لیست بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ که باید بخوانید!

لیست بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ که باید بخوانید!

بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ، بینش قدرتمندی را در مورد دنیای دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی دیجیتالی و روابط عمومی به افراد ارائه می‌دهند. کتاب‌های تالیف شده برای بازاریابان دیجیتالی یا افراد تشنه یادگیری، که به آگاهی عمیق‌تری در این زمینه نیاز دارند بسیار ارزشمند هستند. به‌طور کلی، مطالعه تنها یک کتاب دیجیتال مارکتینگ می‌تواند در رشد و پیشرفت فعالین حوزه دیجیتال مارکتینگ یا اصطلاحا دیجیتال مارکترها تاثیر به‌سزایی داشته باشد. اگر به دنبال این هستید که بهترین کتاب دیجیتال مارکتینگ را در این‌جا پیدا کنید، باید بگویم به نقطه درستی از […]

1 ماه 0 16 دقیقه

آنچه در این مطلب خواهید خواند

12 مورد از بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ
بهترین کتاب های دیجیتال مارکتیک برای مبتدیان
بهترین کتاب دیجیتال مارکتینگ برای تبلیغ
مشاهده بیشتر

بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ، بینش قدرتمندی را در مورد دنیای دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی دیجیتالی و روابط عمومی به افراد ارائه می‌دهند. کتاب‌های تالیف شده برای بازاریابان دیجیتالی یا افراد تشنه یادگیری، که به آگاهی عمیق‌تری در این زمینه نیاز دارند بسیار ارزشمند هستند.

به‌طور کلی، مطالعه تنها یک کتاب دیجیتال مارکتینگ می‌تواند در رشد و پیشرفت فعالین حوزه دیجیتال مارکتینگ یا اصطلاحا دیجیتال مارکترها تاثیر به‌سزایی داشته باشد.

اگر به دنبال این هستید که بهترین کتاب دیجیتال مارکتینگ را در این‌جا پیدا کنید، باید بگویم به نقطه درستی از تحقیق خود رسیده‌اید؛ در حقیقت، تمامی کتاب‌هایی که در ادامه به شما معرفی می‌شوند، جزو بهترین‌ منابع در حوزه دیجیتال مارکتینگ هستند.

در نتیجه ما به شما پیشنهاد می‌کنیم در جهت رشد، پیشرفت، ارتقای شغل و توسعه فردی خود، تمامی این کتاب‌ها را تهیه کنید و از خواندن آن‌ها لذت ببرید.

12 مورد از بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ

بهترین کتاب‌های دیجیتال مارکتینگ برای افراد فعال در این حوزه تالیف شده است؛ اگر دیجیتال مارکتر هستید یا سمتی هر چند کوچک را در این فضا بر عهده دارید، می‌توانید با مطالعه کتاب‌هایی که در ادامه برای شما معرفی می‌کنیم، سطح دانش و معلومات خود را افزایش دهید.

برخی از بهترین کتاب‌ها در حوزه دیجیتال مارکتینگ عبارت‌اند از:

بازاریابی پرمحتوا اثر جو پولیتزی (Epic Content Marketing)

کتابی که ناجی و کمک بزرگی برای صاحبان کسب و کارها به حساب می‌آید. یکی از پر فروش ترین کتاب های آمریکا در حوزه مدیریت از جو پولیزی  که با نگاهی نو به بازاریابی محتوا در دنیای کسب و کار امروز پرداخته است.

بازاریابی پرمحتوا اثر جو پولیتزی - Epic Content Marketing

شرکت های تجاری بزرگ و موفق در دنیا بخش زیادی از تمرکز خود را به بازاریابی اختصاص داده‌اند چرا که در دنیای مدیریت بازاریابی محتوا تبلیغات موثر و بهینه مسیر را برای ما هموار تر کرده و سرعت ما را در جهت رسیدن به هدفمان بیشتر می‌کند.

و حالا کتاب بازاریابی پر محتوا از پولتزی به شما یاد می‌دهد که  با خلق یک محتوای با کیفیت و اثربخش مشتری را به سمت خودتان جذب کنید. و به گفته خود نویسنده با بازاریابی کمتر می‌توانید صدایتان را واضح تر و با کیفیت تر از همیشه به گوش مخاطب برسانید. در این کتاب پولتزی با زبانی ساده تمام مواردی که برای تبلیغات بهینه نیاز دارید جزء به جزء توضیح می‌دهد.

کتاب بازاریابی پر محتوا به افرادی که در حوزه تولید محتوا، استراتژی محتوا، بازاریابی محتوا، تحلیل محتوا فعالیت می‌کنند دید گسترده و جامعی از حوزه بازاریابی محتوا و تبلیغات می‌دهد.

طرح بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک (The 1-Page Marketing Plan)

کتاب طرح بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک، نوشته‌ی آلن دیب (Allan Dib)، به عنوان یک راهنمای جامع برای کسب‌وکارهای کوچکی طراحی شده است که خواهان بهبود اهداف بازاریابی خود هستند. این اثر بر اهمیت داشتن یک طرح بازاریابی جامع برای کسب‌وکارهای کوچک و نوپا تاکید دارد، که این امر در مقایسه با کسب‌وکارهای بزرگ‌تراز اهمیت بیشتری برخوردار است. کتاب به بررسی جنبه‌های مختلف بازاریابی، شناسایی بازار هدف، درک رفتار مصرف‌کننده و استفاده از روش‌های بازاریابی دیجیتال می‌پردازد تا به کارآفرینان در مواجهه با چالش‌های بازار رقابتی کمک کند.

داستان‌هایی که می‌چسبند اثر کیندرا هال (Stories That Stick)

همان‌طور که از عنوان این کتاب از کیندرا هال انتظار می‌رفت، «داستان‌هایی که می‌چسبند» اصول بازاریابی را در جریانی جذاب قرار می‌دهد؛ در واقع او از این طریق می‌تواند اهمیت داستان‌گویی یا داستان‌سرایی در بازاریابی دیجیتال را به نمایش بگذارد.

داستان‌هایی که می‌چسبند اثر کیندرا هال

بحث جذاب داستان‌سرایی تجاری می‌تواند مشتریان از مابقی رقبا دور کند؛ در این حالت، مشتریان برای خرید از شما ترغیب می‌شوند و به این ترتیب می‌توان گفت داستان‌سرایی، اساس یک استراتژی‌ فروش خوب را تشکیل می‌دهد.

هال، تکنیک سه مرحله‌ای Find-Craft-Tell خود را برای ارائه چهار مدل از داستان‌سرایی تجاری توضیح می‌دهد:

  • داستان ارزش “مشتری را نیازمند محصول ارائه شده از جانب شما می‌کند”
  • داستان بنیان‌گذار “سرمایه‌گذاران و مشتریان متقاعد می‌شوند که در سازمان شما سرمایه‌گذاری کنند”
  • داستان هدف – “کارمندان و مشتریان داخلی را با شما همسو می‌کند و به ‌نوعی الهام بخش آنهاست”
  • داستان مشتری – به کسانی که از محصول یا خدمات شما استفاده می‌کنند اجازه می‌دهد تا تجربیات معتبر خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

کتاب گاو بنفش (Purple Cow)

گاو بنفش، اثر نوآورانه‌ی ست گادین (Seth Godin)، استراتژی‌های بازاریابی سنتی را به چالش می‌کشد و کسب‌وکارها را به سمت تبدیل شدن به بازیگران اصلی در بازارهای پر رقابت سوق می‌دهد. گادین با استفاده از نماد گاو بنفش، مفهوم بازاریابی منحصر‌به‌فرد را مطرح می‌کند: ایجاد محصولات یا خدماتی که منحصر‌به‌فرد ، جذاب و قابل توجه باشند، به طور طبیعی توجه مخاطبان را به خود جلب کرده و آن‌ها را به بحث و گفتگو درباره‌ی آن محصولات ترغیب می‌کند.

آنچه مشتریان آرزو دارند اثر نیکلاس جی وب (What Customers Crave)

در کتاب آنچه مشتریان آرزو دارند، پیش‌بینی اینکه مشتریان چه خواسته‌ای دارند و به چه چیزی در آینده نیاز خواهند داشت را به‌عنوان بخش کلیدی در بازاریابی دیجیتال معرفی می‌کند.

در این کتاب از نیکلاس جی وب به 2 سوال اساسی شما پاسخ داده می‌شود؛ 1. مشتریان شما چه چیزی را دوست دارند؟ 2. از چی متنفر هستند؟ پاسخ دادن به این دست سوالات به شرکت‌ها و سازمان‌ها کمک می‌کند تا انتظارات مشتری را برآورده کنند و از رقبا پیشی بگیرند.

کتاب هک کردن رشد (نمودار رشد) اثر شان الیس و مورگان براون (Hacking Growth)

کتاب هک رشد به شما نشان می‌دهد که بازاریابان به دلیل توانایی آن‌ها در افزایش و حفظ مشتریان از طریق استراتژی‌های خلاقانه به عنوان هکرهای رشد نیز شناخته می‌شوند. آلیس و براون، این کتاب را به‌عنوان ابزاری برای ایجاد استراتژی‌های هک رشد نوشته و به بازار عرضه کرده‌اند.

کتاب هک کردن رشد - نمودار رشد

برای انجام این کار، بازاریابان از روش‌هایی استفاده می‌کنند که تنها توسط استارت‌آپ‌ها و غول‌های صنعت استفاده می‌شوند؛ بازاریابان از این طریق می‌خواهند پایگاه مشتری و بازار فروش خود را افزایش دهند.

کتاب استراتژی دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing Strategy)

استراتژی دیجیتال مارکتینگ، نوشته‌ی سایمون کینگزنورث(Simon Kingsnorth)، به عنوان یک راهنمای ضروری برای علاقه‌مندان به بازاریابی دیجیتال، یک چارچوب جامع برای توسعه موثر استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال ارائه می‌دهد. کینگزنورث از دیدگاه‌های متعدد به بازاریابی دیجیتال می‌پردازد و بر اهمیت ادغام کانال‌ها و تاکتیک‌های آنلاین مختلف برای افزایش تأثیر بازاریابی تاکید می‌کند. از سئو و رسانه‌های اجتماعی گرفته تا بازاریابی ایمیلی و استراتژی محتوا، این کتاب با ارائه بینش‌های عملی و تکنیک‌های قابل اجرا، به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا از پیچیدگی‌های دنیای دیجیتال عبور کنند.

کتاب شلیک به hippo اثر تام باودن و تام جپسون (shoot the hippo)

‌در این کتاب، باودن و جپسون توضیح می‌دهند که چگونه تحت شرایط سخت، تصمیم‌گیری منطقی و مبتنی بر داده‌ها می‌تواند جای خود را به عقاید شخصی و احساس درونی بدهد.

علاوه بر این، نویسندگان این کتاب، تمام مهارت‌های فنی مورد نیاز برای موفقیت در چشم‌انداز بازاریابی دیجیتال امروزی مانند SEO، بازاریابی ایمیلی و Google Analytics را پوشش می‌دهند.

کتاب بازاریابی دیجیتال اثر دیو چافی و فیونا الیس چادویک (Digital Marketing)

کتاب بازاریابی دیجیتال، در مورد اینکه چگونه شرکت‌ها می‌توانند از رسانه‌های دیجیتال و فناوری برای رسیدن به اهداف بازاریابی خود بیشترین بهره را ببرند، راهنمایی‌هایی را ارائه می‌دهد.

نویسندگان این کتاب، مطالعات موردی و همچنین مدل‌هایی را ارائه داده‌اند که می‌توانند برای توسعه مهارت‌های مورد نیاز در محل کار مورد استفاده قرار گیرند. این کتاب، بهترین چارچوب‌ها و تکنیک‌های عملی از جمله بازاریابی جستجو، بهینه‌سازی نرخ تبدیل و ارتباطات دیجیتال با استفاده از رسانه‌های اجتماعی را به شما آموزش می‌دهد.

این کتاب، یک منبع عالی به شمار می‌رود که مملو از اطلاعات، ابزارها و چارچوب‌های مرتبط با فعالیت دیجیتالی و بازاریابی شماست؛ از این رو، شما هم می‌توانید در جهت بهبود کسب‌وکار و استراتژی بازاریابی‌تان از این منابع استفاده کنید.

کتاب بازاریابی نسل چهارم  اثر فیلیپ کاتلر، ایوان ستیاوان و هرماوان کارتاجایا (Marketing 4.0)

کتاب بازاریابی نسل چهارم توسط مقامات بازاریابی پیشرو در جهان نوشته شده است. این کتاب به شما کمک می‌کند تا در دنیایی که به طور فزاینده‌ای به هم متصل شده و چشم‌انداز مصرف کننده پی‌درپی در حال تغییر است حرکت کنید.

کتاب بازاریابی نسل چهارم

در چنین شرایطی به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا می‌کنید؛ مشتریان امروزی زمان و توجه کمتری برای اختصاص دادن به برند شما دارند و در هر مرحله با جایگزین‌هایی که رقبای شما هستند احاطه شده‌اند.

این کتاب به شما نشان می‌دهد که چرا بازاریابی نسل چهارم برای بهره وری ضروری است؛ در واقع به کمک این کتاب می‌توانید یاد بگیرید که چگونه این مدل از بازاریابی را در برند خود اعمال کنید.

کتاب استراتژی دیجیتال مارکتینگ اثر سایمون کینگز نورث (Digital Marketing Strategy)

کتاب استراتژی دیجیتال مارکتینگ ، مرحله‌ای برای ساختاردهی و ایجاد یک رویکرد استراتژیک‌تر برای بازاریابی دیجیتال است. نسخه سوم از این کتاب، ادغام هوش مصنوعی در بازاریابی، تجارت الکترونیک، اتوماسیون بازاریابی، بازاریابی وابسته و نحوه استفاده از ابزارهای تحلیلی دیجیتال را پوشش می‌دهد.

کتاب استراتژی بازاریابی دیجیتال به شما نشان می‌دهد که چگونه به طور موثر کانال‌ها و عملیات دیجیتال را انتخاب، تراز و مدیریت کنید؛ در واقع، به کمک استراتژی بازاریابی دیجیتال می‌توان برای ساده کردن نتایج بهینه و قابل اندازه‌گیری در فرایند بازاریابی استفاده کرد.

چک لیست‌ها، اصطلاحات کلیدی و دیدگاه‌های متخصصان برجسته صنعت در این کتاب نوشته شده است که شما از این طریق می‌توانید استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را توسعه دهید.

این کتاب، راهنمای ارزشمندی هم برای دانشجویان بازاریابی دیجیتال و هم برای متخصصان بازاریابی سطوح ابتدایی تا میانی است.

تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال: در تئوری و در عمل اثر کوین هارتمن(Digital Marketing Analytics)

کتاب تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال، راهنمای ضروری برای جمع آوری، تجزیه و تحلیل و تجسم داده‌ها از دنیای دیجیتال است. این یک سنگ بنای اساسی، اجتناب‌ناپذیر و دائمی از تجارت مدرن است که زندگی متخصصان را تحلیل می‌کند و مصرف‌کنندگان را به همان اندازه تحت تأثیر قرار می‌دهد.

جلد کتاب تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال: در تئوری و در عمل

نویسنده کوین هارتمن، مدیر تجزیه و تحلیل گوگل است و بیش از 10 سال در مقطع کارشناسی ارشد، تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال را تدریس کرده است. این کتاب بینش او را در مورد تئوری و کاربرد تجزیه و تحلیل در بازاریابی دیجیتال توضیح می‌دهد.

بازاریابی5.0: فناوری برای بشریت اثر فیلیپ کاتلر(Marketing 5.0)

این کتاب، تغییرات گسترده‌ای را که امروزه بازاریابان با آن مواجه هستند را پوشش می‌دهد؛ این تغییرات می‌تواند شامل پیشرفت‌های چشمگیر فناوری، همراه با رفتارهای دائما در حال تغییر مشتریان و تغییرات در مدل‌های تجاری پذیرفته شده باشد.

در دنیایی که به طور فزاینده‌ای خودکار و دیجیتالی می‌شود، فیلیپ کاتلر، راهنمایی‌ها و دستورالعمل‌هایی را برای بازاریابان و غیر بازاریاب‌ها ارائه می‌دهد؛ او از این طریق سعی می‌کند که صاحبین مشاغل، کسب‌وکار خود را بیشتر از قبل به سمت فضای دیجیتالی حرکت دهند.

او در کتاب بازاریابی5.0 فناوری برای بشریت، توضیح می‌دهد که چگونه بازاریابان می‌توانند به کمک خلاقیت، با قدرت رو به رشد ابزارهای دیجیتالی مواجه شوند.

بهترین کتاب های دیجیتال مارکتیک برای مبتدیان

اگر در حوزه دیجیتال مارکتینگ، تازه مشغول به فعالیت شدید و بقیه شما را به‌عنوان یک دیجیتال مارکتر مبتدی می‌شناسند، تهیه و مطالعه این کتاب‌ها را در الویت قرار دهید.

هر کدام از کتاب‌هایی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم، تحت عنوان بهترین کتاب دیجیتال مارکتینگ شناخته می‌شوند که برخی از آن‌ها به شرح زیر است:

کتاب بازاریابی نوار چسب (چسب نواری) اثر جان جنس (Duct Tape Marketing)

جان جنش از سال‌ها تجربه خود در مربیگری مشاغل استفاده و اطلاعات کاربردی و به‌روز شده خود را در رابطه با بازاریابی مشاغل کوچک در قالب کتاب عنوان کرده است. چیزی که بازاریابی دیجیتال را برای بازاریابان جدید جذاب می‌کند اطلاعات ساده، عملی و کاربردی در این کتاب است.

“شما می‌توانید این اطلاعات را در کسب‌وکار خود، بدون توجه به اندازه و ماهیت آن به کار ببرید.”

کتاب مسری: چرا چیزها درگیر می‌شوند اثر جونا برگر (Contagious: Why Things Catch On)

کمپین‌هایی که روی مخاطب اثری مثبت می‌گذارند، همان چیزی هستند که می‌توانند انتظار یک بازاریاب را در زمینه کمپین‌های تبلیغاتی برآورده کنند. یادگیری نحوه ایجاد آن کمپین‌ها و وادار کردن مردم به صحبت درباره برند شما، دقیقاً همان چیزی است که کتاب پرفروش جونا برگر به آن اشاره می‌کند.

کتاب مسری: چرا چیزها درگیر می‌شوند اثر جونا برگر

بازاریابی اجازه‌ای اثر ست گادین (Permission Marketing)

ست گودین به دلایلی یک چهره قابل احترام در بازاریابی دیجیتال است. ” بازاریابی مجوز یا اجازه‌ای” به مشکل رایج غریبه‌ها به یک برند از طریق مطالعات موردی پاسخ می‌دهد.

بازاریابی اجازه‌ای اثر ست گادین

گودین در این کتاب، در رابطه با چرایی دستیابی به مشتریانی که قبلاً به پیام یا تبلیغات برند شما حساس بودند، توضیح می‌دهد؛ در واقع، دسترسی به مشتریان قبلی، امروز می‌تواند منجر به روابط طولانی مدت با همان مشتری و شانس بالاتری برای نرخ تبدیل شود.

برندسازی دیجیتال اثر دنیل رولز (Digital Branding)

این کتاب، نگاهی مستقیم به حوزه بازاریابی دیجیتال دارد؛ کتاب برندسازی دیجیتال برای مبتدیان و متخصصان عالی است و به شما کمک می‌کند تا استراتژی بازاریابی خود را برنامه‌ریزی و بهینه کنید.

برندسازی دیجیتال اثر دنیل رولز

این کتاب در مورد پیشرفت‌های اخیر فناوری مطالبی دارد که عبارت‌اند از:

  • دستورالعمل‌ها و سیاست‌های رسانه‌های اجتماعی
  • مقابله با پیشرفت‌های بازاریابی موبایلی
  • واقعیت افزوده و مجازی

بهترین کتاب دیجیتال مارکتینگ برای تبلیغ

اگر به دنبال یک کتاب دیجیتال مارکتینگ در زمینه تبلیغات و رپورتاژ آگهی هستید، ما کتابی را که در ادامه معرفی کرده‌ایم به شما پیشنهاد می‌کنیم.

کتاب تبلیغات بومی: راهنمای ضروری اثر دیل لاول (Native Advertising: The Essential Guide)

کتاب دیجیتال مارکتینگ در حوزه تبلیغ، همسان‌سازی و رپورتاژ آگهی بسیار زیاد است؛ اما کتاب تبلیغات بومی اثر دیل لاول را می‌توان جزو بهترین کتاب دیجیتال مارکتینگ در این حوزه به حساب آورد.

در این کتاب در رابطه با رسانه‌های پولی که ظاهر و رفتاری شبیه محتوای اطراف خود دارند و همه ما را تحت تأثیر قرار می‌دهند، صحبت شده است. اگر صاحب یک گوشی هوشمند هستید، از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید یا محتوایی را به صورت آنلاین در اختیار دارید، اغلب بدون اینکه متوجه شوید در معرض آن قرار گرفته‌اید.

این کتاب، نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی را به شما آموزش داده است و شما پس از مطالعه این کتاب از دیل لاول برای نوشتن متن‌های تبلیغاتی خود با مشکل مواجه نخواهید شد.

تبلیغات بومی تحت تأثیر روندهای دیجیتالی مانند تبلیغات موبایلی، تبلیغات برنامه‌ای، مسدود کردن تبلیغات، اخبار جعلی و هوش مصنوعی، یک صنعت چند میلیارد دلاری است. بسیاری از برندها و شرکت‌های پیشرو در جهت موفقیت هر چه بیشتر تبلیغات دیجیتالی نقش اساسی دارند.

(احتمالا هنوز نسخه فارسی این کتاب در کشور موجود نیست؛ اما نسخه فارسی‌سازی شده آن در آینده‌ای نه چندان دور منتشر می‌شود)

همان‌طور که می‌دانید وسعت دنیای دیجیتال مارکتینگ بسیار زیاد است و هر روز مطالب جدیدی برای آموختن در این حوزه وجود دارد؛  به همان نسبت کتاب برای مطالعه این حوزه نیز وجود دارد و نمی‌توان همه این کتاب‌ها را در یک مقاله جا داد. زین سبب ما در این مقاله سعی کردیم بهترین کتاب‌های دیجیتال مارکتینگ را به شما معرفی کنیم. امیدواریم که مفید و کاربردی باشد.

شما هم می‌توانید کتاب های دیگر این حوزه که از نظر خودتان بهترین هستند را به ما معرفی کنید منتظر نظرات شما هستیم.

دیدگاه ها