ….

چگونه مهارت‌ های نرم یک مدیر سئو حرفه‌ ای را یاد بگیریم؟

حالا سوال اصلی اینجاست که چطور مهارت‌های نرم حرفه‌ای را برای تبدیل شدن به یک مدیر کاربلد یاد بگیریم و آن را در مسیر کاری خود پیاده‌سازی کنیم؟ پیشنهاد می‌شود مقاله پیشنهادی مهارت‌های نرم را حتما مطالعه کنید و از دو روش زیر نیز برای یادگیری مهارت‌های نرم مدیر سئو کمک بگیرید.
  • مطالعه کتاب کمک زیادی به شما می‌کند

کتاب‌های بسیار زیادی برای یادگیری عمیق مهارت‌های نرم یک سئو کار یا سئو منیجر حرفه‌ای وجود دارد که در این میان تسمینو کتاب‌های زیر را برای یاد گرفتن مهارت‌های نرم مدیر سئو به شما پیشنهاد می‌کند.
  1. لیست مهارت‌های جامانده
  2. مدل کسب‌وکار
  3. گاو بنفش
  4. استراتژی اقیانوس آبی
  5. رقص تغییر
  • از تجربیات دیگران کمک بگیرید

به غیر از کمک گرفتن از منابع آموزشی حرفه‌ای مثل کتاب‌‌ها شما می‌توانید از تجربیات مدیران سئو موفق نیز برای تبدیل شدن به یک مدیر حرف‍ه‌ای کمک بگیرید، سعی کنید با شبکه سازی حرفه‌ای از تجربیات مدیران سئو موفق، کمک بگیرید.
وظایف مدیر سئو چیست؟

یک مدیر سئو چه وظایفی دارد؟

تا این‌جای کار به صورت مفصل، با مهارت‌های نرم و سخت مدیر سئو آشنا شدید اما سوال اصلی اینجاست که در مسیر اجرای یک پروژه سئو، یک مدیر سئو حرفه‌ای چه وظایفی را بر عهده خواهد داشت؟
در ادامه یک دید کلی از مهم‌ترین وظایف سئو منیجر پروژه سئو ارائه می‌شود، فراموش نکنید که در مسیر هدایت پروژه ممکن است لیست کارها و وظایف بر اساس شرایط مختلف، متفاوت باشد و نیاز به بررسی و نیاز سنجی از پروژه است.
  • تحلیل و آنالیز وضعیت پروژه

در قدم اول، لازم است تا پروژه مدنظر مورد بررسی قرار گیرد که مشخص شود سایت در چه وضعیتی قرار دارد؟ چقدر از فعالیت آن گذشته و چه کارهایی برای بهینه‌سازی وب‌سایت انجام شده است و اکنون چه نیازمندی‌هایی دارد.
درواقع سئو یک واژه کوتاه است اما دنیایی حرف را به همراه خود دارد! یک سئو منیجر حرفه‌ای باید بخش‌های مختلف پروژه سئو را به خوبی مدیریت کند، برخی از مهم‌ترین بخش‌هایی که مدیریت سئو منیجر نیاز دارند به شرح زیر است:
  • مدیریت بخش سئو داخلی

سئو داخلی، یکی از بخش های مهم فرایند سئو به حساب می‌آید و این بخش شامل مواردی است که یک مدیر سئو خوب باید آن‌ها را انجام دهد:

  1. همکاری تیم تولید محتوای متنی
  2. مدیریت تیم لینک سازی داخلی
  3. کمک به نیروهای تحقیق کلمات کلیدی
  4. بررسی بلاگ و کیفیت محتوای تولید شده
  5. بررسی وضعیت صفحات و برون سپاری کارها در صورت نیاز و …
  • مدیریت بخش سئو خارجی

سئو خارجی، یکی از مهم‌ترین اهرم‌های سئو است که بدون آن، یک جای کار همیشه خواهد لنگید! مدیر سئو خوب، در مسیر مدیریت پروژه بخش‌های زیر را نیز به خوبی مدیریت می‌کند:
  1. تیم لینک سازی خارجی
  2. تیم مدیریت کمپین رپورتاژ آگهی
  3. تیم آنالیز بررسی وضعیت سایت
  4. کارشناسان سئو مسئول سئو خارجی  و ….
  • مدیریت بخش سئو تکنیکال

اما بخش مهم دیگری از فرایند سئو سایت، سئو تکنیکال است که یک مدیر سئو کاربلد باید از دانش فنی و برنامه نویسی بالایی نیز برخوردار باشد تا بتواند بخش‌های مختلف پروژه را بررسی کند و در صورت نیاز با اعضای فنی زیر، ارتباط بگیرد:
  1. برنامه نویس
  2. تیم فرانت‌اند
  3. تیم بک‌اند
  4. تیم UI ،UX و….
  5. گزارش هفتگی، ماهانه و سالانه به کارفرما
اما مهم‌ترین بخش فعالیت یک مدیر سئو حرفه‌ای، ارائه گزارش دقیق از روند پروژه است. برای مثال اگر شما به عنوان مدیر سئو یک مجموعه مشغول فعالیت هستید، باید بتوانید در پایان هفته، ماه یا سال، گزارش دقیقی از فرایند پروژه را به کارفرمای اصلی ارائه کنید. این گزارش باید شامل موارد زیر باشد:
  • بررسی نرخ کلیک
  • تعداد محتوای تولید شده جدید
  • بررسی ورودی‌های وب سایت
  • میزان نرخ تبدیل
  • فعالیت سوشال مدیا
  • ایرادات و بهبودهای سایت و …
  • ایجاد پروپوزال و بستن قرارداد

اگر قصد اجرای فرایند سئو برای کارفرما را داشته باشید، ایجاد پروپوزال سئو از اهمیت بالایی برخوداری است. در واقع در پروپوزال، لیست کاملی از اقدامات لازم همراه کارهای پیشنهادی ذکر می‌شود و در نهایت با قرارداد، انجام پروژه به قطعیت می‌رسد.
  • استخدام و مدیریت نیروهای حضوری و دورکار

یکی از مهم‌‌ترین کارهای یک مدیر سئو، استخدام افراد به صورت حضوری یا دورکار برای انجام کارهای مختلف پروژه است. یک مدیر سئو حرفه‌ای می‌داند چه افرادی را در تیم خود استخدام کند یا چطور این فرایند را به افراد کاربلد، برون‌سپاری کند.
  • برنامه‌ریزی و چیدن استراتژی سئو

یک سایت خوب، بدون داشتن استراتژی سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال حرفه‌ای و دقیق، به نتیجه خوبی نخواهد رسید چرا که مدیر سئو در آغاز پروژه، تحلیل و بررسی دقیق به عمل خواهد آورد و مسیر حرکت پروژه را برای تیم، ترسیم می‌کند.
  • بررسی و پیش‌بینی هزینه‌ها

در فرایند یک پروژه سئو هزینه‌های زیادی مثل تولید محتوای متنی، مدیریت سوشال مدیا، هزینه‌های سئو خارجی مثل خرید بک لینک، خرید رپورتاژ آگهی، خرید منشن بدون لینک و … وجود خواهد داشت و یک مدیر سئو حرفه‌ای تمامی این موارد را به صورت دقیق، آنالیز می‌کند.
  • مدیریت و ارتباط با تیم‌های سئو، محتوا و …

یک مدیر سئو خوب باید در هر دو دسته مهارت‌ها قوی باشد تا بتوانید به خوبی از عهده این مورد برآید. در واقع مدیرسئو باید بتوانید با داشتن دانش کامل در این زمینه و همچنین داشتن دانش رهبری، مدیریت تیم‌ها سئو را برعهده بگیرد و همچنین بتواند با تیم محتوا نیز ارتباط نزدیک و هماهنگی برای پیش‌برد بهتر پروژه داشته باشد.

  • بررسی و رفع مشکلات سایت

شخصی که به عنوان مدیر برای سئو یک پروژه انتخاب می‌شود، باید بتواند خیلی سریع و به موقع مشکلات سایت را پیدا کرده و در اسرع وقت به آن‌ها رسیدگی کند و یا اگر به تیم برنامه‌نویسی مربوط است خیلی سریع مشکل را به آن‌ها منتقل کند.

رتبه‌بندی افراد در حوزه سئو چگونه است؟

اگر مشغول یادگیری و درک عمیق مفهوم مدیر سئو باشید، احتمالا عبارات زیر را نیز دیده‌اید و این پرسش برای شما ایجاد شده است چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟
  • مدیر سئو: مدیر سئو به صورت کامل به سئو حرفه‌ای مسلط است و مدیریت تیم سئو را برعهده دارد.
  • کارشناس ارشد سئو: کارشناس ارشد سئو زیر نظر مدیر سئو فعالیت دارد و همان مهارت‌ها را دارا است.
  • کارشناس سئو: کارشناس سئو به تمامی مفاهیم سئو مسلط است و اصولا به صورت کارمندی و زیرمجوعه مدیر سئو فعالیت دارد.
  • سئو جونیور: سئو جونیور اصولا به کارآموز سئو اطلاق می‌شود که کم‌تر از 2 سال سابقه دارد.

مدیر سئو کیست؟

پله پله تا تبدیل شدن به یک مدیر سئو حرفه‌ای

تلاش کنید به صورت قدم به قدم در مسیر سئو پیش بروید تا به موفقیت برسید، قدم‌های زیر برای تبدیل شدن شما به مدیر سئو  متخصص و حرفه‌ای لازم است:

یادگیری: در مرحله صفر، باید دست به کار شوید و شروع به آموزش مفاهیم سئو کنید، این کار با مطالعه منابع فارسی و انگلیسی و … انجام شدنی است و در بخش مهارت‌های سخت و نرم مدیر سئو به خوبی مسیر یادگیری سئو را برای شما شرح دادیم.

کسب تجربه: در قدم بعد، پس از یادگیری کامل سئو به دنبال کسب تجربه باشید، این تجربه می‌تواند با کمک پروژه شخصی، استخدام در شرکت یا کارآموزی سئو برای شما ایجاد شود.

داشتن مهارت بالا: اما اگر شما به یک مدیر سئو موفق و پردرآمد نیز تبدیل شدید، نباید در مسیر کاری‌تان دست از تلاش کردن بردارید و نیاز است تا همچنان با دنبال کردن آموزش‌های حرفه‌ای به فکر افزایش اطلاعات و دانش حرفه‌ای‌تان باشید.

به هنگام استخدام مدیر سئو به چه فاکتورهایی باید توجه داشت؟

اگر قصد استخدام مدیر سئو برای رشد کسب‌وکارتان را دارید، حتما به 5 فاکتور زیر برای انتخاب بهترین مدیر سئو دقت کنید:
  • به نوع ظاهر شدن شخص در مصاحبه توجه کنید

اعتماد به نفس و مهارت ارتباطی مدیر سئو برای انتخاب شدن آن، از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر در نگاه اول از این دو مورد برخوردار نبود، احتمالا گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود.
  • پروژه‌ ها و نمونه کارهای او را بررسی کنید

رزومه مدیر سئو اهمیت بالایی برای نشان دادن مهارت کاری حرفه‌ای او دارد، بنابراین تلاش کنید به صورت دقیق بررسی کنید که او تا به حال کدام پروژه‌ها را مدیریت کرده است و چه دستاوردهایی به ثمر نشانده است.
  • حقوق درخواستی مدیر سئو و تیم او را مدنظر قرار دهید

اگر مدیر سئو یک تیم حرفه‌ای و کاربلد داشته باشد، احتمال موفقیت شما افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین به تناسب کیفیت خدمات و قیمت ارائه شده از سمت تیم سئو دقت کنید تا تناسب کافی وجود داشته باشد.
  • رضایت کارفرمایان قبلی او را جویا شوید

بهترین منبع تحقیقاتی شما برای انتخاب سئو منیجر، بررسی نظرات کارفرمایان قبلی است، پس با دقت کافی از کارفرمایان و همکاران قبلی مدیر سئو از رفتار حرفه‌ای و مدیریتی او جویا شوید.
  • تعهدات لازم را در ابتدای کار از مدیر سئو بخواهید

تلاش کنید که در ابتدا به خوبی با مفاهیم اولیه سئو آشنا شوید تا بتوانید بهترین تعهدات را از مدیر سئو تیم‌تان درخواست کنید که نتایج بهتری را برای شما رقم بزند با این‌کار هزینه‌های مدیریت تیم سئو به بهترین شکل ممکن، هدایت خواهند شد.

پاسخ به چند سوال مهم درباره شغل مدیر سئو

همواره سوالات زیادی ذهن مخاطبان درباره پوزیشن شغلی سئو منیجر درگیر کرده است که ما در این بخش از مقاله قصد داریم این سوالات و پاسخ‌هایشان را با شما در میان بگذاریم:

  • درآمد مدیر سئو در ایران چقدر است ؟

مدیران سئو نیز مثل  تمامی مشاغل در ایران، درآمدهای متفاوتی دارند و این میزان درآمد به سطح تجربه، دانش، تخصص و شوق یادگیری شما مرتبط است، هر چقدر که تلاش کنید مهارت‌های نرم و سخت خودتان را تقویت کنید و تجربیات بیشتری نیز به دست آورید، درآمدتان نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
  • آیا می‌توان به صورت همزمان مدیر سئو چند سایت بود؟

بله! الزامی وجود ندارد که شما فقط روی یک پروژه کار کنید. درواقع اگر توانایی مدیریت زمان و مهارت کافی را داشته باشید، می‌توانید به سادگی چندین پروژه را مدیریت کنید و درآمد بیشتری را برای خودتان ایجاد کنید اما مراقب باشید با تعدد پروژه‌ها کیفیت کارشما کاهش پیدا نکند.
  • مدیر سئو به صورت حضوری کار می‌کند یا دورکاری؟

مدیران سئو به دو صورت فریلنسری یا حضوری در شرکت، مشغول فعالیت هستند و شما بر اساس نوع فعالیت سازمان‌تان باید دست به انتخاب بزنید.
  • بازدهی فعالیت مدیر سئو به صورت حضوری بهتر است یا فریلنسر؟

اصولا تجربه ثابت کرده است بازدهی نیروی سئو خیلی ربطی به دورکاری یا فریلنسر بودن او ندارد و برای ایجاد بهترین نتیجه از فرایند استخدام نیروی مدیر سئو، وجود مهارت‌های حرفه‌ای تعهد کاری در آن، از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • آیا نقش و وظایف و مدیر سئو در تمامی پروژه‌ها یکسان است ؟

شاید با خواندن تمامی موارد مطرح شده در این مقاله، از وارد شدن به دنیای مدیریت پروژه سئو پشیمان شوید اما فراموش نکنید که ما تلاش کردیم یک لیست جامع از تمامی مواردی که باید درباره مدیر سئو بدانید را در اختیار شما بگذاریم و ممکن است در هر پروژه این موارد فرق کند.
قطعا مهارت‌‌ها و وظایف یک سئو منیجر در یک شرکت تازه کار که تنها یک وب‌سایت و شرکت اجاره‌ای دارد با مهارت‌ها و مدیریت‌های لازم یک مدیر سئو برای یک وب‌سایت برند با سال‌ها سابقه حرفه‌ای متفاوت خواهد بود.

شما هم می‌توانید یک مدیر سئو حرفه ای باشید

در این مقاله از سایت تسمینو، تلاش کردیم تا اطلاعات جامع و کاملی پیرامون مفهوم مدیر سئو، مهارت‌ها و وظایف، مسیر کاری تبدیل شدن به یک سئو منیجر موفق و همچنین نکاتی جهت انتخاب بهترین سئو منیجر سایت را خدمت شما ارائه کنیم. مطمئن هستیم با خواندن کامل این مقاله، هیچ پرسشی در رابطه با چیستی و روال کار مدیر سئو در ذهن شما نخواهد ماند و با تمامی مفاهیم ریزُ درشت عبارت سئو منیجر آشنا خواهید شد.
امیدواریم از مطالعه این مطلب لذت برده باشید و نکات جدید به دانسته‌های قبلی شما اضافه شده باشد، اگر سوالی در رابطه با مفهوم مدیر سئو دارید که در این مقاله به آن پاسخ داده نشده است، حتما برای ما بنویسید، کارشناسان سئو تسمینو برای پاسخگویی در خدمت شما عزیزان هستند.
علیرضا بابایی
علیرضا بابایی

آینده متعلق به کساییه که به زیبایی رویاهای خودشون ایمان دارن.

دیدگاه ها

2022/08/09

واقعا کسی که مثل من تازه میخواد شروع کنه سئو رو و شوق مدیرسئو یا همون Seo Manager شدن رو داره اینا رو میخونه اصلا سست میشه پاهاش، اینقدر زیاده و ترسناکه برام.